Viritysosia ja varusteita klassikkoautoihin.

Pikatiedote


Marraskuussa tavoitat sähköpostilla.  Teemme etätöitä.  Useimmat tilaukset saadaan toimitettua,  vaikka kivijalkauppa on kiinni.

 

Polttoainepumput ja paineensäätimet kaasuttimelle. Bensasuodattimet sekä painemittarit.

EscortTakaluukunPumppuJaTasaaja

Bensapumppuja ja paineensäätimiä kaasutinkoneelle. Panostamme pumpuissakin laatuun ja luotettavuuteen. Me haluamme myydä vain kunnollista tavaraa. Tiedämme että muualla on myynnissä paljonkin halvempia pumppuja. Me emme kehtaa myydä kiinalaisia tuotteita tähänkään kohteeseen. Pumpun on kiva toimia joka päivä. Jotta pumpulla on mahdollisuudet toimia kunnolla ja pitkään varmista että tankki on puhdas ja vettä polttoaineen joukossa mahdollisimman vähän. Käytä aina suodatinta linjassa ennen pumppua. Webereille ja Dellortoille sopiva käyttöpaine on 0.15-0.20 bar. Sama paineraja toisin sanottuna 0.20 kg/cm2 ja 3 PSI.  Käytännössä siis kaikki hiukankin tehokkaat (yli 100hv riittävät) sähköpumput tarvitsevat paineensäätimen. Myös useat mekaaniset vakiopumput tekevät tyhjäkäynnillä selvästi Weberin suosituksia kovemmat paineet. Esim Volvoista mitataan usein 0.4 paineita johtuen lähinnä siitä että jotkut muut kaasarit kuten SU ja Strömberg käyttävät kovempia paineita kuin Weberit. Myös Fordin mekaaniset pumput tekevät useammin ylipaineen kuin oikean. Jos paine on liian kova, neulaventtiili antautuu ennemmin tai myöhemmin, ja kaasari alkaa tulvia. Kaasarikonetta ei säädetä painetta muuttamalla kuten ruiskukonetta. Kaasarikoneelle paine on joko oikea tai väärä. Meillä ei ole myynnissä ruiskukoneelle säätimiä. Vain kaasarikoneille turbolla tai ilman. Kaikki ilmoittamamme tehosuositukset on laskettu varman päälle. 200 hv luokiteltu säädin saattaa tulla toimeen vielä 260 hv koneessakin, mutta sen varmistus jää sinulle.

Nykybensa haihtuu kaasarista aiempaa nopeammin, jonka vuoksi täysin vakioissakin kaasutinkoneissa sähköpumppu helpottaa käyttöä. Jos auto seisoo käyttökertojen välillä joskus viikon tai useamman on bensat yleensä ehtineet hävitä kohokammiosta ja käynnistettäessa vaatii pitkän starttaamisen ennen kuin mekaaninen pumppu saa siirrettyä uutta bensaa kaasarille. Sähköpumpun kanssa laitat vaan virrat päälle ja odotat hetken kun kaasari täyttyy, ja heität koneen käyntiin kuin ei olisi taukoa ollutkaan.

ASENNUS: Kaasarikoneessa säädin tulee pumpun ja kaasarin väliin. Paluulinjaa ei tarvita silloin kun paine laitetaan kohdalleen säätimellä. Paluulinjaa tarvitaan vain ruiskukoneen pumpun kanssa kaasariturbossa.
Eltsu57shell

PumpunTelineAlumiini400
Aluteline400PumppuJaFilterKing

Teline pumpulle ja paineensäätimelle. Alumiinia. Uskottava teline katukäyttöön tai kilpa-autoon. Ei tarvitse ripustella kaikkia erikseen kiinni koriin. Telineessä tilaa kahdelle pumpulle, tai yhdelle pumpulle ja säätimelle. Tämä paketti voi hyvin olla takaluukussa etumoottoriautossa. Hinta telineelle 55 euroa. Teline LOPPU tällä hetkellä. Kerro jos kaipaat tätä niin osataan tilata oikeampi määrä. Täydennykset tulee harvoin, mutta seuraavaa juuri hahmotellaan.

 

 

 

 

 

 

 

55e.

