Käytetyt imusarjat
Vaihtuva valikoima käytettyjä imusarjoja (ja joskus jotain muutakin) myytävänä. Päivitetty 21. 3. 2023.
OSTAMME käytettyjä imusarjoja. Näille olisi käyttöä: Volvo B20 DGV, Toyota K 2 x pysty. Ford OHC 2x pysty.
Myynnissä tunnistamaton todennäköisesti jokkiskoneessa ollut imusarja 1xDCOE / DHLA / ADDHE laipalla. Mahdollisesti Peugeot/Citroen 16V? Kerro jos tunnistat. Tämähän on oikeastaan ihan nättiä käsialaa. Laita jatkokehitykseen. Hinta 40 euroa.
Abarth
Abarth Fiat 2300 Coupe. Abarth öljypohja 6-koneeseen 60-luvulta. Aito vanha. Hinta 1400 euroa.
Alfa
BMW
Citroen / Peugeot
Citroen / Peugeot 1300. Citroen AX Sport 1300 ja Peugeot 205 Rallye imusarja kahdelle vaakaimukaasuttimelle. Jakoon sopii sekä Weber että Solex että Dellorton kaasuttimet. Kumilaipat ei ole uudet, mutta ei myöskään silminnähden rikki. Usein ne korvataan alumiinilevyllä ja tavallisilla Misab tms värinäkumeilla. Imusarjan hinta 80 euroa.
Ilmanpuhdistin kotelo tuplakaasareille. Lähtöisin ilmeisimmin Citroen AX Sportista. Muovikotelo on ehjä. Kiinnitysklinksuja on vajaasti tallella. Harvinaisen ohut kotelo jonka voi tietysti sovittaa mihin tahansa. Tähän ei kuulu suodatinta, vaan tästä on tarkoitus liittää letkulla erilliseen vakio putsarikoteloon. Kotelon hinta 180 euroa tai yhdessä imusarjan kanssa 200 euroa.
Datsun
MYYTY. Datsun 160/180 imusarja tupla vaakaimuille. Weber/Dellorto/Solex/SK/Fajs Muuten ok likainen sarja, mutta alarivin pinnapulteista yksi katkennut. Hinta 50 euroa. MYYTY
Fiat
60-luvun rivikutosen orggissarja 2300S mallista kahdelle vaakaimulle. 2300 vakiomallissa oli yksi kaasutin. Sisältää kunnollisen alkuperäisen vivuston. Hinta imusarjalle 120 euroa. Tähän moottoriin löytyy myös Abarth alumiiniöljypohja ja myös ilmanputsarikotelo alumiinimutkineen kahdelle vaakaimulle. Fiatin alkuperäinen.
Ford V-6
Ford V-6 3.0 Essex. Imusarja kolmelle DCNF kaasuttimelle. Fordin oma vanha alkuperäinen imusarja numerolla H772F 9424AA. Mukana italialaiset Weber 42 DCNF kaasarit 70-luvun WE logoilla ja oikeasti harvinainen ilmanputsarikotelo. Hinta 3600 euroa.
Ford Kent
Ford Kent GT/Sport/Mexico imusarjanumeroista Escortissa koostetta kerätty kirjasta Sporting Escorts.
ennen 2/68 2733- tai 2735-
2/68 - 11/68 681F-
11/68 - 9/70 691F-9425 AA
9/70 - 6/72 711F-9425 HB
6/72- 711F-9425 HC
Ford Kent GT. Vanhempi kuin 2/68. Vanha ensimmäinen versio Escort Kent GT imusarjasta 1968. numerolla 2735 ja Fomoco logolla, eikä Fordin ovaalilla kuten myöhemmissä. Kaasarin laippa 32/32 kokoa. Malli esitelty ennen 2/68. Kuuluu 2735E moottori lohkon kanssa. Samaa käytettiin todennäköisesti Kent koneisessa GT Cortinassa. Melkoisen harvinainen. Meillä on toistakymmentä Kent 2-kurkkuista imusarjaa ja tämä on ainoa tällä numerolla. Hinta 80 euroa.
Ford Kent 1300 GT vm. 1968-70. GT-mallin imusarja 2-kurkkuiselle. Jako 46x93mm eli DGV ym. Kaikki liittimet ja pinnapultit paikalla. Ehjä alkuperäinen siistimätön sarja. Numero valussa 691F-9425-AA viittaa 691M moottoriin jota valmistettiin marraskuusta 1968 - syyskuuhun 1970. Tämä sarja on siis lähtöisin varhaisesta GT koneesta. Laippa 32/32 kokoiselle kaasarille jota suurennettu 32/36 kokoon. Tässä ikäluokassa ei vielä valmistettu Sport tai Mexico malleja. Imusarja sopii kaikkiin Kentin takaveto koneisiin. Hinta 80 euroa.
Ford Kent imusarja 2-kurkkuiselle. Jako 46x93mm eli DGV ym. Kaikki liittimet ja pinnapultit paikalla. Ehjä alkuperäinen siistimätön sarja. Numero valussa 691F-9425-AB on vielä tunnistamatta, mutta 691- viittaa moottoriin jota valmistettiin marraskuusta 1968 - syyskuuhun 1970. Laippa on yllättäen 38/38 kokoiselle kaasarille ja vaikuttaa alkuperäiseltä. Imusarja sopii kaikkiin Kentin takaveto koneisiin. Hinta 80 euroa.
Ford Kent 9/70 - 6/72. Numerolla 711F-9425 HB. Imusarja DGV:lle tms. Paikalla kaikki pinnapultit ja letkuliittimet. Ehjä sarja. Hinta 80 euroa.
