Viritysosia ja varusteita klassikkoautoihin.

Pikatiedote

Nyt ollaan taas normaalisti paikalla.  Seuraava loma kesäkuun puolivälistä heinäkuun alkupuolelle.

 

 Käytetyt kaasuttimet. Old, used, vintage Weber Dellorto and Solex carburettors for sale.

KaasariRivi800
Virityskaasuttimet ovat historiallisia analogisia muinaismuistoja jotka yllättäen tarjoavat vielä nykyäänkin vahvan elämyksen ja tunnelman. Nämä ovat jotain todellista ja käsinkosketeltavaa. Tuplakaasareiden imuääni ei häviä takaraivosta kun sen on joskus kokenut. Mekaanisesti kauniita ja teknisesti edistyneitä laitteita jotka ovat aikoinaan ylpeydellä valmistettu kestämään eliniän. Kun jotain tehdään, niin tehdään se kunnolla.

Käytettyjä kaasareitä löytyy vaihtelevasti. Ne tarjotaan kunnostamattomana ja hinnoitellaan yksilöllisesti kuntoon ja osiin nähden. Kaikki ovat täydellisiä, ellei toisin mainittu. Kaikki tällä listalla myytävät Weberit ovat aitoa tavaraa eikä mitään rantarolexeja. Kaikilla käytetyillä osilla on tyytyväisyystakuu. Ellei ostamasi osa vastaa odotuksiasi, palauta se. Saat rahasi takaisin. Palautusmahdollisuus/tyytyväisyystakuu 6 kuukautta. Oikeasti. Olemme ylpeitä siitä mitä teemme ja haluamme että asiakaskin on tyytyväinen ostokseensa. Tuotteet joissa on punainen Vintage Varoitus ovat autofreakin löytöjä eikä niitä yleensä kannata soveltaa muihin kuin alkuperäiseen käyttökohteeseensa. Jos haet helppoa käyttökaasaria, katso myös uudet kaasuttimet. Jotain aitojen Webereiden arvostuksesta kertoo se että jotkut käytetyt maksavat saman tai enemmänkin kuin uudet vastaavat.  
Musiikkisuositus tälle osastolle: Kiss - Back To The Stone Age.

.AhvenistoLeksa1968

Now in stock: Tällä hetkellä ( 19.5.2019.) kohdalla myytäviä käytettyjä mm:



Suutinlajitelmia tulossa. Käytettyjä mitattuja suuttimia sarjoina. Tulossa vielä ehkä Solex ja Dellorto lajitelmat. Joissakin myös kurkkuja ja seosputkia mukana.



* Solex tyhjäkäyntisuutinlajitelma. Mukana koot 45, 47.5, 50, 52.5, 55, 57.5, 59 ja 62. MYYTY.



DCOEidleLajitelma800
* Weber DCOE suutinlajitelma tyhjäkäyntisuuttimista. Tyhjäkäyntisuuttimien varassa mennään pintakaasulla maantienopeuksiin saakka, minkä vuoksi tämä on katuauton tärkeimpiä säätökohteita. Tässä harvinaisen kattava kokoelma tyhjäkäyntisuuttimia. Useimmat käytettyjä. Kaikki tarkistusmitattuja. 50/105, vastaa lähinnä 50F9 suutinta jossa on 1 kpl 100mm ilmareikä. F8 suuttimessa ilmareikä on 120. Mukaan saa listauksen jossa kerrotaan loppuosan merkintöjen, eli ilmapuolen mitat, jotta saa ne järkevään järjestykseen. Mukana 4 kpl kutakin. Koot 45F6, 45F8, 45F9, 50F2, 50F6, 50F26, 50/105 (SK-racing), 55F8, 55F9, 55F17, 55F21, 57F21, 59F21, 60F9, 65F8. Yhteensä 60 suutinta.  Hinta 120 euroa.



