Käytetyt kaasuttimet. Old, used, vintage Weber Dellorto and Solex carburettors for sale.
Virityskaasuttimet ovat historiallisia analogisia muinaismuistoja jotka yllättäen tarjoavat vielä nykyäänkin vahvan elämyksen ja tunnelman. Nämä ovat jotain todellista ja käsinkosketeltavaa. Tuplakaasareiden imuääni ei häviä takaraivosta kun sen on joskus kokenut. Mekaanisesti kauniita ja teknisesti edistyneitä laitteita jotka ovat aikoinaan ylpeydellä valmistettu kestämään eliniän. Kun jotain tehdään, niin tehdään se kunnolla.
Käytettyjä kaasareitä löytyy vaihtelevasti. Ne tarjotaan kunnostamattomana ja hinnoitellaan yksilöllisesti kuntoon ja osiin nähden. Kaikki ovat täydellisiä, ellei toisin mainittu. Kaikki tällä listalla myytävät Weberit ovat aitoa tavaraa eikä mitään rantarolexeja. Tuotteet joissa on punainen Vintage Varoitus ovat autofreakin löytöjä eikä niitä yleensä kannata soveltaa muihin kuin alkuperäiseen käyttökohteeseensa. Jos haet helppoa käyttökaasaria, katso myös uudet kaasuttimet. Jotain aitojen Webereiden arvostuksesta kertoo se että jotkut käytetyt maksavat saman tai enemmänkin kuin uudet vastaavat.
Musiikkisuositus tälle osastolle: Kiss - Back To The Stone Age.
Now in stock: Tällä hetkellä ( 30. 3. 2023.) kohdalla myytäviä käytettyjä mm:
* Yksittäisiä kaasareita ja varaosarunkoja tulossa.
* Weber 36 IDF pari. Alunperin Alfa Romeon boxer koneesta vuodelta 1987. Mallit 36 IDF 56 ja 57. Made in Italy tietysti. Runsaasti hapettumaa sisällä. Tarvii kunnollisen puhdistuksen. Ultraäänipesu tai vastaava. Suurimmat jauhot on kipattu pois ja kuvan oton jälkeen ruiskin suojaöljyt sisälle. Kaikki mitä kokeiltiin kuitenkin aukeni kauniisti. Suurin tuska näiden kanssa on se että bokseri koneen kaasareita on yritetty sovittaa rivikonetta varten. Eihän ne siihen kauniisti sovi, joten tässäkin toisen kaasarin läppäakselia on lyhennetty niin paljon ettei vipua saa enää mutterilla kiinni, vaan pitää hitsata jos siihen vivun haluaa. No, niinhän se aikanaan rivikoneen tehdasmalleissakin oli toinen akselin pääty niitattu, eikä mutterilla. Tässä on ollut ajatus liittää kaasarit toisiinsa paksua päätylevyä käyttäen, niin että toisen kaasarin akselin tumppi menee tiukasti toisessa olevan tuplapäätylevyn hahloon. Tuollainen voi melkein toimiakin, vaikkei siinä tietysti mitään säätöä ole. Toinen silmää särkevä ratkaisu on kaasuläpän ruuvit. Yhdessä kaasarissa mitkä lie ruuvit vaihdettu omien tilalle, ja toisessa ruuvin kannat on yläpuolella. Onkohan akseli käännetty tai vaihdettu kaasarista toiseen? No, halvalla nämä lähtee joka tapauksessa. Paikalla on asialliset 32 kurkut ja 145 pääsuuttimet ja Alfan isonumeroiset seosputket. Virranjakajan alipaineelle löytyy paikka. Kaasarin rungot näyttää olevan valettu 1986, mutta tehtaalta lähtivät 1987. Kohokammion kannet on ehjät, siis myös kohon akselin kiinnitys ehjä. Rungoissakaan en keksi muuta valittamista kuin pesun tarpeen. Jopa ryypyt liikkuu ja toimii. Hinta 2 kaasutinta yhteensä 160 euroa.
* Solex 45 ADDHE. Yksittäinen vaakaimukaasutin. Päältä ladattavaa mallia kuulalaakeroidulla läppäakselilla. Tavallista asiallisempi, mutta muutamia osapuutteita. Puuttuu bensaliittimen pultti, seosputket ja ilmasuuttimet. Paikalla on 36 kurkut, 57 tyhjäkäynnit, ja mukana pääsuuttimet ja bensabanjoliitin letkua varten. Paikalla on ryypyn palautusjousi ja vaijerinkannake joka usein puuttuu. Kaasuvipua on hitsattu. Kohokammiosta kohtuullisen siisti, ja kohon kiinnitys kanteen ehjä. Hinta 180 euroa.
