Käytetyt kaasuttimet. Old, used, vintage Weber Dellorto and Solex carburettors for sale.
Virityskaasuttimet ovat historiallisia analogisia muinaismuistoja jotka yllättäen tarjoavat vielä nykyäänkin vahvan elämyksen ja tunnelman. Nämä ovat jotain todellista ja käsinkosketeltavaa. Tuplakaasareiden imuääni ei häviä takaraivosta kun sen on joskus kokenut. Mekaanisesti kauniita ja teknisesti edistyneitä laitteita jotka ovat aikoinaan ylpeydellä valmistettu kestämään eliniän. Kun jotain tehdään, niin tehdään se kunnolla.
Käytettyjä kaasareitä löytyy vaihtelevasti. Ne tarjotaan kunnostamattomana ja hinnoitellaan yksilöllisesti kuntoon ja osiin nähden. Kaikki ovat täydellisiä, ellei toisin mainittu. Kaikki tällä listalla myytävät Weberit ovat aitoa tavaraa eikä mitään rantarolexeja. Kaikilla käytetyillä kaasuttimilla on tyytyväisyystakuu. Ellei ostamasi osa vastaa odotuksiasi, palauta se. Saat rahasi takaisin. Palautusmahdollisuus/tyytyväisyystakuu 6 kuukautta. Oikeasti. Olemme ylpeitä siitä mitä teemme ja haluamme että asiakaskin on tyytyväinen ostokseensa. Tuotteet joissa on punainen Vintage Varoitus ovat autofreakin löytöjä eikä niitä yleensä kannata soveltaa muihin kuin alkuperäiseen käyttökohteeseensa. Jos haet helppoa käyttökaasaria, katso myös uudet kaasuttimet. Jotain aitojen Webereiden arvostuksesta kertoo se että jotkut käytetyt maksavat saman tai enemmänkin kuin uudet vastaavat.
Musiikkisuositus tälle osastolle: Kiss - Back To The Stone Age.
Now in stock: Tällä hetkellä ( 23. 6. 2022.) kohdalla myytäviä käytettyjä mm:
MYYTY * Weber 32/36 DGV. Meiltä uutena ostettu. Weberin valmistusvuosi 2016. MYYTY.
Dellorto DHLA kohokammion ehjä käytetty kansi. Näitä ei ole enää aikoihin saatu uutena. Kohon akselin kiinnityksen hahlo on se arka paikka joka murtuu kun akselin irrottaa huolimattomasti. Älä koskaan yritä levittää tai puristaa halkiota. Lyö vaan tuurnalla akseli läpi. Kansi sopii kiinnitykseltään kaikkiin, 40, 45 ja 48 DHLA runkoihin. Ryypyissä on eroja. Tämä on vanhasta rungosta (M5 seosruuveilla) lähtöisin, eikä rikastin välttämättä toimi yhdessä uudemman rungon kanssa. Kansi muuten on aina käyttökelpoinen kaikissa rungoissa. Kohoja on eri numeroilla. Jos teet paria, ota koho omasta kannesta, tai tarkista että kohon numerot täsmää. Hinta 150 euroa.
Ostan: Weber 40 DCOE 32 parin. Mielellään 32 kurkuilla. Nämä on alunperin lähtöisin Alfasta.
* Solex C45 DDH. Made in Italy. Vanha yksittäinen Italian sivuimu Solex. Tehdasmusta, ja jotenkin yhdistäisin tämän värin Volvoon. Ei ole kunnostettu. Näissä ei ole kuulalaakereita akseleissa. Ei kannata suunnitella päästömitattavaan ikäluokkaan. Oleellisimmat osapuutteet on täydennetty, eli kiihdytyspumppu ja varsi kerätty mukaan. Kaasutin täydennysosineen 120 euroa.
