Viritysosia ja varusteita klassikkoautoihin.

Pikatiedote


Olemme Lomalla 11 - 29. 9. Puhelin ja kauppa on suljettuna. Sähköpostiin voit lähettää tiedusteluja ja tilauksia valmiiksi odottamaan.

 Käytetyt kaasuttimet. Old, used, vintage Weber Dellorto and Solex carburettors for sale.

KaasariRivi800
Virityskaasuttimet ovat historiallisia analogisia muinaismuistoja jotka yllättäen tarjoavat vielä nykyäänkin vahvan elämyksen ja tunnelman. Nämä ovat jotain todellista ja käsinkosketeltavaa. Tuplakaasareiden imuääni ei häviä takaraivosta kun sen on joskus kokenut. Mekaanisesti kauniita ja teknisesti edistyneitä laitteita jotka ovat aikoinaan ylpeydellä valmistettu kestämään eliniän. Kun jotain tehdään, niin tehdään se kunnolla.

Käytettyjä kaasareitä löytyy vaihtelevasti. Ne tarjotaan kunnostamattomana ja hinnoitellaan yksilöllisesti kuntoon ja osiin nähden. Kaikki ovat täydellisiä, ellei toisin mainittu. Kaikki tällä listalla myytävät Weberit ovat aitoa tavaraa eikä mitään rantarolexeja. Kaikilla käytetyillä kaasuttimilla on tyytyväisyystakuu. Ellei ostamasi osa vastaa odotuksiasi, palauta se. Saat rahasi takaisin. Palautusmahdollisuus/tyytyväisyystakuu 6 kuukautta. Oikeasti. Olemme ylpeitä siitä mitä teemme ja haluamme että asiakaskin on tyytyväinen ostokseensa. Tuotteet joissa on punainen Vintage Varoitus ovat autofreakin löytöjä eikä niitä yleensä kannata soveltaa muihin kuin alkuperäiseen käyttökohteeseensa. Jos haet helppoa käyttökaasaria, katso myös uudet kaasuttimet. Jotain aitojen Webereiden arvostuksesta kertoo se että jotkut käytetyt maksavat saman tai enemmänkin kuin uudet vastaavat.  
Musiikkisuositus tälle osastolle: Kiss - Back To The Stone Age.

.AhvenistoLeksa1968

Now in stock: Tällä hetkellä ( 9.9. 2019.) kohdalla myytäviä käytettyjä mm:


40dcoe2pari40DCOE2nro2230040DCOE2nro2231640DCOE2messinkiakselilla40DCOE2pariAuki40DCOE2pariTakaa
* Weber 40 DCOE 2 pari. Varhainen pari. DCOE 2 malli on esitelty vuonna 1960 ja tämä on edelleen messinkiakseleilla, eli arviolta vanhempi kuin 1965. Versiota 2 on myyty sekä jälkiasennukseen, että sitä on ollut useammassa eri autossa tehdasasennuksena: Lotus Seven / Alfa Romeo Giulietta S.V ja Giulia SS. Fiat Abarth 2200. Paikalla tällä hetkellä on kurkut 30mm, seosputket F16. Molemmat aitoja vanhoja. Hajottimet 4,5 jousikiinnityksellä kuten koko 60-luvun. Nämä hajottimet pitää aina tukea paikalleen imutorvilla tai sopivilla holkeilla. Bensalinjat ja synkkavivut on hiukan kotikutoisia, mutta ne nyt on helppoja osia päivittää milloin vaan. Ne eksoottisemmat vaikeimmin löydettävät varaosat on kerätty jo mukaan. Toinen läppäakseli on ulkopäädystä lyhennetty. Käytetty akseli tulee mukana. Kuulalaakeroidut akselit jo tässäkin. Ryypyistä kaikki männät liikkuu, mutta yhden käyttöratas on kärsinyt. Ehjä käytetty ratas ja runko sille mukana. Rungoissa ei näkynyt mitään järkytyksiä. Kannetkin on ehjät myös kohon kiinnityksestä. Kohot aikaista versiota messinkikohosta. Samoin kannentiivisteet tähän kuuluu aikaista mallia jota löytyy suoraan hyllystä. Kansissa on kivan lähekkäin osuvat järjestysnumerot. Nämä ovat kaasarit nro 22300 ja 22316. Tavallisesti 60-luvun lopulla jo nämä alarivin järjestysnumerot voivat heittää hyvinkin kauas toisistaan. Erot jopa kymmeniä tuhansia. Näin lähelle vierekkäiset osuu harvoin kohdalle. Näistä saa entisöityä hienot, tai sitten vaan minimillä kovaan ajoon. Puhdistuksen tarpeessa toki, mutta ei mitenkään pahassa kunnossa. Akseliakaan ei ole pakko käytön kannalta vaihtaa. Vain jos haluaa entisöidä nämä, niin se on mahdollista kun mukaan tulee saman ikäluokan täyspitkä akseli. Hinta 480 euroa parilta.


