Viritysosia ja varusteita klassikkoautoihin.

Pikatiedote

Koko heinäkuu ja elokuu ollaan paikalla vähintään maanantaista keskiviikkoon. Torstai ja/tai perjantai usein suljettuna. Pitkä loma vasta syksyllä.

 WeberW Uudet Weber kaasuttimet


JaguarXK1203xDCOE640
Webereitä!
Meillä on myynnissä aitoja euroopassa tehtyjä Weber-kaasuttimia. Emme myy kiinalaisia kopioita. Olemme tehneet töitä kaasareiden kanssa kohta jo 30 vuotta ja oppineet sen että on kaikille parempi myydä kunnollista laatua. Toki pitää olla ylpeä siitä että Weberitkin on noteerattu samaan arvostettujen kopioitujen tuotteiden kastiin kuin Rolexit ym. Toimitusaikaa aidoille Weber-kaasuttimille tarvitaan yleensä 7-15 päivää. Suosituimmat 45 DCOE, 32/36 DGV ja 34 ICH mallit löytyy usein suoraan hyllyltä. Räätälöimme tarvittaessa Weberin osumaan osiltaan ja säädöiltään mahdollisimman mukavasti autoosi. Meillä palvelu ja neuvonta ennen ja jälkeen oston kuuluu hintaan.

WeberMadeInSpain300WeberCarburatoreItalyBologna300
Weberin kaasuttimia on valmistettu Italiassa Bolognassa vuodesta 1923 alkaen. Webereitä on jo 70-luvulla valmistettu muissakin maissa, kuten Espanjassa ja myöhemmin Yhdysvalloissa. Weberin tehdas Italiassa Bolognassa valmisti suurimmillaan 7 miljoonaa kaasutinta vuodessa. Bolognan massiivinen tehdas  sulki ovensa vuonna 1992-93 laman ja katalysaattorien puristuksessa. Sen jälkeen virityskaasuttimien työkalut ja muotit siirrettiin pienempään Espanjan tehtaaseen. Espanjassa oli tehty jo 70-luvulta saakka monia vakiokaasareita, mutta 90-luvun puolivälin paikkeilta alkaen kaikki virityskaasaritkin on tehty Espanjassa. Espanjalaisten työn jälki vastaa italialaista yhtä poikkeusta lukuunottamatta. Isorunkoiset DCO sarjan kaasarit on pitkään olleet pinnaltaan karkeaa valua. Vasta 2013 saapuivat ensimmäiset siistivaluiset espanjalaiset DCO sarjan Webrut. Silloin vasta investoitiin uusiin valumuotteihin. Monet mallit siirtyivät täsmälleen samoina italian kaudelta Espanjaan kuten esim 45 DCOE 152 joka esiteltiin italiassa jo 80-luvun lopulla. Italian malleissa on 3 progressioreikää tyhjäkäynnissä, mutta nykyään 152 mallin saa tilattua kolmella tai neljällä progressioreiällä. Kaikille uusille Webereille tarjotaan vuoden takuu kuten aina ennenkin. Takuutapausten määrä on pysynyt ennallaan italian aikaisista espanjan aikakauteen. Kymmeneen vuoteen mahtuu edelleen yhden käden sormilla laskettava määrä runkoja joissa on valuhuokonen kohokammiossa ja tyhjentää bensat ulos. Käytännössä kuulalaakeroitujen virityskaasuttimien käyttöikä vaikuttaa olevan keskimäärin 30-50 vuotta. Tämän ikäiset webrut on yleensä kunnollisen läpikäynnin tarpeessa palvellakseen taas seuraavat 30-50 vuotta.

WeberLegendat

Numero mallimerkinnän (DCOE) jälkeen, kertoo mistä kehitysversiosta on kyse. Esim 40 DCOE 151 on kehitysversio järjestynumeroltaan 151. Jotkut numerot suunniteltiin alkuperäisasennukseen tiettyä automallia varten, ja joitakin malleja myytiin jälkiasennuskäyttöön. Kehitysversion numeron suuruudesta näkee suuntaa antavasti minkä ikäluokan kaasarista on kyse, tai ainakin sen milloin kyseinen malli on ensimmäistä kertaa esitelty. Esim 40 DCOE 32 on Alfa Romeota varten tehty malli 60-luvun lopulta. Mallinumero 40DCOE 44-45 ajoittuu 70-luvun puoliväliin. 40 DCOE 138-139 osuu 80-luvun loppupuoliskolle. Kun numerot on peräkkäiset, on kyse parista jossa on jo tehtaalta tullessaan ollut varusteet kuten synkkavivut vasemmaksi ja oikeaksi kaasariksi. Nykyinen malli 40 DCOE 151 on yksittäinen kaasutin joita vaan laitetaan tarvittava määrä riviin ja vaihdetaan vivut ym varusteet sopimaan jotta juttelee yhteen.
WeberDCOEVintage
Weber virityskaasuttimet ovat historiallisia analogisia muinaismuistoja jotka tarjoavat vielä nykyäänkin vahvan elämyksen ja tunnelman. Nämä ovat jotain todellista ja käsinkosketeltavaa. Tuplakaasareiden imuäänen muistijälki ei häviä kun sen on joskus kokenut. Mekaanisesti kauniita ja teknisesti edistyneitä laitteita jotka ovat ylpeydellä valmistettu kestämään eliniän. Kun jotain tehdään, niin tehdään se kunnolla ja tyylillä.

