Viritysosia ja varusteita klassikkoautoihin.

Pikatiedote


Taas ollaan töissä normaalisti.

 Käytetyt kaasuttimet. Old, used, vintage Weber Dellorto and Solex carburettors for sale.

KaasariRivi800
Virityskaasuttimet ovat historiallisia analogisia muinaismuistoja jotka yllättäen tarjoavat vielä nykyäänkin vahvan elämyksen ja tunnelman. Nämä ovat jotain todellista ja käsinkosketeltavaa. Tuplakaasareiden imuääni ei häviä takaraivosta kun sen on joskus kokenut. Mekaanisesti kauniita ja teknisesti edistyneitä laitteita jotka ovat aikoinaan ylpeydellä valmistettu kestämään eliniän. Kun jotain tehdään, niin tehdään se kunnolla.

Käytettyjä kaasareitä löytyy vaihtelevasti. Ne tarjotaan kunnostamattomana ja hinnoitellaan yksilöllisesti kuntoon ja osiin nähden. Kaikki ovat täydellisiä, ellei toisin mainittu. Kaikki tällä listalla myytävät Weberit ovat aitoa tavaraa eikä mitään rantarolexeja. Kaikilla käytetyillä kaasuttimilla on tyytyväisyystakuu. Ellei ostamasi osa vastaa odotuksiasi, palauta se. Saat rahasi takaisin. Palautusmahdollisuus/tyytyväisyystakuu 6 kuukautta. Oikeasti. Olemme ylpeitä siitä mitä teemme ja haluamme että asiakaskin on tyytyväinen ostokseensa. Tuotteet joissa on punainen Vintage Varoitus ovat autofreakin löytöjä eikä niitä yleensä kannata soveltaa muihin kuin alkuperäiseen käyttökohteeseensa. Jos haet helppoa käyttökaasaria, katso myös uudet kaasuttimet. Jotain aitojen Webereiden arvostuksesta kertoo se että jotkut käytetyt maksavat saman tai enemmänkin kuin uudet vastaavat.  
Musiikkisuositus tälle osastolle: Kiss - Back To The Stone Age.



Now in stock: Tällä hetkellä ( 1. 12. 2020.) kohdalla myytäviä käytettyjä mm:



Dellorto40DHLApariPurettuna2020dellorto40DHLAHhuollossaDellorto40DHLAHpariKasattuna2020
* Dellorto 40 DHLA H pari. Vapaasti hengittävä alunperin Alfa Romeo 1600 pari 30mm kurkuilla. Tässä kaasarit joko Alfan entisöintiin, turboprojektiin tai muuten vaan kovaan ajoon. H on mahdollinen paineistaa ja näihin tulee valmiiksi kumikannentiivisteet ja reilut neulaventtiilit. Muovikohot ja helpolla paineistettavat ryypyt näissä on jo valmiina. Kumitiivisteet pitää kaasarit siistimpänä myös vapaasti hengittävässä, ja on valmiina paikalla jos päätetään laittaa ahtoja. Alfan lähes kaikki Dellortot kuten nämäkin on niin sanottuja saastemalleja, eli näissä on jo 70-luvun päästörajat otettu huomioon. Alkuperäiset synkkavivut paikalla. Uudet kuulalaakerit. Progressioreikiä tässä on viisi kun Weberissä niitä vakiona on 3 tai 4 ja 5 saa Weberiin vain erikoistilauksesta tukevaan lisähintaan. Näissä on myös virranjakajan alipaineelle liitin valmiina joka useimmista kaasareista kuten uusista DCOE Webereistä puuttuu. Ellei alipainetta käytetä, se on helppo tulpata ja kumitutti siihen tulee mukana.  Viimeiset lisätiedot on tulossa. Hinta selviää kohta.



36DCNVHvitoset36DCNVH536DCNVHviisi
* Weber 36 DCNVH 5 kaasuttimia 2 kpl. Yhtaikaa aukeavat kaasarit DCNF jaolla. Nämä ovat alunperin 2 yksittäistä vakiokaasutinta eikä pari. Nämä on sovitettu pariksi ja molemmat ovat samaa mallia vaikkakin  toinen tehty espanjassa ja toinen italiassa. Valmistusvuodet 1979 ja 1982. Molemmissa samat 4 progressioreikää ja muovikohot. En halua kutsua näitä pariksi, vaikken löytänyt esteitä näiden käyttöön parina. Synkkavivut on kotikutoiset. Ryypyt on myös riisuttu. Jako imusarjaan 52x85mm. Eroaa DCNF mallista siten että nämä on käytännössä vakiokaasareita kun DCNF on virikaasari. Tätä mallia on nähty Simcan ja Talbotin koneissa. Läpät ja akselit vaikuttaa uskottavilta. Joku näiden kaasareiden fiiliksessä hillitsee enkä ole näistä innoissani vaikken nyt vikoja tai valittamista löytänytkään. No, tämä DCNVH ei ole koskaan ollut suosikkini. Saman sukuinen "oikeampi" ja kalliimpi on DCNF. Puhdistus olisi varmuuden vuoksi paikallaan ja varmaan huoltosarjatkin olisi ajankohtaisia. Ei takeita toimiiko parina, vaikken esteitä siihen nähnytkään. Toisessa kaasarissa on näköjään pultin reikiä suurennettu soikeaksi. Pääsuuttimet ja ilmat on porattuja. Pääsuuttimet noin 110. Tyhjäkäynnit 50. Kurkut 28mm. Samat suuttimet kuin DCNF ja DMTL malleissa ja kurkutkin on vaihdettavat. Hinta 2 kaasutinta yhteensä 140 euroa.


