Viritysosia ja varusteita klassikkoautoihin.

 Käytetyt kaasuttimet. Old, used, vintage Weber Dellorto and Solex carburettors for sale.

KaasariRivi800
Virityskaasuttimet ovat historiallisia analogisia muinaismuistoja jotka yllättäen tarjoavat vielä nykyäänkin vahvan elämyksen ja tunnelman. Nämä ovat jotain todellista ja käsinkosketeltavaa. Tuplakaasareiden imuääni ei häviä takaraivosta kun sen on joskus kokenut. Mekaanisesti kauniita ja teknisesti edistyneitä laitteita jotka ovat aikoinaan ylpeydellä valmistettu kestämään eliniän. Kun jotain tehdään, niin tehdään se kunnolla.

Käytettyjä kaasareitä löytyy vaihtelevasti. Ne tarjotaan kunnostamattomana ja hinnoitellaan yksilöllisesti kuntoon ja osiin nähden. Kaikki ovat täydellisiä, ellei toisin mainittu. Kaikki tällä listalla myytävät Weberit ovat aitoa tavaraa eikä mitään rantarolexeja. Kaikilla käytetyillä osilla on tyytyväisyystakuu. Ellei ostamasi osa vastaa odotuksiasi, palauta se. Saat rahasi takaisin. Palautusmahdollisuus/tyytyväisyystakuu 6 kuukautta. Oikeasti. Olemme ylpeitä siitä mitä teemme ja haluamme että asiakaskin on tyytyväinen ostokseensa. Tuotteet joissa on punainen Vintage Varoitus ovat autofreakin löytöjä eikä niitä yleensä kannata soveltaa muihin kuin alkuperäiseen käyttökohteeseensa. Jos haet helppoa käyttökaasaria, katso myös uudet kaasuttimet. Jotain aitojen Webereiden arvostuksesta kertoo se että jotkut käytetyt maksavat saman tai enemmänkin kuin uudet vastaavat.  
Musiikkisuositus tälle osastolle: Kiss - Back To The Stone Age.

.AhvenistoLeksa1968

Now in stock: Tällä hetkellä ( 19.9.2018.) kohdalla myytäviä käytettyjä mm:


* Ford/Saab 96 Fomoco 1-kurkkuinen vakiokaasutin. Käytetty. Siivotaan pois hyllyltä. Ei ole kallis. Malli jota on käytetty mm Kent koneissa ja taisi olla vielä 1.6 OHC-koneessakin se vakio. Kuva ja kuntokommentit tulossa halvan hintalapun kanssa.

2836DCD2836DCD272836DCDavattu2836DCDalta2836DCDauki
* Weber 28/36 DCD. Poikkeuksellisen hyväkuntoinen ja vähän ajettu italialainen pystykaasari vuodelta 1974, mallinumero 27. Tällaisia iloisia osumia on aina kiva tarjota. DCD malli on mekaanisesti vaiheittain aukeava ja siinä on vaihdettavat sisäkurkut. (kurkkuja saatavilla kokoja 18 - 27mm.) Jako imusarjaan se helpoin, 46x93mm. Käsikäyttöinen rikastinkin on, mutta ei ryyppyläpillä vaan omalla vivulla, kuten virityskaasareissa. Ei mitään sähköjä, ja ainoa alipaineliitin on virranjakajalle lähtevä. Tämä 27-malli on esitelty jo 1963, mutta tämä yksilö on lähtenyt tehtaalta -74 ja on siis ostettu aikoinaan jälkiasennukseen. Harvinaisen hienossa kunnossa sisältä. Tätä ei ole kunnostettu eikä siistitty. Ainoa osa mikä on vaihdettu on läppien välinen yhdysvipu jousen takana, joka tullessa puuttui.  28/36 DCD mallia on ollut tehdasasennuksena mm Mk1 GT Cortinassa (1963 Cortina GT 28/36 DCD 23), ja monessa Fiatissa. Malli 28/36 DCD 27 on matchning numbers Fiat 1500 autoon vm -63 alkaen. Melkoinen löytö Fiat 1500 Spideriin, Coupeen tai sedaniin. Fiatin 1300 -2300 koneissa ollut juuri 28/36 DCD eri versioina vakiona. Ensimmäinen versio seosruuvista 60-luvulla oli laipan kyljessä sivulle. Sen verran kehitystä ehtinyt matkan varrella tapahtua, että tässä on jo uudempi seosruuvimalli, eli messinkiruuvi alumiinikuoren sisällä yläviistossa. Kyllä tällaisen voi asentaa mihin vaan. Ollut suosittu jälkiasennuksena tavallista laajempien säätömahdollisuuksien vuoksi. Ilmoitan aina alkuperäisen kohteen ja muut osuvat ehdokkaat silloin kun ne on tiedossa. Se ei estä suunnittelemasta tätä löytöä ihan mihin huvittaa. Paikalla 25mm kurkut. Pääsuuttimet 130/130, seosputket F30/F30, ilmat 220/180, pumppu 70.  Hinta tinkimätön 280 euroa. Yhtä hyvää ei osu kohdalle toista kertaa tässä elämässä. (uusi 36/36 DCD on hinnaltaan 630 euroa. Uutta 28/36 DCD:tä ei ole saatavilla.)