WeberWorldFamous

Uusia Webereitä virityskäyttöön kadulle tai kisaan


Weber40DCOE
Weber 40 DCOE
151

vaakaimukaasuttimet (=sivuimut), Yleensä puhutaan parista joka tarkoittaa 2 kpl 2-kurkkuista kaasutinta kuten kuvassa yllä. Tavallisessa 4-pyttyisessä koneessa silloin saadaan jokaista sylinteriä kohden oma kaasuläppänsä. Saatavilla myös yksittäin tai 6-koneeseen kolmen kaasarin rivi jne. Virityskaasuttimissa on laajat säätömahdollisuudet ja soveltuvat katu tai kisakäyttöön. 40mm kokoiset kaasarit 4-koneessa soveltuvat luontevimmin 60-150 hevosvoiman koneisiin. Rikastin on vaijerivetoinen ja käyttövalmis. Paikalla on tehtaan jäljiltä 42mm pitkät imutorvet,  30mm kurkku. 115 pääsuutin. F11 seosputki. 200 ilma. 45 tyhjäkäynti. 40 pumppu. 175 neulaventtiili ja muovikohot. Tarjolla on kahta eri hintatasoa joissa kaikissa lähtökohtana samat kaasarit. Kyse on vaan siitä otetaanko kaasarit tehtaan vakiopalikoilla vai kerätäänkö tarpeelliset osat valmiiksi kaasareiden mukaan. Kalliimmassa eli helpommassa vaihtoehdossa olemme keränneet 900 hintaiseen pariin nämä tarpeelliset lisäosat mukaan: Synkkavipupari vaihdettu kaasareiden väliin. Vipumalli näkyy alla olevassa kuvassa. Paikalla olevien vakiosäätöjen lisäksi mukaan tulee kahden kaasarin setissä 12 kpl ylimääräisiä suuttimia, esim yhdet pääsuuttimet ja ilmasuuttimet ja tyhjäkäynnit oman valinnan tai suosituksen mukaan. Bensalinjaan on vaihdettu toiselle kaasarille banjoliitin T-mallia, toisessa on mutka jolloin saa letkun kulkemaan suoraan ensimmäisen kaasarin läpi ja kiinni toiseen. Jos haluat erilaiset synkkavivut kuin kuvassa sekin onnistuu +30 eurolla. E85 yhteensopiva.

Hinta:
- yksittäisen kaasarin hinta tehtaan vakio osilla 440 euroa.
- Kahden kaasarin hinta 830 euroa tehtaan jäljiltä, lisäosilla 900 eur/pari.
- kolmen kaasarin hinta 1180 euroa tehtaan osilla. Lisäosilla hinta tulossa.


Weber45DCOE152singleNewWeberDCOEsynkkavipupariWeber45DCOE152kaksiXSingleTeksti
Weber 45 DCOE 152

Vaakaimukaasuttimet. 2 kpl yksittäistä 2-kurkkuista kaasutinta. Virityskaasuttimissa on laajat säätömahdollisuudet ja soveltuvat katu tai kisakäyttöön. 45mm kokoiset kaasuttimet soveltuvat luontevimmin noin 120-200 hevosvoiman koneisiin. Useimpiin 1600 koneisiin ne ovat tarpeettoman isot, ellei kyse ole ylhäältä kiertävästä kisakoneesta. 2-litraisessa mahdolliset lähes vakioonkin koneeseen. Hyvät vielä silloinkin kun isossa 4-koneessa haetaan tukevaa vääntöä keskialueelle esim 2.4 Opelit kireälläkin nokalla. Rikastin on vaijerivetoinen ja käyttövalmis. Paikalla on tehtaan jäljiltä 65mm pitkät imutorvet, 36 kurkut, F16 seosputket, 145 pääsuuttimet ja 155 ilmat. Tyhjäkäynti 55F8. Kiihdytyspumppu 45. Muovikohot. Progressioreikiä 4 kpl. Tarjolla on kahta eri hintatasoa joissa kaikissa on lähtökohtana samat kaasarit. Kyse on vaan siitä otetaanko kaasarit tehtaan vakiopalikoilla vai kerätäänkö tarpeelliset osat valmiiksi kaasareiden mukaan. Kalliimmassa eli helpommassa vaihtoehdossa olemme keränneet 900 hintaiseen pariin nämä tarpeelliset lisäosat mukaan: Synkkavipupari vaihdettu kaasareiden väliin. Vipumalli näkyy ylla olevassa kuvassa. Paikalla olevien vakiosäätöjen lisäksi mukaan tulee yksi kierros ylimääräisiä suuttimia, yhdet pääsuuttimet ja ilmasuuttimet ja tyhjäkäynnit. Suuttimien koot joko oman valinnan tai meidän suosituksen mukaan. Bensalinjaan vaihdettu toiselle kaasarille banjoliitin T-mallia, toisessa on mutka jolloin saa letkun kulkemaan suoraan ensimmäisen kaasarin läpi ja kiinni toiseen. Jos haluat erilaiset synkkavivut kuin kuvassa sekin onnistuu +30 eurolla. E85 yhteensopiva.

Hinta:
- Yksittäisen kaasarin hinta tehtaan vakio osilla 440 euroa.
- Kahden kaasarin hinta 830 euroa tehtaan jäljiltä, lisäosilla 900 eur/pari.
- Kolmen kaasarin hinta 1180 euroa tehtaan osilla. Lisäosilla hinta tulossa.

 

45DCOE9vivustolla
Weber 45 DCOE 9

Nyt saatavana uutena vanhan liiton mallinen vaakaimuwebru. Tässä kohokammion kansi on vanhaa mallia jossa ei ole "siivekkeitä" kuten 151 ja 152 malleissa. Ei  myöskään by-pass säätöruuvejä kyljissä. Näyttää siis kutakuinkin samalta kuin 60-luvullakin. Rikastin löytyy tästäkin mallista. Nämäkin kuten kaikki muutkin oikeat webrut nykyään on tehty espanjassa. Malli 45 DCOE 9 on esitelty ensimmäistä kertaa 60-luvun puolivälin paikkeilla ja oli aikanaan alkuperäisasennuksena Aston Martinissa ja sitä myytiin myös virityskäyttöön. Paikalla vakiona 40mm kurkut. 3,5 hajotin, 155 pääsuuttimet, F2 seosputket, 150 ilmat, 55F6 tyhjäkäynnit, 55 pumpun suuttimet, 200 neulat, 65mm imutorvet. Kaasuvipuna yksittäinen kuulapää jokaisessa. Bensabanjo vakiona hankala kisamalli kuten DCO ja IDA. Kuvassa näkyvä tuplavaijerisarja LP2500 ei kuulu hintaan. OLD-KOOL !

