Weber DCOE ja DCO varaosat ja säätöosat
Varaosat ja säätöosat vaakaimu Webereihin. Mallit DCOE ja DCO. Purkukuvaa klikkaamalla saat isomman kuvan auki jossa näkyy Weberin osien numerointi.
Weber kohon säätöön työkalu. Tällä on upean helppo säätää koho kohdalleen. Kyse ei ole vain kannen ja kohon välistä jonka voi mitata millä tahansa. Tämän suurin etu on oikein muotoiltu kolo jolla saat kiinni kohon varren levystä neulan kohdalta, ja saat helposti korjattua kohon säädön juuri siihen arvoon kuin haluat. (DCOE muovikoho 12mm, DCOE messinkikoho 8mm.) Tässä työkalussa on paksuus myös välin mittaamiseen 8mm, 9mm, ja kyljellään 12mm. 8mm kohdalla urat on messinkikohon saumaa varten. Kuuluu mitata kohon tasopinnasta eikä sauman päältä. Mittaus aina kansi pystyssä eikä ylösalaisin. Edelliset 35 vuotta olen pitänyt kohon taivuttelua epämiellyttävänä hommana. Nyt se sujuu tällä simppelillä työkalulla niin kauniisti kuin kuuluukin. Hinta 45 euroa.
KÄYTETTYJÄ OSIA:
(uudet varaosat alempana tällä sivulla)
45 DCOE ja 48 DCOE Weberiin edullisempi ja paremmin virtaava hajotin. Tämä on Solexista, mutta halkaisija on sama noin 47.9mm kuin Weberissä, ja Weberin tehdas käytti joissakin DCOE malleissa Solexin hajotinta 80-luvulla. Nämä ovat ulkokehältään vahvempaa tekoa kuin 45 DCOE omat jotka ylikiristyksestä menee soikeiksi. Solex hajottimet on virtaviivaisemmin muotoillut kuin Weberin omat, ja virtausmittauksessa Weberin kaasutin virtaa enemmän Solex hajottimilla kuin omillaan. Kaikki hajottimet pitää luonnollisesti vaihtaa kerralla. Ulkokehä on Solexin hajottimissa paitsi tukevampi, myös hiukan pidempi kuin Weberissä. Weber 16mm ja Solex 18.4mm. Hajottimen kanava osuu kohdalleen, mutta jos käytät upotettavaa imutorvea, sen kanssa voi olla sovitustöitä edessä. Näitä löytyy suoraan hyllyltä. Jotkut siistejä, jotkut likaisia, nopeimmat valitsee mieleiset. Aina ehjiä. Kaikki kärsineet on heitetty roskiin. Kanavan kokomerkintää ei näissä yleensä ole, mutta silmämäärin arvioituna näiden kanssa pääpiiri lähtee hiukan alempaa mukaan kuin Weberin omilla. Neljän käytetyn ehjän Solex hajottimen hinta 50 euroa yhteensä.
Weber 45 DCOE ja 48 DCOE alkuperäinen käytetty hajotin.
Koko 3,5 hinta yhteensä 2 kpl 50 euroa.
Koko 4,5 hinta yhteensä 2kpl 60 euroa.
Koko 5 hinta yhteensä 4 kpl 80 euroa. 2 kpl 50 euroa, tai 1 kpl 30 euroa.
Weber DCOE ja DCO tyhjäkäyntisuuttimia. Käytettyjä ja tarkistusmitattuja. Bensareikä kerrotaan ensin, esim 45 on 0.45mm. Ilmareikä suuttimen kyljessä vaikuttaa myös kokonaisuuteen. Rikkain ilmapuolelta on F6 jossa ilmareikä kyljessä 0.7mm. F9 ilma 100, ja F8, F11 ja F14 ilma on 120. Laihemmissa reikiä voi olla useampia, kuten F15 on 2 kpl 100. Molempiin kohtiin, bensaan ja ilmaan pitäisi löytää se jonka kanssa kone parhaiten viihtyy.
4 kpl tai enemmän kokoja: 45F8, SK 45/125, 50F26, 55F6, 70F9 Hinnat 16 euroa sarja
4 kpl tai enemmän edullisempia 55F17, 55F21, 57F21 ja 59F21 päästörajat ja isot ilmat hinnat 10 euroa neljän sarja.
2 kpl kokoja: 45F2, 45F8 ja 45F11, 50F2, 50/115, 50F9, 50F14, 50F15, SK 50/70, 50/100, 50F10(IDA), 55F8, 55F11, 60/120, 65F1. Hinta 8 euroa pari.