DATjaDMTRlajitelma800
* Weber DAT, DMTR, DMTL suutinlajitelma. Laaja. Kaikki suuttimet käytettyjä ja tarkistusmitattuja. Mukana pääsuuttimet 100, 120, 2 kpl 125, 130, 135, 140, 2 kpl 145, 150, 155, 165, 170, 180, 190. Ilmasuuttimet 140, 145, 150, 165, 170, 180, 195, 200, 210, 220. Tyhjäkäyntisuuttimet 45, 47, 50, 52, 55, 60, 70. Laaja lajitelma joka sopii moneen lähtöön. Myös turbolle ja etanolikäyttöön. Yhteensä 32 suutinta. Sarjan hinta 95 euroa.


DCOEKentlajitelma800
* Weber DCOE Ford 1600 Kent katuviri ja Lotus 1600 vakio koneen lajitelma. Tämä setti on hyväksi havaittu katukäyttöön Free Technicsin omassa Escortissa. Toimii sekä F11 että F16 seosputkilla. Jos katuKentissäsi on nyt rallikoneen säädöt, tässä helpommin käyttäytyvä setti. Saa settiä tietysti käyttää mihin haluaa. Mukana sarjassa käytetyt alkuperäiset 4 kpl 30mm kurkut. Käytetyt 4 kpl 115 pääsuuttimet. Uudet 4 kpl 45F9 tyhjäkäyntisuuttimet. Hinta 80 euroa.


DCDlajitelma800
* Weber DCD suutin-, seosputki- ja kurkku-lajitelma. Suuttimet sopii 28/36 sekä 36 DCD. Todennäköisesti myös Polski Fiatin DCD kopioon. Kaikki suuttimet tarkistusmitattuja. Useimmat käytettyjä. Muutama uusi mukana. Sarjassa mukana kurkut 2 kpl 27mm 36 puolelle. Seosputket 2 kpl F13. Kiihdytyspumpun suutin 70. Tyhjäkäyntisuuttimet 35, 42, 45, 52, 57, 60, 70. Pääsuuttimet 120, 125, 132 ja 2 kpl 140. Ilmasuuttimet 200, 230, 235, 250. Hinta yhteensä 90 euroa.



4548DHLAkurkut
* Dellorton 45 ja 48 DHLA kurkkuja. Yhteen kaasariin vaihtoehtoja. 2 kpl kutakin kokoa. Osa käytettyjä, osa vanhaa varastoa.  Koot 34, 37, 38 ja 41. Kaikki muut alkuperäisiä. Yksi 38 on uustuotantoa, mutta kehtaa laittaa aidon rinnalle. Keskihinta 15 euroa kpl, eli yhteensä 120 euroa.


DGVsuutinsarjaseosputkilla
* Suutinlajitelma Weber 32/36 DGV tai 34 ICH. Sopii myös monet muut kuten Ladan DGR, Fordin DFE, DFM, DGAV. Käytettyjä ja tarkistusmitattuja suuttimia. Koot täsmää. Lajitelmassa seuraavat koot. 1 kpl kutakin. Seosputket: F20, F33, F71. Tyhjäkäynnit 42, 52, 57, 60, 65. Pääsuuttimet 110, 115, 120, 122, 140, 142. Ilmasuuttimet 110, 125, 150, 160, 165, 170, 190.  Hinta 80 euroa.




Suutintulkki55150
* MYYTY. Suutintulkki. Käytetty. Koot väliltä 55-150. (puuttuu siis pienimmät, 45 ja 50). Free Technicsin käytössä ollut. Nyt piti ottaa uusi omaan käyttöön kun piti mittailla pieniäkin kokoja. Jos et tarvitse noin pieniä kokoja niin tämä tekee täysin tehtävänsä. UUSIAKIN TULKKEJA LÖYTYY JATKUVASTI. Käytetty on MYYTY.


Dino40DCNx3DinoTriplaDCNDinoTriplatDinoFerrariDino40DCN14DinoSpyderWeberCatalogo
* Weber 40 DCN tripla setti Fiat Dinosta. Aito paketti 1966-1969 2.0 Dinosta. Samat Coupessa ja Spiderissa. 3 kpl Weber 40 DCN 14 kaasutinta ja imusarja. Sama paketti kuin Ferrarin Dinossa. Erikseen on tarjolla myös entisöimätön pintaruosteinen peltinen yhtenäinen ilmanputsarikotelo joka sopii tähän, mutten ole varma minkä ikäisestä Dinosta se on lähtöisin. Kaasuttimet on ulkonäköentisöity omalle hyllylle yli 20 vuotta sitten. Jos Weberit on tulossa ajoon, kannattaa puhdistaa ja uusia ainakin kalvot. Hinta kaasuttimet ja imusarja 1500 euroa tai vaihto.