Hinta:
- 470 euroa kappale tehdassäädöillä.
- 890 euroa pari tehtaan vakio osilla.
- 1270 euroa kolmen kaasuttimen rivi vakio osilla.

 

Weber 48 DCO

Isorunkoiset vaakaimut ilman rikastinta. Alunperin kisakäyttöön suunniteltu. Sen vuoksi näissä isorunkoisissa on tehtaan jäljiltä kiinni suurimmat mahdolliset kurkut, joka on huono lähtökohta katukoneelle. Tyhjäkäyntipiirin progressioreikiä on vähemmän kuin 45 DCOE Webruissa, koska näitä isorunkoisia kisakasareita ei ole optimoitu pintakaasulla köröttelyyn. 48 kokoisia vaakaimuja aletaan kaipaamaan kun koneen tehot ovat päälle 200 hevosvoimaa. Isompi on ylhäällä aina parempi, mutta jos tarvitaan laajaa mukavaa toimintaa keskialueella, askelen pienemmät kaasarit tarjoaa sen helpommin. Imusarjan sivulla sama pulttijako kuin pienemmissäkin. Paikalla on 42 mm kurkut, 5.0 hajottimet, 180 pääsuuttimet, F7 seosputket, 160 ilmat, 60F8 tyhjäkäynnit, 45 pumpun suuttimet, 100 pumpun takaiskuventtiili, 250 neulaventtiilit ja muovikohot. Imutorvien pituus 65mm. Nämä 48 kokoiset saatavilla vain kahtena yksittäisenä samankätisenä kaasarina joita ei ole synkatty keskeltä yhteen. Kaikissa DCO sarjan kaasareissa tehtaan vakio banjoliitin bensan sisääntulolle on hankala malli mihin pitäisi juottaa putki kiinni. Kuvassa alla. Vaihtoehtona saatavilla helpommaksi räätälöity pari jossa letkulle valmiit T- ja L-liittimet kuten 45 DCOE kaasarissakin, sekä yhteensä 8 kpla erilaista ylimääräistä suutinta mukaan säätötöitä helpottamaan.

Hinta: 1190 eur/pari tehtaan vakio-osilla imutorvineen.
Hinta: tulossa, helpommilla bensalinjoilla ja lisäsuuttimilla

WeberDCObanjo480
DCOEbanjoliittimet 

Weber 50 DCO

Isorunkoiset vaakaimut ilman rikastinta. Alunperin kisakäyttöön suunniteltu. Sen vuoksi näissä isorunkoisissa on tehtaan jäljiltä kiinni suurimmat mahdolliset kurkut, joka on huono lähtökohta katukoneelle. Imusarjan sivulla sama pulttijako kuin pienemmissäkin. Paikalla 46 mm kurkut, 5.0 hajottimet, 180 pääsuuttimet, F7 seosputket, 160 ilmat, 65F8 tyhjäkäynnit, 45 pumpun suuttimet, 100 pumpun takaiskuventtiili, 250 neulaventtiilit. Imutorvien pituus 45 mm. Nämä saadaan tilattua valmiiksi parina jossa synkkavivut keskellä.

Hinta: 1270 eur/pari tehtaan vakio-osilla
Hinta: tulossa, helpommilla bensalinjoilla ja lisäsuuttimilla.

 

Weber55DCOsivu

Weber 55 DCO

Isorunkoiset vaakaimut ilman rikastinta. Paikalla 48 mm kurkut, 5.0 hajottimet, 180 pääsuuttimet, F7 seosputket, 180 ilmat, 60F8 tyhjäkäynnit, 45 pumpun suuttimet, 100 pumpun takaisku, 250 neulaventiilit. Imutorvien pituus 45mm. Nämä saadaan tilattua valmiiksi parina jossa synkkavivut keskellä kuten kuvassa.

Hinta: 1310 eur/pari tehtaan vakio-osilla
Hinta: tulossa helpommilla bensalinjoilla ja lisäsuuttimilla.

 

Weber40IDFuusi
Weber 40 IDF
. Pystykaasuttimet. Paikalla 28 kurkut, 115 pääsuuttimet, F11 seosputket, 200 ilmat, 50 tyhjäkäynnit, 50 pumpun suuttimet. 175 neulaventtiilit. Ei rikastimia, kuten ei IDA:ssakaan. Ilman imutorvia. Hinta 410 e kpl kuvassa. 760 e pari.

Weber40DCNF
Weber 40 DCNF
. Ulkomitoiltaan pienikokoiset pystykaasuttimet. Rikastimilla. Läpät samalla akselilla aukeaa yhtaikaa. Paikalla 32 kurkut, 4,5 hajottimet, 125 pääsuuttimet, F24 seosputket, 220 ilmat, 50 tyhjäkäynnit, 50 pumpun suutin, pumpun takaiskuventtiili 40, neulat 175.  Oma jako imusarjaan, 52x85mm. E85 yhteensopiva. Hinta 630 e kpl. 1200 euroa pari. 1730 euroa triplat.

Weber44IDFpari
Weber 44 IDF. Pystykaasuttimet. Paikalla 38 kurkut, 135 pääsuuttimet, F11 seosputket, 175 ilmat, 50 tyhjäkäynnit, 50 pumput, 175 neulat. Ei rikastimia, kuten ei IDA:ssakaan. Hinta 420 e kpl. 790 e pari. Kuvassa.

Weber 48 IDF. Pystykaasuttimet. Paikalla 40 kurkut, 4,5 hajottimet, 150 pääsuuttimet, F2 seosputket, 180 ilmat, 55 tyhjäkäynnit, 50 pumpun suutin, neulaventtiili 200. Ei rikastimia, kuten ei IDA:ssakaan. Päällisin puolin sama kuin 44 IDF, vain isommat läpät ja kurkut. Hinta 840 e pari.

IDF kaasarit mahdollista tilata myös rikastimen kanssa. Lisähinta rikastinmallista 40 IDF +60 e kpl. 44 ja 48 IDF +80 e kpl.