DHLAlaajaLajitelma

- Dellorto käytettyjä suutinlajitelmia on useita erilaisia. Katso muutkin vaihtoehdot jotka on esillä sivuillamme kohdassa DHLA varaosat. Tässä laajin sarja: Dellorto DHLA 1600 Kent lajitelma. Useimmat suuttimet oman pehmoralli Escortin sarjasta. Kaikki käytettyjä ja useimmat alkuperäisiä. Sopii kireään 1300 koneeseen tai viritettyyn 1600 koneeseen. Pääsuuttimia 4 kpl kokoja 115, 125, 130, 135, 145. Seosputket 4 kpl 6, 8, ja 12. Pumpun suuttimet 4 kpl koko 38. Ilmasuuttimet 4 kpl kokoja 180, 195 ja 205. Yhteensä siis pääsuuttimia ja ilmoja 32 kpl. Nämä pääsuuttimet ja ilmat erikseen 120 euroa. Seosputket erikseen 120 euroa. Pumpun suuttimet 20 euroa. Tai kaikki yhdessä kerralla 190 euroa.


Weber40DCNavattuDinoSpyderWeberCatalogo40DCNvuosi7840DCNaltaWeber40DCN14vuodelta78
* Weber 40 DCN. Yksittäinen pystykaasutin. Yhtaikaa aukeavat läpät samalla akselilla. DCN käyttää samoja pääpiirin suuttimia kuin DGV. Kohokammion pohjalla on karppaa. Kurkut on vaihdettavat. Puhdistus on paikallaan. Weber 40 DCN 14. Wanha italialainen 2-kurkkuinen pystykaasutin jossa kiinnitys imusarjaan kolmella pultilla. DCNF mallin edeltäjä. Kiinitys imusarjaan pitkältä sivulta sama 85mm kuin DCNF. Tässä mallissa ei ole koskaan ollutkaan rikastinta. Malli on esitelty 60-luvun lopulla mutta tätä myytin uutena suomessakin vielä 80-luvun lopulla. Tämä yksilö on lähtenyt tehtaalta 1978 ja on vielä vanhalla EW-logolla ja tavallista tummempaa vanhaa kevytmetalliseosta. Alkuperäisasennuksena näitä on ollut vain 3 kpl v-6 Dinon koneissa Ferrarissa ja Fiatissa, eli suomessa pyörivät yksilöt on aikoinaan yleensä ostettu uutena jälkiasennukseen. Luettelokuva vuodelta 1968. Kuulalaakeroidut läppäakselit, eli ei ole väljä. Akselin toisessa päässä vipu jälkeenpäin hitsattu akseliin. Uutta läppäakselia (75 euroa) on saatavilla tähänkin malliin. Muuten ok lähtökohta puhdistuksen ja huollon jälkeen kovaan ajoon. Kurkut on vaihdettavissa kuten DCNF mallissakin. Tämä voisi olla kauniisti paikallaan esim Fiat 600 / 850 Abarth Replikan konehuoneessa. Kaupan päälle 6 ylimääräistä käytettyä suutinta kiinni olevien lisäksi. 2 tyhjäkäyntiä, 2 pääsuutinta ja 2 ilmaa. Aito asia edulliseen hintaan 150 euroa. (tai uuden läppäakselin kanssa 200 euroa)  Single Weber 40 DCN 14. Price 150 euro.


40DCNF99open40DCNFilmanrikastinta40DCNF99alta
* Weber 40 DCNF. Yksittäinen pystykaasutin. Kuulalaakeroiduilla akselilla pienikokoinen virityskaasutin. Yhtaikaa samalla akselilla aukeavat läpät. Pulttijako imusarjaan 52x85mm. DCNF käyttää samoja pääpiirin suuttimia kuin DAT ja DMTR. Kurkut on vaihdettavat ja paikalla on 30mm. Tyhjäkäynnit 55. Ilmat 200. Pääsuuttimen koko varmistetaan. Harvinaisen siisti sisältäkin. Kunto vaikuttaa hyvältä. Tällä ei ole paljoa kilometrejä takana. Ei nyt uusi kuitenkaan. Lähtenyt Italian tehtaalta vuonna 1983. Toinen seosruuvi ei ole vääntynyt vaan tarkoituksella vinossa jotta pääsee käsiksi alkuperäisessä kohteessaan. Ryyppy on poistettu käytöstä. Ryypyn männät on sisällä tallella, mutta käyttövivun paikalla on peitelevy. Harvinaisen hyvä kaasutin, mutta ilman rikastinta. Hinta 190 euroa.


FordCortinatuplaStrompatCortinaTwinStrombergCortinaAlexanderAlexanderManifoldCortinaAngliaalexanderConversions
* Alexander on brittiläinen virityspaja joka oli aktiivisimmillaan 1960-luvulla. Tässä Fordin 1200 tai 1500 pre-X-flow koneeseen eksoottinen aikakauden viritys jota ei löydy kaverilta. Imusarjassa valmistajan logon lisäksi merkintä AEC182CD. Kaasareina Brittiläiset Strömbergit ilmeisesti kokoa 150, mutta samaan sarjaan sopii myös SU tai Reese Fish kaasuttimet. Sopii esim Ford MK1 Cortina. Hinta 400 euroa sarja. 