* Solex 40 ADDHE pari tulossa. 32 kurkuilla. Hyvän oloiset kuulalaakeroidut akselit ja läpät liikkuu kauniisti. Lisätiedot tulossa.


32DGV7a711FHA32DGV7a202032DGV7a2020auki
MYYTY.* Weber 32 DGV 7a. Ford 1300 Kent GT tai Sport alkuperäinen. Normaalin paljon ajettu eli väljä on. Ei osapuutteita. Kuvassa näkyy heti vikakin. Pumpun suuttimen pitimestä eli venttiilistä on irronnut tulppa päästä. Sen takia tämä ei ole voinut kunnolla toimia. Nyt siihen on vaihdettu uusi osa. Muuten huoltamatta. Puhdistuksen tarpeessa mutta ei järkyttävä. Itse asiassa melko hyvin säilynyt. Mitä nyt paljon ajettu. Ajokelpoinen, mutta väljä akseli aiheuttaa yleensä huojuvaa tyhjäkäyntiä. Tätä ei suositella -78 ja uudempiin päästömitattaviin autoihin. Myös hajottimet on heiluneet löysiksi runkoon nähden. Niille perinteinen korjaus on kiilata ne tiukasti paikoilleen rakotulkin palalla. Kunhan katsoo ettei tulppaa sitä reunaa mistä bensat kulkee, vaan ulkoreunan puolen. Toimii kiilattunakin, mutta voihan siihen tehdä kiristysruuvin kuten järeämmän sarjan Webereissä on jo valmiina. 32 DGV vakiot kiinteät kurkut on 23 ja 24mm. Mitoitettu pikkupirteälle 1300 koneelle. Yllättäen tässä on ryyppy täydellisenä jäljellä paikallaan. Lätkässä Fordin numero Weber 711F HA. Kaasarin hinta 80 euroa. MYYTY.


DGV5a3236DGV5AavattuDGV5aAlta
* Weber 32 / 36 DGV 5A. Kunnostamaton käytetty ja likainen italialainen DGV käsiryypyllä. Ei uuden veroinen, eli akselista löytyy jo sen verran selvästi klappia ettei tätä kehtaa suositella päästömitattavaan autoon. Parhaimmillaan siis vuosimalli -77 ja vanhemmat joissa ei katsastuksessa ole päästörajoja. Käytännössä väljä akseli tuntuu eniten tyhjäkäynnillä ja aivan matalilla kierroksilla. Tyhjäkäynti voi olla hiukan huojuvaa, eli käytännössä tyhjäkäynnin joutuu säätämään hiukan korkeammille kierroksille. Myös tyhjäkäyntisuuttimen voi joutua laittamaan vitosen rikkaammalle kuin uudella kaasarilla. Ei osapuutteita muita kuin ryyppyvaijerin kiinnikelevy ja ruuvi. Ryypyn vivusto ja läpät on paikallaan. Avattunakaan ei järkytyksiä. Puhdistuksen tarpeessa toki, mutta ei paha sisältä. Paikalla 135 ja 140 pääsuuttimet. Hinta 80 euroa.


Dellorto45dhlaMpurkukuvaDellorto45DHLAMpari2020Dellorto45DHLAM2020takaaDellorto45DHLAMalta2020Dellorto45DHLAMpowerjet2020
* MYYTY. Dellorto 45 DHLA M turbo pari. Tehdasturbomalli lisärikastuspiirillä. Power jet on säädettävä lisärikastuspiiri yläkierroksia varten jota tavallisista Dellortoista ei löydy. Se on välttämätön reiluilla ahdoilla turbokoneessa, ja kivasti avuksi myös vaparin yläkierrosten säädössä. Turbossa power jettiä kaivataan kilosta alkaen ja se on välttämätön 1.5 ahdoilla. Purkukuvassa osa nro 5 on power jet suutin ja osa 11 purkausputki joka menee hajottimen läpi kurkkuun. Osat 75, 76, 77 näyttävät läppäakselin tiivistyksen keskeltä jota ei tavallisissa myöskään ole. Tämä malli on myös Lotus Turbon alkuperäisasennuksessa. M pareja tulee tarjolle todella harvoin. Paikalla 34 kurkut, 160 pääsuuttimet, 13 seosputket, 170 ilmat, 50/1, powerjet 110. Hinta 750 euroa parilta. MYYTY.


Synkkamittari6Gigant
synkkamittariGiantLittleGiantLogo
* Myydään käytetty Free Technicsin 6-koneen synkkamittari. Italialainen Little Giant. Nesteet sisällä vähissä. Saattaa tarvita nestetäydennystä ennen kuin on käytettävissä. Alipainekierreliittimiä myös mukana. Toki tällä voi katsoa 4-koneen synkat yhtälailla, tai 12 pyttyiseen kuudelle kaasarille sopiva myös. Ostettu uutena ja ollut käytössä 90-luvulla. En tiedä mitä neste sisällä on, mutta varminta olettaa että se ei ole terveellistä. Reilun kokoinen. Lantikan 16" vanne takana antaa mittakaavaa. Hinta 120 euroa. Nouto olisi sujuvin.


Weber40DCOEromurunkoAkseliKunnossa
* Weber 40 DCOE italian läppäakseli ja kaasuläpät. Hyvin säilyneet ja nätisti liikkuvat akseli ja läpät laakereineen moniongelmaisessa rungossa. Runko (5 progereikää) tulee kaupan päälle. Akseli ja läpät yhteensä 40 euroa.