 

Weber48IDApari

Weber 48 IDA. Legendaa saatavilla uutena. Tämä on juuri se kaasutinmalli jota käytettiin 60-luvulla formuloissa, sekä mm AC Cobrassa ja Shelby Mustangissa. V-8 kielellä 4 kpl 48 IDA kaasaria vakiokurkuilla virtaa yhteensä 1930 CFM. Vaihda kurkut pienempiin niin CFM-lukema pienenee, ja isommilla kurkuilla kasvaa. E85 yhteensopiva. Hinta 1250 euroa pari.

IdaJulisteRaameissa
* UUTTA: Weber juliste. Koko 70x100cm. Hyvälaatuinen juliste mustavalkoisesta valokuvasta. Kestää lähemmänkin tarkastelun. Kuva ja copyright Mika Heikola. Weber 48 IDA pari. Hyvin pieni erä. Tällaisia ei ole maailmallakaan nähty. Juliste ilman kehyksiä hinta 45 euroa.

Uusia Webereitä valmistetaan jatkuvasti. Uudet Weberit on valmistettu Espanjassa jo viimeiset 25 vuotta. Aiemmin ne tehtiin Italiassa. Meillä ei myydä mitään Kiinassa tai Taiwanissa tehtyjä kaasuttimia. Jossain on myynnissä Weber DCOE, IDF ja IDA kopioita jotka on tehty Kiinassa Empi HPMX ja Fajs nimellä ja joskus niitä kutsutaan Webereiksikin. Dellorton valmistus loppunut. Uusia DHLA/DRLA kaasuttimia ei saada lisää. Suuttimia ja varaosia on tarjolla silti Dellortoonkin varsin hyvin. Melkein yhtä hyvin kuin Weberiin ja paljon paremmin kuin Solexiin.

Uusia vakio Webereitä

Tässä useita suosittuja helppoja ja käyttökelpoisia yleismallisia vakiokaasuttimia. Kaikki kaasuttimet tällä sivulla ovat uusia, eikä käytetystä kunnostettuja. Valitsemalla vakiota isomman kaasarin, voit käyttää myös näitä viritysluonteisena. Sovitettavissa useisiin eri autoihin. Saatavilla myös merkkikohtaisia, suoraan sopivia. Katso ne tämän sivun lopusta. Tässä listattu edullisemmat, yleismalliset joiden mukana ei tule laippoja eikä tiivisteitä. 

Weber34ICHmallit
* Weber 34 ICH. Tässä tarjolla yleismallisena korvaavana kaasuttimena joka sovitetaan entisen tilalle. Saatavilla useaan autoon myös merkkikohtaisia sarjoja joissa kaasarin lisäksi suoraan sopivat osat ja tarpeet mukana ja paikalla. Katso merkkikohtaiset tämän sivun lopusta.  Kiinteä kurkku. Kurkun koko 34 ICH mallista riippuen 25, 27 tai 29mm. Läppä kaikissa sama 34mm. Tässä on vaijerivetoinen manuaali rikastin. Soikea pultinreikä eli, pulttijaossa imusarjaan on pelivaraa, jako kahdella pultilla 60-65 mm. Ylhäällä halkaisija putsarille 52 mm. Muovikoholla. 175 neulaventtiilillä. Valmis paikka virranjakajan alipaineelle. E85 yhteensopiva. Tehdassäädöt on bensalle. E85 säädöt ja muutos-osat löytyy hyllyltä. Myös suoraan tähän sopiva ilmanpuhdistin on saatavilla yleensä suoraan hyllyltä hintaan 65 euroa.

- 34 ICH 2/350 kaasutin 29 kurkulla isolle koneelle. (noin 1600-2600cc) Ei kaasuvipua. Ei magneettiventtiiliä. Paikalla 50 tyhjäkäyntisuutin. 165 pääsuutin. F6 seosputki. 190 ilmasuutin. (Kuvassa oikealla.) 285 euroa.

- 34 ICH 9/350 kaasutin 25 kurkulla pienelle koneelle ( noin 1100-1500cc). Kaasuvipu on paikalla. Saatavilla magneettiventtiilillä tai ilman. Magneettiventtiili on paikalla jälkikäynnin estoa varten ja siihen pitää yhdistää virta sulakerasiasta. Paikalla 45 tyhjäkäyntisuutin. 125 pääsuutin. F7 seosputki. 125 ilmasuutin.  (kuvassa vasemmalla.) Hinta 310 euroa.

+25 euron lisähintaan saa tehdassäätöjen lisäksi mukaan 3 kpl valinnaista tai meidän suosittelemaa suutinta sekä paperitiivisteen kaasarin alle.

