Viritysosia ja varusteita klassikkoautoihin.

Pikatiedote


Nyt taas olemme tavoitettavissa normaalisti tämän viikon. Kivijalkakauppakin avoinna tarvittaessa. 

 

 Käytetyt kaasuttimet. Old, used, vintage Weber Dellorto and Solex carburettors for sale.

KaasariRivi800
Virityskaasuttimet ovat historiallisia analogisia muinaismuistoja jotka yllättäen tarjoavat vielä nykyäänkin vahvan elämyksen ja tunnelman. Nämä ovat jotain todellista ja käsinkosketeltavaa. Tuplakaasareiden imuääni ei häviä takaraivosta kun sen on joskus kokenut. Mekaanisesti kauniita ja teknisesti edistyneitä laitteita jotka ovat aikoinaan ylpeydellä valmistettu kestämään eliniän. Kun jotain tehdään, niin tehdään se kunnolla.

Käytettyjä kaasareitä löytyy vaihtelevasti. Ne tarjotaan kunnostamattomana ja hinnoitellaan yksilöllisesti kuntoon ja osiin nähden. Kaikki ovat täydellisiä, ellei toisin mainittu. Kaikki tällä listalla myytävät Weberit ovat aitoa tavaraa eikä mitään rantarolexeja. Kaikilla käytetyillä osilla on tyytyväisyystakuu. Ellei ostamasi osa vastaa odotuksiasi, palauta se. Saat rahasi takaisin. Palautusmahdollisuus/tyytyväisyystakuu 6 kuukautta. Oikeasti. Olemme ylpeitä siitä mitä teemme ja haluamme että asiakaskin on tyytyväinen ostokseensa. Tuotteet joissa on punainen Vintage Varoitus ovat autofreakin löytöjä eikä niitä yleensä kannata soveltaa muihin kuin alkuperäiseen käyttökohteeseensa. Jos haet helppoa käyttökaasaria, katso myös uudet kaasuttimet. Jotain aitojen Webereiden arvostuksesta kertoo se että jotkut käytetyt maksavat saman tai enemmänkin kuin uudet vastaavat.  
Musiikkisuositus tälle osastolle: Kiss - Back To The Stone Age.

.AhvenistoLeksa1968

Now in stock: Tällä hetkellä ( 23.6.2018.) kohdalla myytäviä käytettyjä mm:

* Yksittäinen Weber 40 DCOE 32 vaakaimukaasutin. Tämä on osiksi purettuna. Jos jotakuta kiinnostaa tällaisenaan, ole yhteydessä. Muuten alan niputtamaan jossain vaiheessa. Edullinen osina. Parikin tälle löytyy, mutta siinä on runko halki (joo, vastakierretappi ei ole koskaan hyvä ajatus) ryypyn seosputken kohdalta.

90asteenalumutkat
* 90 asteen imutorvikäyrät alumiinivalua. DCOE/DHLA ym vaakaimun jako. Pätevä silloin kun sivulla ei ole tilaa. Tämän päälle voi soveltaa kromiputsarin. Hinta 90 euroa kappale tai 160 euroa parilta.

36DCNF1836DCNFtoo36DCNFalta
* Yksittäinen Weber 36 DCNF. 2 -kurkkuinen yhtaikaa aukeava pystykaasutin. Made in italy. Tässä on kuulalaakeroidut läppäakselit sekä vaihdettavat kurkut. DCNF malli on ulkomitoiltaan pienikokoinen virityskaasutin. Suosittu mm Fiateissa. Paikalla on 29mm kurkut. Tyhjäkäynnit 45. Pääsuuttimet porattu n 150 kokoon. Seosputket F54. Ilmat 165. Pumppu 40. Oikealla näkyy kaari vaijeria varten. Ryyppyvaijerin kuoren kannankepaikat katkaistu tai katkenneet. Ryyppyvivut ja mekanismit on paikallaan. Pulttijako imusarjaan 52x85mm. Hinta 180 euroa.

DCOMpariDCOMalta40DCOM11
* Edulliset Weber 40 DCOM 10 ja 11 pari. Alunperin lähtöisin Peugeot 1300 sporttimallista. DCOM malli on kalvopumpulla kun DCOE on mäntäpumpulla. Tässä mallissa on valmiina lähto virranjakajan alipaineelle. Kohon kiinnitys kanteen rikki. Kannen voi korvata tavallaisella DCOE kannella tai pelastaa käyttöön kemiallisella metallilla. Paikalla 32 kurkut. Harvinainen versio pilkkahintaan pöso/citikka entisöintiin tai muuten vaan kovaan ajoon. Hinta 220 euroa parilta.