Weber40DCOE32pariWeber40DCOE32avattuna40DCOE32takaa
Weber 40 DCOE 32 pari. Alunperin olleet Alfa Romeossa. Tätä 32 mallia on käytetty sekä 1750 että 2000 koneissa. Kivat perusversiot, mutta melkoisen tummuneet ja pinttyneen likaiset sekä päältä että sisältä. Tuhti vanhan bensan haju sisällä :-) Kohotkin on tummuneet. Messinkikohothan näissä on. Kohon kiinnitykset kanteen on ehjät. Nämä kaipaa tukevan puhdistuksen mutta ei ole hapettuneet. Hajottimet 4.5 kokoiset ja kiinnitys vain jousella kuten näissä vanhoissa aina. Nämä ajoittuu jonnekin 1968-1971 paikkeille. Joko entisöintiaihiot Alfaan tai perus Webrut kunnostuksen jälkeen kovaan ajoon mihin vaan. Kurkut paikalla on 35 kokoon sorvattu. Tyhjäkäyntisuuttimet 50F9. Pääpiiri puuttuu kokonaisuudessaan, eli puuttuu pääsuuttimet, seosputket, ilmasuuttimet ja seosputken kannat eli pitimet. Bensalinjan T-puolisko on saanut hiukan kipeää. Synkkavivut on uudemmasta ja kotikutoisesti hiukan jatkettu. Ei mitään estettä tehdä näistä kivat nostalgiakaasarit ajoon. Puuttuvat pääpiirin osat olisi kiva löytää käytettynä, niin ei ravistaisi hintaa yhtä julmasti kuin kaikki uusista kerättynä. Uusista kerättynä etuna on tietysti se että saa juuri sen kokoiset säätöpalikat kuin haluaa. Täydennysosat silloin kun kaikki on uutta lisää +200 euroa kaasutinparin hintaan. Tällaisenaan ilman pääpiirin osia hinta 260 euroa Weber parilta.



40DCOE18vuosi540DCOE18alta40DCOE18avattuna40DCOE18takaa
Weber 40 DCOE 18. Yksittäinen kaasutin. Myyty todennäköisesti aikanaan jälkiasennukseen, vaikka onkin Lotus numerolla. Asiallisen kuntoinen kaasutin jolla ilmeisen vähän kilometrejä takana. Kohtuullisen siisti. Sisällä ei ole hapettumaa mutta ruostepölyn tummentamaa on kohokammion pohjalla. Tämän valmistusvuosi ei olekaan ihan suoraviivaisesti tulkittava. Vuosi on XXX5. Italialainen vanhalla EW logolla viittaisi 1975, mutta en myöskään voi täysin sulkea pois vuotta 1985. Joko tai. Kuitenkin sikäli erilainen kuin vanhat 18 mallit että tässä on mukana jo paljon uusia piirteitä. Tyhjäkäyntipiiri on saastemallia. Alipaineliittimelle on lähtö valmiina ja synkkamittareillekin pitkät pillit. Tätä ei siis parane laittaa 1960-luvun 18 mallin pariksi. Paikalla on 30 kurkut, 4,5 hajottimet jousikiinnityksellä, (eli 1975 alkaa olla todennäköisempi). Tyhjäkäynti 55F9. Pääsuuttimet 115. Seosputket F7. Ilmasuuttimet 175. Mukaan saa halutessaan myös katkaistut imutorvet joita on käytetty vain lukitsemaan hajottimet paikoilleen. Kaikkiaan tavallista vähemmän ruuvailtu yksilö. Hinta 200 euroa.


44IDFvuodelta201544IDFvuosi2015
* Weber 44 IDF. Yksittäinen pystykaasutin vuodelta 2015. Ilman rikastinta. Paikalla 135 pääsuuttimet, F11 seosputket ja 60 tyhjäkäynnit. Asiallisen oloinen kohtuullisen vähän käytetty kaasutin josta en löytänyt mitään huomautettavaa. Imutorvetkin on mukana. Hinta imutorvien kanssa 250 euroa, tai ilman imutorvia 220 euroa.


LanciaSolexitLanciaSolexitPutsarinsivultaLanciaSolexitAltaLanciaC35PHHSolexitLanciaSolexitAvattunaLanciaFulviaVenttilikoppa
* Lancia Fulvia ym 2 kpl 2-kurkkuisia Solex C35 PHH pikkurunkoisia vaakaimuja imusarjan ja putsarikotelon kanssa. Putsarin kansi puuttuu sekä 2 imutorvea. Muuten harvinaisen täydellinen setti. Lancia on käyttänyt sekä 32 että 35 PHH Solexeja. Tässä ne isommat vaihtoehdot. Asialliset aihiot entisöintiin. Kaasarerissa ei näy mitään osapuutteita. Jopa rikastimen käyttövivut on ehjät. Synkkavivut alkuperäiset ja paikallaan. Yllättävän siistit sisältä. Vaatii luonnollisesti kunnollisen puhdistuksen ja huoltosarjan. Hinta on vain kaasuttimista. Muut tulee kaupan päälle. Nämä ei sovi DCOE jakoon, vaan jako on sama kuin DHLB Dellortoissa ja DCOF Webereissä. Näitä on ennenkin laitettu kovinkin erilaisiin laitteisiin mm Uraliin. Kaasutin paketin hinta 400 euroa. Lancian venttiilikoppa erikseen 100 euroa tai yhdessä kaasutinpaketin kanssa 450 eurolla.