Weber3236DGV5A
* Weber 32/36 DGV. Se kaikista suosituin ja arvostetuin Weberin korvauskaasutin. DGV on helppo, selkeä ja taloudellinen, mekaanisesti vaiheittain aukeava kaasutin käsiryypyllä. ( Saatavilla myös automattiryypyllä malli Weber 32/36 DGAV. 410 euroa.) Kiinteät sisäkurkut 26 ja 27 mm. Säädettävissä aina n.1600 - 2600 vakiokoneisiin. Usein pienempiinkin. Toimii hyvin mm Ladan 1200 ja 1300 vakiokoneissa ja Suzukin 1300 koneessa kunhan löytää oikeat säädöt. DGV ei toimi hyvin yhteen vanhanaikaisen virinokan kanssa jossa on runsaasti overlappia ja huojuva tyhjäkäynti. Oireeksi jää nykiminen alhaalla pintakaasulla ainakin 1300 ja 1600 Kentissä. Kaikki pintakaasun yläpuolella saadaan toimimaan hienosti. Vakionokalla toimii aina kauniisti ja nöyrästi. Ainoa ruuvattava säätö on tyhjäkäyntiseokset, muut säädöt tehdään suuttimia vaihtamalla. Uudessa kaasarissa paikalla nämä suuttimet: Tyhjäkäynnit 55 ja 50. Pääsuuttimet 140 ja 135. Seosputket F50 ja F6. Ilmasuuttimet 165 ja 160. Kiihdytyspumppu 50 ja neulaventtiili 200. Kaasuttimen pulttijako imusarjaan on 46 x 93 mm, sopii siis kiinnitykseltään suoraan monet Fordit, Opelit, Ladat, BMW:t, ym. Sovitelaipan kanssa monet japsit, Opelit, VW:t, BMW:t ym. Kaasuttimen korkeus alapinnasta ilmanputsarin kiinnitystasoon 85mm. Alapinnasta rikastinläpän yläreunaan alle 120mm. Korkeus yhdessä 65mm puhdistimen kanssa 155mm. Maksimi bensanpaine pumpulta 0.20bar. Monet vakiopumputkin siis tekevät liian kovan paineen. Säädin väliin tai pumppu vaihtoon jos painetta on liikaa. Nämäkin Weberit on aitoa uutta eurooppalaista tavaraa, eikä mitään rantarolexeja. E85 yhteensopiva. 
Hintavaihtoehdot 32/36 DGV Weberille:
- 330 euron hinta on pelkkä täydellinen kaasutin tehtaan vakio-osilla eikä mitään muuta. Kuvassa yllä.
- 370 euron hintaan sisältyy paikalla olevien vakiosuuttimien lisäksi 4 ylimääräistä suutinta Sinun autoosi harkittuna. Mukaan tulee myös purkukuva kaasuttimesta ja paperitiiviste kaasarin alle ja tiiviste ilmanputsaria vasten.

Weber 32/36 DGV asennus- ja säätöohjeet

AdapteriJapsi300
* Sovitelaippa
jolla yleisin japanilaisjako 45x80 muutetaan Weberille 46x93 sopivaksi. Toyotat, Suzukit ym. Mittaa ja varmista nykyisen kaasarin jako imusarjasta. Pitkä sivu keskeltä keskelle pulttia 80mm. Muitakin japsikaasarin jakoja on olemassa. Laippa on 12mm korkea ja hintaan sisältyy tiivisteet laipan alle ja päälle sekä tarvittavat pultit ja mutterit. Hinta sovitelaipalle 85 euroa. 

* Sovitelaippa jolla pienempi japanilaisjako 36x63 muutetaan Weberille 46x93 sopivaksi. Pienet Datsunit ym. Mittaa ja varmista nykyisen kaasarin jako imusarjasta. Pitkä sivu keskeltä keskelle pulttia 63mm. Muitakin japsikaasarin jakoja on olemassa. Laippa on noin 12mm korkea ja hintaan sisältyy tiivisteet laipan alle ja päälle sekä tarvittavat pultit ja mutterit. Hinta sovitelaipalle 110 euroa.

20120314 038p
* UUTTA. Weber 32/36 DGV tarjolla myös mallia jossa molemmat kaasuläpät aukeavat yhtä aikaa. Jos pienin mahdollinen kulutus ei ole päällimmäinen kriteeri vaan haet sen verran räväkkyyttä mitä nyt yhdellä kaasarilla on saatavilla niin tässä on hyvä ehdokas. Käsiryyppy tässäkin. Sillä erolla vakioon DGV:hen että tässä ryypyn päälle vetäminen ei avaa kaasuläppää. Paikalla samat suuttimet kuin tavallisessa DGV:ssä. Tähänkin malliin on saatavilla samat varustelisäykset kuin tavalliseen DGV malliin, esim 4 suutinta ja tiivisteet +40 euron lisähintaan. Hinta yhtäaikaa aukeavalla DGV kaasuttimelle vakiosuuttimilla on 400 euroa.

Weber36DCD
* Weber 36/36 DCD. Legenda suoraan 60-luvulta. Mekaanisesti vaiheittain aukeava pystykaasutin 46x93 jaolla. Etuna vaihdettavat kurkut (18-27mm). Kurkkujen laajan skaalan ansiosta säädettävissä toimimaan jo hyvin pienellekin koneelle. Noin 1000cc alkaen. Suurimmillaan maastureissa 6-koneissa. Hankaluutena kisakaasarityylinen rikastin (ei avaa kaasuläppää kun ryypyn vetää päälle) sekä osittain DCD mallin omat säätöosat. Ilmasuuttimet ja seosputket ovat DCD sarjan omia. Pääsuuttimet ja tyhjäkäyntisuuttimet vaihdetaan helposti ulkopuolelta kohokammion sivuilta. Pääsuuttimet samoja kuin DGV mallissa eli helppoja. Paikka virranjakajan alipaineelle. E85 yhteensopiva. Kiihdytyspumppu mekaaninen mäntäpumppu, eikä kalvolla kuten monissa muissa. Nyt taas saatavilla 25 vuoden tauon jälkeen. Hinta 630 euroa.

Weber38DGMSratas
*Weber 38/38 DGMS. Hinta 410 euroa. (Sama automaattiryypyllä Weber 38 DGAS 470 euroa)
Tämä on rattailla yhtaikaa aukeava esim. Ford V-6 2.3-3.0 koneissa käytetty kaasutin. Käsikäyttöisellä rikastimella. Paikalla DGMS kiinteät 27 kurkut, 135 pääsuuttimet, F50 putket, 185 ilmat, tyhjäkäynnit 45 tai 50, pumppu 55, neula 250. Pulttijako 46 x 93, eli sopii useisiin vakioimusarjoihin. Esim Opel CIH, Ford OHC, monet BMW:t laipalla tai ilman... 38/38 on mainio viritettyyn katukoneeseen, yleensä 2000 cc alkaen. Myös pienempiin kireämpiin koneisiin. Yhden kaasarin ratkaisussa ei kannata käyttää yli 300 asteista nokkaa. +300 asteisille tuplat.

WeberSolexEEITadapteriSolexEEIT
* Sovitelaippa jolla Weber DGMS, DGAS, tai DGV saadaan sopimaan Solex EEIT putsariin. Ford V-6. Huom ei sovi 26M ym vanhempaan V-6 Solexiin. Sopii vain EEIT malliin joka on kuvassa. Adapterin hinta 95 euroa.