KaasuttajaOpetustauluKaasuttajaTauluDetail
* Opetustaulu kaasuttimen toiminnasta. Suomalainen, Rotapaino, vuodelta 1964. Mitat  noin 112x82cm. Patinaa on mutta ihan kivasti säilynyt. Hinta 50 euroa.

40IDT3C911
* Porsche 911 Weberit. 40mm 3-kurkkuiset pystykaasarit. 911 T-koneen kaasarit. Mallit 40 IDTP 3C ja 40 IDT 3C1. Italialaiset kaasarit 60-luvun lopulta tai 70-luvun alusta. Hinta 1600 yhteensä imusarjoineen.

* Yksittäinen Weber 40 DCOE 28 vaakaimukaasutin.  Wanha edullinen italialainen. Paikalla 30 kurkut, 4,5 hajottimet joista vain toisen kiinnitys on tallella. Tyhjäkäynnit 50F24, Seosputket F9. Ilmat 190. Palautusjousi ja sen ylälevy puuttuu. Melko asiallinen kaasari. Lisätiedot tulossa. Hinta 180 euroa.

36DCDjaSprint36DCD14
* Weber 36/36 DCD 14. Mekaanisesti vaiheittain aukeava pystykaasari 46x93 jaolla. Vaihdettavat kurkut. Volvosta. Ei uuden veroinen, mutta myös hinta alle kolmasosa uuden hinnasta. Akselista löytyy normaalisti klappia ja likainenkin on. Ei suositella päästömitattaviin, eli vm -78 tai uudempiin. Tämä on lähtenyt Italian tehtaalta 1987. Malli DCD 14 on B20 Volvoa varten esitelty malli. Useimmat käytetyt DCD:t on parikymmentä vuotta vanhempia ja vielä enemmän maailmaa nähneitä. Vain kaasuvipu vaihtunut, muuten varsin räpeltämätön. Mukaan saa pestävän Sprint Filterin kromiputsarin jossa pohjapellista jo kromi hilseilee. Hyvä lähtökohta vaikka Fiatin "Abarth" koneelle. Kaasarin hinta ilmanputsarin kanssa.180 euroa.

40DCOE15140DCOE151single
* Yksittäinen Weber 40 DCOE 151. Asiallinen käytetty siistimätön Webru. Lähtenyt Italian tehtaalta vuonna 1987. Tuntuu varsin vähän ajetulta. Selvästi keskiarvoa asiallisempi. Läpät ja akselit hyvän näköiset ja tuntuiset. Ollut V-6 Fordissa laipalla vakion tilalla, joka ei ole järin hyvä ajatus. Paikalla 28 kurkut, 150 pääsuuttimet, F9 putket, Ilmoista ei saa selvää. Tyhjäkäynnit 45F9 jotka on liian pienet useimpiin. Pumppu 60. Paikalla alkuperäiset imutorvet joiden pituus noin 40mm. Kuvan jälkeen kaasariin lisättiin vielä uusi vakiokaasuvipu ja tuo jälkeenpäin lisätty vaijerikaari on edelleen toisella sivulla. Paikalla on alkuperäiset muovikoho ja kumikannentiiviste. Sisältä siistimpi kuin päältä, ja tietysti kaikki ehjää. Ei ole edes seosruuveja kiristetty runkoon liikaa kuten useissa. Hinta kaasarille 250 euroa.

messut2017
* Messuilla käyneet jättikokoiset paksua paperia olevat 150x100cm Weber julisteet nyt tarjolla hintaan 40 euroa kpl. Aiheina 2x48 IDA, 40 IDA3c ja Dino 3x40DCN. (2x45DCOE myyty, mutta uutena edelleen saatavilla 80 eurolla.)