MYYTY. Ford Kent 6/72- alkaen. Numerolla 711F-9425 HC. Laippa 32/36 kaasarille, eli Mexicoon matching numbers. Imusarja jossa mukana kaikki liittimet ja pinnapultit. Hinta 80 euroa. MYYTY.
Ford Kent 6/72- alkaen. Numerolla 711F-9425 HC. Laippa 32/36 kaasarille, eli Mexicoon matching numbers. Imusarja jossa mahdollisimmat täydet varusteet mukana. Vivustoa, kaikki liittimet, Pinnapultit mutuilla sekä lämmöneristelevy. Hinta 120 euroa.
MYYTY. Ford Kent imusarja yhdelle vaakaimukaasuttimelle. Pinnapultit paikalla. Jarrutehostajan reikä olemassa, mutta ei liitintä siihen. Kaasarin on ollut joskus Solex jonka vipuja varten on kanavien väliin keskelle kaivettu lisää tilaa vivuille. Ehjä sarja. Päällä lukee Crosflow Cortina. Hinta 120 euroa. MYYTY
Ford OHC
FORD OHC DGV. imusarja OHC Fordille DGV/ DGMS jaolla. 46x93mm. Varaosanumero 71HF-alkuinen, eli hyvin varhainen perusmalli. Pinnapultit on paikalla. Samoin on tallella kaikki vesi- ja alipaineletkunlähdöt. Alla ei ole liittimiä. Imusarjan hinta 80 euroa.
FORD OHC DGV. imusarja OHC Fordille DGV/ DGMS jaolla. 46x93mm. Varaosanumero 75HF-alkuinen, eli esitelty vuonna 1975 ja ollut käytössä siitä eteenpäin. Liittimet osuu parhaiten sen ikäiseen koriin. Asiallinen sarja. Hinta 80 euroa.
Lada Samara. Imusarja kahdelle pienirunkoiselle vaakaimukaasuttimelle. Dellorto DHLB, Solex 32 ja 35, ja Weber DCOF. Imusarjan hinta 40 euroa.
Opel
Peugeot 205 rallye ja/tai Citroen
Citroen AX Sport 1300 ja Peugeot 205 Rallye imusarja kahdelle vaakaimukaasuttimelle. Jakoon sopii sekä Weber että Solex että Dellorton kaasuttimet. Kumilaipat ei ole uudet, mutta ei myöskään silminnähden rikki. Usein ne korvataan alumiinilevyllä ja tavallisilla Misab tms värinäkumeilla. Imusarjan hinta 80 euroa.
Sunbeam
Sunbeam Avanger / Talbot Ti alkuperäinen vivusto. Sopii imusarjaan jossa on kolme pultinpaikkaa keskellä. Hinta 40 euroa.
Simca
Simca Rallye 2 erikoismallin alkuperäinen imusarja pikkutuplille. Tähän sopii 32 tai 35 mm 2-kurkkuiset vaakaimut. Solex 32 ja 35 PHH ja PHHE, Weber DCOF ja Dellorto DHLB. Näitä ei kasva ihan joka oksalla. Imusarjan hinta 160 euroa.
Talbot, Matra, Simca
Ilmanputsarin kokooja alumiinia. Plenium kahdelle 36 DCNF kaasarille. Keskeltä iso pyöreä letkulähtö putsarille. Saattaa sopia myös monet Fiatit ym joissa kahden DCNF:n paketti. Kaasareiden välinen etäisyys on syytä varmistaa. Sopii myös turbon painekoteloksi. Tasan samanlainen kuin kuvassa, mutta tämä yksilö on hiukan likaisempi. Hinta 80 euroa.
Toyota
Hannu Mikkola Jyväskylän suurajoissa 1975 Levin koneisella Toyotalla.
* Sovitelaippa. Yleismallinen. Toyota 52x113 jaon tilalle 2-kurkkuinen Weber DMTL, DMTR tai DAT turbo. Jako kaasarille 46x87mm. Tämä japsikaasarin 52x113 jako löytyy mm Toyota Corolla ja Tercel -75-86 1600 koneista. Varmista jako. Muitakin on. Siisti tehdastekoinen laippa jossa pultit mukana. Tiivisteitä ei ole. Hinta 80 euroa.
Toyota 2T ja 3T koneelle imusarja kahdelle vaakaimulle. Pinnapultit, mutterit ja lotuksen muovilaipat on tallella. Siisti sarja. Hinta puolet uuden hinnasta, 180 euroa.
Volvo Keimolan kuuden tunnin ajossa Volvo 142 ja 45 DCOE Weberit. Kuva: www.scuderianaftalin.com
Volvo B18/B20 ja Vauxhall sovitelaippa rautaa jolla onnistuu Stömberg 175 CD tilalle Weber DGV, DGMS tms jonka jako 46x93. Volvon vinokoneissa konehuoneen korkeus ei riitä tälle laipalle ja Weberille. Tilan takia sopii vain pystykoneisiin. Kotitekoinen, mutta ihan uskottava laippa. Strömberg/SU reunan jako noin 52mm sivu, ja kanavan halkaisija noin 45mm. Hinta 70 euroa.
VW
VW type 1 kupla, junis ym. Imusarjat kahdelle 2-kurkkuiselle. Pitkät. Voisi luulla tavallisiksi, mutta eihän näihin sovi Weberit tai Dellortot. Näihin sopii vain Porsche 912 ja viimeisissä 356 malleissa olleet saksalaiset 40 PII Solexit. Liian helppoja valintoja karttavalle sopiva setti. Tarvittaessa löytyy myös 912 Porschen alkuperäinen ilmanputsarikotelo pari. Myös kunnostusaihiot kaasareiksi löytyy. Imusarjaparin hinta ilman kaasareita ja putsareita 80 euroa.