Lähes kaikkea on saatavilla ja usein suoraan hyllyltä. Esim malleihin DGV, DGAV, IDF, IDA, DCNF, ICH ym. Lista laajenee jatkuvasti. Huoltosarjat löytyy omalta sivultaan. Kysy ellet löydä mitä tarvitset.
Varmista Weberisi malli kaasuttimen kyljestä. Useimmiten mallimerkintä on meistetty laippaan lyhyempään sivuun. Kuvassa vasemmalla malli 32/36 DGV. 5a merkintä tarkoittaa että tässä on tehtaan jäljiltä 1600 Fordin säädöt paikalla. Oikean reunan merkinnästä ilmenee valmistusvuosi ja päivä kun kaasutin on 2000-luvulla valmistettu. Kuvan kaasari on vuodelta 2018 ja vuoden 2018 päivänä 194 tehty. Osuu heinäkuulle. Tämäkin kerrotaan uudessa ohjekirjasessa joka on tekeillä ja tulee myyntiin toivottavasti ennemmin kuin myöhemmin.
Työn alla laajin ja kattavin ohjekirjanen DGV ym vakiokaasuttimiin liittyen. Kunnolliset ohjeet uuden säätämiseen ja käytetyn kunnostukseen. Tulossa.
Lajitelma jossa 7 suutinta DGV/DGAV Weberiin yhteensä 50 euroa. Kaikki ajoon vaikuttavat muutokset tehdään suuttimia vaihtamalla. Lajitelmassa yhdistellään sopivasti tyhjäkäyntejä, pääsuuttimia ja ilmasuuttimia. Esim 3+3+1kpl. Kerrot vaan tiedot autosta, niin keräämme siihen mahdollisimman hyvin osuvan lajitelman. Voit maksaa ostoksen valmiiksi tilille. Summa posteineen 55 euroa Free Technics tilille FI8457108320035523. Viestiksi DGV/DGAV suutinlajitelma. Viitenumeroa ei tarvita. Osoitetiedot ja autotiedot tänne sähköpostilla tai soittamalla.
Pystymallin Webruissa on erilaisia suuttimia eri malleissa. Tarkista siis minkä mallinen Weber sinulla on.
Hintaan sisältyy neuvonta. Ohjeet sopivan koon valintaan. Palvelu jota ostoskorikaupoista ei ole saatavilla.
- Tyhjäkäyntisuutin kuvassa oikealla. Pituus 15mm. Kiinnitys 3mm. DGV, DMTL, DMTR, DAT, ADL, DCOF, DFAV, DFE, DFTH, (DGAS 1+1), DGAV, DGS, ICEV, IDA3C ym. Hinta 8 euroa kpl.
- Tyhjäkäyntisuutin keskellä. Pituus 19mm Kiinnitys kantaan 3mm. IDF, DCNF, Citroen DMA, Fiat 28 IMB. Hinta 8 euroa
- Tyhjäkäyntisuutin vasemmalla. Pituus 14mm. Kiinnitys kantaan 4mm. ICH, DGR Uudet DGMS ja DGAS mallit yhdellä sivulla. Monet kiinan kopiot. Hinta 12 euroa.
Pystymallin Webruissa on erilaisia suuttimia eri malleissa. Tarkista siis minkä mallinen Weber sinulla on.
Hintaan sisältyy neuvonta. Ohjeet sopivan koon valintaan. Palvelu jota ostoskorikaupoista ei ole saatavilla.
- Kuvassa oikealla DGV, DGAV, DGAS ym. pääsuutin ja ilmasuutin. Hinta 8 euroa kpl.
- Kuvassa vasemmalla pääsuutin sekä ilmasuutin DCNF, DMTR, DMTL, DAT. Hinta 8 euroa ja 12 euroa kpl.
Myös käytettyjä tarkistusmitattuja suuttimia.
Lisätiedot tulossa. Hinnat alkaen 10 e kpl.
Hintaan sisältyy neuvonta. Ohjeet sopivan koon valintaan. Palvelu jota ostoskorikaupoista ei ole saatavilla.
Kuvassa vasemmalla ylhäällä DCNF, DGAS, DGV josta on olemassa myös lyhyempi malli. Saatavilla yhdellä tai kahdella ruiskulla.
Kuvassa ylärivissä toinen vasemmalta IDF vanhempi malli ja sen ruuvi alhaalla oikealla. 1970-lukua.