Weber28ICPkuvaFiat600Weber28ICPFiatWeber28ICP
* Weber 28 ICP. Fiat 600 kaasutin. 28 ICP 3 versio on esitelty vuonna 1964.  Ei mitenkään uuden veroinen, vaan aihio kunnostukseen. Vaatii kunnollisen puhdistuksen myös sisältä. Akselissa ei tunnu klappia. Ehkä sekin löytyy vasta kunnollisen puhdistuksen jälkeen. Ei ole hapettunut sisältä. Kevyt kolhu ilmanputsarin kiinnityskaulassa. Lupaava lähtökohta. Hinta 60 euroa..


Weber32DFEkuva32DFEalta32DFEmallinumeronsivu32DFEtop
* Weber 32 DFE kaasuttimia kaksin kappalein. Nyt viimeistään Sportti-Fordien entisöijät pussihousut lepattaen liikkeelle ! Tämä malli on Fordin Escortin urheilumallin ensimmäinen, vanhin versio. Näissä läppien avautumisen järjestys on toisinpäin kuin DGV mallissa. Jako imusarjaan sama 46x93mm. 30 vuoden keräilyn tuloksena löytyy 1 kpl kumpaakin 32 DFE versiota. Kuvassa vasemmalla on pelkkä 32 DFE joka on Escort GT malliin esitelty Weberiltä vuonna 1967 ja Fordilta muistikuvan mukaan 1968. Seuraava kehitysversio 32 DFE 2 kuvassa oikealla jota käytettiin September 1970 asti, eli käytännössä mallivuoden 1970 loppuun. Vanhempi DFE on paremmin säilynyt. Akselissa on klappia, mutta siedettävissä määrin. Ajokelpoinen tällaisenaankin akselin puolesta, ellei sitten halua entisöidä uutta vastaavaan kuntoon. DFE mallissa myös ryyppy toimii luontevasti. Puhdistuksen tarpeessa koko kaasutin luonnollisesti. DFE 2 malli on ryypyltään jumissa ja sisältä hyvin likainen. Jostain syystä DFE 2 mallin akselissa vaikuttaisi olevan tavallista vähemmän klappia, mutta se saattaa johtua vaan siitä jos kaasari on kaikkialta pinttyneen likainen. Ehkä kunnon pesun jälkeen todelliset välyksetkin alkavat löytymään. Mielestäni DFE on paremmassa kunnossa kuin DFE 2. Bensapinta DFE malleissa kuuluu olla 7.25mm kohon ja kannen väli. Hinnat DFE 120 euroa. DFE 2 hinta 80 euroa, tai molemmat kerralla yhteensä 160 euroa.



DGAVfordOHCimusarjallaDGAVfordAvattuna
* Weber 32/36 DGAV Ford OHC imusarjalla. Väljä väsynyt ja hapettunut Weberi jota ei kannata laittaa päästömitattavaan autoon, vaan tämä palvelee parhaiten peltoautossa tai jääradalla tms. Syytä puhdistaa ensin. Alunperin ollut automaattiryypyllä, mutta ryyppy on kokonaisuudessaan poistettu ja osat hukattu eikä ryyppyä kannata suunnitella palauttaa. Muita osapuutteita en Weberissä huomannut. Kiinteät kurkut 26 ja 27mm. Muovikoholla. Läppäakseli, tai oikeastaan rungon läpivienti akselin kohdalta on oikeasti väljä. Weber on italialainen Fordin alkuperäisasennus 1977-1985 väliltä. Jako imusarjaan 46x93mm. Weberin hinta 60 euroa. Imusarja on sikäli asiallinen että siinä on tallella sekä liittimet että lämmöneristelevy että vivusto. Imusarja osineen ilman kaasutinta 90 euroa. Kaikki yhdessä 120 euroa. 


3236DGVkulunut3236DGVkulunutAuki3236DGVkulunutAlta
* Weber 32/36 DGV-FA. Escort Mexico. Vanha italialainen. Fordin alkuperäinen. Malli jota Escort Mexico käytti. On matching numbers Mexicoon eikä tätä Weberiä kannata muualle ajatellakaan. Ensimmäisen elämän palvellut tämäkin, eli on ihan reilusti väljä. Tämä on tehtaan jäljiltä ollut käsiryypyllä, mutta rikastin läppineen ja akseleineen on poistettu. Kaikki ryypyn osat on samoja kuin tavallisemmassa DGV 5A mallissa. Hapettumaa on sisällä, mutta paljon pahempiakin on nähty. Kiinteät kurkut 26 ja 27mm. Entisöintiin. Holkkeja ja uusia akseleitakin on saatavilla. Hinta 120 euroa.