Weber40DCNWeber40DCNtakasivuWeberDCN14Dino
* Weber 40 DCN 14. Wanha yhtaikaa aukeava italialainen 2-kurkkuinen pystykaasutin jossa kiinnitys imusarjaan kolmella pultilla. DCNF mallin edeltäjä. Kiinitys imusarjaan pitkältä sivulta sama 85mm kuin DCNF. Tässä mallissa ei ole koskaan ollutkaan rikastinta. Malli on esitelty 60-luvun lopulla mutta tätä myytin uutena suomessakin vielä 80-luvun lopulla. Tämä yksilö on lähtenyt tehtaalta 1978 ja on vielä vanhalla EW-logolla. Alkuperäisasennuksena vain 3 kpl v-6 Dinon koneissa Ferrarissa ja Fiatissa, eli suomessa pyörivät yksilöt on aikoinaan yleensä ostettu uutena jälkiasennukseen. Luettelokuva vuodelta -68. Kuulalaakeroidut läppäakselit, eli ei ole väljä. Akselin toisessa päässä vipu jälkeenpäin hitsattu akseliin. Uutta läppäakselia (75 euroa) on saatavilla tähänkin malliin. Bensalinjan liitin on kotikutoinen, mutta kierteellä irroitettavissa. Muuten ok lähtökohta puhdistuksen ja huollon jälkeen kovaan ajoon. Kurkut on vaihdettavissa kuten DCNF mallissakin. Tämä voisi olla kauniisti paikallaan esim Fiat 600 / 850 Abarth Replikan konehuoneessa. Aito asia hintaan 150 euroa. Single Weber 40 DCN 14. Price 150 euro.

SolexBMWtiairbox
* BMW 1602 Ti Solex 40 PHH kunnostettu vaakaimupari sekä -02 Ti alkuperäinen siistimätön peltinen ilmanputsarikotelo. Ostin nämä saksalaiset Solexit kunnostettuna Italiasta 10-20 vuotta sitten. Koska niihin sopivaa -02 Ti BMW:tä ei ole osunut kohdalle, laitetaan harvoin kohdalle osuva setti tarjolle. Kaikki muut 30 vuoden aikana osuneet BMW solexit on olleet normaalisti loppuunajettuja. Sellaisia löytyy edelleen vähintään yksi pari ja tavallisen väljän ja väsyneen parin saa kaupanpäälle. Kunnostetut Ti orggiskaasarit ja ilmanputsarikotelo yhteensä tinkimätön 600 euroa. 