Weber40DCNF99Weber40DCNF99sideWeber40DCNF99top
* Weber 40 DCNF. Kuulalaakeroiduilla akselilla pienikokoinen virikaasutin. Yhtaikaa samalla akselilla aukeavat läpät. Pulttijako imusarjaan 52x85mm. Kunto vaikuttaa harvinaisen hyvältä. Tällä ei ole paljoa kilometrejä takana. Malli DCNF 99 viittaa ilmeisesti Fiestan CVH koneen kahden DCNF Weberin pakettiin josta tämä on toinen kaasutin. Paria tälle ei löydy. Lähtenyt Italian tehtaalta vuonna 1983. Toinen seosruuvi ei ole vääntynyt vaan tarkoituksella vinossa jotta pääsee käsiksi alkuperäisessä kohteessaan. Paikalla on 30mm kurkut. Puutteitakin on. Tämän kanssa on hyvä harkita lähteekö täydentämään tätä, tai ottaako luovuttajaksi väsynyt DCNF jonka osilla tähän hyvään runkoon lähtee kasaamaan toivotun paketin. Ryypyn männät on sisällä tallella, mutta käyttövipu puuttuu. Ellei ryyppyä käytä, voi tuohon päälle tehdä peitelevyn. Bensaletkun liitin ja pultti puuttuu. Myös pääpiirin osat puuttuu, eli seosputket ja suuttimet. Harvinaisen hyvä kaasutin. Ei ole käyttökelpoinen ilman pääpiirin täydennystä. Kaivelen seuraavaksi mitä täydennysosia tähän löytyy. Ryyppyä ei löytynyt. Hinta tällaisenaan 120 euroa.


40DHLAperusmallit40DHLAperusmallitTakaa
* MYYTY. Dellorto 40 DHLA pari. Asiallinen käytetty vaakaimupari. Perusmallia jossa vaihdettavat tyhjäkäynnin seosputket. Ei mitään kirjainmerkintää DHLA jälkeen. 3 progressioreikää. Paikoitellen tummuneet, mutta muuten siistit. Ei hapettuneet. Kohokammion kannet ehjät. Seosruuvit liikkuu kaikki, mutta kahden ruuvin kanta on huono. 2 uutta seosruuvia mukaan kuuluu hintaan. Paikalla kurkut 34, pääsuutin ilmeisesti 150. Pääpiirin seosputki 7, ilmasuutin 170, tyhjäkäynti 55. Tyhjäkäynnin seosputket ovat numeroidut, vaihdettavat, mutta numerosta en saanut selvää. Imutorvien (n.40mm pitkät) kanssa tai ilman. Synkkavivut alkuperäiset mutta sivulle tulevaa levyä on lyhennetty koska nämä ovat olleet todella ahtaassa välissä käytännössä kiinni toisissaan Renault 8 Gordinin kisakoneessa. Läppäakselin ylimenevät osat on lyhennetty mutta mutterit edelleen omalla paikallaan. Ainakin tyhjäkäyntikannan O-renkaat on hapertuneet, eli huoltosarja puhdistuksen yhteydessä ei olisi huono ajatus. Kaasuttimien säädöt osuisi hyvin myös isompaan (2.0-2.3) miedompaan 130-150hv katukoneeseen koska 7 on vääntöputki.  Hinta kaasutinpari yhdessä imutorvien ja huoltosarjan kanssa 490 euroa. Ilman huoltosarjaa kaasutinpari imutorvilla 420 euroa. Ilman imutorvia kaasutinpari 380 euroa. MYYTY.



WeberTehtaanJuliste
* Weber juliste. Alkuperäinen isokokoinen Weber DCOE toimintakaavio. Näyttää rikastin piirin, tyhjäkäyntipiirin, kiihdytyspumpun ja täyskaasun toiminnan. Kielet italia, englanti, ranska, saksa. Koko noin 65x94, eli sopii hyvin 70x100 valmiskehyksiin. Tarjolla pelkkä juliste, ei kehyksiä. Kunto erittäin hyvä. Myyn omasta keräilystä yli jääneitä tuplakappaleita. Olisin kiinnostunut ostamaan erilaisen Weber julisteen. Hinta posteineen putkessa lähetettynä 50 euroa.