45DCOE16auki45DCOE16single45DCOE16singlewithrampipes
* Weber 45 DCOE 16. Yksittäinen italialainen vaakaimu vuodelta 1970. Ei huono sisältäkään. Läpät ja akseli näyttää hyvältä. Ei kuitenkaan ole uuden veroinen. Pitkittäistä liikettä löytyy akselista, eli laakerit kannattaisi lukita paikalleen jos tehdään katukäyttöön ilman kompromissejä. Rikastin on kunnossa. Paikalla 33  sorvatut kurkut. Hajottimet 4,5 ja F11 seosputket, 150 pääsuuttimet, 200 ilmat, 50F8 tyhjäkäynnit. Hinta ilman imutorvia 260 euroa. Hinta imutorvien kanssa 300 euroa.


Weber38DCOEpari
Weber38DCOE16n2264Weber38DCOE17n1883
* Weber 38 DCOE pari. Free Technicsin takahuoneen aarrehyllyllä pitkään haudottuja. Nämä on alunperin olleet Fiat 2300 S Coupe mallissa. Tähän koneeseen löytyy myös imusarjat sekä ilmanputsarikotelo. Tällä sarjalla saat muutettua perus 2300 mallin kahden kaasarin S-malliksi. ( 2300 perusmalli 117hv, 2300S 150 hv.) Koska Fiat 2300 on Suomessa aika harvassa, enkä viitsi ainakaan ensimmäisenä näitä keskieurooppaan olla tarjoamassa, on mahdollista ostaa pelkät kivan eksoottisen kokoiset DCOE Weberit. Nämä on osiltaan ja päällisin puolin ihan samanlaiset kuin saman ikäiset 40 DCOE Weberitkin. Tässä vain läpän koko 38mm. Nämä on vanhaa kivaa perusmallia, eikä saastemalleja kuten jotkut 70-luvun Ferrarin 38 DCOE Weberit on. Kurkut ja hajottimet sopii samat kuin 40 DCOE. Nämä on ikäluokkaa 1962-1968. Ei ole meillä kunnostettuja, mutta vaikuttaa keskivertoa paremmilta. Näille osuvia käyttökohteita olisi vaikka Sunbeam Imp, ja kaikki muutkin pienellä viritetyllä koneella olevat aikakauden laitteet. 1600 kone osuu jo kauniisti 40mm kaasareille. Sitä pienemmissä koneissa 38 olisi mittasuhteiltaan osuvampi kuin 40mm. Hinta 750 euroa parilta, ja mukaan saa kaupanpäälle 2300S imusarjat.


vWeber40DCOE4Tipo40DCOE4
* Weber 40 DCOE 4. Yksittäinen 1960-luvun vaakaimu. Bologna. Italy. Kunnostettu meillä 90-luvulla. Pientä alkavaa hapettumaa kannentiivisteen ympärillä. Kohokammiosta siisti. Muutenkin varsin hyvin säilynyt. Ryyppykin toimii. Paikalla kurkut 30. Tyhjäkäynti 55F17, Pumppu 35. Seosputki F5. Tämä DCOE alkupään malli numero 4 on esitelty vuonna 1963 Alfa Giulia Sprint GT malliin. Alfassahan näitä on aina pari, mutta näihin päiviin on selvinnyt vain tämä yksittäinen. Pääsuuttimet ja ilmasuuttimet ja tyhjäkäynnit saa itse valita, tai me voidaan valita ne käyttökohteen mukaan. Hinta 280 euroa.



DHLAhrunkoOKakseli40DHLAhrunkoAkseliKunnossa
* Dellorto 40 DHLA H runko. Akselit ja läpät kunnossa ja liikkuu normaalisti. Ei turbo vaan vapari H. Seosruuvin kierteet kunnossa. Jopa virranjakajan alipaineelle lähtö. Hinta runko akseleineen 80 euroa.



40DCOEitalyrunkoAkselijumissa4progr40DCOEitalyRunkoHuonoakseli4proge
* Weber 40 DCOE ehjä runko. Tyhjäksi purettu ehjä italialainen runko (40 DCOE tyyppi väliltä 40-100) By-pass ruuvit ja 4 progressioreikää. Läppäakseli on huono ja melkein jumissa. Ei kantta. Hinta rungolle 50 euroa.



40DCOEitalyrunkoakselijumissa3prog40DCOEitalyrunkoaksjumi3proge
* Weber 40 DCOE ehjä tyhjä italian runko jossa 3 progressioreikää. (40 DCOE tyyppi väliltä 10-40). Ei by pass ruuveja. Läppäakseli on jumissa ja huono. Akseli on väkivalloin irrotettavissa.  Kaikki muut ruuvit ja ruuvin paikat kunnossa. Mikään ei ole rikki muualla. Ei kantta. Rungon hinta 50 euroa.



ADDHEromurunkoJossaAkseliOK
* Solex 40 ADDHE läppäakseli ja läpät. Paikallaan romurungossa ehjä ja kauniisti liikkuva läppäakseli ja läpät ja kuulalaakerit. Muuten tyhjä runko. Hinta akseli ja läpät 30 euroa.


2TBkoneenTuplakaasariPaketti19701975Toyota2TBkaksoiskaasuttimet2TBtuplat
* Toyota 2T-B koneen alkuperäinen kahden kaasuttimen sarja. Ainoa kohtuullisen täydellinen 2T-B setti meillä koskaan. Nettitietojen mukaan ollut käytössä 1970-1975. Japanilaisia 2-kurkkuisia vakiokaasareita kaksin kappalein. Paketti on projekti tai somiste Toyota-miehen hyllylle. Kaasarit on vajaat ja surkeat. Hyvää on se että kahden kaasarin toisiinsa yhdistävät vivuston telineetkin on ainakin pääpiirteittäin tallella. Myydään sarjana kaikki kerralla. Hinnanmuodotus voi olla sellaista kuin imusarja 50 euroa, putsarikotelo 80 euroa ja yhdysvivustojen osat 50 euroa. Kaasarit ei maksa mitään. Paketti yhteensä noudettuna 180 euroa tai lähetettynä posteineen 220 euroa.