MYYTY. Zenith 36 NDIX kaasuttimet. 2 kpl. Made in Germany. Eivät mahdollisesti ole pari keskenään. Toisessa lukee NDIX mallin alla Pallas, toisessa DVG. Porsche sivuilta löytyi tietoa että mallina/valmistajana oli vuoteen 58 saakka Pallas ja siitä eteenpäin DVG (Deutsche Vergaser Gesellschaft). Päiväykset kyljessä 4/58 ja 9/59. Aihiot jotka sopii helpoiten mancave sisustukseen tai Porsche temppelin somistukseen. Voi näistä kaasaritkin tehdä, mutta se ei ole helpoimpia temppuja. Pari kuvaa on kuvattu salaman kanssa jonka takia nämä näyttää siistimmiltä kuvassa kuin oikeassa elämässä. Ensimmäinen kuva on realistisin. Toinen (Pallas) näistä kaasareista vaikuttaa olevan Porschen käyttämällä PO-merkinnällä, mutta 36 on isompi kuin Porschen vakio koko. Vaihdettu joskus isommat läppärungot ? Myös kohokammiossa on merkintä 36 mestettynä, samassa kohtaa kuin alemmissa on valettu 32. Näille löytyy myös VW Kupla T1 koneeseen sopiva käytetty SS- imusarja. Jako 48x84mm. Tähän jakoon ei sovi mikään muu malli kuin nämä Zenith NDIX kaasuttimet. Imusarjan valmistaja P. Sauer & Sohn, Dieburg. Made in Germany. Imusarja parin hinta 120 euroa. 2 kaasutinta hinta 350 euroa. MYYTY
MYYTY * Porsche 356 Zenith NDIX 32 pari vuosiväliltä 1957-1960. PO3L ja PO3R. Vasen ja oikea. Zenith NDIX kaasareita on käytetty tehdasasennuksena Porsche 356 malleissa loppuvuodesta 1957 alkaen vuoteen 1965 asti. Kohokammion kyljessä on meistetty merkintä 6/59 ja 7/59. NDIX kaasarit on olleet käytössa malleissa 356 A 1600, 356 A 1600S, 356 B 1600, 356 B 1600 S, sekä 356 C 1600 ja 356 C 1600 S koneissa. Vain S-90 ja SC ja Carrera mallit käyttivät isompia kaasareita. Porsche 356 imusarjoilla jotka sopii myös Porsche 912 sekä Porschen teollisuuskoneet. Imusarjat ei sovi VW koneisiin. Imusarjan valussa näkyy numero 616.08.311. Knecht ilmanputsarikotelotkin löytyy. Alkuperäiset 356 Porschesta. Kurkut ja suuttimet ovat näissä vaihdettavia kuten muissakin virityskaasuttimissa. Näissä yksilöissä on paikalla 24mm kurkut. 115 pääsuuttimet. Tyhjäkäynnit 50/120. ilmasuuttimet 230. Nämä säädöt osuu alkuperäisiin tehdasarvoihin joita tehtaan Spec Bookin mukaan käyttivät mallit 356A 1600 1957-1959 sekä 356B 1600 1960. Molemmissa koneen tyyppi on Normal 616/1.
Nämä kaasuttimet on ultraäänipesty sekä lasikuulapuhallettu. Kasattu huoltosarjalla. Läppäakselitöitä ei ole tehty, koska läppäakselit tuntuu keskivertoa paremmalta. Näissä onkin läppäakselin kohdalla runko rautaa eikä kevytmetallia, ja myös liukupinnat on paljon pidempiä kuin monissa muissa. Nämä on suunniteltu kestämään enemmän kuin 70-luvun kaasuttimet. Tämän helpompaa lähtökohtaa Zenith maailmaan ei juuri ole tarjolla. Nämä saa hymyn korviin...
Hinta kaikki kerralla. Kaasuttimet, imusarjat ja ilmanpuhdistimet. Kaikki Porsche alkuperäisosia. 950 euroa. MYYTY / SOLD
*MYYTY: Weber 45 DCOE 15 ja 16 pari. Italialaiset wanhat Patina-Weberit. Vaatii kunnon puhdistuksen ja täyden läpikäynnin. Nämä ei ole tällaisenaan hyvät eikä helpot. Kaikkea on syytä epäillä. Hyvät puolet on nopeasti kerrottu: Rungot vaikuttaa ehjiltä eikä osapuutteita löytynyt muita kuin palautusjouset. Ajattelin laittavani nämä suoraan pesuun ja täydelliseen läpikäyntiin jonka jälkeen nämä näyttäisi samalta kuin takana olevat läpikäydyt Webrut, mutta toisaalta olisi myös hinnaltaan jossain uusien Webereiden suunnalla. Annetaan ensin mahdollisuus tarttua näihin tällaisena. Hinta 480 euroa parilta. MYYTY
* Weber 38 DCOE 16-17 pari. Made in Italy. Free Technicsin takahuoneen aarrehyllyllä pitkään haudottuja. Nämä on alunperin olleet Fiat 2300 S Coupe mallissa. Tähän koneeseen löytyy myös imusarjat sekä ilmanputsarikotelo. Tällä sarjalla saat muutettua perus 2300 mallin kahden kaasarin S-malliksi. ( 2300 perusmalli 117hv, 2300S 150 hv.) Koska Fiat 2300 on Suomessa aika harvassa, enkä viitsi ainakaan ensimmäisenä näitä keskieurooppaan olla tarjoamassa, on mahdollista ostaa pelkät kivan eksoottisen kokoiset DCOE Weberit. Nämä on osiltaan ja päällisin puolin ihan samanlaiset kuin saman ikäiset 40 DCOE Weberitkin. Tässä vain läpän koko 38mm. Nämä on vanhaa kivaa perusmallia, eikä saastemalleja kuten jotkut 70-luvun Ferrarin 38 DCOE Weberit on. Kurkut ja hajottimet sopii samat kuin 40 DCOE. Nämä on ikäluokkaa 1962-1968. (purkukuva löytyi vain uudemmasta versiosta) Ei ole meillä kunnostettuja, mutta vaikuttaa keskivertoa paremmilta. Näille osuvia käyttökohteita olisi vaikka Sunbeam Imp, ja kaikki muutkin pienellä viritetyllä koneella olevat aikakauden laitteet. 1600 kone osuu jo kauniisti 40mm kaasareille. Sitä pienemmissä koneissa 38 olisi mittasuhteiltaan osuvampi kuin 40mm. Hinta 750 euroa parilta, ja mukaan saa kaupanpäälle 2300S imusarjat.