32DGVasiallinen32DGVasiallinenAlta32DGVasiallinenAuki32DGVasiallinenSivu
* Weber 32 DGV 7A. 32/32 vaiheittain aukeava DGV on ollut käytössä pienissä sporttisissa Fordeissa, esim Escort 1300 GT ja Sport malleissa. Tässä mallissa on kiinteät kurkut kokoa 23 ja 24mm. 32 DGV kaasutinta ei ole enää vuosikymmeniin saanut uutena. Tässä yllättävän hyvin säilynyt yksilö entisöintiin. Akselissa on vain vähän välystä, ja sisältäkin varsin siisti. Kaasuläpätkin on hyvän oloiset eivätkä ole varmaan koskaan olleet auki. Tämä kaasutin on siistimättä kuvattu ja lupaava. Paras 32 DGV mitä meille on osunut 30 vuoden aikana. Nostettu aikoinaan syrjään odottamaan josko löytyisi entisöitävä Gt tai Sport. DGV malli korvasi aiemman DFE mallin ilmeisesti syksyllä 1970. Weberin hinta 250 euroa.



32DGVyhtaikainen32DGVyhtaikainenAvattuna32DGVyhtaikainenAlta
* Weber 32 DGV HA. Muutettu yhtaikaa aukeavaksi. Muuten asiallisen ja siistin oloinen, mutta paljon ajettu. Vaikka näyttää hyvältä, tämä on oikeasti väljä akseliltaan. Ei tallaisenaan päästömitattavaan autoon. Muuten vaikuttaa ajatuksella läpikäydyltä, mutta akselin paikan holkitus tekemättä. Siisti sisältäkin. Myydään pelkkä kaasutin erikseen, vaikka jossain kuvassa onkin vielä Escort GT tai Sport imusarjassa kiinni. Imusarjoja löytyy erikseen. Kiinteät kurkut 23 ja 24mm. DGV-HA mallia käytetty alkaen september -70 to january -72 GT ja Sport. Tässä oleva avauksen muutossarja jolla molemmat läpät saadaan aukeamaan yhtaikaa maksaa uutena 95 euroa. Hinta yhtaikaa aukeavalle 32 DGV kaasuttimelle 140 euroa


40DHLAcvhPariTakaa40DHLApariAuki40DHLAcvhPari
* Dellorto 40 DHLA pari. Kannet kohon kiinnitykseen on ehjät. Hapettumaa on sisällä kohokammion reunoissa ja varmaan muuallakin. Vaatii kunnollisen puhdistuksen. Seosruuvit liikkuu, vaikka jossain kanta onkin paljon pyöritellyn näköinen. Joka toinen kaasarin kaikista ruuveista on tosi tiukalla, eli vaatii oikeaa otetta. Avattuna kuvassa näyttää turhan siistiltä koska laitoin suojaöljyn sisälle. On nämä ihan oikeasti hapettuneet sisältä vaikka päältä ovatkin tavallista siistimmät. Ei ole saastemallia, vaan virityskäyttöön myyty perusmalli vaihdettavalla tyhjäkäyntisuuttimen kannalla. Ei kirjainta DHLA perässä. 32 kurkut. 145 pääsuuttimet, 12 seosputket, 190 ilmat, tyhjäkäynnit 58/1, pumppu 40 sivulle. Toisen kaasuttimen kuulalaakeri liikkuu hiukan pykälittäin. Saattaa selvitä puhdistuksella ja voitelulla, tai viimeistään laakerin vaihdolla. Mahdollista käyttää laakerin puolesta tällaisenaankin. Synkkavivut on DHLA:n uudempaa mallia ja hyvät räpeltämättömät, mutta läpän avauksen ruuvi osuu muutaman millin ohi vivusta.  Kaasarit hinta synkkavipuineen 280 euroa. Hinta kaasarit vipuineen ja yhdessä huoltosarjan kanssa 350 euroa. Kaasarit ilman kuvan synkkavipuja 220 euroa parilta


40DCOE151italy198840DCOE151takaaItaly40DCOE151italy
* Weber 40 DCOE 151. Yksittäinen vaakaimukaasutin. Made in Italy. Vuodelta 1988. Asiallinen käytetty. Ollut Minissä. Paikalla 30 kurkut, 135 pääsuuttimet, F7 seosputket, 200 ilmat, 50F9 tyhjäkäynnit. 50 pumpun suuttimet. 60mm imutorvien kanssa tai ilman. Mukaan tarvittaessa myös 32 kurkut.  Hinta kaksien kurkkujen kanssa ja imutorvien kanssa yhteensä 290 euroa. Kaasari imutorvilla 250 euroa ja kaasutin ilman imutorvia hinta 220 euroa.