DSC 9487DSC 9494
* Amerikan Ford Motorcraft kaasutin 2.8 V-6 koneesta. Perimätiedon mukaan ajokuntoinen ja Mustang -79 kolariautosta. Ei vaikuta mitenkään mahdottomalta. Tätä voisi kuvitella laittavansa ajoon. Vaikka kone on saksalainen Ford, kiinnitys imusarjaan on amerikan mallia eikä sovi suoraan euroopan Fordin sarjaan kiinni. Läpän halkaisija noin 39mm. Yhtaikaa aukeava. Hinta 80 euroa.



DSC 9510DSC 9513DSC 9514
Solex 32 DISA. Tämä taitaa olla Fiat 128 1300 koneen kaasutin. DISA Solexia on monien Fiatien lisäksi ollut myös Alfassa. Tässä toki likainen, mutta lupaavan oloinen kaasari. Ei juurikaan klappia akselissa. Tämä on parempi miltä näyttää. Hinta 80 euroa.


DSC 9517DSC 9516DSC 9515
* Zenith 35/40 INAT. Näitä on ollut sekä Mersussa, Opelissa että Bemussa, ja lätkästä pääteltynä tämä yksilö on BMW:n. Varaosiksi. Yhdistä useammasta kaasarista kannattaa poimia parhaat palat. Zenith osia ei ole helppo saada tilattua. Tässä paljon varaosia hintaan 20 euroa.


DSC 9504DSC 9506
* Solex 35mm rattailla yhtaikaa aukeava kaasutin. Ilmeisesti Ford V-6 EEIT. Luulin tätä alkuun tavallista paremmaksi, mutta löytyihän tästäkin vaivansa. Toinen ratas on kulunut ja huono. Aukeaa kyllä näinkin, mutta jää klappia rattaiden väliin. Mahtaisko olla mahdollista kääntää rattaat toisin päin ? Tai kokoa useammasta kaasarista parhaat palat käyttöön. Hinta 50 euroa.


Weber42DCNFWeber42DCNFMaserati
* Yksittäinen italialainen Weber 42 DCNF 26M pystyimuvirityskaasutin. Tätä isompaa DCNF mallia ei uutena ole enää saatavilla. Citroen SM Maseratin V-6 koneesta. Mukana Ferrari-mallin nätti imutorvilevy. Asiallinen, siistimätön alkuperäinen kunto. Kuulalaakeroitu läppäakseli, eli ei ole väljä. Jako imusarjaan 52x85mm. Hinta imutorvilevyn kanssa 250 euroa. Single Weber 42 DCNF. price with ramplate 250 euro.



DSC 9678DSC 9672DSC 9677DSC 9682
* Solex 2-kurkkuinen 32/32mm. Ilmeisesti DIDTA jossa jako imusarjaan 46x93. Tavallista lupaavampi käytetty Solex. Normaalit loppuun ajetut romut heitetään suoraan metallin keräykseen. Tässä on toiveita käyttöön. Läppakseli tuntuu yllättävän hyvältä, eikä kaasari päällisinkään puolin järkytä. Eihän tämä uuden veroinen ole, mutta hintakin on kaukana uudesta. Kaasuvipu kyljessä taitaa viitata E21 BMW. DIDTA mallia on Bemun lisäksi nähty monessakin Saksalaisessa lähinnä 70-luvulla. Audissa ja Opelissa ainakin. Kromiputsari yhdessä tai erikseen. Putsarin hinta 30 euroa. Yhdessä putsari kaasarin kanssa 120 euroa. Kaasari erikseen 100 euroa.



Saab96SolexitKahdenKoneenSaab96TriplaSolexitSaab96SolexTriplatAlta
* Saab 96 tripla Solexit. Kahden auton kaasarit. Solex 34. Toiset nipussa, toiset osina. Nipussa olevat vaikuttaa akseliltaan liikkuvan sen verran asiallisesti että niistä voi kuvitella tekevänsä vaikka ajoon kaasarit. Tai sitten miesluolaan lampun jalaksi tms. Kahden auton kaasarit eli 2 kolmekurkkuista yhteensä 80 euroa.


40DCOE27single40DCOE27auki40DCOE27Bologna40DCOE27takaa
* Yksittäinen Weber 40 DCOE. Italialainen kaasutin 60-luvun lopulta. Malli 40 DCOE 27. Alunperin ollut parina Alfa Romeo GTV:ssä. Paria tälle ei löydy, vaan ainostaan tämä yksittäinen kaasutin. Siisti sisältä. Päältä puhdistus ei olisi pahitteeksi.  Kiihdytyspumpun suuttimen O-renkaat on hapertuneet. Muuten en näe estettä heittää tätä suoraan kiinni ja ajoon. On siis hyväkuntoinen perusmallin kaasutin. Kuulalaakeroidut läppäakselit. Paikalla 30mm kurkut. 135 pääsuuttimet, F10 seosputket. 190 ilmat. 55F2 tyhjäkäynnit. 35 pumpun suuttimet. Ryyppykin on kunnossa. Samoin kohon kiinnitys kanteen on ehjä. Läppäakseli on varmistettu, on suora. Ei osapuutteita. Kaikki suuttimet on siis mukana, vaikka avattu kaasutin on kuvattu tyhjänä. Hinta 160 euroa.