* Tavallista parempi valikoima kohdalla Dellorton ja Weberin käytettyjä kurkkuja ja seosputkia. Useimmat italialaisia.
Weberiin:
- Kurkkuja koko 30 mm 40 DCOE runkoon. Alkuperäisiä. 6 kpl. Hinta 40 euroa pari, tai 80 euroa 4 kpl.
- Kurkkuja koko 34 mm 40 DCOE runkoon. Alkuperäisiä. 2 kpl. Hinta 40 euroa pari
- Kurkkuja koko 36 mm 45 DCOE runkoon. Alkuperäisiä. 4 kpl. Hinta 80 euroa sarja
- Seosputkia F34. DCOE, IDF ja IDA runkoon. Alkuperäisiä. 4 kpl. Hinta 150 euroa sarja. NLA. ei enää saatavilla uutena.
Dellortoon:
- Kurkku 40 DHLA 28 alkuperäinen. 4 kpl yhteensä 80 euroa.
- Kurkku 45/48 DHLA 40 alkuperäinen. 4 kpl yhteensä 60 euroa.
- Kurkku 45/48 DHLA 41 alkuperäinen. 4 kpl yhteensä 40 euroa.
- Hajotin 40 DHLA nro1. Alkuperäinen käytetty neljän sarja yhteensä 100 euroa, Löytyy 4 kpl ja myydään vain sarjana.
- Hajotin 40 DHLA nro3. Alkuperäinen käytetty neljän sarja yhteensä 100 euroa, tai 40 euroa kpl. Löytyy 6 kpl.
- Seosputki DHLA/DHLB. Käytetty alkuperäinen nro 7772.5 hinta 40 euroa pari. Löytyy 2 kpl.
- Seosputki DHLA/DHLB. Käytetty alkuperäinen nro 7772.7 hinta 80 euroa neljän sarja. Löytyy yhteensä 8 kpl.
- Seosputki DHLA/DHLB. Käytetty alkuperäinen nro 7772.10 hinta 40 euroa neljän sarja. Löytyy 8kpl.
- Seosputki DHLA/DHLB. Käytetty alkuperäinen nro 7772.11 hinta 80 euroa neljän sarja. Löytyy yhteensä 8 kpl.
- Seosputki DHLA/DHLB. Käytetty alkuperäinen nro 7772.12 hinta 40 euroa neljän sarja. Löytyy 8 kpl.
* Weber 32/36 DGV-FA. Escort Mexico. Vanha italialainen. Fordin alkuperäinen. Malli jota Escort Mexico käytti. On matching numbers Mexicoon eikä tätä Weberiä kannata muualle ajatellakaan. Ensimmäisen elämän palvellut tämäkin, eli on ihan reilusti väljä. Tämä on tehtaan jäljiltä ollut käsiryypyllä, mutta rikastin läppineen ja akseleineen on poistettu. Kaikki ryypyn osat on samoja kuin tavallisemmassa DGV 5A mallissa. Hapettumaa on sisällä, mutta paljon pahempiakin on nähty. Kiinteät kurkut 26 ja 27mm. Entisöintiin. Holkkeja ja uusia akseleitakin on saatavilla. Hinta 80 euroa.