Weber32DATturbo

* Weber 32/32 DAT TURBO. 720 euroa. LOPPU. Ei näillä näkymin saatavilla lisää. Tämän mallin kanssa oltiin vanhojen varastojen varassa. Mekaanisesti vaiheittain aukeava. Automaattiryyppy. Se oikea turbokaasutin Lancia Deltasta. Parhaimmillaan kadulla alle 1,2 kilon paineissa. Pulttijako imusarjaan 46 x 87 mm.

WeberTurbo3032
* Weber 30/32 Turbo. Lancian pienempi tehdasturbokaasutin. Käsiryypyllä 2-kurkkuinen vaiheittain aukeava. Parhaimmillaan alle 1.2 ahdoilla. Jako imusarjaan 46x87mm.  30/32 DMTR kumitiiviste kohokammiossa ja stefan näköistä tiivistystä läppäakselilla. Samat tiivistykset siis kuin isoveljen DAT mallissa, mutta tämä on käsiryypyllä, kun DAT on aina automaattiryypyllä. Tässäkin on parit turhat magneettiventtiilit kiinni kuten Dat:issakin oli. +12v johto niihin kiinni niin on kytketty kuten tehdas sen suunnitteli. Paikalla kiinteät 19 ja 23 kurkut. Tyhjäkäynnit 47 ja 70. Pääsuuttimet 80 ja 112. Seosputket F30 ja F38. Ilmat 130 ja 175. Näitä vielä muutamia saatavilla. Vanhaa varastoa. Hinta 480 euroa.

Merkkikohtaiset Weber virityskaasutinsarjat

Merkkikohtaiset sarjat on suunniteltu kokonaisuutena sopimaan mahdollisimmat pätevästi ja helpolla. Suurin etu on merkkikohtaiset laadukkaat vivustot. Tässä sarja kun haluat saada helpolla hyvän kokonaisuuden. Samaan voi edelleen pyrkiä edullisemminkin, itse keräämällä vastaavan sarjan käytetyillä kaasareilla, imusarjalla tms. Saamme myös räätälöityä vastaavia sarjoja moniin muihinkin autoihin.


* Austin/Morris BLMC A-koneelle 1000-1275. imusarja, Weber 32/34 DMTL, puhdistin ja vivusto. Yhteensä 680 euroa.

* Austin Healey. 3x45 DCOE:t, imusarja vivusto ym. Kysy hinta.

BMWm20kitPBM303pp
* BMW M20 koneen triplat. Imusarja, DCOE:t, vivusto ym. Yhteensä 2680 euroa.

V8crossover4xDCOE
* Chevrolet small block. 4x45DCOE, risti-imusarja. vivustosarja ym yhteensä 3260 euroa. Bensapaineen säädin tarvitaan lisäksi. Paine maksimi 0.20 bar.

* Ford Anglia/Cortina 1200/1500. Imusarjat tuplille. 2 kpl Weber 40 DCOE kaasutinta ym. Yhteensä 1430 euroa.

FordKentKitPFO202pp
* Ford Kent 40 DCOE kit. Imusarjat tuplille, 40 DCOE Weberit, vivusto ym. Yhteensä 1340 euroa.

FordOHCPFO201pp
* Ford OHC 2x45DCOE kit. imusarja, Weberit, LP-sarjan kunnollinen vivusto ym. Yhteensä 1340 euroa. Useimmiten tarvitaan lisäksi bensapaineen säädin. Paine maksimi 0.20 bar.

FordOHC2xIDFkitpp
* Ford OHC 44 IDF kit. Sarjassa valmiiksi rivikäyttöön tehdyt IDF Weberit sopivilla synkkavivuilla ja lyhennetyllä läppäakselilla. Yhteensä 1440 euroa. Useimmiten tarvitaan bensapaineen säädin lisäksi. Paine maksimi 0.20 bar.

Ford30V6tripleWeberPFO301pp
* Ford V6 kits. 3 x Weber 40 DCNF. Saatavilla sekä 2.3/2.8 koneelle että 3.0 Essex koneelle. Hinta 3400 euroa.

JaguarXK1203xDCOEpp
* Jaguar XK 120/150. 45 DCOE Weberit, imusarja, vivusto. Yhteensä 2400 euroa.

JaguarPJA301Cpp
* Jaguar E-type ym. Weber 45 DCOE:t, imusarja, vivustot. Tästä upeaan moottoriin upeat kaasarit ja imuäänet. Weberin triplat oli yleinen näky Jaggen konehuoneessa jo 60-luvulla.  Jaguarin setin hinta on halvempi kuin fordin vastaavan, mutta älä anna sen hämätä. Tämä on pätevä sarja. Yhteensä 2400 euroa.

JaguarV12kit6xIDF
* Jaguar V-12. Pre HE. Joko olisi aika herättää kone eloon ? Tässä eväät tarjolla. Koko paketti imusarjoineen ja vivustoineen sekä 6 kpl uusia Weber 40 IDF kaasuttimia yhteensä 3600 euroa. Sama setti 44 IDF Webereillä 3720 euroa. 40mm kaasarit on sopivat mukavaan katukäyttöön ja 44 kokoiset on parhaiten kotonaan kisakoneessa tai oikeasti säikyssä katukoneessa.

LandRover1790026200pp
* Land Rover maastoautot 2250 koneella. Weber 32/36 yhtaikaa aukeavana ja Lantikan säädöillä ja vivulla, imusarja ja puhdistin ym. Tässä yhtaikaa aukeavalla kaasarilla on haettu maksimivääntöä alas. Sarjan hinta 640 euroa. Varmista bensapumpun paine. Maksimi 0.20 bar. Tarvittaessa säädin väliin.


* MGB. Läpihengittävä alumiinikansi. Imusarjat ja Weber DCOE kaasuttimet yhteensä 2960 euroa.
* MGB. Weber 32/36 DGV, imusarja, vivusto ja puhdistin. Yhteensä 670 euroa.
* MGB. Weber 38 DGMS, imusarja, vivusto ja puhdistin. Yhteensä 730 euroa.