40DCOE18Bologna40DCOE18Vuodelta197340DCOE18Vuodelta73imutorvilla
* Weber 40 DCOE 18. Yksittäinen italialainen perusmallin vaakaimu. Melko siisti päältä ja varsin hyvä sisältä. Vaikuttaa tavallista vähemmän ruuvatulta. Hyvät läpät ja akseli liikkuu kauniisti. Paikalla 32 kurkut, 4,5 hajottimet, 150 pääsuuttimet, F2 putket, 175 ilmat, 45F9 tyhjäkäynti, 45 pumpun suutin. Säädöt on jäljillä noin 90-120 hepan koneelle oli se sitten 1275 Mini, "Abarth" 850 pitkälle viillattuna, tai mieto Volvo B18/B20. Volvo tarvii isommat tyhjäkäyntisuuttimet. Opelin 1.2 koneeseen vain pitkälle viilattuun näillä säädöillä. Miedompi katu-Opel tarvii pienemmät kurkut ja pääsuuttimet. Paikalla on muovikoho. Kohon kiinnitykset on ehjät. Tässä on alunperin ollut messinkikoho. Ohjeet bensapinnan säätöön tulee mukaan. Rikastin on kunnossa. Tallella on jopa vaijerin kiinnitysnippa, ja tämä vanha malli on selvästi uutta parempi. Upotettavat Weberin alkuperäiset 29mm imutorvet paikalla. Mukaan tulee myös imutorvien kiinnitysprikat. Kaasutinta ei ole meillä huollettu, ei edes pesty. Siisti myös sisältä. Toiminnan kannalta ei tarvitse ultraäänipesua. Kaasutin on vuodelta 1973. Kiva yksilö. Hinta 240 euroa.


DellortoDRLA40BrivikoneenpariDellortoDRLA40BturbopariDellortoDRLA40BkohokammiotDellortoDRLA40BaltaDellortoDRLA40Bturbo
* Dellorto DRLA 40 B. Pystykaasuttimet rivikoneeseen. Mallit R6249 ja R6250. Tehdasturbot jotka sopii myös vapaastihengittävään. 40mm turboissa ei ole koskaan lisärikastuspiiriä, eli ovat sopivat alle 1.5 ahtoihin. Puhdistuksen tarpeessa sisältä. Siistimättä. Läpät ja akselit liikkuu kauniisti. Alkuperäiset rivikoneen synkkavivut ehjänä paikalla. Kurkut 32,  140 pääsuuttimet, seosputket 2, ilmat 190, tyhjäkäynnit 58. Kumikannentiivisteet. Hyvät lähtökohdat. Hinta 450 euroa parilta.


Solex44PHHmadeinitaly
* Solex 44 PHH-2 Made in Italy vaakaimukaasuttimet. 2 kpl 2-kurkkuista. Nämä ei ole 190 SL Mersun saksalaiset Solex 44 PHH kaasuttimet vaikka saman tyylisiä ovatkin. Tämän opiskelu ei heti tuottanut mitään täsmällistä, mutta näiden alkuperäinen käyttökohde saattaa olla ollut Alfa Romeo jostain 50-luvun lopulta tai 60-luvun alusta. Mikunin ensimmäinen versio ilmeisesti kopioitiin näistä. Näissä on kuitenkin Mikunia helpompi, tavallinen Solexin neulaventtiili. Nämä on mekaanisesti yhtaikaa aukeavat kaasarit. Toisesta puuttuu kaasuläpät. Synkkavipuja on rakenneltu kuten yleensä ja akselin päädyn mutterit muuttuu. Muita osapuutteita en huomannut. Näissä on muovikohot, ja suuttimet on päältä vaihdettavat. Suutisetti on samanlainen kuin Japanilaisissa Mikuni Solexeissa. Nämä voisi olla hyvin kotonaan jossain 60-70-luvun oldskool japsissa. Hinta 280 euroa pari. +40 euron lisähinnalla saa mukaan uudet Weberin 44mm kaasuläpät 4 kpl.


051110 009p
* Tavallista parempi valikoima kohdalla Dellorton ja Weberin käytettyjä kurkkuja ja seosputkia. Useimmat italialaisia.

Weberiin:

- Kurkkuja koko 30 mm 40 DCOE runkoon. Alkuperäisiä. 6 kpl.  Hinta 40 euroa pari, tai 80 euroa 4 kpl.
- Kurkkuja koko 34 mm 40 DCOE runkoon. Alkuperäisiä. 2 kpl.  Hinta 40 euroa pari
- Kurkkuja koko 36 mm 45 DCOE runkoon. Alkuperäisiä. 4 kpl.  Hinta 80 euroa sarja
- Seosputkia F16. DCOE, IDF ja IDA runkoon. Alkuperäisiä. 4 kpl. Hinta 80 euroa sarja.
- Seosputkia F34. DCOE, IDF ja IDA runkoon. Alkuperäisiä. 4 kpl. Hinta 150 euroa sarja. NLA. ei enää saatavilla uutena.

Dellortoon:

- Kurkku 40 DHLA 28 alkuperäinen. 4 kpl yhteensä 80 euroa.
- Kurkku 40 DHLA 32 alkuperäinen. 4 kpl yhteensä 80 euroa.
- Kurkku 40 DHLA 34 alkuperäinen. 4 kpl yhteensä 60 euroa.
- Kurkku 45/48 DHLA 40 alkuperäinen. 4 kpl yhteensä 60 euroa.
- Kurkku 45/48 DHLA 41 alkuperäinen. 4 kpl yhteensä 40 euroa.
- Hajotin 40 DHLA nro1. Alkuperäinen käytetty neljän sarja yhteensä 100 euroa, Löytyy 4 kpl ja myydään vain sarjana.
- Hajotin 40 DHLA nro3. Alkuperäinen käytetty neljän sarja yhteensä 100 euroa, tai 40 euroa kpl. Löytyy 6 kpl.
- Seosputki DHLA/DHLB. Käytetty alkuperäinen nro 7772.5 hinta 40 euroa pari. Löytyy 2 kpl.
- Seosputki DHLA/DHLB. Käytetty alkuperäinen nro 7772.6 hinta 80 euroa neljän sarja. Löytyy yhteensä 8 kpl.
- Seosputki DHLA/DHLB. Käytetty alkuperäinen nro 7772.7 hinta 80 euroa neljän sarja. Löytyy yhteensä 8 kpl.
- Seosputki DHLA/DHLB. Käytetty alkuperäinen nro 7772.10 hinta 40 euroa neljän sarja. Löytyy 8kpl.
- Seosputki DHLA/DHLB. Käytetty alkuperäinen nro 7772.11 hinta 80 euroa neljän sarja. Löytyy yhteensä 8 kpl.
- Seosputki DHLA/DHLB. Käytetty alkuperäinen nro 7772.12 hinta 40 euroa neljän sarja. Löytyy 8 kpl.

Ylläolevat käytetyt on kaikki hyväkuntoista tavaraa. Lisäksi 40 DHLA Dellortoon löytyy laatikollinen kakkoslaatuista hajotinta ja kurkkua. Kurkut 28-32 ja hajottimet 3. Edullisia. Kaikissa on jotain sanomista. Hapettuneita, ylimääräinen reikä porattu kylkeen, tms.


LanciaSolexitLanciaSolexitPutsarinsivultaLanciaSolexitAltaLanciaC35PHHSolexitLanciaSolexitAvattuna
* Lancia Fulvia ym 2 kpl 2-kurkkuisia Solex C35 PHH pikkurunkoisia vaakaimuja imusarjan ja putsarikotelon kanssa. Putsarin kansi puuttuu sekä 2 imutorvea. Muuten harvinaisen täydellinen setti. Lancia on käyttänyt sekä 32 että 35 PHH Solexeja. Tässä ne isommat vaihtoehdot. Asialliset aihiot entisöintiin. Kaasareissa ei näy mitään osapuutteita. Jopa rikastimen käyttövivut on ehjät. Synkkavivut alkuperäiset ja paikallaan. Yllättävän siistit sisältä. Vaatii luonnollisesti kunnollisen puhdistuksen ja huoltosarjan. Olleet vähintään 30 vuotta käyttämättä. Läpät ym liikkuu luontevasti. Mikään kokeiltu kohde ei ole jumissa. Nämä on hyvät aihiot. Hinta on vain kaasuttimista. Muut tulee kaupan päälle. Nämä ei sovi DCOE jakoon, vaan jako on sama kuin DHLB Dellortoissa ja DCOF Webereissä. Näitä on ennenkin laitettu kovinkin erilaisiin laitteisiin mm Uraliin. Näitä pikkurunkoisia vaakaimuja ei enää valmisteta uutena mitään merkkiä. Kaasutin paketin hinta 400 euroa.



Weber28ICPkuvaFiat600Weber28ICPFiatWeber28ICP
* Weber 28 ICP. Fiat 600 kaasutin. 28 ICP 3 versio on esitelty vuonna 1964.  Ei mitenkään uuden veroinen, vaan aihio huollettavaksi. Vaatii kunnollisen puhdistuksen myös sisältä. Akselissa ei tunnu klappia. Ehkä sekin löytyy vasta kunnollisen puhdistuksen jälkeen. Ei ole hapettunut sisältä. Kevyt kolhu ilmanputsarin kiinnityskaulassa, joka ei haittaa putsarin käyttöä. Lupaava lähtökohta. Hinta 60 euroa.


3236DGVkulunut3236DGVkulunutAuki3236DGVkulunutAlta
* Weber 32/36 DGV-FA. Escort Mexico. Vanha italialainen. Fordin alkuperäinen. Malli jota Escort Mexico käytti. On matching numbers Mexicoon eikä tätä Weberiä kannata muualle ajatellakaan. Ensimmäisen elämän palvellut tämäkin, eli on ihan reilusti väljä. Tämä on tehtaan jäljiltä ollut käsiryypyllä, mutta rikastin läppineen ja akseleineen on poistettu. Kaikki ryypyn osat on samoja kuin tavallisemmassa DGV 5A mallissa. Hapettumaa on sisällä, mutta paljon pahempiakin on nähty. Kiinteät kurkut 26 ja 27mm. Entisöintiin. Holkkeja ja uusia akseleitakin on saatavilla. Hinta 80 euroa. 


32DGVasiallinen32DGVasiallinenAlta32DGVasiallinenAuki32DGVasiallinenSivu
* MYYTY. Weber 32 DGV 7A. 32/32 vaiheittain aukeava DGV on ollut käytössä pienissä sporttisissa Fordeissa, esim Escort 1300 GT ja Sport malleissa. Tässä mallissa on kiinteät kurkut kokoa 23 ja 24mm. 32 DGV kaasutinta ei ole enää vuosikymmeniin saanut uutena. Tässä yllättävän hyvin säilynyt yksilö entisöintiin. Akselissa on vain vähän välystä, ja sisältäkin varsin siisti. Kaasuläpätkin on hyvän oloiset eivätkä ole varmaan koskaan olleet auki. Tämä kaasutin on siistimättä kuvattu ja lupaava. Paras 32 DGV mitä meille on osunut 30 vuoden aikana. Silti hajottimet on jo heiluneet hiukan löysiksi runkoon nähden. Niille perinteinen korjaus on kiilata ne tiukasti paikoilleen rakotulkin palalla. Kunhan katsoo ettei tulppaa sitä reunaa mistä bensat kulkee, vaan ulkoreunan puolen. Toimii kiilattunakin, mutta voihan siihen tehdä kiristysruuvin kuten järeämmän sarjan Webereissä on jo valmiina. Nostettu aikoinaan syrjään odottamaan josko löytyisi entisöitävä Gt tai Sport. DGV malli korvasi aiemman DFE mallin ilmeisesti syksyllä 1970. Fordin numero 711 F HA. Weberin hinta 180 euroa. MYYTY.