* Saab 96 Solex 34W2 triplakaasarit. Tarkemmin tässä on oikeastaan 1 kolmekurkkuinen kaasutin. Läppäakseli on yhteinen. Nätti setti ja toisin kuin yleensä, tämä ei ole edes luokattoman väljä. Tästä voisi jopa kuvitella tekevänsä käyttöön kaasarit. Toki toimii hyvin myös mäkiauton konekopan kylkeen. Saabistin tai kaasarifanaatikon kirjahyllyssäkin tai miesluolassa nämä olisi melkoisen puhuttelevat. Hinta imusarjoineen 250 euroa.
* Porsche 911 Weberit. 40mm 3-kurkkuiset pystykaasarit. 911 T-koneen kaasarit. Mallit 40 IDTP 3C ja 40 IDT 3C1. Italialaiset Weberit 60-luvun lopulta tai 70-luvun alusta. Myös vaihtokaupat mahdollisia. Hinta 1500 pari yhteensä.
* Vintage varoitus. Keräilykamaa: Ford Essex V-6 3.0 vanha alkuperäinen tripla setti. Ford Motorsport imusarja H772F 9424 AA. 3 kpl italialaista Weber 42 DCNF kaasutinta sekä ilmanputsarikotelo. Kaasareissa on vielä vanhempi Weberin EW-logo. Niidenkin ajoitus osuu siis samaan ikäluokkaan kuin vuoden -77 imusarja. Selvästi hyvin vähän kilometrejä näissä kaasareissa. Aika harvassa taitaa olla suomessa aidot vanhat Fordin V-6 tripla setit. Tässä aito vanha alkuperäinen tarjolla uustuotannon hinnalla. Hinta 3600 euroa sarja ja tähän kuuluu mukaan musta airbox jota ei uutena saa. Vaihtoehdotuksiakin kuunnellaan. Triple Weber set for Ford Capri 3.0 etc. Airbox included. Carbs, manifold and airbox are all old original. More fotos available. Price 3600 euro.
* Älä pelästy vaikka antiikkiset SU H4 kaasuttimet ovat listalla. Nämä ei oikein ole edes meidän aluetta nämä muuttuvakurkkuiset, mutta sen verran vanha nostalginen jälkiasennus setti ja vielä perinteikkällä brittiviripajan Alexander imusarjalla että täytyyhän tällaisestakin kaikille kertoa. En ole edes varma mihin tämä imusarja sopii, mutta vahva oletus kallistuu Sunbeamiin ja Minx ikäluokan laitteisiin eli imusarja osuu 1960-lukuun. Kaasarit on sen verran vanhoja että niiden kanssa ollaan todennäköisesti 50-luvulla. Kaasarit on mallia H4. Ei siis tavallisempi uudempi HS4. Koko on 1,5" noin 38mm. Ryypyn käyttövivut on poistettu eikä niitä löydy. Kaasarit on olleet varmaan ainakin 30 vuotta käyttämättä. Männät takertelee. Läpät liikkuu normaalisti ja normaalisti jonkun verran klappiakin löytyy. Wikipedian mukaan SU H mallisarja on esitelty 1937 ja sen seuraajaksi SU HD malli jossa kohokammio kiinni neljällä pikkuruuvilla jo vuonna 1954. Britit tuntien myöhemminkin on näitä käytetty. Ainakin Volvolle ovat myyneet B16B koneeseen näitä. Volvon tuplakaasarimalli Sport käytti juuri tätä SU H4 mallia vuosina 1957-1961. Samoin jossain 50-luvun MG:ssä oli tällaisia. Varmaan monessa muussakin, ja näitä on aina myyty myös erikseen jälkiasennukseen ja viritykseen. Saa nuo kaasarit hyödyntää erikseenkin ellei imusarjalle ole tarvetta. Imusarjaa on korjaushitsattu ja sen saa kaupanpäälle jos haluaa. Vaihtokaupatkin mahdollisia. Hinta 250 e pari. Price 250 euro pair with Alexander Conversions manifold.
MYYDYT, SOLD:
Myyty Weber 32/36 DGV vuodelta 2016.
Myyty: Weber 45 DCOE 15/16 pari.
Myyty. Weber 40 DCOE 28 pari.
MYYTY. Weber 40 DCOE 2 pari.
MYYTY. Weber 40 DCOE 2 pari.
MYYTY. Dellorto DHLA pari.
MYYTY / SOLD Reece fish carbs.
Myyty. Dellorto 40 DHLA F.
MYYTY/SOLD Weber 45 DCOE 16 to Australia.