44IDF4041pari44IDF4041Ford44IDF4041imutorvenkiinnitys44IDF4041alta44IDF4041top
Vintage varoitus. Keräilykamaa: Weber 44 IDF pari. Mallinumerot 44 IDF 40 ja 41 eli Ford Escort 2000 RS alkuperäismallit. Fordin varaosanumerot näille on H76HM9510AA/AB. Rankasti maailmaa nähnyt vanha rivikoneen pari. Harvinaisen surkeat ihan suoraan suomeksi sanottuna. Läppäakselia on lyhennetty useammastakin päädystä ja yhtä akselin päätyä on hitsattu. Kyllä tuohon vielä vivun kiinni saa, hitsaamalla. Tehtaan jäljiltä joissakin IDF:ssä oli rivikoneissa joku akselin pääty niitattu, eli ei se hitsaus ihan ruokoton synti tämän pelastukseen enää olisi. 50 Ave Mariaa, niin eiköhän se siitä. Uudet akselit on tietty aina pätevä valinta. Toisessa kaasarissa on imutorven/kannen kiinnityksen kohdalta pala pois, ja ilmeisesti jostain muustakin pultinkohdalta on kierteet pois koska näkyy läpipulttia. Kiihdytyspumpun käyttötangon varret on hitsattu, vaikuttaa kyllä liikkuvan normaalisti. Hajottimen päätkin hiukan kärsineitä. Paikalla on Fordin käyttämä halpisversio bensapaineensäätimestä, eli kuristettu paluulinja tankille jota IDF perusmalleissa ei ole. Ryypytkin näyttää olevan tallella. Nämä on edellisen omistajan jäljiltä suoraan pesusta, eli näyttävät ehkä kuvissa hämäävän siistiltä. Jos nämä olisi oikeasti hyväkuntoiset yksilöt, olisi hinta 2- tai 3-kertainen. Nämä eivät ole hyvät kaasarit. Ei sen silti tarvitse antaa estää kovaa ajoa. Vastaavia RS:n numeroilla olevia 44 IDF:iä on meillä ollut kolme kertaa viimeisen 20 vuoden aikana. Nämä ovat lähteneet Bolognan tehtaalta vuonna 1976. Ei löydy imusarjaa eikä putsaria. Nämä on matching numbers kaasarit välikoppa RS:än. Ehkä johonkin vanhaan sotaratsuun jossa on jo ennestään taistelujälkiä eikä ole tarkoituskaan viimeistellä uutta hienommaksi. Hinta 400 euroa parilta.

SolexTriplatSaab
* Solex 34W2 Saab 96 2-tahtisen alkuperäinen sarja. Näyttää nopeasti katsottuna kolmelta kaasarilta, mutta näissä onkin yhteinen pitkä läppäakseli ja yhteinen runko kaasuläppien kohdalta. Kyseessä on siis yksi 3-kurkkuinen pystykaasutin. Sen vuoksi myös tavallista helpompi säätää kun ei tarvitse murehtia kaasareiden välisestä synkronoinnista. Ovat pakostakin tahdissa kun liikkuvat samalla akselilla. Muutenkin tavallista selkeämmät kaasarit kun Saabin tehdas ei ole pitänyt edes kiihdytyspumppua tarpeellisena. Ryyppykin on vain keskimmäisessä kaasarissa. Pääsuuttimet ja tyhjäkäyntisuuttimet ja neulaventtiilit on tavallista mallia joita löytyy suoraan hyllyltä. Suutinkootkin näyttää olevan yllättävän normaaleja verrattuna 4-tahtimaailmaan. Näiden kanssa kestää vielä hetken, Katsotaan saadaanko kasattua kahdesta sarjasta yksi ilman isompia puutteita tai ongelmia. Etsinnässä vielä ainakin yksi koho ja bensaliitin. Samalla opiskellaan näiden eroja ja sopivuuksia. Alustavasti näyttää imusarjan kiinnityksen koneeseen olevan yksi selkeä tunniste. Saab Sport 1965 on kuudella pultilla ja Monte Carlo 850 1966-67 ja vakiomalli on kahdeksalla pultilla. Kohdalla olevat sarjat on 8-pultin kiinnityksellä. Ihan mielenkiinnosta mallasin imusarjaan Porschen 3-kurkkuista 40mm pystykaasaria ja sehän osuu niin lähelle että olisi tehtävissä sovitelaipalla. Näissä on Lancian 3-kurkkuisia joskus kisakuvioissa nähty. Tässä tulossa nostalgiasetti kovaan ajoon tai saabistin kirjahyllyyn.