 

 

 

 

 

pumppu
ENITEN MYYTY PUMPPU
Katukäyttöön kaasutinkoneelle luotettava ja hiljaisempi imevä pumppu. Bensasuodatin, 8mm liittimet ja kiinnitysrauta mukana. Paine 0.17-0.31. Paineet on niin matalat ettei paineensäädintä aina tarvita. Riippuu paineesta. Mittaa paine ja varmista tilanne. Paine ja tuotto riippuu pumpun sijoituksesta ja nostokorkeudesta. (Suosituspaine Webereille ja Dellortoille 0.15-0.20 bar ja maksimi 0.25 bar.) Tehoissa tämä riittää yllättävän pitkälle. Katukäytössä tätä ei saa helpolla loppumaan kesken, mutta kisakäyttöön kannattaa harkita Carterin raskaan sarjan pumppua. Brittipajat käyttää tätä pumppua katukoneissa Jaguarin E-typen 6-koneessa kolmen 45 Webrun kanssa. Jos on tarkoitus yli 200 hv katuautolla mennä autobahnille ja ajaa pitkään täysillä, on varminta ylimitoittaa pumppu ja päätyä Carteriin. Normaalissa rivakassa katukäytössä tämä riittää paljon pidemmälle kuin alkuun luulimme. Voidaan asentaa konehuoneeseenkin, mutta suositus on matalalle vaakatasoon lähelle tankkia. Silloin tällaisesta kevyestä pumpusta saadaan irti parhaimmat tuotot ja paineet. Ota virta 10 A sulakkeen kautta. Kuluttaa 5 A. Letkuliittimet on 8mm ja metallia. Suodatin ei ole somisteena. Älä poista sitä. Takuu 12kk ostopäivästä. Oletettu käyttöikä bensalla 10-20 vuotta. Hinta sisältää liittimet, suodattimen ja asennuspannan. Hinta 125 euroa.










125 e.
Nyt ylläolevasta pumppumallista saatavilla myös 6 voltin versio. Nykybensa haihtuu kaasarista aiempaa nopeammin, jonka vuoksi täysin vakioissakin koneissa sähköpumppu helpottaa käyttöä. Jos auto seisoo käyttökertojen välillä joskus viikon tai useamman on bensat yleensä ehtineet hävitä kohokammiosta ja käynnistettäessa vaatii pitkän starttaamisen ennen kuin mekaaninen pumppu saa siirrettyä uutta bensaa kaasarille. Sähköpumpun kanssa laitat vaan virrat päälle ja odotat hetken kun kaasari täyttyy, ja heität koneen käyntiin kuin ei olisi taukoa ollutkaan. Tekee kovat paineet. 5-8 PSI, eli noin 0.35-0.50 bar. sopii sellaisenaan moneen jenkkikaasariin, mutta esim Weberit tarvii aina paineensäätimen.  Hinta 125 euroa.

125e

CarterP4070
Carter Performance kit. Pumppu täydellisenä sarjana asennusosineen, liittimineen ja kumeineen. Kaasuttimille järeä ja laadukas ja äänekäs pumppu. Paine n 0.4-0.6 bar,  tuotto riittää kauniisti vähintään 300 hv asti. Sopii toki myös 50hv koneeseen. Asennus mahdollinen myös konehuoneeseen. Imuteho ja nostokorkeus riittävät kaikkeen. Liittimet mukana sekä 8mm että 10mm letkulle. Liittimet on kierteellä, eli helposti vaihdettavissa. Mukana järeä asennusteline ja värinänvaimennuskumit. Luotettava ja tehokas pumppu. Takuu 12kk ostopäivästä. Oletettu käyttöikä bensiinillä 10-40 vuotta. E85 polttoaineella pumpun käyttöikä on lyhyempi. Tarvitsee paineensäätimen kuten lähes kaikki muutkin sähköpumput jotka mihinkään riittävät. (Suosituspaine useimmille kaasuttimille 0.15-0.20 bar.) Käytä aina suodatinta ennen polttoainepumppua. Ota virta 10 A sulakkeen kautta. Kuluttaa 6 A. Kierreliittimissä syytä käyttää tiivisteliimaa tms. Kunnollinen pumppu ja kaikki asennusosat mukana. Mukana tulevat letkuklemmarit on mallia amerikka. Käytä ihmeessä parempia. Pumpun hinta 180 euroa.
180 e.
Filter king mittarilla
ENITEN MYYTY SÄÄDIN
Malpassi Filter king
isompi 6-ruuvin polttoainepaineen säädin ja vedenerotin kaasuttimille kisakäyttöön, tai kadulle kun halutaan helppo paikka mittarille. Näet heti bensapaineet mittarista. Kupumutterin alta löytyy säätöruuvi josta saat koneen käydessä säädettyä paineet sopivaan 0.15 - 0.20 bar lukemaan. Kierreliittimissä syytä käyttää PTFE tiivistenauhaa tai tiivisteliimaa. Mittaria ei kannata jättää säädön jälkeen paikalleen ajoon, vaan mittari nostetaan autotallin hyllylle ja sen paikka tulpataan mukana tulevalla tulpparuuvilla. Vaimentamaton mittari ei kestä tärinöitä ajossa. Malttia mittarin ja sen tulpan kiristysmomentin kanssa. Belarus-kiristymomentilla mittari ja tulppa uppoaa alumiiniin niin syvälle että ahdistaa bensalinjaa. Kiinteät liittimet 8mm letkuille. Kiinnitysrauta mukana. Tehosuositus surutta 200hv asti. E85 yhteensopiva. Hinta 135 euroa. ( Saatavilla myös ilman mittaria hintaan 105 euroa, tai laadukkaamman nestevaimennun mittarin kanssa yhteishintaan 145 euroa. )