Weber DCOE, DCO ja IDF, 48IDA käytettyjä tarkistusmitattuja pääsuuttimia.
4 kpl tai enemmän kokoja 110, 112, 115, 130, (145 likaiset 10 e sarja) 160, 165, 180, 195, 210. Hinta 16 euroa neljän sarja
2 kpl kokoja 135, 150, 155, 175, 185, 190, 205, 220. Hinta 8 euroa pari.
Weber DCOE, DCO ja IDF, 48IDA käytettyjä tarkistusmitattuja ilmasuuttimia.
4 kpl tai enemmän kokoja 70, 100, 110, 120, 150, 160, 165, 175, 180, 220. Hinta 16 euroa neljän sarja.
2 kpl kokoja 95, 125, 190, 195, 200, 205, 210, 215, 270. Hinta 8 euroa pari.
Weber DCOE ja DCO kiihdytyspumpun suuttimia. Käytettyjä tarkistusmitattuja
30 ruisku sivulle 4 kpl. Hinta 35 euroa neljän sarja.
30 ruisku sivulle 4 kpl. Pesuun, 1 tukossa. 15 euroa neljän sarja
35 ruisku sivulle 4 kpl. Hinta 35 euroa neljän sarja
35 ruisku viistoon 4kpl. Hinta 35 euroa neljän sarja.
35 lyhyt malli ruisku alas 4 kpl. Hinta 20 euroa neljän sarja.
40 lyhyt malli ruisku alas 4 kpl. Hinta 20 euroa neljän sarja
40 ruisku sivulle 4 kpl. Hinta 35 euroa neljän sarja.
40 ruisku sivulle, lyhyt putki (Wanha 45DCOE) 2 kpl yhteensä 15 euroa.
40 ruisku alas. 2 kpl. Hinta yhteensä 15 euroa.
45 ruisku sivulle. 4kpl. Hinta 35 euroa neljän sarja.
50 ruisku sivulle. 2 kpl. Hinta 15 euroa pari.
65 ruisku sivulle. 2 kpl. Hinta 15 euroa pari
85 ruisku sivulle. 2 kpl. Hinta 15 euroa pari
90 ruisku sivulle. 2 kpl. Hinta 15 euroa pari.
- Weber 40 DCOE italian läppäakseli ja kaasuläpät. Hyvin säilyneet ja nätisti liikkuvat akseli ja läpät laakereineen moniongelmaisessa rungossa. Runko (5 progereikää) tulee kaupan päälle. Akseli ja läpät yhteensä 40 euroa.
- Virranjakana alipaineletkuun tasaajaventtiili. Anti pulse valve. Tasaa sykkivää alipainetta. Alfa Romeo käyttää tätä aina tuplakaasareiden kanssa. Vaihtoehtona on ottaa alipaine kaikista kurkuista niin silloinkin alipaine on tasaisempaa ja tätä ei tarvita. Alfan käytettyjä venttiileitä. Hinta 10 euroa kpl.
- Kurkkuja koko 28 mm 40 DCOE runkoon. Alkuperäisiä. 2 kpl. Hinta 50 euroa pari.
- Kurkkuja koko 29 mm 40 DCOE runkoon. Alkuperäisiä. 2 kpl. Hinta 50 euroa pari
- Kurkkuja koko 30 mm 40 DCOE runkoon. Alkuperäisiä. 6 kpl. Hinta 50 euroa pari, tai 80 euroa 4 kpl.
- Kurkkuja koko 30 mm 45 DCOE runkoon. Alkuperäisiä. 2 kpl. Hinta 50 euroa pari
- Kurkkuja koko 36 mm 45 DCOE runkoon. Alkuperäisiä. 2 kpl. Hinta 50 euroa pari
- Kurkkuja koko 38 mm 45 DCOE runkoon. Alkuperäisiä, kartioruuvin paikalle tehty kierre. 2 kpl. Hinta 30 euroa pari.
- Kurkkuja koko 42mm 48 DCO runkoon. Alkuperäinen 1 kpl. Vaikka sorvausmalliksi. Hinta 10 e kpl.
- Kurkkuja koko 46 mm 50 DCO runkoon. Alkuperäiset. 2 kpl. Hinta 20 euroa pari.