Saab96Solex34W2Saab34W2SaabSolex34W2triplatSaabSolex34W2
* Saab 96 Solex 34W2 triplakaasarit. Tarkemmin tässä on oikeastaan 1 kolmekurkkuinen kaasutin. Läppäakseli on yhteinen. Nätti setti ja toisin kuin yleensä, tämä ei ole edes luokattoman väljä. Tästä voisi jopa kuvitella tekevänsä käyttöön kaasarit. Toki toimii hyvin myös mäkiauton konekopan kylkeen. Saabistin tai kaasarifanaatikon kirjahyllyssäkin nämä olisi tarkemmin puhdistettuna melkoisen puhuttelevat. Hinta imusarjoineen 200 euroa.


vaijerisarjanrunkoDHLA
* Dellorto DHLA vaakaimukaasuttimelle tai kahdelle tuplavaijerisarjan runko. Alumiinivalua. Näitä on nähty eri valmistajien nimillä. Ainakin Magard ja Mangoletsi ovat tehneet tällaisia. Tästä lähtee vaijeri(t) venttiilikopan yli. Vaijereita tai mitään muutakaan ei ole mukana. Kuvassa on kaikki mitä kauppaan kuuluu. Tulee kaasarin kanteen kaikilla neljällä kannenruuvilla kiinni. Yleensä ruuvit pitää vaihtaa pidempiin. L8 merkintä tulee kaasarin etureunan kohdalle.  Hinta 40 euroa.




Weber40DFODFOmallitWeber40DFORecordSprintWeber40DFOtWeberDFO40pariWeberDFO40pariOpelista40DFOnro373640DFO1nro6189
* Weber 40 DFO pari Opel Sprint imusarjalla. Tässä lisää pitkään haudottuja kummallisuuksia tarjolle takahuoneen aarrehyllyltä. Tarjoan nämä eksoottisemmatkin osumat aina ensin täällä Suomeen, ja vasta seuraavaksi keskieurooppaan, ellei täällä tavoita tarvitsijaa. Aito käytetty pari entisöintiin tai keräilyyn. Normaalisti paljon ajettu, eli ovat akseleiltaan ja rattailtaan väljäksi kuluneet kuten DFO:t yleensäkin. Näissä ei ole kuulalaakeroituja akseleita. Vaativat siis totaalisen kunnostuksen jos haluaa ajoon tehdä uudenveroiset DFO:t. Nämä ovat ensimmäiset versiot, eli DFO ja DFO1 jotka on esitelty 1967. DFO on posteriore eli taaempi ja DFO1 anteriore, edempi. Järjestysnumerot näissä Webereissä noin 6200 ja 3700 eli selvästi 67-69 välillä valmistettuja. Todennäköisesti kerralla yhdessä erässä vuonna -67. Rekord Sprinttejä valmistettiin nettitietojen mukaan hiukan yli 13000 kpl, joten kaasareiden järjestynumerot osuu mittasuhteessa alkupuoleen. Opelin imusarjassa valmistusleima viikko 22/1968. Uskon että nämä kaasarit on aina olleet tässä imusarjassa. DFO Webereitä oli Rekord C Sprint mallissa vakiona -67-71 ja erikoistilauksesta Kadett Rallye Sprintissä 19H ja HL koneissa. Kautta aikain näitä on nähty myös GT Opelissa tilan takia. Ilmanputsaria ei löydy, eikä kaasareiden välisiä yhdystankoja. Tankojen toinen kannake on paikalla. Tankosarja oli aika yksinkertainen. Vastaavaa LP5400 sarjaa saa edelleen uutena, toki yleismallisena. Ryyppyläpät ja ryypyn käyttövivut on poistettu ja imuputkia on lyhennetty ryyppyläppien kohdalta. Rattaiden päällä alunperin olleet pölysuojalevyt on jääneet matkan varrelle. Kaasuvivut on alkuperäiset. Kiihdytyspumpun käyttörullat on tallella. Lämmöneristelevyt, eli nuo mustat fiiberit kaasareiden alla oli näköjään vakiot jo tehtaalla, kuten kuuluukin näissä koneissa joissa pakosarja on suoraan kaasareiden alla.