MYYTY/ SOLD Renault 8 Gordini 40 DCOE Webers.
MYYTY. Toyota 2T-B koneen alkuperäinen kahden kaasuttimen sarja.
Myyty. Weber 40 DCOE 18.
Myyty. Weber 32 DGV.
Myyty. Weber 42 DCNF.
Myyty. IDF varaosarungot
MYYTY / SOLD Weber 42 DCOE 8.
Myyty: Dellorto 40 DHLA C pari.
Myyty. Weber 40 DCOE 27
MYYTY. Lancia Fulvia 35mm kaasutinpari.
MYYTY. Weber 40 DCOE 151 pari 2002.
MYYTY. Solex 44 PHH pari.
MYYTY: Dellorto 40 DHLA H pari.
MYYTY: Weber 36 DCNVH 2 kpl.
MYYTY: Dellorto 40 DRLA turbo pari.
MYYTY: Solex 40 ADDHE pari.
MYYTY. Triplat Weber 40 DCN kaasuttimet. Dinon sarja myyty Sveitsiin.
* MYYTY Weber 32 DGV
* MYYTY Weber 32 DGV.
Myyty. Dellorto 45 DHLA M turbopari.
MYYTY: 6 kpl Mikuni vaakaimuja.
MYYTY / SOLD to France. Opel 1100SR twin Solex kit.
MYYTY. Solex DDH pari.
MYYTY. Volvo vinokoneen imusarjalla Weber 32/34 DMTL.
* MYYTY. Dellorto 40 DHLA H pari.
MYYTY. BMW 1602 Ti Solex 40 PHH kunnostettu vaakaimupari. Tässä listaus Ti PHH Solexien BMW:n tehdassäätoarvoista: 1600 Ti 30/120/155/50. 1800 Ti 32/145/240/57,5. 2002Ti 34/130/155/52,5.
MYYTY. Weber 40 DCOE 151 pari.
MYYTY 40 DCOE 18 pari.
MYYTY. Weber 40 DCOE Renault 8 Gordini matching pair. SOLD.
MYYTY. Dellorto 40 DRLA rivipari.
MYYTY. Weber 44 IDF.
MYYTY. Yksittäinen Weber 40 DCOE 28.
*MYYTY. Weber 40 DCOE 18 pari.
* MYYTY. Weber 40 DCOE 2 pari.
* MYYTY. Weber 40 DCNF.
* MYYTY. Weber 40 DCN
MYYTY. Dellorto 40 DHLA pari.
MYYTY. Weber 32 DFE.
MYYTY. Alexander Ford Cortina Mk1 viripaketti.
MYYTY. Ford OHC imusarja ja DGAV.
MYYTY. Weber 32 DGV.
MYYTY. Weber 40 DCOE 32 pari.
MYYTY. Weber 40 DCOE 18.
* MYYTY. Weber 40 DCOE 151.
* MYYTY. Dellorto 45 DHLA M turbopari powerjetillä.
* MYYTY. Weber 32/36 DGV yhtaikaa aukeava vuodelta 2016.
MYYTY. Weber 40 DFO pari Opel Sprint sarjalla.
MYYTY. Solex 45 DDH pari.
MYYTY. Dellorto DHLA pari.
MYYTY. Weber 44 IDF pari.
MYYTY. Weber 38/38 DGAS.
MYYTY. Weber 32/36 DGV.
* MYYTY. Weber 44 IDF pari . Ford Escort RS2000 matching numbers aihiot.
* MYYTY. Dellorto pari.
* MYYTY. Weber 34 DMTR.
* Simca Rallye 2 alkuperäinen täydellinen kaasaripaketti Solex pikkurunkoisilla vaakaimuilla. Once in a lifetime. MYYTY.
* Weber 36 DCNF. MYYTY.
* Weber 28/36 DCD Matching numbers Ford Cortina GT Mk1. MYYTY,
* Dellorto 40 DHLA H pari. MYYTY.
* Solex 34W Saab 96 2-tahtisen alkuperäinen sarja. MYYTY.
* Weber 45 DCOE 16 pari. MYYTY.
* Weber 28/36 DCD. Paras DCD yksilö ikinä. MYYTY.
* Yksittäinen Weber 40 DCOE 151. MYYTY
* Weber 40 DCOE 28 pari. MYYTY
* Weber 40 DCOM 10 ja 11 pari. MYYTY.
* Weber kyltti ei ole myynnissä, vaan olen kiinnostunut ostamaan erilaisia kaasutinaiheisia mainoksia tai kirjallisuutta.