 

 









135 euroa.

filterkingV8
Malpassi Filter king High-flow V-8.
Polttoainepaineen säädin ja vedenerotin kaasuttimille kisakäyttöön 10mm irrotettavilla letkuliittimillä. Mukana tarvittaessa mittari sekä peitetulppa mittarin paikalle. Kierreliittimissä syytä käyttää PTFE tiivistenauhaa tms. Mittaria ei kannata jättää säädön jälkeen paikalleen. Säädin on vastaava malli kuin ylempänä, tämä mustaksi maalattuna. Kiinnitysrauta mukana. Tehosuositus 280 hv asti. E85 yhteensopiva. Hinta ilman mittaria 145 euroa. Hinta halpismittarin kanssa 170 euroa, ja nestevaimennetulla mittarilla 180 euroa.

 

 

 

 

 

 

 

 


145 euroa
tai mittarilla 170/180 euroa.

Tliitinkuristettu
Edullisempi "paineensäädin"
. Koska listoillta on poistuneet kyseenalaiset halvat säätimet ja jäljelle on jäänyt enää vain kunnolliset kallis ja kalliimpi säädin, laitetaan esille myös se puoli-ilmainen vaihtoehto. Autotehtaista vain harvat kuten Alfa Romeo ovat käyttäneet oikeita paineensäätimiä vakiona. Kustannustietoisemmat merkit kuten Ford ovat yrittäneet kiertää ongelmaa pienemmin kustannuksin. Koska Fordinkin mekaaninen pumppu tekee sen keskimäärin 0.4 bar joka on ongelmallisen kova, on pumpun ja kaasuttimen väliin liitetty T-haara josta lähtee sopivasti kuristettu paluukierto tankille. Paluuta ei ole välttämätöntä viedä edes tankille asti vaan sen voi kytkeä kiertoon pumpun ja tankin väliin imupuolelle. Lyhyt silmukka pumpun reunalta toiselle siis riittää. Sopiva kuristus on välttämätöntä koska muutenhan suurin osa bensasta menee sinne minne helpoiten pääsee, eli tässä palaisi tankille, tai pyörisi kehää pumpun ympärillä. Ford on päätynyt käyttämään 0.7mm reikää kuristuksena paluulinjassa. Pumpusta ja paineesta riippuen on syytä aina mitata paine ja tarkistaa mitä tuli tehtyä jos tällaista kuristettua paluukiertoa rakentaa käyttöön. Tavoitepaine Weberille 0.15-0.20 bar väliin. Varastossa on muovisia (kyllä, säälittäviä. Käytä omalla vastuulla tai vaihda oikeampiin) T-liittimiä joissa on valmiiksi 0.70mm kuristus yhdessä linjassa. Kuristuspalikka on DGV:n suutin, eli niitä on saatavilla muitakin kokoja. Koko "paineensäädin" tarjolla suuttimen hinnalla, eli 8 eurolla.
 
Painemittari
Polttoainepainemittari. 0-1 bar. Kaasutinkoneille. Mittarin ulkohalkaisija noin 42mm. Asteikko sekä bar että psi. 1/8th Nptf kierre. Sopii suoraan niihin Filter King tasaajiin joissa paikka mittarille. Kierreliittimissä syytä käyttää tiivistenauhaa tai -massaa. Älä jätä mittaria paikalleen ajossa. Ei kestä tärinöitä. Mittari on heppoista laatua, mutta tekee tehtävänsä kun tätä käsittelee silkkihansikkain. Mittaa, säädä paine kohdalleen ja irrota mittari käytöstä. Tämä malli on poistumassa ohjelmista koska selvästi laadukkaampi ei ole pahasti kalliimpi. Niin kauan kuin varastoa riittää. Hinta 35 euroa.

 

 










35 euroa.

bensapainemittarit480
Polttoainepainemittari.
No nyt vihdoin löytyi uskottavaa laatua oleva nestevaimennettu bensapainemittari kaasarikoneelle, ja toinen malli ruiskupaineelle. Sama 1/8 kierre. Sopii Filterking ym joissa paikka valmiina. Kaasarimallin 0-1.0 bar kuvassa vasemmalla, hinta 45 euroa lähes aina varastossa. Ruiskumallin 0-8 bar mittari aina tilaustavaraa yleensä 1-2 viikon toimitusajalla, ruiskumalli kuvassa oikealla, hintaan 60 euroa.