MYYTY* Dellorto 40 DHLA C. Yksittäinen vaakaimukaasutin. Kerrankin taas kohdalla harvinaisen asiallinen käytetty. Ei ole huollettu ei putsailtu. Sisältä siistimpi kuin päältä. Paikalla 32 kurkut, 1 hajottimet, 160 pääsuuttimet, 11 seosputket, 180 ilmat, 57/9 tyhjäkäynnit ja 50 pumpun suuttimet. Kohokammion kansi ehjä kuten myös pumpun käyttö. Ainoa kauneusvirhe on alkuperäiseen kaasuvipuun hitsattu lisäys vaijerin kiinnitystä varten. Vakio vipua kuulapäällä pystyy edelleen myös käyttämään ja akselin mutterit molemmissa päissä on ehjät ja siistit. By-pass ruuvien päällä alumiinipeitetulpat edelleen siis koskematta tehtaan jäljiltä. Seosruuvit liikkuu hyvin. Läppäakseli liikkuu kauniisti eikä ole klappia. Laakerit kunnossa. Hinta 260 euroa. MYYTY.
* Kaasuttimien kurkkuja ja hajottimia. Kaikki kakkoslaatua, eli mikään ei ole priimaa. Joko sorvattuja, porattuja tai hapettuneita tai muuten vaan jotain joka on nostanut nämä syrjään normaalista myynnistä. Mukana on ainakin Weber, Dellorto ja Solex osia. Kurkkujen koot on enimmäkseen 30-38 välillä. Yleensä 40 tai 45 runkoihin. Yhteensä runsaat 60 kpl. Hinta kaikki kerralla noudettuna 50 euroa, tai posteineen 60 euroa.
* Weber 38 DCOE 16-17 pari. Made in Italy. Free Technicsin takahuoneen aarrehyllyllä pitkään haudottuja. Nämä on alunperin olleet Fiat 2300 S Coupe mallissa. Tähän koneeseen löytyy myös imusarjat sekä ilmanputsarikotelo. Tällä sarjalla saat muutettua perus 2300 mallin kahden kaasarin S-malliksi. ( 2300 perusmalli 117hv, 2300S 150 hv.) Koska Fiat 2300 on Suomessa aika harvassa, enkä viitsi ainakaan ensimmäisenä näitä keskieurooppaan olla tarjoamassa, on mahdollista ostaa pelkät kivan eksoottisen kokoiset DCOE Weberit. Nämä on osiltaan ja päällisin puolin ihan samanlaiset kuin saman ikäiset 40 DCOE Weberitkin. Tässä vain läpän koko 38mm. Nämä on vanhaa kivaa perusmallia, eikä saastemalleja kuten jotkut 70-luvun Ferrarin 38 DCOE Weberit on. Kurkut ja hajottimet sopii samat kuin 40 DCOE. Nämä on ikäluokkaa 1962-1968. (purkukuva löytyi vain uudemmasta versiosta) Ei ole meillä kunnostettuja, mutta vaikuttaa keskivertoa paremmilta. Näille osuvia käyttökohteita olisi vaikka Sunbeam Imp, ja kaikki muutkin pienellä viritetyllä koneella olevat aikakauden laitteet. 1600 kone osuu jo kauniisti 40mm kaasareille. Sitä pienemmissä koneissa 38 olisi mittasuhteiltaan osuvampi kuin 40mm. Hinta 750 euroa parilta, ja mukaan saa kaupanpäälle 2300S imusarjat.
* Tavallista parempi valikoima kohdalla Dellorton ja Weberin käytettyjä kurkkuja ja seosputkia. Useimmat italialaisia.
Weberiin:
- Kurkkuja koko 30 mm 40 DCOE runkoon. Alkuperäisiä. 6 kpl. Hinta 40 euroa pari, tai 80 euroa 4 kpl.
- Kurkkuja koko 34 mm 40 DCOE runkoon. Alkuperäisiä. 2 kpl. Hinta 40 euroa pari
- Kurkkuja koko 36 mm 45 DCOE runkoon. Alkuperäisiä. 4 kpl. Hinta 80 euroa sarja
- Seosputkia F34. DCOE, IDF ja IDA runkoon. Alkuperäisiä. 4 kpl. Hinta 150 euroa sarja. NLA. ei enää saatavilla uutena.
Dellortoon:
- Kurkku 45/48 DHLA 40 alkuperäinen. 4 kpl yhteensä 60 euroa.