Ylärivissä kolmas vasemmalta 40/46 IDA 3C.
Ylärivin viimeinen DCD.
Kuvassa alhaalla vasemmalla pumpun suutin joka sopii mallit IDF ja 48 IDA uudempi, ICH, DAT, DMTL, DMRT, ICEV, ADF, ADHA, ADL, ADM, DFTH, DFTM, DRT ym. Vain koko 70. Muut koot tilaustavaraa ja kalliimpia. Hinta 70 kokoiselle 10 e kpl.
Kuvassa alhaalla keskellä sama kahdella ruiskulla koko 50 hinta 10 e kpl.
Alhaalla oikealla mallin pidin jossa takaiskuventtiili sisällä. Omat versionsa malleihin DGV/DGMS, DCD, IDA3C, IDF ja IDA vanhat. Useimmat varastossa.
Kaikkiin Weberin malleihin on saatavilla neulaventtiili. Made in Italy. Muutamia erilaisia on olemassa, eli tarkista Weberisi mallimerkintä, tipo.
Hintaan sisältyy neuvonta. Ohjeet sopivan koon valintaan. Palvelu jota ostoskorikaupoista ei ole saatavilla.
- Vasemmalla kuvassa tavallisin. DGV, DGAV, DGAS, ICH, IDF ym. Metallikärkinen koko 200 hinta 20 euroa. Kumikärkinen koko 200 ja 250 hinta 25 e kpl.
- Kuvassa toinen vasemmalla DCNF neulaventtiili. Koot 150-300.
1 kpl 20 euroa tai 2 kpl 35 euroa.
- Kolmantena 2-kurkkuinen IDA neulaventtiili. Koot 200 ja 300. Hinta 35 euroa kpl.
- Neljäntenä 3-kurkkuinen IDA. Hinta 35 euroa kpl.
Made in italy.
- Oikealla se tavallisin DGV, DGAS, DAT ym kalvo. Tapin suurin halkaisija 10mm. Yhden sivun reikäväli 26mm. Ristiin noin 37mm keskeltä keskelle. Hinta 20 euroa
- vasemmalla Fiat kalvo 6mm tapilla. Weber ICEV ym. Hinta 20 euroa.
Se toinen kalvo. Ryypyn vipujen puolella on kiihdytyspumpun kalvo jossa on isompi tappi keskellä. Toisella puolella on DGV malleissa vain tyhjä paikka. Joissakin DGAV ja DGAS malleissa siellä on tällainen. Tämä toisen puolen kalvossa on tapin paikalla vain lyhyt tumppi. Viides reikä kalvossa on usein ylimääräinen ja jää heilumaan yli tyhjänä. Kuvassa sama kalvo kuvattu eri puolilta. Liittyy automaattiryyppyyn. Hinta 10 euroa.
Made in Italy. Weber IDF 36-48 virityskaasareissakin on nähty kahta erilaista kalvoa. Tarkista onko tapin suurin halkaisija 6 vai 10mm. Molemmissa yhden sivun reikäväli 32mm. Ristiin noin 46mm keskeltä keskelle.
- IDF kalvo 10mm tapilla 20 euroa.
- IDF kalvo 6mm tapilla 20 euroa kpl.
Weber ICH ja ICT kaasuttimen lämmöneristelevy 6mm paksu. Bakeliitti. Nykybensa höyrystyy helpommin kuin lyijykaudella, eli lämmöneristys on entistä tärkeämpää. Kuuman koneen pitkä starttauksen tarve on merkki siitä että bensa kaasarissa on höyrynä. Levyn hinta 20 euroa.
Tällainen levy on vakiona mm Fordin Kent ja OHC koneissa. 6mm paksu bakeliittilevy jossa on valmiina ohuet paperitiivisteet molemmin puolin. Älä liimaa, vaan vedä vaseliinia pintaan ennen asennusta niin saat siististi irtikin. Saatavilla kolmea eri mallia:
- 32/36 DGV ja DGAV, jako 46x93.
- 38/38 DGMS ja DGAS, jako 46x93
- 32/34 DMTR, DMTL, DAT ym jako 46x87. Hinta kaikissa 28 euroa.
Reilu 15mm paksu lämmöneristelevy autoihin joissa pakosarja on kaasarin alla. Pinnapultit useimmiten pitää vaihtaa pidempiin. Hinta 40 euroa.