* Porsche 356/912. Weber 40 IDF:t. imusarjat ja vivusto. Yhteensä 1360 euroa. Varmista bensapumpun paine. Maksimi 0.20 bar. Tarvittaessa säädin väliin.


RoverPRV402300
* Rover V8 3500/3900. Sisältää imusarjan, vivuston. Weber DCOE kaasuttimet ym. Hinta 3470 euroa.
* Rover V8. Setti neljälle pystymalliselle IDF Weberille. Hinta 3190 euroa.
Rover1790023800p
* Rover V8 3500/3900. Imusarja ja 4-kurkkuinen jenkkityylinen Weber-pystykaasutin, puhdistin ja vivusto. Hinta 1340 euroa.

* Triumph TR4. imusarjat, vivusto ja 2 kpl DCOE Weberiä yhteensä 1830 euroa.

TriumphPTR202pp
* Triumph TR6. Sovitelaipat ja Weberit vakiomuuttuvakurkkuisten tilalle. Hinta yhteensä 1080 euroa.
* Triumph TR6. 3 kpl Weber 40 DCOE:t, imusarja, Vivusto. Yhteensä 2240 euroa.
VolvoB20Weber
* Volvo B18/B20. Weber 32/36 DGV, imusarja, vivusto ja puhdistin. Sarjan hinta 740 euroa. Tarvii lisäksi bensapainesäätimen.
* Volvo B19/B21. Weber 32/36 DGV, imusarja, vivusto ja puhdistin. Yhteensä 780 euroa. Tarvii lisäksi bensapaineensäätimen.

VolvoPentaPVO107pp
* Volvo Penta 2,3/2,5 venekoneen paketti. Weber 38 DGES sähköryypyllä. Venevivusto ja putsari/liekinsammutin. Hinta 1120 euroa. Tarvii lisäksi bensapaineensäätimen.

* VW kupla ym Type 1. Weber 1-kurkkuiset 34 ICT kaasuttimet 2 kpl, imusarjat, vivusto ja putsarit. Yhteensä 780 euroa. 
VW2xIDFkitPVW202pp
* VW kupla ym Type 1. Weber 2-kurkkuiset 40 IDF kaasuttimet 2 kpl, imusarjat, putsarit, vivusto. Yhteensä 1140 euroa. 

 

Merkkikohtaiset Weber korvauskaasuttimet

WeberNo1

Tilaustavaraa yleensä 1- 2 viikon toimitusajalla. Merkkikohtaiset Weber korvauskaasuttimet on suunniteltu korvaamaan alkuperäisen, usein muun merkkisen vakiokaasuttimen. Kaasuttimet ovat uusia eivätkä kunnostettuja. Useimmiten käsikäyttöisellä rikastimella ja ovat tarkoitettuja manuaalivaihteiseen autoon. Joihinkin automaattivaihteisiinkin löytyy oma sarja. Nämä eivät ole virityskaasuttimia, vaan mahdollisimman helppoja ja taloudellisia vakiokaasuttimia. Sarjassa tulee mukana kaikki tarpeellinen, jotta kaasutin käy alkuperäiseen imusarjaan, ilmanpuhdistimeen, kaasuvipuihin ym. Tarvittavat tiivisteet, rikastinvaijeri, mahdolliset sovitelaipat ym. kuuluvat hintaan. Kaasutin on myös säädetty valmiiksi sopimaan kyseiseen vakiokoneeseen. Konekohtaisesti kannattaa säädöt tarkistaa ja tarvittaessa tarkentaa. Kaikki moottorit ovat enemmän tai vähemmän yksilöitä, silloin kun ensimmäinen kaasutin on ajettu loppuun. Mukana kuvat ja ohjeet. Kysy saatavuus omaan autoosi. Hintataso 2-kurkkuisilla useimmiten 360-550 euroa ja 1-kurkkuisilla 300-450 euroa. Kuvassa yllä tyypillinen Pierburgin korvaava Weber DMTL VW/Audi/BMW.
Tässä suosituimmat sarjat, mutta moniin muihinkin löytyy:

AlfaDCOE138AlfaDCOE139
- Alfa Romeo 1.8/2.0 vm -81 ja uudemmat. Weber 40 DCOE 138 ja 139 mallit Alfaan tehtynä 1140 euroa pari
- Audi 80 1.8 vm 82- alkaen. Weber 34/34 DMTL korvaa Pierburgin. Sarjan hinta 510 euroa.