Opel6putsariOpel6MannAukiOpel6MannFilter
Opelin käytetty imusarja kahdelle pystykaasuttimelle löytyy 6-koneesta. Sen todennäköisesti pystyisi sovittamaan tähänkin käyttöön. Putsarikoppa on maailmaa nähnyt eikä uuden veroinen. Hinta putsarikopalle 40 euroa.

Samaan Sprint imusarjan 46x93 jakoon sopii suoraan helpommatkin kaasarit, eli  Weber 38 DGMS, jotka on myös rattailla yhtaikaa aukeavia. DGMS mallia saadaan edelleen uutena. 40 DFO malli tunnetaan myös jossain muidenkin merkkien luokitustodistuksissa, ja on nähty usein myös Abarth Fiatin konehuoneessa. Kadett ryhmä 2 luokitus tuntee yhden Weber 40 DFO kaasarin, joka sopii jaoltaan suoraan 1.9 koneen Solex DIDTA:n imusarjaan. Irmscher teki -69 Kadett B.n jossa 2 DFO Weberiä pyöreillä tarvikeputsareilla, kuva tästä Tour d'Europe voittajasta on Rallye Racing 12/-69 lehdessä. En ole katsonut mitä suuttimia näissä yksilöissä on paikalla, mutta kurkut on kiinteät 32mm ja taitaa olla tasan suurimmat mitä tähän imusarjajakoon on yleensä ollut saatavilla. Opel Sprintin tehdassäädöt löytyi. Näitäkin voi olla useampia erilaisia, mutta tässä yhdet: Kurkut 32. Hajotin 4,5. Pääsuutin 150. Seosputki F2 (sama kuin 60-luvun 911 Porschessa.) Ilmasuuttimet 190. Tyhjäkäynti 50/130. Pumpun suutin 40.  Myydään vain kaikki kerralla, 2 Weberiä ja Opelin imusarja. Myös vaihto johonkin tavallisempaan mahdollinen. Hinta maltillinen 450 euroa yhteensä. ilmanputsarikotelon kanssa myös sama 450 yhteensä
:




Weber40DCNWeber40DCNtakasivuWeberDCN14Dino
* Weber 40 DCN 14. Wanha yhtaikaa aukeava italialainen 2-kurkkuinen pystykaasutin jossa kiinnitys imusarjaan kolmella pultilla. DCNF mallin edeltäjä. Kiinitys imusarjaan pitkältä sivulta sama 85mm kuin DCNF. Tässä mallissa ei ole koskaan ollutkaan rikastinta. Malli on esitelty 60-luvun lopulla mutta tätä myytin uutena suomessakin vielä 80-luvun lopulla. Tämä yksilö on lähtenyt tehtaalta 1978 ja on vielä vanhalla EW-logolla. Alkuperäisasennuksena vain 3 kpl v-6 Dinon koneissa Ferrarissa ja Fiatissa, eli suomessa pyörivät yksilöt on aikoinaan yleensä ostettu uutena jälkiasennukseen. Luettelokuva vuodelta -68. Kuulalaakeroidut läppäakselit, eli ei ole väljä. Akselin toisessa päässä vipu jälkeenpäin hitsattu akseliin. Uutta läppäakselia (75 euroa) on saatavilla tähänkin malliin. Bensalinjan liitin on kotikutoinen, mutta kierteellä irroitettavissa. Muuten ok lähtökohta puhdistuksen ja huollon jälkeen kovaan ajoon. Kurkut on vaihdettavissa kuten DCNF mallissakin. Tämä voisi olla kauniisti paikallaan esim Fiat 600 / 850 Abarth Replikan konehuoneessa. Aito asia hintaan 150 euroa. Single Weber 40 DCN 14. Price 150 euro.