- Kurkku 45/48 DHLA 41 alkuperäinen. 4 kpl yhteensä 40 euroa.
- Hajotin 40 DHLA nro1. Alkuperäinen käytetty neljän sarja yhteensä 100 euroa, Löytyy 4 kpl ja myydään vain sarjana.
- Hajotin 40 DHLA nro3. Alkuperäinen käytetty neljän sarja yhteensä 100 euroa, tai 40 euroa kpl. Löytyy 6 kpl.
- Seosputki DHLA/DHLB. Käytetty alkuperäinen nro 7772.5 hinta 40 euroa pari. Löytyy 2 kpl.
- Seosputki DHLA/DHLB. Käytetty alkuperäinen nro 7772.7 hinta 80 euroa neljän sarja. Löytyy yhteensä 8 kpl.
- Seosputki DHLA/DHLB. Käytetty alkuperäinen nro 7772.10 hinta 40 euroa neljän sarja. Löytyy 8kpl.
- Seosputki DHLA/DHLB. Käytetty alkuperäinen nro 7772.11 hinta 80 euroa neljän sarja. Löytyy yhteensä 8 kpl.
- Seosputki DHLA/DHLB. Käytetty alkuperäinen nro 7772.12 hinta 40 euroa neljän sarja. Löytyy 8 kpl.
* Weber 32/36 DGV-FA. Escort Mexico. Vanha italialainen. Fordin alkuperäinen. Malli jota Escort Mexico käytti. On matching numbers Mexicoon eikä tätä Weberiä kannata muualle ajatellakaan. Ensimmäisen elämän palvellut tämäkin, eli on ihan reilusti väljä. Tämä on tehtaan jäljiltä ollut käsiryypyllä, mutta rikastin läppineen ja akseleineen on poistettu. Kaikki ryypyn osat on samoja kuin tavallisemmassa DGV 5A mallissa. Hapettumaa on sisällä, mutta paljon pahempiakin on nähty. Kiinteät kurkut 26 ja 27mm. Entisöintiin. Holkkeja ja uusia akseleitakin on saatavilla. Hinta 80 euroa.
* Saab 96 Solex 34W2 triplakaasarit. Tarkemmin tässä on oikeastaan 1 kolmekurkkuinen kaasutin. Läppäakseli on yhteinen. Nätti setti ja toisin kuin yleensä, tämä ei ole edes luokattoman väljä. Tästä voisi jopa kuvitella tekevänsä käyttöön kaasarit. Toki toimii hyvin myös mäkiauton konekopan kylkeen. Saabistin tai kaasarifanaatikon kirjahyllyssäkin tai miesluolassa nämä olisi melkoisen puhuttelevat. Hinta imusarjoineen 250 euroa.
* Porsche 911 Weberit. 40mm 3-kurkkuiset pystykaasarit. 911 T-koneen kaasarit. Mallit 40 IDTP 3C ja 40 IDT 3C1. Italialaiset Weberit 60-luvun lopulta tai 70-luvun alusta. Myös vaihtokaupat mahdollisia. Hinta 1500 pari yhteensä.
* Vintage varoitus. Keräilykamaa: Ford Essex V-6 3.0 vanha alkuperäinen tripla setti. Ford Motorsport imusarja H772F 9424 AA. 3 kpl italialaista Weber 42 DCNF kaasutinta sekä ilmanputsarikotelo. Kaasareissa on vielä vanhempi Weberin EW-logo. Niidenkin ajoitus osuu siis samaan ikäluokkaan kuin vuoden -77 imusarja. Selvästi hyvin vähän kilometrejä näissä kaasareissa. Aika harvassa taitaa olla suomessa aidot vanhat Fordin V-6 tripla setit. Tässä aito vanha alkuperäinen tarjolla uustuotannon hinnalla. Hinta 3600 euroa sarja ja tähän kuuluu mukaan musta airbox jota ei uutena saa. Vaihtoehdotuksiakin kuunnellaan. Triple Weber set for Ford Capri 3.0 etc. Airbox included. Carbs, manifold and airbox are all old original. More fotos available. Price 3600 euro.
MYYDYT, SOLD:
Myyty: Weber 40 DCOE
Myyty Weber 32/36 DGV vuodelta 2016.
Myyty: Weber 45 DCOE 15/16 pari.
Myyty. Weber 40 DCOE 28 pari.
MYYTY. Weber 40 DCOE 2 pari.
MYYTY. Weber 40 DCOE 2 pari.
MYYTY. Dellorto DHLA pari.
MYYTY / SOLD Reece fish carbs.
Myyty. Dellorto 40 DHLA F.