Opel2xSolexOpelSivultaOpelTopOpelMann8950631
* Opel Kadett 1100 SR harvinaisen täydellinen tuplakaasarisetti. Imusarjoja näkee ja kaasareitakin, mutta tässä setissä on tallella kaasareiden väliset synkkavivut ja ennen kaikkea upeat Mann ilmanpuhdistinkotelot. Hieno lähtökohta entisöintiin. Tätä settiä on haudottu Free Technicsin takahuoneen aarrehyllyllä varmaan 20 vuotta seuraavaa Kadettia odottamassa, mutta nyt annetaan tilaisuus aktiivisimmille.  Hinta 600 euroa. Tai, ostan kaasareihin sopivan kauniisti patinoituneen ehjän A- tai B- Coupe Kadettin.

36DCNF1836DCNFtoo36DCNFalta
* Yksittäinen Weber 36 DCNF. 2 -kurkkuinen yhtaikaa aukeava pystykaasutin. Made in italy. Tässä on kuulalaakeroidut läppäakselit sekä vaihdettavat kurkut. DCNF malli on ulkomitoiltaan pienikokoinen virityskaasutin. Suosittu mm Fiateissa. Paikalla on 29mm kurkut. Tyhjäkäynnit 45. Pääsuuttimet porattu n 150 kokoon. Seosputket F54. Ilmat 165. Pumppu 40. Oikealla näkyy kaari vaijeria varten. Ryyppyvaijerin kuoren kannankepaikat katkaistu tai katkenneet. Ryyppyvivut ja mekanismit on paikallaan. Pulttijako imusarjaan 52x85mm. Hinta 180 euroa.

911IDA3c40IDA3cpari
* Porsche 911 Weberit. 40mm 3-kurkkuiset pystykaasarit. 911 T-koneen kaasarit. Mallit 40 IDTP 3C ja 40 IDT 3C1. Italialaiset Weberit 60-luvun lopulta tai 70-luvun alusta. Hinta 1500 pari yhteensä.

44IDF4041pari44IDF4041Ford44IDF4041imutorvenkiinnitys44IDF4041alta44IDF4041top
Vintage varoitus. Keräilykamaa: Weber 44 IDF pari. Mallinumerot 44 IDF 40 ja 41 eli Ford Escort 2000 RS alkuperäismallit. Fordin varaosanumerot näille on H76HM9510AA/AB. Rankasti maailmaa nähnyt vanha rivikoneen pari. Harvinaisen surkeat ihan suoraan suomeksi sanottuna. Läppäakselia on lyhennetty useammastakin päädystä ja yhtä akselin päätyä on hitsattu. Kyllä tuohon vielä vivun kiinni saa, hitsaamalla. Tehtaan jäljiltä joissakin IDF:ssä oli rivikoneissa joku akselin pääty niitattu, eli ei se hitsaus ihan ruokoton synti tämän pelastukseen enää olisi. 50 Ave Mariaa, niin eiköhän se siitä. Uudet akselit on tietty aina pätevä valinta. Toisessa kaasarissa on imutorven/kannen kiinnityksen kohdalta pala pois, ja ilmeisesti jostain muustakin pultinkohdalta on kierteet pois koska näkyy läpipulttia. Kiihdytyspumpun käyttötangon varret on hitsattu, vaikuttaa kyllä liikkuvan normaalisti. Hajottimen päätkin hiukan kärsineitä. Paikalla on Fordin käyttämä halpisversio bensapaineensäätimestä, eli kuristettu paluulinja tankille jota IDF perusmalleissa ei ole. Ryypytkin näyttää olevan tallella. Nämä on edellisen omistajan jäljiltä suoraan pesusta, eli näyttävät ehkä kuvissa hämäävän siistiltä. Jos nämä olisi oikeasti hyväkuntoiset yksilöt, olisi hinta 2- tai 3-kertainen. Nämä eivät ole hyvät kaasarit. Ei sen silti tarvitse antaa estää kovaa ajoa. Vastaavia RS:n numeroilla olevia 44 IDF:iä on meillä ollut kolme kertaa viimeisen 20 vuoden aikana. Nämä ovat lähteneet Bolognan tehtaalta vuonna 1976. Ei löydy imusarjaa eikä putsaria. Nämä on matching numbers kaasarit välikoppa RS:än. Ehkä johonkin vanhaan sotaratsuun jossa on jo ennestään taistelujälkiä eikä ole tarkoituskaan viimeistellä uutta hienommaksi. Hinta 400 euroa parilta.