- Rikastímen seosputkia. Tämä on yksi Weberin herkimpiä kohtia jäädä jumiin. Purkukuvassa osat 62 ja 74. Vanhimmissa malliessa nämä on 1-osaisia. Viimeisimmissä kahdessa osassa. Kokoja varastossa käytettynä 70F10, 85F9, 100F5 löytyy vähintään neljän sarja. 60F5, 70F5, 90F7 kokoja löytyy vain 1-3 kpl kutakin. Sopii DCOE, IDF, DCNF. Hinta 10 euroa kpl, tai 30 euroa neljän sarja.
* UUTUUS jota on kaivattu. Lämpölevy DCOE Weberin alle. Jos pakosarja on kaasareiden alla, lämmön suojalevy on aina tarpeen. Nykybensa höyrystyy helpommin kuin lyijybensa aikoinaan ja tämä voi tehdä kuuman koneen uudelleen käynnistyksestä hankalaa yleensä 15-30 minuutin pysähdyksen jälkeen. Toinen vaihtoehto on kääriä pakosarja lämmöneristenauhalla, mutta se lyhentää pakosarjan elinikää. Lämpölevyn hinta 40 euroa kpl, tai 70 euroa pari, 95 euroa triplat, 120 euroa V-8:n neljä levyä
* Käytetty lämmönsuojalevy 40 DCOE kaasuttimen alle. Tämä on Sunbeam.Avanger ja Talbot Ti alkuperäisasennus. Hinta 20 e kpl, tai 30 euroa pari.
* Suutinlajitelma 12 suutinta 60 euroa. Keräämme vaakaimu-webereihin autoosi sopivan lajitelman suuttimia. 12 kpl lajitelma uusia suuttimia tilille maksettuna yhteensä 65 euroa posteineen. 60 euroa liikkeestä noudettuna. Weberikin säädetään suuttimia vaihtamalla. Ainoa ruuvattava seoksiin vaikuttava säätö on tyhjäkäyntiseokset paikalla tyhjää käyden. Kaikki ajoon vaikuttavat muutokset tehdään suuttimia vaihtamalla. Suuttimia kerätään yhteensä 12 kpl, eli yksi sarja tyhjäkäyntejä, yksi sarja pääsuuttimia ja yksi sarja ilmasuuttimia. Kerrot vaan mikä kaasarimalli on paikalla ja tiedot autosta, niin keräämme siihen mahdollisimman hyvin osuvan lajitelman. Kannattaa myös tarkistaa ja kertoa paikalla olevat suutinkoot ja kurkun koko. Valitsemme sinulle sopivimmat koot. Näiden avulla saat testattua mukavimmat säädöt paikalleen. Voit maksaa ostoksen valmiiksi tilille niin säästetään ennakkokulut lähetyksessä. Summa posteineen 65 euroa Free Technics tilille FI8457108320035523. Viestiksi viriwebru suutinlajitelma. Viitenumeroa ei tarvita. Osoitetiedot ja auto- ja säätötiedot tänne sähköpostilla tai soittamalla.
Osa
nro |
UUDET VARAOSAT. Nimike | Hinta |
![]() 40 DCOE 151 ja 45 DCOE 152 kansi kohon, neulaventtiilin ja bensaliittimen kanssa. |
260 euroa. |
|
- | Huoltosarja yhdelle DCOE kaasuttimelle. Paperitiivisteet, neulaventtiili valinnaisesti 175 tai 200 kokoa. Mukana seosruuvit ja palautusjousi. 175 neulaventtiili riittää tehoissa noin 110hp asti yhdellä kaasarilla. Tilaustavaraa, toimitusaika 2-4 viikkoa. | 55 euroa. |
- | ![]() Huoltosarja kahdelle DCOE kaasuttimelle. Kohokammion kannentiivisteenä paperitiiviste, 175 neuloilla. 175 neulaventtiilit riittää tehoissa noin 220hp asti jos pumppu riittää samaan. Mukana seosruuvit (malli DCOE 151-152) ja läpän palautusjousi. Hinta kahdelle kaasuttimelle 115 euroa. Made in EU. |
115 euroa |
![]() Huoltosarja kahdelle DCOE kaasuttimelle. Kohokammion kannentiivisteenä kumitiiviste joka on tarpeen turbolle ja eduksi vaparillekin. 200 neuloilla. 200 neulaventtiilit riittää tehoissa noin 300hp asti jos pumppu riittää samaan. Made in Italy. Hinta kahdelle kaasuttimelle 115 euroa. Made in EU. |