Noin 3mm paksuiset massatiivisteet IDF pystykaasuttimen ja imusarjan väliin. Pystykaasutin ei tarvitse samanlaista värinänvaimennusta kuin vaakaimut. Kohdalla koko 44mm ja saatavilla myös 40 ja 48mm. Hinta 30 euroa neljän sarja.
- Ylinnä Weber Equipped. Painava metallikyltti. Leveys 100mm. Korkeus 30mm. Paksuus 3mm. Kohokirjaimet. Takana tarrapinta. Takaluukkuun, kojelautaan, konehuoneeseen, tietokoneeseen, jääkaappiin, työkaluvaunuun, miesluolaan, mihin vaan. Wanhan alkuperäisen mallin mukaan Englannissa valmistettu. Hinta 50 euroa.
- Vasemmalla Weber tarra. Alkuperäisiä uusia Weber tarroja. Koko 11x4cm. Hinta 5 euroa kpl.
- Oikealla avaimenperä. Wanhan alkuperäisen mallin mukaan uudelleen aloitettu valmistus Englannissa. Kaksipuolinen. Samanlainen kohokuviointi kummallakin puolella. Korkeus 30mm. Leveys 25mm. Paksuus 2mm. Hinta 25 euroa.
Kaikki löytyy heti varastosta.
Magneettiventtiili joka sulkee tyhjäkäyntipiirin kun virta katkaistaan. Tarkoitus estää jälkikäyntiä.
- ICH / ICT kuvassa. Käyttämätön osa joka on purettu pois uudesta Weberistä. Kierre 8mm. Pituus O-renkaasta suuttimen kärkeen noin 23mm. Suutin on vaihdettavissa. Hinta 50 euroa.
- DGAV magneettiventtiili. Tilaustavaraa. Hinta 105 euroa.
Vakiovipu mallia Ford. Hinta 10 euroa.
Alkuperäiset Weber akselit. Sopii sekä 32/32 että 32/36 DGV ja DGAV sekä 32DGR. Hinta parina yhteensä 65 euroa.
Alkuperäinen Weber DCD läppäakseli. Sopii sekä 28/36 DCD että 36 DCD ja myös malliin DCLD. Vain 1 kpl varastossa. Hinta 55 euroa.
Synkkavipupari IDF rivikoneeseen. Usein akselia joudutaan lyhentämään jotta kaasuttimet mahtuu vierekkäin paikalleen rivikoneeseen. Vipuparin hinta 70 euroa.
Yksittäinen kansi jossa on koho ja neulaventtiili paikalla. Bensalinjan liitintä ei ole. Hinta 90 euroa.
Jokunen malli löytyy. Heti kuvan oton jälkeen löytyi vielä ainakin tosi pitkä versio DGAV ruuvista lisää. Kuvaa klikkaamalla näet sen isompana. Joukossa myös sellaisia joita ei enää saada lisää. Esim oikealla DCD 4mm ruuvi on ainoa kpl hintaan 20 e. Samassa Weberin mallissa on voinut olla erilaisia ruuveja. Esim DCNF malliin löytyi kolme erilaista. DGV, DGAV, ICH, IDA, DMTL, DMTR ym, ym. Hinnat 8-20 euroa kpl.
DCNF ja kolmekurkkuiset IDA3C ym. Tämän avulla saadaan tasattua synkronointi kurkku kerrallaan kohdalleen jos saman kaasarin kurkkujen välillä on eroja. Hinta 10 euroa kpl.
Kuvassa ylärivissa vasemmalta alkaen 48 IDA, 40 IDA3c, 40 IDF. Alarivissa vasen DCNF ja oikea DCD.
Hintaan sisältyy neuvonta. Ohjeet sopivan koon valintaan. Palvelu jota ostoskorikaupoista ei ole saatavilla.
- 48 IDA. 37 orig. 4 kpl 100 e.
- 48 IDA. 37 käyt. 4 kpl 60 e.
- 40 IDA3C. 34mm. 6 kpl 150e
- 40 ja 36 IDF. 27-34mm. Halk 40.8mm. Tilaustavaraa. 4 kpl 100e.
- 40 ja 36 IDF. Käytetyt alkup. 2kpl 28mm yht 40 e. 32mm 4 kpl 70e.
- 44 IDF halk 41.8mm. Saatavilla 32-36. Dellortona 34 ja 36mm 10 e kpl.