SolexTriplatSaab
* Solex 34W2 Saab 96 2-tahtisen alkuperäinen sarja. Näyttää nopeasti katsottuna kolmelta kaasarilta, mutta näissä onkin yhteinen pitkä läppäakseli ja yhteinen runko kaasuläppien kohdalta. Kyseessä on siis yksi 3-kurkkuinen pystykaasutin. Sen vuoksi myös tavallista helpompi säätää kun ei tarvitse murehtia kaasareiden välisestä synkronoinnista. Ovat pakostakin tahdissa kun liikkuvat samalla akselilla. Muutenkin tavallista selkeämmät kaasarit kun Saabin tehdas ei ole pitänyt edes kiihdytyspumppua tarpeellisena. Ryyppykin on vain keskimmäisessä kaasarissa. Pääsuuttimet ja tyhjäkäyntisuuttimet ja neulaventtiilit on tavallista mallia joita löytyy suoraan hyllyltä. Suutinkootkin näyttää olevan yllättävän normaaleja verrattuna 4-tahtimaailmaan. Näiden kanssa kestää vielä hetken, Katsotaan saadaanko kasattua kahdesta sarjasta yksi ilman isompia puutteita tai ongelmia. Etsinnässä vielä ainakin yksi koho ja bensaliitin. Samalla opiskellaan näiden eroja ja sopivuuksia. Alustavasti näyttää imusarjan kiinnityksen koneeseen olevan yksi selkeä tunniste. Saab Sport 1965 on kuudella pultilla ja Monte Carlo 850 1966-67 ja vakiomalli on kahdeksalla pultilla. Kohdalla olevat sarjat on 8-pultin kiinnityksellä. Ihan mielenkiinnosta mallasin imusarjaan Porschen 3-kurkkuista 40mm pystykaasaria ja sehän osuu niin lähelle että olisi tehtävissä sovitelaipalla. Näissä on Lancian 3-kurkkuisia joskus kisakuvioissa nähty. Tässä tulossa nostalgiasetti kovaan ajoon tai saabistin kirjahyllyyn.

AlenSimcaSimcaRalley2simcaRallye2purkukuva2simcaRallye2putsaripiirrosSimcaRallye2SolexitSimcaRallye2SolexSet
* Vintage varoitus. Keräilykamaa:  Simca Rallye 2 alkuperäinen täydellinen kaasaripaketti. Once in a lifetime. Tuskin meillekään enää osuu koskaan kohdalle toista vastaavaa täydellistä settiä. Imusarja, 2 kpl Solex 35 PHHE pikkurunkoista vaakaimua, ja massiivinen ilmanputsarikotelo. Ollut arviolta 20 vuotta pois käytöstä. Tähän autoon löytyy myös Rallye 2 alkuperäiset kierrosluku- ja nopeusmittarit jotka saa kaupan päälle kaasarisetin mukaan. Loput autosta joutui aikanaan jokkiskäyttöön. Näillä osilla voi päivittää vaikka perustonnia erikoismallin varusteilla. Näillä alkuperäisillä osilla muutokset onnistuu myös museorekisteriin. Simca Rallye 2 kone oli 1294cc ja siitä irtosi vakiona 82 hv 6000 kierroksella. Vakiona kiinni on kirjan mukaan 31mm kurkut ja 132,5 pääsuuttimet. Simca 1200 S Coupe mallissa on lähes sama paketti. Vain ilmanputsarin imuputkissa eroa. Myyn paketin tai ostan tähän sopivan auton. Rallye 1-3. Hinta kaasaripaketista 580 euroa. 