DCOEidleLajitelma800
* Weber DCOE suutinlajitelma tyhjäkäyntisuuttimista. Tyhjäkäyntisuuttimien varassa mennään pintakaasulla maantienopeuksiin saakka, minkä vuoksi tämä on katuauton tärkeimpiä säätökohteita. Tässä harvinaisen kattava kokoelma tyhjäkäyntisuuttimia. Useimmat käytettyjä. Kaikki tarkistusmitattuja. 50/105, vastaa lähinnä 50F9 suutinta jossa on 1 kpl 100mm ilmareikä. F8 suuttimessa ilmareikä on 120. Mukaan saa listauksen jossa kerrotaan loppuosan merkintöjen, eli ilmapuolen mitat, jotta saa ne järkevään järjestykseen. Mukana 4 kpl kutakin. Koot 45F6, 45F8, 45F9, 50F2, 50F6, 50F26, 50/105 (SK-racing), 55F8, 55F9, 55F17, 55F21, 57F21, 59F21, 60F9, 65F8. Yhteensä 60 suutinta.  Hinta 120 euroa.



DATjaDMTRlajitelma800
* Weber DAT, DMTR, DMTL suutinlajitelma. Laaja. Kaikki suuttimet käytettyjä ja tarkistusmitattuja. Mukana pääsuuttimet 100, 120, 2 kpl 125, 130, 135, 140, 2 kpl 145, 150, 155, 165, 170, 180, 190. Ilmasuuttimet 140, 145, 150, 165, 170, 180, 195, 200, 210, 220. Tyhjäkäyntisuuttimet 45, 47, 50, 52, 55, 60, 70. Laaja lajitelma joka sopii moneen lähtöön. Myös turbolle ja etanolikäyttöön. Yhteensä 32 suutinta. Sarjan hinta 95 euroa.


DCOEKentlajitelma800
* Weber DCOE Ford 1600 Kent katuviri ja Lotus 1600 vakio koneen lajitelma. Tämä setti on hyväksi havaittu katukäyttöön Free Technicsin omassa Escortissa. Toimii sekä F11 että F16 seosputkilla. Jos katuKentissäsi on nyt rallikoneen säädöt, tässä helpommin käyttäytyvä setti. Saa settiä tietysti käyttää mihin haluaa. Mukana sarjassa käytetyt alkuperäiset 4 kpl 30mm kurkut. Käytetyt 4 kpl 115 pääsuuttimet. Uudet 4 kpl 45F9 tyhjäkäyntisuuttimet. Hinta 80 euroa



4548DHLAkurkut
* Dellorton 45 ja 48 DHLA kurkkuja. Yhteen kaasariin vaihtoehtoja. 2 kpl kutakin kokoa. Osa käytettyjä, osa vanhaa varastoa.  Koot 34, 37, 38 ja 41. Kaikki muut alkuperäisiä. Yksi 38 on uustuotantoa, mutta kehtaa laittaa aidon rinnalle. Keskihinta 15 euroa kpl, eli yhteensä 120 euroa.


DGVsuutinsarjaseosputkilla
* Suutinlajitelma Weber 32/36 DGV tai 34 ICH. Sopii myös monet muut kuten Ladan DGR, Fordin DFE, DFM, DGAV. Käytettyjä ja tarkistusmitattuja suuttimia. Koot täsmää. Lajitelmassa seuraavat koot. 1 kpl kutakin. Seosputket: F20, F33, F71. Tyhjäkäynnit 42, 52, 57, 60, 65. Pääsuuttimet 110, 115, 120, 122, 140, 142. Ilmasuuttimet 110, 125, 150, 160, 165, 170, 190.  Hinta 80 euroa


Dino40DCNx3DinoTriplaDCNDinoTriplatDinoFerrariDino40DCN14DinoSpyderWeberCatalogo
* Weber 40 DCN tripla setti Fiat Dinosta. Aito paketti 1966-1969 2.0 Dinosta. Samat Coupessa ja Spiderissa. 3 kpl Weber 40 DCN 14 kaasutinta ja imusarja. Sama paketti kuin Ferrarin Dinossa. Erikseen on tarjolla myös entisöimätön pintaruosteinen peltinen yhtenäinen ilmanputsarikotelo joka sopii tähän, mutten ole varma minkä ikäisestä Dinosta se on lähtöisin. Kaasuttimet on ulkonäköentisöity omalle hyllylle yli 25 vuotta sitten. Jos Weberit on tulossa ajoon, kannattaa puhdistaa ja uusia ainakin kalvot. Hinta kaasuttimet ja imusarja 1500 euroa tai vaihto.



Saab96Solex34W2Saab34W2SaabSolex34W2triplatSaabSolex34W2
* Saab 96 Solex 34W2 triplakaasarit. Tarkemmin tässä on oikeastaan 1 kolmekurkkuinen kaasutin. Läppäakseli on yhteinen. Nätti setti ja toisin kuin yleensä, tämä ei ole edes luokattoman väljä. Tästä voisi jopa kuvitella tekevänsä käyttöön kaasarit. Toki toimii hyvin myös mäkiauton konekopan kylkeen. Saabistin tai kaasarifanaatikon kirjahyllyssäkin nämä olisi tarkemmin puhdistettuna melkoisen puhuttelevat. Hinta imusarjoineen 200 euroa. Vaihdossa kelpaa vaikka polttopuut Kaarinaan tuotuna.


vaijerisarjanrunkoDHLA
* Dellorto DHLA vaakaimukaasuttimelle tai kahdelle tuplavaijerisarjan runko. Alumiinivalua. Näitä on nähty eri valmistajien nimillä. Ainakin Magard ja Mangoletsi ovat tehneet tällaisia. Tästä lähtee vaijeri(t) venttiilikopan yli. Vaijereita tai mitään muutakaan ei ole mukana. Kuvassa on kaikki mitä kauppaan kuuluu. Tulee kaasarin kanteen kaikilla neljällä kannenruuvilla kiinni. Yleensä ruuvit pitää vaihtaa pidempiin. L8 merkintä tulee kaasarin etureunan kohdalle.  Hinta 40 euroa.