- 40 DCNF. Kork 28.9mm. Halk 39.7mm/41.9mm
- 36 DCNF
- 36 DCD. 24, 25, 26, 27. Hinta 25 e kpl
- 28/36 DCD. Ensiö 26mm. 25 e kpl
- 28/36 DCD. Toisio
24, 25, 26, 27mm. 25 e kpl
Emulsion tubes to Weber DCD and DCZ. Vanhaa varastoa. Made in Italy. Lisää ei saada. Putket F13, F28, F30 ja F33 löytyy. Jokaista muutamia kappaleita. Alkuperäisasennuksissa Alfa Romeo ja Lancia on käyttäneet putkia F13/F13 sekä F13/F28. Fiat F23/F23 ja F30/F30. Ford Cortina F30/F30. Jälkiasennuksessa Volvo F23/F23 ja F30/F30. Hinta 25 euroa kpl, tai 4 kpl 70 euroa.
Vanhaa varastoa kohokammion tiivisteet. Vasemmalla Lancia Delta HF DAT joka ei ole kumitiiviste, vaan paperia. Oikealla Weber 34 DMTR tiiviste. Hinnat 10 e kpl.
Kohokammion tiivisteet vanhaa varastoa. 32 DIR ja DARA malli kuten Renault ja Volvo. Vertaa mallia. Muitakin DIR tiivisteitä tunnetaan. Weber 30 ja 32 DIC, Fiat 850 sport Coupe . Weber 32 DRT Renault 9, 11 ainakin. Hinta 2 kpl yhteensä 10 euroa.
Kohokammion tiiviste vanhaa varastoa. Weber 32 IBS pitäisi löytyä useimmiten Simcasta. Weber 32 ICEV 127 ym Fiatista ja Weber 32 IMPE löytyy Fiat 1100 mallista. 2 kpl yhteensä 10 euroa.
Weber alkuperäiset kohot. Vanhaa varastoa.
- Ylhäällä IDF. Hinta 25 euroa.
- alhaalla DCNF. Hinta 10 euroa.
- käytettynä DCNF messinkikoho 25 euroa.
- käytettynä DGV messinkikoho 25 tai muovikoho 15 euroa.
3-kurkkuisten Webereiden mallit IDA, IDS, IDT, IDTP ja IDL. Muitakin osia saatavilla. Nämä suoraan hyllyllä. Hinnat koskevat varastossa olevia tuotteita. Viimeisiä viedään...
Hintaan sisältyy neuvonta. Palvelu jota ostoskorikaupoista ei ole saatavilla.
- pääsuutin, ilmasuutin, tyhjäkäyntisuutin 8 euroa kpl.
- pääsuuttimen pidin 18 e kpl.
- pumpun suutin 10 e kpl.
- pumpun suuttimen ruuvi 15 e kpl.
- pumpun takaiskuventtiili 18 e kpl.
- tulpparuuvi kohokammioon 10 e kpl.
- Kohon akseli 15 e kpl.
- neulaventtiili 25 e kpl.
- peitetulppa neulaventtiilin päälle 20 e kpl
- Hajotin 4,5 pitkä malli 40 ja 46 IDA3C hinta 90 e kpl.
- seosruuvi 15 e kpl.
- seosruuvin jousi 2,50 e kpl.
- by-pass säätöruuvi 10 e kpl.
- Hajottimen/kurkun lukitusruuvi 12 e kpl.
- läppäakselin mutteri ja lukkolevy 2,50+2,50 kpl.
- kiihdytyspumpun kalvo 35 e kpl.
- kalvon viereen kumitiiviste 20 e kpl.
- Polttoainelinjan banjopultti 20 e kpl.
- Polttoainelinjan liitin 40 e kpl.
- polttoainelinjan suodatin 15 e kpl.
- tulppa M9 progressioreikien päälle 8 e kpl.
- Jousi akselin ympärille 20 e.
- läppäakselit varastossa 45 e/pala.
- 40mm kaasuläppä 18 e kpl.
- kurkut 34mm 25 e kpl
2-kurkkuisen (46) ja 48 IDA osat.
- Kurkku 37 orig. 4 kpl 100 e.
- Kurkku 37 käyt. 4 kpl 60 e.
- Verkkosuutinkansi 10 e kpl.
- bensalinjan banjopultti
- bensalinjan liitin 10+10 e kpl.
- neulaventtiili koot 200 ja 300. 25 e kpl
- kohon akseli 10 e kpl.