Solex45DDHpariVolvoRsportpurkukuvarajattu640
Vintage varoitus. Keräilykamaa: Solex 45 DDH italy vaakaimupari. Antiikkinen pari kunnostukseen. Yksi kurkun lukitusruuvi (M5) poikki, mutta ehjä vaihdokki tulee mukana. Toinen kiihdytyspumpun käytötanko on kotitekoinen ja siihenkin tulee käytetty alkuperäinen irrallaan mukaan. Hintaan kuuluu myös uudet kiihdytyspumpun kalvot ja kannentiivisteet irrallaan mukaan. Nämä sopii hyvin vaikka vanhaan Volvoon joissa vanhemmissa R-sportin setissä oli juuri 45 DDH:t. Volvo R-sport vaihtoi DDH mallin ADDHE malliin joulukuussa 1976. Hinta lisäosien ja uusien kalvojen ja tiiivisteiden kanssa 460 euroa pari. Kaasarit tällaisenaan kuin nyt on ilman lisäosia 360 euroa. myös R-sportin ilmanputsari löytyy tarvittaessa, Samoin eskiltuna- imusarjat tuplille, mutta eivät kuulu kaasareiden hintaan. Tarjouksia ja vaihtoehdotuksia kuunnellaan.

CapriJaEscortArtukaisissa640FordV6tripleWeber42DCNF27FordV6TripleWithFilterboxFordV6putsariaukiFordV6imusarjaNumero
* Vintage varoitus. Keräilykamaa: Ford Essex V-6 3.0 vanha alkuperäinen tripla setti. Ford Motorsport imusarja H772F 9424 AA. 3 kpl italialaista Weber 42 DCNF kaasutinta sekä ilmanputsarikotelo. Kaasareissa on vielä vanhempi Weberin EW-logo. Niidenkin ajoitus osuu siis samaan ikäluokkaan kuin vuoden -77 imusarja.  Selvästi hyvin vähän kilometrejä näissä kaasareissa. Aika harvassa taitaa olla suomessa aidot vanhat Fordin V-6 tripla setit. Tässä aito vanha alkuperäinen tarjolla uustuotannon hinnalla. Hinta 3600 euroa sarja. Vaihtoehdotuksiakin kuunnellaan. Triple Weber set for Ford Capri 3.0 etc. Airbox included. Carbs, manifold and airbox are all old original.  More fotos available. Price 3600 euro.

40DCOE29ja3040DCOE29ja30takaaRenault8GordiniWeber29 30
Vintage varoitus. Keräilykamaa: Matching numbers Webers to Renault 8 Gordini / Alpine A110. Models Weber 40 DCOE 29-30. To restoration. Price 750 euros pair. Wanhat italialaiset 40 DCOE webrut. Mallinumerot Weber 40 DCOE 29 ja 30. Aihiot entisöintiin. Nämä on 60-luvun museokamaa. Ovat Renault 8 Gordini ja Alpine A110 1300 alkuperäiset. Tällä mallinumerolla ei muita kohteita ollut. Kuvassa lähdekirja Weber Catalogo Generale, eli yleisluettelo vuodelta 1968. Paikalla mm F15 seosputket joita ei enää saa uutena ja jotka oli vakiona Gordinissa. Kaasareiden välissä keskellä vivut on niitattu akseliin jo tehtaan jäljiltä. Näissä on hitsattu joskus omia lisäyksiä. Ryypyn käyttövivut tallella jotka myös näyttää olevan hiukan erilaisia kuin muissa DCOE Webereissä. Ebayssa ranskassa tarjolla vastaavat kaasarit hintaan 1500 euroa pari. Nämä puolta halvemmalla kun ollaan suomessa. Hinta 750 euroa parilta. Menossa seuraavaksi kevyeen entisöintiin jonka jälkeen hinta muuttuu, eikä alaspäin.

120708 030120708 029AlexanderSunbeam
* Älä pelästy vaikka antiikkiset SU:t ovat listalla. Nämä ei oikein ole edes meidän aluetta nämä muuttuvakurkkuiset, mutta sen verran vanha nostalginen jälkiasennus setti ja vielä perinteikkällä brittiviripajan Alexander imusarjalla että täytyyhän tällaisestakin kaikille kertoa. En ole edes varma mihin tämä sopii, mutta vahva oletus kallistuu Sunbeamiin ja Minx ikäluokan laitteisiin. Kaasarit ja imusarja on sen verran vanhoja että ollaan todennäköisesti 60-luvun alkupuoliskolla. Vuonna -65 oli jo uudemmat SU:t käytössä. Saa nuo kaasarit hyödyntää erikseenkin ellei imusarjalle ole tarvetta. Imusarjaa on korjaushitsattu ja sen saa kaupanpäälle jos haluaa. Hinta 350 e pari.  Price 350 euro pair with Alexander Conversions manifold.