AlenSimcaSimcaRalley2simcaRallye2purkukuva2simcaRallye2putsaripiirrosSimcaRallye2SolexitSimcaRallye2SolexSet
* Vintage varoitus. Keräilykamaa:  Simca Rallye 2 alkuperäinen täydellinen kaasaripaketti. Once in a lifetime. Tuskin meillekään enää osuu koskaan kohdalle toista vastaavaa täydellistä settiä. Imusarja, 2 kpl Solex 35 PHHE pikkurunkoista vaakaimua, ja massiivinen ilmanputsarikotelo. Ollut arviolta 20 vuotta pois käytöstä. Tähän autoon löytyy myös Rallye 2 alkuperäiset kierrosluku- ja nopeusmittarit jotka saa kaupan päälle kaasarisetin mukaan. Loput autosta joutui aikanaan jokkiskäyttöön. Näillä osilla voi päivittää vaikka perustonnia erikoismallin varusteilla. Näillä alkuperäisillä osilla muutokset onnistuu myös museorekisteriin. Simca Rallye 2 kone oli 1294cc ja siitä irtosi vakiona 82 hv 6000 kierroksella. Vakiona kiinni on kirjan mukaan 31mm kurkut ja 132,5 pääsuuttimet. Simca 1200 S Coupe mallissa on lähes sama paketti. Vain ilmanputsarin imuputkissa eroa. Myyn paketin tai ostan tähän sopivan auton. Rallye 1-3. Hinta kaasaripaketista 580 euroa. 

Solex45DDHpariVolvoRsportpurkukuvarajattu640
Vintage varoitus. Keräilykamaa: Solex 45 DDH italy vaakaimupari. Antiikkinen pari kunnostukseen. Yksi kurkun lukitusruuvi (M5) poikki, mutta ehjä vaihdokki tulee mukana. Toinen kiihdytyspumpun käytötanko on kotitekoinen ja siihenkin tulee käytetty alkuperäinen irrallaan mukaan. Hintaan kuuluu myös uudet kiihdytyspumpun kalvot ja kannentiivisteet irrallaan mukaan. Nämä sopii hyvin vaikka vanhaan Volvoon joissa vanhemmissa R-sportin setissä oli juuri 45 DDH:t. Volvo R-sport vaihtoi DDH mallin ADDHE malliin joulukuussa 1976. Hinta lisäosien ja uusien kalvojen ja tiiivisteiden kanssa 460 euroa pari. Kaasarit tällaisenaan kuin nyt on ilman lisäosia 360 euroa. myös R-sportin ilmanputsari löytyy tarvittaessa, Samoin eskiltuna- imusarjat tuplille, mutta eivät kuulu kaasareiden hintaan.

CapriJaEscortArtukaisissa640FordV6tripleWeber42DCNF27FordV6TripleWithFilterboxFordV6putsariaukiFordV6imusarjaNumero
* Vintage varoitus. Keräilykamaa: Ford Essex V-6 3.0 vanha alkuperäinen tripla setti. Ford Motorsport imusarja H772F 9424 AA. 3 kpl italialaista Weber 42 DCNF kaasutinta sekä ilmanputsarikotelo. Kaasareissa on vielä vanhempi Weberin EW-logo. Niidenkin ajoitus osuu siis samaan ikäluokkaan kuin vuoden -77 imusarja.  Selvästi hyvin vähän kilometrejä näissä kaasareissa. Aika harvassa taitaa olla suomessa aidot vanhat Fordin V-6 tripla setit. Tässä aito vanha alkuperäinen tarjolla uustuotannon hinnalla. Hinta 3600 euroa sarja.  Triple Weber set for Ford Capri 3.0 etc. Airbox included. Carbs, manifold and airbox are all old original.  More fotos available. Price 3600 euro.

Weber40DCNWeber40DCNtakasivuWeberDCN14Dino
* Weber 40 DCN 14. Wanha yhtaikaa aukeava italialainen 2-kurkkuinen pystykaasutin jossa kiinnitys imusarjaan kolmella pultilla. DCNF mallin edeltäjä. Tässä mallissa ei ole koskaan ollutkaan rikastinta. Malli on esitelty 60-luvun lopulla mutta tätä myytin uutena suomessakin vielä 80-luvun lopulla. Tämä yksilö on lähtenyt tehtaalta 1978 ja on vielä vanhalla EW-logolla. Alkuperäisasennuksena vain 3 kpl v-6 Dinon koneissa Ferrarissa ja Fiatissa, eli suomessa pyörivät yksilöt on aikoinaan yleensä ostettu uutena jälkiasennukseen. Luettelokuva vuodelta -68. Kuulalaakeroidut läppäakselit, eli ei ole väljä. Akselin toisessa päässä vipu jälkeenpäin hitsattu akseliin. Uutta läppäakselia (75 euroa) on saatavilla tähänkin malliin. Bensalinja on kotikutoinen. Muuten ok lähtökohta puhdistuksen ja huollon jälkeen kovaan ajoon. Kurkut vaihdettavat. Hinta 180 euroa. Single Weber 40 DCN 14. Price 180 euro.