Dino40DCNx3DinoTriplaDCNDinoTriplatDinoFerrariDino40DCN14DinoSpyderWeberCatalogo
* Weber 40 DCN tripla setti Fiat Dinosta. Aito paketti 1966-1969 2.0 Dinosta. Samat Coupessa ja Spiderissa. 3 kpl Weber 40 DCN 14 kaasutinta ja imusarja. Sama paketti kuin Ferrarin Dinossa. Erikseen on tarjolla myös entisöimätön pintaruosteinen peltinen yhtenäinen ilmanputsarikotelo joka sopii tähän, mutten ole varma minkä ikäisestä Dinosta se on lähtöisin. Kaasuttimet on ulkonäköentisöity omalle hyllylle yli 25 vuotta sitten. Jos Weberit on tulossa ajoon, kannattaa puhdistaa ja uusia ainakin kalvot. Mancave materiaalia. Hinta kaasuttimet ja imusarja 1500 euroa tai vaihto.



Saab96Solex34W2Saab34W2SaabSolex34W2triplatSaabSolex34W2
* Saab 96 Solex 34W2 triplakaasarit. Tarkemmin tässä on oikeastaan 1 kolmekurkkuinen kaasutin. Läppäakseli on yhteinen. Nätti setti ja toisin kuin yleensä, tämä ei ole edes luokattoman väljä. Tästä voisi jopa kuvitella tekevänsä käyttöön kaasarit. Toki toimii hyvin myös mäkiauton konekopan kylkeen. Saabistin tai kaasarifanaatikon kirjahyllyssäkin tai miesluolassa nämä olisi melkoisen puhuttelevat. Hinta imusarjoineen 200 euroa.


 BMWtiairbox
* KAASARIT MYYTY. PUTSARIKOTELO LÖYTYY.
BMW -02 Ti alkuperäinen siistimätön peltinen ilmanputsarikotelo. 250 euroa.




911IDA3c40IDA3cpari
* Porsche 911 Weberit. 40mm 3-kurkkuiset pystykaasarit. 911 T-koneen kaasarit. Mallit 40 IDTP 3C ja 40 IDT 3C1. Italialaiset Weberit 60-luvun lopulta tai 70-luvun alusta. Myös vaihtokaupat mahdollisia. Hinta 1500 pari yhteensä.




CapriJaEscortArtukaisissa640FordV6tripleWeber42DCNF27FordV6TripleWithFilterboxFordV6putsariaukiFordV6imusarjaNumero
* Vintage varoitus. Keräilykamaa: Ford Essex V-6 3.0 vanha alkuperäinen tripla setti. Ford Motorsport imusarja H772F 9424 AA. 3 kpl italialaista Weber 42 DCNF kaasutinta sekä ilmanputsarikotelo. Kaasareissa on vielä vanhempi Weberin EW-logo. Niidenkin ajoitus osuu siis samaan ikäluokkaan kuin vuoden -77 imusarja.  Selvästi hyvin vähän kilometrejä näissä kaasareissa. Aika harvassa taitaa olla suomessa aidot vanhat Fordin V-6 tripla setit. Tässä aito vanha alkuperäinen tarjolla uustuotannon hinnalla. Hinta 3600 euroa sarja ja tähän kuuluu mukaan musta airbox jota ei uutena saa. Vaihtoehdotuksiakin kuunnellaan. Triple Weber set for Ford Capri 3.0 etc. Airbox included. Carbs, manifold and airbox are all old original.  More fotos available. Price 3600 euro.


120708 030120708 029AlexanderSunbeamSUH4carbsBelow
* Älä pelästy vaikka antiikkiset SU H4 kaasuttimet ovat listalla. Nämä ei oikein ole edes meidän aluetta nämä muuttuvakurkkuiset, mutta sen verran vanha nostalginen jälkiasennus setti ja vielä perinteikkällä brittiviripajan Alexander imusarjalla että täytyyhän tällaisestakin kaikille kertoa. En ole edes varma mihin tämä imusarja sopii, mutta vahva oletus kallistuu Sunbeamiin ja Minx ikäluokan laitteisiin eli imusarja osuu 1960-lukuun. Kaasarit on sen verran vanhoja että niiden kanssa ollaan todennäköisesti 50-luvulla. Kaasarit on mallia H4. Ei siis tavallisempi uudempi HS4. Koko on 1,5" noin 38mm. Ryypyn käyttövivut on poistettu eikä niitä löydy. Kaasarit on olleet varmaan ainakin 30 vuotta käyttämättä. Männät takertelee. Läpät liikkuu normaalisti ja normaalisti jonkun verran klappiakin löytyy. Wikipedian mukaan SU H mallisarja on esitelty 1937 ja sen seuraajaksi SU HD malli jossa kohokammio kiinni neljällä pikkuruuvilla jo vuonna 1954. Britit tuntien myöhemminkin on näitä käytetty. Ainakin Volvolle ovat myyneet B16B koneeseen näitä. Volvon tuplakaasarimalli Sport käytti juuri tätä SU H4 mallia vuosina 1957-1961. Samoin jossain 50-luvun MG:ssä oli tällaisia. Varmaan monessa muussakin, ja näitä on aina myyty myös erikseen jälkiasennukseen ja viritykseen. Saa nuo kaasarit hyödyntää erikseenkin ellei imusarjalle ole tarvetta. Imusarjaa on korjaushitsattu ja sen saa kaupanpäälle jos haluaa. Vaihtokaupatkin mahdollisia. Hinta 350 e pari.  Price 350 euro pair with Alexander Conversions manifold.