Weber42DCNFWeber42DCNFMaserati
* Yksittäinen italialainen Weber 42 DCNF 26M pystyimuvirityskaasutin. Tätä isompaa DCNF mallia ei uutena ole enää saatavilla. Citroen SM Maseratin V-6 koneesta. Mukana Ferrari-mallin nätti imutorvilevy. Asiallinen, siistimätön alkuperäinen kunto. Kuulalaakeroitu läppäakseli, eli ei ole väljä. Jako imusarjaan 52x85mm. Hinta imutorvilevyn kanssa 350e ja ilman sitä 300 euroa. Single Weber 42 DCNF. price with ramplate 350 euro.

40DCOE151
* Yksittäinen Weber 40 DCOE 151. MYYTY

40dcoe28takaa
* Weber 40 DCOE 28 pari. MYYTY

DCOMpariDCOMalta
* Edulliset Weber 40 DCOM 10 ja 11 pari. Made in Italy. Alunperin lähtöisin Peugeot 1300 sporttimallista. DCOM malli on kalvopumpulla kun DCOE on mäntäpumpulla. Tässä mallissa on valmiina lähto virranjakajan alipaineelle. Kohon kiinnitys kanteen rikki. Kannen voi korvata tavallaisella DCOE kannella tai pelastaa käyttöön kemiallisella metallilla. Paikalla 32 kurkut. Harvinainen versio pilkkahintaan pöso/citikka entisöintiin tai muuten vaan kovaan ajoon. Hinta 190 euroa parilta. MYYTY:

W40DCOE18LotusTopW40DCOE18Lotus
* Weber 40 DCOE 18 pari. Klassikko Webrut jotka on matching numbers Lotukseen. Saa tietysti laittaa mihin huvittaa, mutta parhaiten nämä olisi kotonaan Fordin pellin alla. Ei ole kunnostettuja vaikka edellisen omistajan jäljiltä onkin päällisin puolin putsailtu. Paikalla alkuperäiset imutorvet ja Fordin uudet välivivut sekä Lotuksen malliset bensaliittimet. Sisällä Lotuksen tai 1600 katukentin kokoluokan palikkaa. 30mm kurkut jne. Kaasarit on vuodelta 1970, eli tietysti italialaiset. En löytänyt näistä muita vikoja kuin toisesta ryypyn palikasta vaijerin kannake poikki. Yhtä vain käytetään vaijerin kuorelle, eli ei edes estä ryypyn käyttöä, ja uuttahan saa. Ei nämä Weberit uudet ole, mutta hyvät lähtökohdat entisöintiin tai kovaan ajoon. Eksoottinen Lotus osuma. Hinta tinkimätön 450 euroa parilta. MYYTY.


CarburatoriWeberServizio

* Weber kyltti ei ole myynnissä, vaan olen kiinnostunut ostamaan erilaisia kaasutinaiheisia mainoksia tai kirjallisuutta.

Tämä sähköpostiosoite on suojattu spamboteilta. Tarvitset JavaScript-tuen nähdäksesi sen.
P. 0400-911356 klo 10-17.
Paras puhelinaika klo 10-12
Puhelin on kiinni vapaapäivinä.

Kivijalkamyymälä
on avoinna pyydettäessä.  
Ei jatkuvaa päivystystä.
Sovitaan aikataulut. Tervetuloa!

Free Technics Oy
Käyntiosoite: Vihnetie 2
Postiosoite: Jussinpellontie 2
20780 Kaarina, Finland

Tämä sähköpostiosoite on suojattu spamboteilta. Tarvitset JavaScript-tuen nähdäksesi sen.
P: 0400-911356
(Poistunut: 02-2432781)
Tili FI8457108320035523