 

 

 

 

 

 

 

45/60 euroa. 

Painemittari sarja
Polttoainepainemittari T-liittimellä. 0-1 bar. Kaasutinkoneille. Mukana liitin jolla saa kytkettyä 8mm letkun väliin, sekä kierretulppa jolla voit peittää mittarin paikan ja jättää liittimen paikalleen ajoon. Kierreliittimissä syytä käyttää tiivistenauhaa tai -massaa. Älä jätä mittaria ajoon jatkuvaan käyttöön. Ei kestä tärinöitä. Säädä paine kohdalleen (Weber ja Dellorto 0.15 - 0.20 bar) ja nosta mittari pois käytöstä. Kuvassa heppoisella edullisemmalla mittarilla 65 euron sarja. 75 eurolla paketti laadukkaalla nestevaimennetulla mittarilla.

 










75 tai 65 euroa

painemittarit
Iso polttoainepainemittari.
Sopii meille ikänäköisille. Pätevä kiinteään tehopenkkiin. Liittimiä ei tähän meiltä löydy. Mittarin alussa 0 - 0.10 välillä tyhjää näytössä. Sen jälkeen alkaa näyttämään. Halkaisija 10cm. Vieressä mittakaavan vuoksi tavallinen pieni. Hinta 20 euroa.
 
suodatin
Polttoainesuodatin.  Kunnollinen reilun kokoinen suodatin 8mm letkulle. Kaasutin- tai ruiskukoneelle, myös turboille. Halkaisija 56mm. Pituus 78mm. Letkulähtöjen kanssa pituus 140mm. Maksimi virtaus varovasti arvioiden jossain 250 hv suunnalla kun on asennettuna ennen säädintä. Nyt mukana myös kiinnityspannat. Paras asennuspaikka aina ennen pumppua. Hinta 22 euroa









22 euroa
WeberBensafiltteriKierre
Polttoainesuodatin Weber.
Alkuperäinen Magneti Marellin Weber bensafiltteri. Kierteet päissä. Ei liittimiä. Ei voi edulliseksi väittää, mutta eksoottinen osuma kiinakrääsän piirityksessä. Hinta 85 euroa.

 

 

 

 

 

85 euroa.

 

WeberBensafiltteriLetku
Polttoainesuodatin Weber.
Alkuperäinen Magneti Marellin Weber bensafiltteri. Liittimet letkuille. Otettu listoille ihan pelkästään merkin vuoksi. Hinnasta välittämättä. Hinta 85 euroa.

 

 

 

85 euroa

 

Bensaletkua. 8mm keskihintainen musta letku. Poistettu varmuuden vuoksi listoilta. Ei ole entisensä letkut eikä bensat. Kummassakin tuotteet muuttuneet niin ettei kestoikä ole enää lähellekään samaa mihin aikoinaan on totuttu. Tarkista nykyisen bensaletkusi kunto säännöllisesti. Vähintään kerran vuodessa.    e/metri
Bensaletkua. 8mm mustasta letkusta kalliimpi vaihtoehto. Webcon. Tämä on tavaraa jota euroopassa käytetään myös arvoautoihin. Useamman sadantuhannen euron arvoiseen klassikkoon ei laiteta mitä tahansa. Niihin käytetään tätä. Ei vielä pidemmän aikavälin käyttökokemuksia suomesta. Silti kaikilla, myös tällä letkulla, tarkkaile kuntoa, eikä vain pinnalta, vaan ota kerran vuodessa irti ja katso onko murtunut sisältä. Metrihinta 11 euroa. 11 e/metri
T-liittimet bensaletkuun
T-liitin. Metallia. 8mm tai 10mm letkulle hinta 10 euroa kpl.
Muunnoskappale, suora. Kuvassa T-liittimien alla. Useita erilaisia. 6-8mm. 8-10mm sekä 8-12mm. Metallia. Hinta kaikissa sama 10 euroa kpl.









10 euroa kpl
T-liitin. Muovia.   Ei kait nyt sentään.... Jotain rajaa hei !  

Ahvenisto1971 

Tämä sähköpostiosoite on suojattu spamboteilta. Tarvitset JavaScript-tuen nähdäksesi sen.
Puhelimesta 0400-911356 ei
marraskuussa tavoita aina.
Sähköpostilla tavoittaa.

Kivijalkamyymälä
on avoinna pyydettäessä.  
Ei jatkuvaa päivystystä.
Sovitaan aikataulut. Tervetuloa!

Free Technics Oy
Käyntiosoite: Vihnetie 2
Postiosoite: Jussinpellontie 2
20780 Kaarina, Finland

Tämä sähköpostiosoite on suojattu spamboteilta. Tarvitset JavaScript-tuen nähdäksesi sen.
P: 0400-911356
(Poistunut: 02-2432781)
Tili FI8457108320035523