WeberBMWkorvari
- BMW 318/518 E30 vm 83-88 Weber 32/34 DMTL (korvaa Pierburg ) 510 euroa.
- BMW isokutonen. 2 kpl 32/36 DGEV Weberia INAT:ien paikalle laippoineen 1260 euroa
WeberFiatIMB
- Fiat 500 ja 126. Weber 26 ja 28 IMB. Alkuperäinen kaasutin. Pulttijako imusarjaan 45mm. 28IMB vakiosäädöt 50 "IDF" tyhjäkäynti, 115 "DGV" pääsuutin ja 190 ilma. Hinta 290 euroa.
Weber34DMS
- Fiat 124 1600. Weber 34 DMS alkuperäinen. Hinta 420 euroa.
- Ford Escort Mk1,Mk2 1100,1300 Kent. Weber 34 ICH. (korvaa Fomoco). Putsarin kiinnitys 52mm.  325 e.
- Ford Escort, Capri 1600 GT Kent. Weber 32/36 DGV. (korvaa Weber DGAV) ei rikastinvaijeria. 330 e.
- Ford Capri, Cortina ym 1600 OHC. Weber 34 ICH. Putsarin kiinnitys 59mm. (1529002600 Fomoco.)  325 e.
- Ford Sierra 2.0 OHC 85-89 Weber 32/34 DMTL. (korvaa Weber 30/34 DFTH) 390 e.
WeberFordVVkorvari
- Ford P100 avolava. Ford VV muuttuvakurkkuisen tilalle Weber 34 ICH. Hinta laippoineen 360 euroa.
- Ford Transit. Suoraan Fomocon kiinteäkurkkuisen tilalle. Weber 34 ICH. 320 euroa 
- Ford V-6 3.0 Weber 38/38 DGMS (korvaa Weber 38/38 DGAS) 410 e.
- Jeep. 2.5/4syl ja 4.2/6syl. Weber 32/36 DGEV, sovitelaippa, vivusto ja ilmanpuhdistin. Sarjan hinta 565 euroa
LadanKorvari
- Lada 1200/1300 ja 1500/1600 sekä Niva. (kuva) Kaasarina 32/36 DGV. Adapteri puhdistimelle mukana. Hinta 430
WeberLandRoverKorvari
- Land Rover 2286cc Series II & III LeftHandDrive. Weber 34 ICH. (korvaa Zenith 36).  Hinta 325 euroa.
- Land Roveriin saatavilla myös sovitelaipalla 2-kurkkuinen vakioon imusarjaan, tai uusi imusarja 2-kurkkuiselle Weberille.
WeberKorvariMBpieni
- Mercedes Benz 230 ja 280/6syl. 2 kpl Weber 32/36 DGEV kaasutinta ja laipat ilmanputsarille, vivusto ym. Hinta 1260 e.
MB190SLWeberitMerkkikohtainen
- Mercedes Benz 190 SL. Tuplasolexien tilalle merkkikohtainen sarja. Myös adapterit putsarikoteloa varten. Hinta tulossa.
- Mitsubishi Pajero 2600 vm. 83-91. Weber DGV vaijerikaarella, sovitelaippa, puhdistin, rikastinvaijeri ym. Hinta 540 euroa 
- Nissan Patrol 2800 vm 82-90. 2-kurkkuinen Weber, sovitelaippa putsarille, rikastinvaijeri ym. Sarjan hinta 490 euroa.
OpelAMantaDGAV
- Opel A Manta / Ascona 1900. Merkkikohtainen Weber ja adapteri omalle putsarille. Sopiva kaasuvipu ja lämpölevy.
Opeliin DGV käsiryypyllä hintaan 470 euroa
Opeliin DGAV vesikiertoisella automaattiryypyllä 510 euroa.
- Opel B Manta / Ascona. Merkkikohtainen Weber, sovitelaippa + tarvikeputsari. 470 euroa.
- Porsche 914. Weber 32/36 pystykaasari sähköryypyllä, imusarjat, ja puhdistin. Sarjan hinta 625 euroa. 
- Saab 96 1-kurkkuista merkkikohtaista kaasutinta lista ei tunne mutta yleismallinen 34 ICH sopii helpolla ...
- Saab 96 Super 2-kurkkuisen tilalle suositamme yleismallista Weber 32/36 DGV kaasutinta. Jako imusarjaan sama.
WeberSuzuki
- Suzuki SJ413. Weber 32/36 DGV, laippa sekä alumiinikotelo joka letkulla yhdistetään vakioputsariin. Sarja 540 euroa.
- Suzuki Vitara 1600. Weber 32/36DGV, laippa ja tarvikeputsari. Sarjan hinta 490 euroa
- Toyota Carina 1600 72-84. Weber 2-kurkkuinen laippoineen Aisanin tilalle. Sarjan hinta 480 euroa.
WeberGolfKorvari
- VW Golf 1600 tai 1800 83-90 Weber 32/34 DMTL (korvaa Pierburg). Manuaali vaihteisto. 510 euroa.
- VW Golf ym 1600 tai 1800 Weber 32/34 DMTL Pierburgin tilalle automaattivaihteiseen. Hinta 530 euroa

WeberKorvariFordICH
Tässä Fordin merkkikohtaisessa (Kent 1100-1300) on minimaaliset lisäosat mukana. Kuvassa näkyy myös tyypilliset mukana tulevat paperit. Asennuskuva saattaa olla sama useammassakin sarjassa, kuten tässä Kentin ja OHC:n koneille, vaikka sarjat tilataankin eri numeroilla koska kaasareissa on erilaiset säätöosat sisällä. Listauksen eri versioiden säätöosista löytää ohjeiden toiselta sivulta.

WeberTarrat400
 * Weber tarrat. Taas saatavilla pitkän tauon jälkeen. Alkuperäisiä uusia Weber tarroja. Koko 11x4cm. Hinta 6 e kpl. Jos haluat tilata tarroja, etkä tarvitse muuta, voit maksaa kaksi tarraa yhteensä 12 euroa tilille FI8457108320035523 Free Technics. Postitus sisältyy hintaan. Viestiksi: Weber tarrat ja nimesi ja osoitteetkin jos tilaa riittää. Kerro maksusta ja osoitteesi sähköpostilla tai soittamalla, niin tarrat tulee kirjeessä suoraan kotiisi. Tarroja on varastossa runsaasti. Voit kerralla tilata myös enemmän tarroja jos haluat, mutta pidetään miniminä 2 kpl.

WeberitMonteMatkalaukussa640

Yhteystiedot ja tilaukset

Free Technics Oy
Puhelin 0400-911356
Tämä sähköpostiosoite on suojattu spamboteilta. Tarvitset JavaScript-tuen nähdäksesi sen.
20780 Kaarina. Finland
Tili FI8457108320035523

Haku

Language

englanti

ruotsi

Puhelin 0400-911356.
Voit soittaa milloin vain.
Puhelin on suljettuna
ruokatunnilla ja vapaapäivinä.

Kivijalkamyymälä on avoinna
vain pyydettäessä. 
Myös iltaisin ja viikonloppuna.
Sovitaan aikataulut. Tervetuloa!

Free Technics Oy
Käyntiosoite: Vihnetie 2
Postiosoite: Jussinpellontie 2
20780 Kaarina, Finland

Tämä sähköpostiosoite on suojattu spamboteilta. Tarvitset JavaScript-tuen nähdäksesi sen.
Puhelin: 0400-911356
(Poistunut: 02-2432781)
Tili FI8457108320035523