BMW02SolexSolexBMWtiairbox
* BMW 1602 Ti Solex 40 PHH kunnostettu vaakaimupari sekä -02 Ti alkuperäinen siistimätön peltinen ilmanputsarikotelo. Ostin nämä saksalaiset Solexit kunnostettuna Italiasta 10-20 vuotta sitten. Koska niihin sopivaa -02 Ti BMW:tä ei ole osunut kohdalle, laitetaan harvoin kohdalle osuva setti tarjolle. Kaikki muut 30 vuoden aikana osuneet BMW solexit on olleet normaalisti loppuunajettuja. Kunnostetut Ti orggiskaasarit ja ilmanputsarikotelo yhteensä tinkimätön 600 euroa. 




Opel2xSolexOpelSivultaOpelTopOpelMann8950631
* Opel Kadett 1100 SR harvinaisen täydellinen tuplakaasarisetti. Imusarjoja näkee ja kaasareitakin, mutta tässä setissä on tallella kaasareiden väliset synkkavivut ja ennen kaikkea upeat Mann ilmanpuhdistinkotelot. Hieno lähtökohta entisöintiin. Tätä settiä on haudottu Free Technicsin takahuoneen aarrehyllyllä varmaan 20 vuotta seuraavaa Kadettia odottamassa, mutta nyt annetaan tilaisuus aktiivisimmille. Myös vaihto johonkin tavallisempaan mahdollinen. Hinta 600 euroa. Tai, ostan kaasareihin sopivan kauniisti patinoituneen ehjän A- tai B- Coupe Kadettin.




911IDA3c40IDA3cpari
* Porsche 911 Weberit. 40mm 3-kurkkuiset pystykaasarit. 911 T-koneen kaasarit. Mallit 40 IDTP 3C ja 40 IDT 3C1. Italialaiset Weberit 60-luvun lopulta tai 70-luvun alusta. Myös vaihtokaupat mahdollisia. Hinta 1500 pari yhteensä.




44IDF4041pari44IDF4041Ford44IDF4041imutorvenkiinnitys44IDF4041alta44IDF4041top
MYYTY. Vintage varoitus. Keräilykamaa: Weber 44 IDF pari. Mallinumerot 44 IDF 40 ja 41 eli Ford Escort 2000 RS alkuperäismallit. Fordin varaosanumerot näille on H76HM9510AA/AB. Rankasti maailmaa nähnyt vanha rivikoneen pari. Harvinaisen surkeat ihan suoraan suomeksi sanottuna. Läppäakselia on lyhennetty useammastakin päädystä ja yhtä akselin päätyä on hitsattu. Kyllä tuohon vielä vivun kiinni saa, hitsaamalla. Tehtaan jäljiltä joissakin IDF:ssä oli rivikoneissa joku akselin pääty niitattu, eli ei se hitsaus ihan ruokoton synti tämän pelastukseen enää olisi. 50 Ave Mariaa, niin eiköhän se siitä. Uudet akselit on tietty aina pätevä valinta. Toisessa kaasarissa on imutorven/kannen kiinnityksen kohdalta pala pois, ja ilmeisesti jostain muustakin pultinkohdalta on kierteet pois koska näkyy läpipulttia. Kiihdytyspumpun käyttötangon varret on hitsattu, vaikuttaa kyllä liikkuvan normaalisti. Hajottimen päätkin hiukan kärsineitä. Paikalla on Fordin käyttämä halpisversio bensapaineensäätimestä, eli kuristettu paluulinja tankille jota IDF perusmalleissa ei ole. Ryypytkin näyttää olevan tallella. Nämä on edellisen omistajan jäljiltä suoraan pesusta, eli näyttävät ehkä kuvissa hämäävän siistiltä. Jos nämä olisi oikeasti hyväkuntoiset yksilöt, olisi hinta 2- tai 3-kertainen. Nämä eivät ole hyvät kaasarit, mutta ei mikään estä saada näitä toimimaan ja ajoon. Vastaavia RS:n numeroilla olevia 44 IDF:iä on meillä ollut kolme kertaa viimeisen 20 vuoden aikana. Nämä ovat lähteneet Bolognan tehtaalta vuonna 1976. Ei löydy imusarjaa eikä putsaria. Nämä on matching numbers kaasarit välikoppa RS:än. Ehkä johonkin vanhaan sotaratsuun jossa on jo ennestään taistelujälkiä eikä ole tarkoituskaan viimeistellä uutta hienommaksi. Myös vaihtokaupat mahdollisia. Hinta 400 euroa parilta. MYYTY