MYYTY/SOLD Weber 45 DCOE 16 to Australia.
MYYTY/ SOLD Renault 8 Gordini 40 DCOE Webers.
MYYTY. Toyota 2T-B koneen alkuperäinen kahden kaasuttimen sarja.
Myyty. Weber 40 DCOE 18.
Myyty. Weber 32 DGV.
Myyty. Weber 42 DCNF.
Myyty. IDF varaosarungot
MYYTY / SOLD Weber 42 DCOE 8.
Myyty: Dellorto 40 DHLA C pari.
Myyty. Weber 40 DCOE 27
MYYTY. Lancia Fulvia 35mm kaasutinpari.
MYYTY. Weber 40 DCOE 151 pari 2002.
MYYTY. Solex 44 PHH pari.
MYYTY: Dellorto 40 DHLA H pari.
MYYTY: Weber 36 DCNVH 2 kpl.
MYYTY: Dellorto 40 DRLA turbo pari.
MYYTY: Solex 40 ADDHE pari.
MYYTY. Triplat Weber 40 DCN kaasuttimet. Dinon sarja myyty Sveitsiin.
* MYYTY Weber 32 DGV
* MYYTY Weber 32 DGV.
Myyty. Dellorto 45 DHLA M turbopari.
MYYTY: 6 kpl Mikuni vaakaimuja.
MYYTY / SOLD to France. Opel 1100SR twin Solex kit.
MYYTY. Solex DDH pari.
MYYTY. Volvo vinokoneen imusarjalla Weber 32/34 DMTL.
* MYYTY. Dellorto 40 DHLA H pari.
MYYTY. BMW 1602 Ti Solex 40 PHH kunnostettu vaakaimupari. Tässä listaus Ti PHH Solexien BMW:n tehdassäätoarvoista: 1600 Ti 30/120/155/50. 1800 Ti 32/145/240/57,5. 2002Ti 34/130/155/52,5.
MYYTY. Weber 40 DCOE 151 pari.
MYYTY 40 DCOE 18 pari.
MYYTY. Weber 40 DCOE Renault 8 Gordini matching pair. SOLD.
MYYTY. Dellorto 40 DRLA rivipari.
MYYTY. Weber 44 IDF.
MYYTY. Yksittäinen Weber 40 DCOE 28.
*MYYTY. Weber 40 DCOE 18 pari.
* MYYTY. Weber 40 DCOE 2 pari.
* MYYTY. Weber 40 DCNF.
* MYYTY. Weber 40 DCN
MYYTY. Dellorto 40 DHLA pari.
MYYTY. Weber 32 DFE.
MYYTY. Alexander Ford Cortina Mk1 viripaketti.
MYYTY. Ford OHC imusarja ja DGAV.
MYYTY. Weber 32 DGV.
MYYTY. Weber 40 DCOE 32 pari.
MYYTY. Weber 40 DCOE 18.
* MYYTY. Weber 40 DCOE 151.
* MYYTY. Dellorto 45 DHLA M turbopari powerjetillä.
* MYYTY. Weber 32/36 DGV yhtaikaa aukeava vuodelta 2016.
MYYTY. Weber 40 DFO pari Opel Sprint sarjalla.
MYYTY. Solex 45 DDH pari.
MYYTY. Dellorto DHLA pari.
MYYTY. Weber 44 IDF pari.
MYYTY. Weber 38/38 DGAS.
MYYTY. Weber 32/36 DGV.
* MYYTY. Weber 44 IDF pari . Ford Escort RS2000 matching numbers aihiot.
* MYYTY. Dellorto pari.
* MYYTY. Weber 34 DMTR.
* Simca Rallye 2 alkuperäinen täydellinen kaasaripaketti Solex pikkurunkoisilla vaakaimuilla. Once in a lifetime. MYYTY.
* Weber 36 DCNF. MYYTY.
* Weber 28/36 DCD Matching numbers Ford Cortina GT Mk1. MYYTY,
* Dellorto 40 DHLA H pari. MYYTY.
* Solex 34W Saab 96 2-tahtisen alkuperäinen sarja. MYYTY.
* Weber 45 DCOE 16 pari. MYYTY.
* Weber 28/36 DCD. Paras DCD yksilö ikinä. MYYTY.
* Yksittäinen Weber 40 DCOE 151. MYYTY
* Weber 40 DCOE 28 pari. MYYTY
* Weber 40 DCOM 10 ja 11 pari. MYYTY.
* Weber kyltti ei ole myynnissä, vaan olen kiinnostunut ostamaan erilaisia kaasutinaiheisia mainoksia tai kirjallisuutta.