BMW02SolexSolexBMWtiairbox
* BMW 1602 Ti Solex 40 PHH kunnostettu vaakaimupari sekä -02 Ti alkuperäinen siistimätön peltinen ilmanputsarikotelo. Ostin nämä saksalaiset Solexit kunnostettuna Italiasta 10-20 vuotta sitten. Koska niihin sopivaa -02 Ti BMW:tä ei ole osunut kohdalle, laitetaan harvoin kohdalle osuva setti tarjolle. Kaikki muut 30 vuoden aikana osuneet BMW solexit on olleet normaalisti loppuunajettuja. Kunnostetut Ti orggiskaasarit ja ilmanputsarikotelo yhteensä tinkimätön 600 euroa. 




Opel2xSolexOpelSivultaOpelTopOpelMann8950631
* Opel Kadett 1100 SR harvinaisen täydellinen tuplakaasarisetti. Imusarjoja näkee ja kaasareitakin, mutta tässä setissä on tallella kaasareiden väliset synkkavivut ja ennen kaikkea upeat Mann ilmanpuhdistinkotelot. Hieno lähtökohta entisöintiin. Tätä settiä on haudottu Free Technicsin takahuoneen aarrehyllyllä varmaan 20 vuotta seuraavaa Kadettia odottamassa, mutta nyt annetaan tilaisuus aktiivisimmille. Myös vaihto johonkin tavallisempaan mahdollinen. Hinta 600 euroa. Tai, ostan kaasareihin sopivan kauniisti patinoituneen ehjän A- tai B- Coupe Kadettin.




911IDA3c40IDA3cpari
* Porsche 911 Weberit. 40mm 3-kurkkuiset pystykaasarit. 911 T-koneen kaasarit. Mallit 40 IDTP 3C ja 40 IDT 3C1. Italialaiset Weberit 60-luvun lopulta tai 70-luvun alusta. Myös vaihtokaupat mahdollisia. Hinta 1500 pari yhteensä.




CapriJaEscortArtukaisissa640FordV6tripleWeber42DCNF27FordV6TripleWithFilterboxFordV6putsariaukiFordV6imusarjaNumero
* Vintage varoitus. Keräilykamaa: Ford Essex V-6 3.0 vanha alkuperäinen tripla setti. Ford Motorsport imusarja H772F 9424 AA. 3 kpl italialaista Weber 42 DCNF kaasutinta sekä ilmanputsarikotelo. Kaasareissa on vielä vanhempi Weberin EW-logo. Niidenkin ajoitus osuu siis samaan ikäluokkaan kuin vuoden -77 imusarja.  Selvästi hyvin vähän kilometrejä näissä kaasareissa. Aika harvassa taitaa olla suomessa aidot vanhat Fordin V-6 tripla setit. Tässä aito vanha alkuperäinen tarjolla uustuotannon hinnalla. Hinta 3600 euroa sarja ja tähän kuuluu mukaan musta airbox jota ei uutena saa. Vaihtoehdotuksiakin kuunnellaan. Triple Weber set for Ford Capri 3.0 etc. Airbox included. Carbs, manifold and airbox are all old original.  More fotos available. Price 3600 euro.



40DCOE29ja3040DCOE29ja30takaaRenault8GordiniWeber29 30
Vintage varoitus. Keräilykamaa: Matching numbers Webers to Renault 8 Gordini / Alpine A110. Models Weber 40 DCOE 29-30. To restoration. Price 750 euros pair. Wanhat italialaiset 40 DCOE webrut. Mallinumerot Weber 40 DCOE 29 ja 30. Aihiot entisöintiin. Nämä on 60-luvun museokamaa. Ovat Renault 8 Gordini ja Alpine A110 1300 alkuperäiset. Tällä mallinumerolla ei muita kohteita ollut. Kuvassa lähdekirja Weber Catalogo Generale, eli yleisluettelo vuodelta 1968. Paikalla mm F15 seosputket joita ei enää saa uutena ja jotka oli vakiona Gordinissa. Kaasareiden välissä keskellä vivut on niitattu akseliin jo tehtaan jäljiltä. Näissä on hitsattu joskus omia lisäyksiä. Ryypyn käyttövivut tallella jotka myös näyttää olevan hiukan erilaisia kuin muissa DCOE Webereissä. Ebayssa ranskassa tarjolla vastaavat kaasarit hintaan 1500 euroa pari. Nämä puolta halvemmalla kun ollaan suomessa. Myös vaihtokaupat mahdollisia. Hinta 750 euroa parilta. Menossa seuraavaksi kevyeen entisöintiin jonka jälkeen hinta muuttuu, eikä alaspäin.