- kohokammion tulppa.
- akselin mutteri ja lukkolevy 2,50+2,50
- tyhjäkäyntisuutin F10
- pääsuutin ja ilmasuutin 6 e kpl.
- seosputki
- pumpun suutin uusi malli kuvassa
- pumpun suuttimen ruuvi vanha malli 15e
- pumpun takaiskuventtiili 18 e kpl.
Englanninkielinen Weber Tuning Manual, eli opas säätöön. A4 kokoinen 92 sivuinen. Mittakuvat myös seosputkista. Purkukuvat malleista 40 DCOE, 40 DCNF, 40 IDF, 44 IDF, 45 DCOE, 48DCO, 48 IDA, 48 IDF, 50 DCO, 55DCO. Hinta 50 euroa.
Käytetyt ehjät Alfa Romeon alkuperäiset 6mm paksut bakeliittilevyt kaasarin ja imusarjan väliin. Koska nykybensa höyrystyy aiempaa herkemmin tarvii nyt lämmöneristyksen kanssa tehdä töitä joita lyijybensan aikana ei välttämättä tarvinnut. Hinta 30 euroa kahden kaasuttimen levyt yhteensä.
Vanhaa varastoa Edoardo Weber Italy Originaali. NOS. Kuten voit arvata näitä ei tule lisää. Tiivistesarja Fiatin 850, 133 1-kurkkuiseen pystykaasuttimeen. Samaan kaasariin löytyy tarvittaessa paljon muutakin. Suuttimet, kalvo, neulaventtiili ym. Tiivistesarjan hinta 15 euroa.
Weber alkuperäinen tiivistesarja vanhaa varastoa. Mukana myös bakeliitti, lämmöneristelevy joka nykybensalla on entistä tärkeämpi. Tätä mallia on ollut Opelin koneissa ja korvaavana Volkswagen Polo. Tiivistesarjan hinta 25 euroa.
Messinkikohoja jotka ei näytä pahalta. Joku saattaa olla käyttämätönkin. Kevyttä kolhua näkyy. Sopivuutta ei jaksa muistaa, mutta mittojen mukaan saa verrattua. Hinta 15 e/koho, tai kaikki kolme yhteensä 25 euroa.
Käytettyjä ja tarkistusmitattuja DGV, DGAV, DGAS ym suuttimia.
Hintaan sisältyy neuvonta. Ohjeet sopivan koon valintaan. Palvelu jota ostoskorikaupoista ei ole saatavilla.
- Tyhjäkäynnit 50, 55.
- Pääsuuttimet 70, 100, 105, 110, 115, 120, 125, 127, 132, 140, 142, 145, 155.
- Ilmasuuttimet 100, 105, 120, 125, 160, 165, 170, 175, 180, 205.
Hinta 5 e kpl tai 40 e 10 kpl.
Weber DGV ja DGAV, ICT, ICH, DFM, IDA3C ym.
käytettyjä alkuperäisiä seosputkia neljän sopivasti erilaisen sarja jolla voit testata miten koneen luonne muuttuu seosputken vaihdon yhteydessä. Sarjassa putket F22, F34, F53 ja F66. Yhteensä neljän sarja 30 euroa.
Yksitellen käytettynä löytyy useimmiten koot F1, F2, F20,
F22, F34, F35, F50, F52, F53, F58, F68, F71, F78.
Hinta 15 euroa kpl
Kiihdytyspumpun kalvon päälle alumiinipalikka sekä käyttövipu ja rulla. Rulla pyörii, eikä ole D-muotoinen. Alumiinipalikan tiivistepinta on hyvä viilata aina suoraksi jos on vähänkin kupera liian kova kiristyksen takia. Yleensä kun kalvo vuotaa, ensin kiristetään tämän ruuvit "hiukan vielä". Hinta 20 euroa.
Rivikoneen malli oikealla ja bokseri vasemmalla. Kohon kiinnitys ehjä.
- Rivikone 40 IDF 13/15 Fiat 124 kannessa on powerjet tyyppinen lisärikastus joita muissa malleissa ei ole nähty. Pillit joista tulee ylimääräistä bensaa sekaan yläkierroksilla. Powerjetin voi myös poistaa käytöstä tulppaamalla. Kansi jossa pillit rikki, eli pitää poistaa loputkin hinta 40 euroa. Kansi jossa pillit ehjät 80 euroa.
-Bokseri koneen käytetty kansi 40 euroa.