Solex45DDHpariVolvoRsportpurkukuvarajattu640VolvoRSport2xSolexIlmanpuhdistinkoteloVolvoRSport2xDDHpuhdistin
Vintage varoitus. Keräilykamaa: Solex 45 DDH italy vaakaimupari. Antiikkinen pari kunnostukseen. Yksi kurkun lukitusruuvi (M5) poikki, mutta ehjä vaihdokki tulee mukana. Toinen kiihdytyspumpun käytötanko on kotitekoinen ja siihenkin tulee käytetty alkuperäinen irrallaan mukaan. Hintaan kuuluu myös uudet kiihdytyspumpun kalvot ja kannentiivisteet irrallaan mukaan. Nämä sopii hyvin vaikka vanhaan Volvoon joissa vanhemmissa R-sportin setissä oli juuri 45 DDH:t. Volvo R-sport vaihtoi DDH mallin ADDHE malliin joulukuussa 1976. Hinta lisäosien ja uusien kalvojen ja tiiivisteiden kanssa 460 euroa pari. Kaasarit tällaisenaan kuin nyt on ilman lisäosia 360 euroa. myös R-sportin ilmanputsari löytyy tarvittaessa, mutta putsari ei kuulu kaasareiden hintaan. Putsarikotelosssa on prässätty iso Volvon merkki etupinnassa joka kuvassa ei kunnolla erotu. Ilmanpuhdistinkotelon hinta erikseen 250 euroa. Tarjouksia ja vaihtoehdotuksia kuunnellaan.




CapriJaEscortArtukaisissa640FordV6tripleWeber42DCNF27FordV6TripleWithFilterboxFordV6putsariaukiFordV6imusarjaNumero
* Vintage varoitus. Keräilykamaa: Ford Essex V-6 3.0 vanha alkuperäinen tripla setti. Ford Motorsport imusarja H772F 9424 AA. 3 kpl italialaista Weber 42 DCNF kaasutinta sekä ilmanputsarikotelo. Kaasareissa on vielä vanhempi Weberin EW-logo. Niidenkin ajoitus osuu siis samaan ikäluokkaan kuin vuoden -77 imusarja.  Selvästi hyvin vähän kilometrejä näissä kaasareissa. Aika harvassa taitaa olla suomessa aidot vanhat Fordin V-6 tripla setit. Tässä aito vanha alkuperäinen tarjolla uustuotannon hinnalla. Hinta 3600 euroa sarja ja tähän kuuluu mukaan musta airbox jota ei uutena saa. Vaihtoehdotuksiakin kuunnellaan. Triple Weber set for Ford Capri 3.0 etc. Airbox included. Carbs, manifold and airbox are all old original.  More fotos available. Price 3600 euro.



40DCOE29ja3040DCOE29ja30takaaRenault8GordiniWeber29 30
Vintage varoitus. Keräilykamaa: Matching numbers Webers to Renault 8 Gordini / Alpine A110. Models Weber 40 DCOE 29-30. To restoration. Price 750 euros pair. Wanhat italialaiset 40 DCOE webrut. Mallinumerot Weber 40 DCOE 29 ja 30. Aihiot entisöintiin. Nämä on 60-luvun museokamaa. Ovat Renault 8 Gordini ja Alpine A110 1300 alkuperäiset. Tällä mallinumerolla ei muita kohteita ollut. Kuvassa lähdekirja Weber Catalogo Generale, eli yleisluettelo vuodelta 1968. Paikalla mm F15 seosputket joita ei enää saa uutena ja jotka oli vakiona Gordinissa. Kaasareiden välissä keskellä vivut on niitattu akseliin jo tehtaan jäljiltä. Näissä on hitsattu joskus omia lisäyksiä. Ryypyn käyttövivut tallella jotka myös näyttää olevan hiukan erilaisia kuin muissa DCOE Webereissä. Ebayssa ranskassa tarjolla vastaavat kaasarit hintaan 1500 euroa pari. Nämä puolta halvemmalla kun ollaan suomessa. Myös vaihtokaupat mahdollisia. Hinta 750 euroa parilta. Menossa seuraavaksi kevyeen entisöintiin jonka jälkeen hinta muuttuu, eikä alaspäin.