120708 030120708 029AlexanderSunbeam
* Älä pelästy vaikka antiikkiset SU:t ovat listalla. Nämä ei oikein ole edes meidän aluetta nämä muuttuvakurkkuiset, mutta sen verran vanha nostalginen jälkiasennus setti ja vielä perinteikkällä brittiviripajan Alexander imusarjalla että täytyyhän tällaisestakin kaikille kertoa. En ole edes varma mihin tämä sopii, mutta vahva oletus kallistuu Sunbeamiin ja Minx ikäluokan laitteisiin. Kaasarit ja imusarja on sen verran vanhoja että ollaan todennäköisesti 60-luvun alkupuoliskolla. Vuonna -65 oli jo uudemmat SU:t käytössä. Saa nuo kaasarit hyödyntää erikseenkin ellei imusarjalle ole tarvetta. Imusarjaa on korjaushitsattu ja sen saa kaupanpäälle jos haluaa. Vaihtokaupatkin mahdollisia. Hinta 350 e pari.  Price 350 euro pair with Alexander Conversions manifold.


Weber42DCNFWeber42DCNFMaserati
* Yksittäinen italialainen Weber 42 DCNF 26M pystyimuvirityskaasutin. Tätä isompaa DCNF mallia ei uutena ole enää saatavilla. Citroen SM Maseratin V-6 koneesta. Mukana Ferrari-mallin nätti imutorvilevy. Asiallinen, siistimätön alkuperäinen kunto. Kuulalaakeroitu läppäakseli, eli ei ole väljä. Jako imusarjaan 52x85mm. Vaihtokaupatkin mahdollisia. Hinta imutorvilevyn kanssa 350e ja ilman sitä 300 euroa. Single Weber 42 DCNF. price with ramplate 350 euro.




MYYDYT:


Dellorto45DHLAMpari
* MYYTY. Dellorto 45 DHLA M turbopari powerjetillä.


3236DGV2016
* MYYTY. Weber 32/36 DGV yhtaikaa aukeava vuodelta 2016.


Weber40DFORecordSprint
MYYTY. Weber 40 DFO pari Opel Sprint sarjalla.


Solex45DDHpari
MYYTY. Solex 45 DDH pari.


40DHLACpariVolvosta
MYYTY. Dellorto DHLA pari.


44IDF71pariVuosi1988
MYYTY. Weber 44 IDF pari.


38DGASavattuna
MYYTY. Weber 38/38 DGAS.


DGVvolvosta
MYYTY. Weber 32/36 DGV.


44IDF4041top
* MYYTY. Weber 44 IDF pari . Ford Escort RS2000 matching numbers aihiot.


40DHLAperusmallit
* MYYTY. Dellorto pari.


* MYYTY. Weber 34 DMTR.


SimcaRallye2SolexSet

* Simca Rallye 2 alkuperäinen täydellinen kaasaripaketti Solex pikkurunkoisilla vaakaimuilla. Once in a lifetime. MYYTY.



36DCNF18
* Weber 36 DCNF. MYYTY.


* Weber 28/36 DCD Matching numbers Ford Cortina GT Mk1. MYYTY,


Dellorto40DHLAhpari
* Dellorto 40 DHLA H pari. MYYTY.


SaabSolex34Wkaasarit

* Solex 34W Saab 96 2-tahtisen alkuperäinen sarja. MYYTY.


Weber45DCOE16sPari
* Weber 45 DCOE 16 pari. MYYTY.




2836DCDavattu
*  Weber 28/36 DCD. MYYTY.




40DCOE151
* Yksittäinen Weber 40 DCOE 151. MYYTY




40dcoe28takaa
* Weber 40 DCOE 28 pari. MYYTY




DCOMalta
* Weber 40 DCOM 10 ja 11 pari.  MYYTY:




W40DCOE18Lotus
* Weber 40 DCOE 18 pari.  MYYTY.



CarburatoriWeberServizio

* Weber kyltti ei ole myynnissä, vaan olen kiinnostunut ostamaan erilaisia kaasutinaiheisia mainoksia tai kirjallisuutta.

Tämä sähköpostiosoite on suojattu spamboteilta. Tarvitset JavaScript-tuen nähdäksesi sen.
Puh. 0400-911356 klo 10-17
Silloin kun puhelin on kiinni,
Sähköpostilla tavoittaa.

Kivijalkamyymälä
on avoinna pyydettäessä.  
Ei jatkuvaa päivystystä.
Sovitaan aikataulut. Tervetuloa!

Free Technics Oy
Navigaattoriin: Vihnetie 2
Postiosoite: Viitahaperonkuja 9
20780 Kaarina, Finland

Tämä sähköpostiosoite on suojattu spamboteilta. Tarvitset JavaScript-tuen nähdäksesi sen.
P: 0400-911356
(Poistunut: 02-2432781)
Tili FI8457108320035523