- Kuvassa vasemmalla rikastimen männät jousineen ja lukkorenkaineen kahdelle kaasarille yhteensä 40 euroa.
- Keskellä ylhäällä seosruuvit mallia kokonaan rungon sisällä, O-rengas kannan vieressä. Jousineen 4 kpl yht 20 euroa tai 10 e kpl.
- Keskellä alhaalla IDF alipaineliittimet synkkamittaria varten, malli joka aukeaa alipaineelle kun avaa kierteestä hiukan. 4 kpl yhteensä 20 euroa tai 10 e kpl.
- Oikealla kiihdytyspumpun käyttöosat kalvolle jossa tappi 6mm. Kierretanko ehjä ja jouset mukana. Kalvo on kuiva ja on vain mallina kuvassa. Mukana myös kalvon alle jousi ja ruuvit. Hinta 20 euroa yhden kaasarin osat.
-kuvan ulkopuolelta IDF palautusjousi läppäakselin ympärille kuulalaakerin päälle. Hinta 5 e.
Käytetyt alkuperäiset 32mm kurkut. Halkaisija 40.8mm eli sopii kaikki 36 IDF ja kaikki espanjalaiset 40 IDF kaasarit. Italian 40 IDF malleista tämä sopii suurimpaan osaan, muttei kaikkiin. 2 kpl hinta 40 euroa. 4 kpl 70 euroa tai 6 kpl 100 euroa.
Käytettyjä kurkkuja kuvassa 36 DCNF kaasarista. Lyhentämällä sovitettavissa myös isompaan DCNF kaasariin. Ulkohalkaisijat n 42/40mm.
- vasemmalla 2 kpl 29mm joissa reiät kyljissä 20e
- 29mm ilman reikiä 2 kpl yht 40e. Ei kuvaa.
-keskellä 28mm joissa myös reikiä 20 e /2kpl
-oikealla 29mm joissa tappi sivussa ja jännä siipi keskellä, jotka voi poistaa tarvittaessa. Ehkä DCNVA tms. Hinta 20 e / 2kpl
Uusia messinkikohoja DCNF malliin ei enää saa, mutta käytettynä löytyy ihan uskottavan oloisia yksilöitä jokunen. Sen verran edullisesti siivotaan käytettyjä pois nurkista että kannattaa tarttua jos aikoo tätä mallia jatkossakin käyttää. Italialaisten varaosien saatavuus ei muutu helpommaksi eikä halvemmaksi. Hinta 15 euroa kpl.
Nämä kaaret käyttää pumpun vipua ja määrää paljonko soppaa siirtyy suuttimelle. Vasemmalla loivempi nro 14 on käytetty kahden kaasarin asennuksessa, ja rajumpi nro 42 silloin kun yhdellä kaasarilla ruokitaan 4-kone. Hinta 20 euroa kpl.
Yhtaikaa aukeavan DCNF kaasuttimen hyvän oloinen läppäakseli joka on paikallaan romurungossa. Kierteet akselin päädyissä on ehjät. Mukana myös kuulalaakerit. Läpät on 78 astetta. Tyhjä runko jossa vain akseli ja läpät paikallaan, tulee kaupan päälle. Hinta 35 euroa.
Yhtaikaa aukeavan DCNVA kaasuttimen hyvän oloinen läppäakseli joka on vielä paikallaan romurungossa. Kierteet akselin päädyissä on ehjät. Läpät on 78 astetta. Tyhjä runko jossa vain akseli ja läpät paikallaan, tulee kaupan päälle. Hinta 35 euroa.
40 IDA3C, IDT, IDTP, IDL ym kolmekurkkuiset käytettyjä alkuperäisiä 4,5 hajottimia varastossa 2 kpl. Käytetyt ovat lähtöisin 1966-1973 Porschesta ja valmistettu Italiassa. Ehjiä, mutta ei ole pestyjä. Käytetyn hajottimen hinta 50 e kpl.
Porsche 911 Weber IDA, IDT, IDTP ja IDS osia.
- ylärivin kiihdytyspumpun osat 90 euroa.
- Kiihdytyspumpun tanko/levy/ruuvi 25 e
- peitetulppa neulaventtiilin päälle. 10-15e kpl.
- by-pass ruuvi 5 e kpl.
- kohon akseli 5 e kpl.
- kurkun lukitusruuvi 5 e kpl.