MYYDYT:


Dellorto45DHLAM2020takaa
Myyty. Dellorto 45 DHLA M turbopari.


MikuniKogyo
MYYTY: 6 kpl Mikuni vaakaimuja.


Opel2xSolex
MYYTY / SOLD to France. Opel 1100SR twin Solex kit.


DDH40pariavattunaelokuu2020
MYYTY. Solex DDH pari.


VolvoVinokoneSprintFilterImusarjaDMTL
MYYTY. Volvo vinokoneen imusarjalla Weber 32/34 DMTL.


40dhlaHparitakaa2020
* MYYTY. Dellorto 40 DHLA H pari.



BMW02Solex
MYYTY. BMW 1602 Ti Solex 40 PHH kunnostettu vaakaimupari. Tässä listaus Ti PHH Solexien BMW:n tehdassäätoarvoista: 1600 Ti 30/120/155/50. 1800 Ti 32/145/240/57,5. 2002Ti 34/130/155/52,5.


40DCOEpari2017
MYYTY. Weber 40 DCOE 151 pari.


Weber40DCOE18top8M
MYYTY 40 DCOE 18 pari.


40DCOE29ja30
MYYTY. Weber 40 DCOE Renault 8 Gordini matching pair. SOLD.


MYYTY. Dellorto 40 DRLA rivipari.


44IDFvuosi2015
MYYTY. Weber 44 IDF.


40DCOE28single
MYYTY. Yksittäinen Weber 40 DCOE 28.


Weber40DCOE18nro1BTakaa
*MYYTY. Weber 40 DCOE 18 pari.


40DCOE2messinkiakselilla
* MYYTY. Weber 40 DCOE 2 pari.

40DCNF99open
* MYYTY. Weber 40 DCNF.



Weber40DCN14vuodelta78
* MYYTY. Weber 40 DCN


40DHLAcvhPariTakaa
MYYTY. Dellorto 40 DHLA pari.


Weber32DFEkuva
MYYTY. Weber 32 DFE.


CortinaAlexander
MYYTY. Alexander Ford Cortina Mk1 viripaketti.


MYYTY. Ford OHC imusarja ja DGAV.


32DGVyhtaikainen
MYYTY. Weber 32 DGV.


Weber40DCOE32pari
MYYTY. Weber 40 DCOE 32 pari.


40DCOE18vuosi5
MYYTY. Weber 40 DCOE 18.


40DCOE151takaaItaly
* MYYTY. Weber 40 DCOE 151.


Dellorto45DHLAMpari
* MYYTY. Dellorto 45 DHLA M turbopari powerjetillä.


3236DGV2016
* MYYTY. Weber 32/36 DGV yhtaikaa aukeava vuodelta 2016.


Weber40DFORecordSprint
MYYTY. Weber 40 DFO pari Opel Sprint sarjalla.


Solex45DDHpari
MYYTY. Solex 45 DDH pari.


40DHLACpariVolvosta
MYYTY. Dellorto DHLA pari.


44IDF71pariVuosi1988
MYYTY. Weber 44 IDF pari.


38DGASavattuna
MYYTY. Weber 38/38 DGAS.


DGVvolvosta
MYYTY. Weber 32/36 DGV.


44IDF4041top
* MYYTY. Weber 44 IDF pari . Ford Escort RS2000 matching numbers aihiot.


* MYYTY. Dellorto pari.


* MYYTY. Weber 34 DMTR.


SimcaRallye2SolexSet

* Simca Rallye 2 alkuperäinen täydellinen kaasaripaketti Solex pikkurunkoisilla vaakaimuilla. Once in a lifetime. MYYTY.



36DCNF18
* Weber 36 DCNF. MYYTY.


* Weber 28/36 DCD Matching numbers Ford Cortina GT Mk1. MYYTY,


* Dellorto 40 DHLA H pari. MYYTY.


SaabSolex34Wkaasarit

* Solex 34W Saab 96 2-tahtisen alkuperäinen sarja. MYYTY.


Weber45DCOE16sPari
* Weber 45 DCOE 16 pari. MYYTY.


2836DCDavattu
*  Weber 28/36 DCD. Paras DCD yksilö ikinä. MYYTY.


40DCOE151
* Yksittäinen Weber 40 DCOE 151. MYYTY


40dcoe28takaa
* Weber 40 DCOE 28 pari. MYYTY


DCOMalta
* Weber 40 DCOM 10 ja 11 pari.  MYYTY.



CarburatoriWeberServizio

* Weber kyltti ei ole myynnissä, vaan olen kiinnostunut ostamaan erilaisia kaasutinaiheisia mainoksia tai kirjallisuutta.

Tämä sähköpostiosoite on suojattu spamboteilta. Tarvitset JavaScript-tuen nähdäksesi sen.
Puh. 0400-911356
Puhelin voi olla suljettuna
ruokatunnilla ja vapaapäivinä.

Noutopiste. Vihnetie 2
20780 Kaarina.  
Ei jatkuvaa päivystystä.
Sovitaan aikataulut.

Free Technics Oy
Käyntiosoite: Vihnetie 2
Postitusosoite: Viitahaperonkuja 9
20780 Kaarina, Finland

Tämä sähköpostiosoite on suojattu spamboteilta. Tarvitset JavaScript-tuen nähdäksesi sen.
P: 0400-911356
(Poistunut: 02-2432781)
Tili FI8457108320035523