40DCOE29ja3040DCOE29ja30takaaRenault8GordiniWeber29 30
Vintage varoitus. Keräilykamaa: Matching numbers Webers to Renault 8 Gordini / Alpine A110. Models Weber 40 DCOE 29-30. To restoration. Price 750 euros pair. Wanhat italialaiset 40 DCOE webrut. Mallinumerot Weber 40 DCOE 29 ja 30. Aihiot entisöintiin. Nämä on 60-luvun museokamaa. Ovat Renault 8 Gordini ja Alpine A110 1300 alkuperäiset. Tällä mallinumerolla ei muita kohteita ollut. Kuvassa lähdekirja Weber Catalogo Generale, eli yleisluettelo vuodelta 1968. Paikalla mm F15 seosputket joita ei enää saa uutena ja jotka oli vakiona Gordinissa. Kaasareiden välissä keskellä vivut on niitattu akseliin jo tehtaan jäljiltä. Näissä on hitsattu joskus omia lisäyksiä. Ryypyn käyttövivut tallella jotka myös näyttää olevan hiukan erilaisia kuin muissa DCOE Webereissä. Ebayssa ranskassa tarjolla vastaavat kaasarit hintaan 1500 euroa pari. Nämä puolta halvemmalla kun ollaan suomessa. Hinta 750 euroa parilta. Menossa seuraavaksi kevyeen entisöintiin jonka jälkeen hinta muuttuu, eikä alaspäin.

120708 030120708 029AlexanderSunbeam
* Älä pelästy vaikka antiikkiset SU:t ovat listalla. Nämä ei oikein ole edes meidän aluetta nämä muuttuvakurkkuiset, mutta sen verran vanha nostalginen jälkiasennus setti ja vielä perinteikkällä brittiviripajan Alexander imusarjalla että täytyyhän tällaisestakin kaikille kertoa. En ole edes varma mihin tämä sopii, mutta vahva oletus kallistuu Sunbeamiin ja Minx ikäluokan laitteisiin. Kaasarit ja imusarja on sen verran vanhoja että ollaan todennäköisesti 60-luvun alkupuoliskolla. Vuonna -65 oli jo uudemmat SU:t käytössä. Saa nuo kaasarit hyödyntää erikseenkin ellei imusarjalle ole tarvetta. Imusarjaa on korjaushitsattu ja sen saa kaupanpäälle jos haluaa. Hinta 350 e pari.  Price 350 euro pair with Alexander Conversions manifold.

Weber42DCNFWeber42DCNFMaserati
* Yksittäinen italialainen Weber 42 DCNF 26M pystyimuvirityskaasutin. Tätä isompaa DCNF mallia ei uutena ole enää saatavilla. Citroen SM Maseratin V-6 koneesta. Mukana Ferrari-mallin nätti imutorvilevy. Asiallinen, siistimätön alkuperäinen kunto. Kuulalaakeroitu läppäakseli, eli ei ole väljä. Jako imusarjaan 52x85mm. Hinta imutorvilevyn kanssa 350e ja ilman sitä 300 euroa. Single Weber 42 DCNF. price with ramplate 350 euro.

Solex
* Ostan tähän BMW 1602 Solex 40 PHH vaakaimupariin siihen kuuluvan alkuperäisen peltisen ilmanputsarikotelon.

CarburatoriWeberServizio

* Weber kyltti ei ole myynnissä, vaan olen kiinnostunut ostamaan erilaisia kaasutinaiheisia mainoksia tai kirjallisuutta.

Tämä sähköpostiosoite on suojattu spamboteilta. Tarvitset JavaScript-tuen nähdäksesi sen.
P. 0400-911356 klo 10-12.
Paras puhelinaika klo 10-12
Puhelin on kiinni vapaapäivinä.

Kivijalkamyymälä on avoinna
vain pyydettäessä. 
Iltapäivisin ja iltaisin
Sovitaan aikataulut. Tervetuloa!

Free Technics Oy
Käyntiosoite: Vihnetie 2
Postiosoite: Jussinpellontie 2
20780 Kaarina, Finland

Tämä sähköpostiosoite on suojattu spamboteilta. Tarvitset JavaScript-tuen nähdäksesi sen.
P: 0400-911356 klo 10-12
(Poistunut: 02-2432781)
Tili FI8457108320035523