- peitetulppa progressiorei'ille 3 kpl yht 10e.
- tyhjäkäyntisuutin ja kanta 10 e yhdessä
- pumpun suutin ja ruuvi 20 e yhdessä.
- kohokammion tulppa 5 e kpl.
- palautusjousen yläkiinnike 10e.
Tai kaikki kuvasta yhdessä 150 euroa.
Käytettyjä ja tarkistusmitattuja DMTL, DMTR, DAT ym suuttimia.
- Tyhjäkäyntejä 50, 55
- Pääsuuttimia -
- Ilmasuuttimia 140, 170, 180, 185, 200, 205, 210.
Hinta 5 e kpl tai 40 e 10 kpl.
28/36 DCD ja 36 DCD sekä DCLD/ / DCZ / DCS / DCHE mallien kulmikkaat ilmasuuttimet jotka on kierteelle seosputkessa kiinni. Näitä ei saada tällä hetkellä lisää uutena. Joitakin kokoja vain yksi kpl varastossa. Jos aiot jatkossakin käyttää Weberiäsi, tässä tilaisuutesi hankkia kevyt lajitelma itsellesi talteen. Suuttimet ovat Weberin alkuperäisiä ja useimmat on käytettyjä, joukossa on myös käyttämättömiä. Hinta 10 euroa kpl. 5 suuttimen lajitelma 40 euroa, ja 10 suuttimen lajitelma 70 euroa.
- Koot: 100, 105, 125, 130, 145, 170, 180, 195, 210, 220, 230, 235, 250, 290
Italialainen kansi. Kohon akselin kiinnitys ehjä. Vain tämä yksi kansi löytyy DCD runkoon. Hinta 50 euroa.
*
Ennen kuin tilaat Weberin osia, tarkista kaasarin malli. Se on
meistetty kaasarin kylkeen. Useimmiten laippaan kuten kuvassa. Kuvan
32/36 tarkoittaa rungon kokoa eli kaasuläppien kokoa ja DGV on
mallimerkintä.
* KÄYTETTYJÄ VARAOSIA
* KÄYTETYT HAJOTTIMET .
DGV, DGAV. Käytetty pari joka oli tukevasti paikallaan. Ei siis
väljäksi heiluneet. Koot vakio Ford 4,5 ja 3,5. Hinta yhteensä 20 euroa.
Varaosia
Weberin pystykaasuuttimiin listaus tekeillä talven aikana. Osat listattu tässä
järjestyksessä: 2-kurkkuiset virikaasarit mallia DCNF, IDF, seuraavana
48 IDA ja viimeisenä Porschen 3-kurkkuinen IDA3C
KÄYTETYT OSAT. DCNF ja IDF:
Weber DCNF käytetty messinkikoho 25 euroa. Uusi DCNF muovikoho 45 euroa.
Weber DCNF rikastimen käyttövipu. Uusi. Kuvassa sama palikka molemmin puolin. Yhden kaasarin osat 50 euroa.
Weber DCNF tyhjäkäynnin seosruuvit. Useita erilaisia.
- 36 ja 40 IDF hajottimet. Ehjät käytetyt. Ulkohalkaisija 41mm. Korkeus 41mm. Kokomerkinta 4,5. Hinta 50 euroa neljän sarja.
- 44 IDF hajottimet. Ulkohalkaisija 44mm. Korkeus 68mm. Kokomerkinta 3,5. Hinta 80 euroa neljän sarja.
- 44 IDF hajottimet. Ulkohalkaisija 44mm. Korkeus 28mm. Kokomerkinta 4,5. Hinta 40 euroa 2 kpl yhteensä.
- IDF seosruuvit ja jouset. Nämä on 36 IDF kaasarista, mutta samat muissakin. Kaikista vanhimmissa voi olla erilaiset. Nämä on 80-luvun italialaiset. Upotuksessa O-renkaalla. Hinta 20 euroa sarja.
- Virranjakana alipaineletkuun tasaajaventtiili. Anti pulse valve. Tasaa sykkivää alipainetta. Alfa Romeo käyttää tätä aina tuplakaasareiden kanssa. Vaihtoehtona on ottaa alipaine kaikista kurkuista niin silloinkin alipaine on tasaisempaa ja tätä ei tarvita. Alfan käytettyjä venttiileitä. Hinta 10 euroa kpl.
Free Technics Oy
info@freetechnics.fi
P. 0400-911356
Tili FI8457108320035523