120708 030120708 029AlexanderSunbeam
* Älä pelästy vaikka antiikkiset SU:t ovat listalla. Nämä ei oikein ole edes meidän aluetta nämä muuttuvakurkkuiset, mutta sen verran vanha nostalginen jälkiasennus setti ja vielä perinteikkällä brittiviripajan Alexander imusarjalla että täytyyhän tällaisestakin kaikille kertoa. En ole edes varma mihin tämä sopii, mutta vahva oletus kallistuu Sunbeamiin ja Minx ikäluokan laitteisiin. Kaasarit ja imusarja on sen verran vanhoja että ollaan todennäköisesti 60-luvun alkupuoliskolla. Vuonna -65 oli jo uudemmat SU:t käytössä. Saa nuo kaasarit hyödyntää erikseenkin ellei imusarjalle ole tarvetta. Imusarjaa on korjaushitsattu ja sen saa kaupanpäälle jos haluaa. Vaihtokaupatkin mahdollisia. Hinta 350 e pari.  Price 350 euro pair with Alexander Conversions manifold.


Weber42DCNFWeber42DCNFMaserati
* Yksittäinen italialainen Weber 42 DCNF 26M pystyimuvirityskaasutin. Tätä isompaa DCNF mallia ei uutena ole enää saatavilla. Citroen SM Maseratin V-6 koneesta. Mukana Ferrari-mallin nätti imutorvilevy. Asiallinen, siistimätön alkuperäinen kunto. Kuulalaakeroitu läppäakseli, eli ei ole väljä. Jako imusarjaan 52x85mm. Vaihtokaupatkin mahdollisia. Hinta imutorvilevyn kanssa 350e ja ilman sitä 300 euroa. Single Weber 42 DCNF. price with ramplate 350 euro.




MYYDYT:


* MYYTY. Weber 34 DMTR.


SimcaRallye2SolexSet

* Simca Rallye 2 alkuperäinen täydellinen kaasaripaketti. Once in a lifetime. MYYTY.



36DCNF18
* Weber 36 DCNF. MYYTY.


* Weber 28/36 DCD Matching numbers Ford Cortina GT Mk1. MYYTY,


Dellorto40DHLAhpari
* Dellorto 40 DHLA H pari. MYYTY.


SaabSolex34Wkaasarit

* Solex 34W Saab 96 2-tahtisen alkuperäinen sarja. MYYTY.


Weber45DCOE16sPari
* Weber 45 DCOE 16 pari. MYYTY.




2836DCDavattu
*  Weber 28/36 DCD. MYYTY.




40DCOE151
* Yksittäinen Weber 40 DCOE 151. MYYTY




40dcoe28takaa
* Weber 40 DCOE 28 pari. MYYTY




DCOMpariDCOMalta
* Weber 40 DCOM 10 ja 11 pari.  MYYTY:




W40DCOE18Lotus
* Weber 40 DCOE 18 pari.  MYYTY.



CarburatoriWeberServizio

* Weber kyltti ei ole myynnissä, vaan olen kiinnostunut ostamaan erilaisia kaasutinaiheisia mainoksia tai kirjallisuutta.

Tämä sähköpostiosoite on suojattu spamboteilta. Tarvitset JavaScript-tuen nähdäksesi sen.
Puh. 0400-911356 klo 10-17
Ruokatunnilla puhelin on kiinni.
Sähköpostilla tavoittaa aina.

Kivijalkamyymälä
on avoinna pyydettäessä.  
Ei jatkuvaa päivystystä.
Sovitaan aikataulut. Tervetuloa!

Free Technics Oy
Navigaattoriin: Vihnetie 2
Postiosoite: Jussinpellontie 2
20780 Kaarina, Finland

Tämä sähköpostiosoite on suojattu spamboteilta. Tarvitset JavaScript-tuen nähdäksesi sen.
P: 0400-911356
(Poistunut: 02-2432781)
Tili FI8457108320035523