115 euroa. | |
Huoltosarja kahdelle DCOM kaasuttimelle joissa kiihdytyspumppu kalvoilla. Ei sovi DCOE. Aina tilaustavaraa 2-4 viikkoa. | - euroa | |
![]() Tiiviste kaasarin ja ilmanputsarin väliin. Tavallista paksumpi, tukevaa paperia. 40mm kaasarille |
8 euroa kpl | |
![]() Tiiviste kaasarin ja ilmanputsarin väliin. Jako DCOE/DHLA/ADDHE. Ei sovi DCO. Tavallista paksuutta. 40- 48 mm kaasarille myös upotettavien imutorvien kanssa. |
5 euroa kpl | |
![]() Paperitiiviste kaasarin ja imusarjan väliin. Esim Alfa Romeo, jossa paksut värinäkumit, tai turboasennukseen. Yleensä käytetään värinänvaimennusta, eli useimpiin kohteisiin nämä eivät ole sopivat. Neljän tiivisteen sarja yhteensä 15 euroa. |
15 euroa/4kpl | |
3 | ![]() bensasuodatin kaasuttimen kanteen. Muovi. Uusi 8 euroa. Ehjä käytetty 3 euroa. |
8 euroa kpl |
4 | ![]() suutinkansi. Tiivisteen kanssa hinta yhteensä 25 euroa. |
25 euroa. |
5 | ![]() Ruuvi kaasarin kanteen ja pohjaan. Weberin alkuperäinen ruuvi jossa jousialuslevy paikalla. Näillä viimeistelet kunnostuksen myös näyttämään uskottavalta. 10kpl yhteensä 35 euroa, tai 18 kpl (kahden kaasarin kannet ja pohjat) yhteensä 55 euroa. |
|
6 | suutinkannen paperitiiviste. Kuvassa osa 4 siipimutterikannen vieressä. | 3 euroa kpl |
7 | ![]() Kohokammion kannentiiviste. Paperia. Keskellä se tavallisin malli. Vasemmalla 60-luvun alun versio, ja oikealla power jet malli DCOE 149 sekä 48-55 DCO kannentiiviste. |
16 e kpl |
8 |
Neulaventtiili. Metallikärkisiä. Made in Italy. Koot 150-300. Bensapinnan, eli kohon säädöstä kuva tällä sivulla alhaalla. Hinta laskee mitä enemmän ostat. Yhden hinta 15 euroa. Kahden hinta 25 euroa. Neljän hinta 40 euroa. Jos ajat Webruilla jatkossakin, osta yhdet ylimääräiset hyllylle valmiiksi. |
1 kpl 15 euroa 2 kpl 25 euroa 4 kpl 40 euroa |
9 | ![]() koho, muovi. Sopii Weberin mallit 40 DCOE 149, 151, 45 DCOE 152 sekä 48, 50 ja 55 DCO. Muovikoholle säätö 12mm kohon yläreunan ja kannentiivisteen väli. Ei suositella messinkikohon tilalle. Kuva bensapinnan mittaamisesta tällä sivulla alhaalla. Made in EU |
55 euroa kpl |
9 | ![]() koho, messinki. Weberin 40 DCOE mallit 2-139. 45 DCOE mallit 9-69. Messinkikoholle säätö 8mm kohon yläreunan ja kannentiivisteen väli. Kuva bensapinnan mittaamisesta tällä sivulla alhaalla. Made in EU. Hinta 85 euroa kpl tai 140 euroa pari. |
85 euroa kpl, tai 140 pari. |
10 | ![]() seosputken pidin. 28 euroa kpl, tai 80 euroa/4kpl. |
28 euroa kpl |
11 |
|
6 euroa kpl |
12 | tyhjäkäyntisuuttimen pidin. Kohdan 16 kuvassa ylempi. Hinta 15 euroa kpl, tai 50 euroa/4kpl | 15 euroa kpl |
13 | ![]() seosputki. Aidot made in EU. F16, F11, F9, F2. Muitakin saatavilla. Vaikuttaa koneen luonteeseen ja käytökseen pääpiirin alueella, eli noin 3000rpm alkaen ylös asti. Made in EU. Hinta yksittäin tai parina 35/kpl. Neljän sarja 120 euroa. |
35 euroa kpl tai 120 euroa/4kpl |
15 | ![]() Pääsuutin. Made in EU. Kulmikas kanta. Hinta 6 e kpl (Joitakin kokoja löytyy myös käytettynä 4 e kpl) |
6 euroa kpl |
16 | ![]() joutokäyntisuutin. Koot 45-65. F6, F8 ja F9. Kuvassa alempi. Ylinnä kuvassa joutokäyntisuuttimen pidin, osa 12 hinta 16 euroa. Suuttimen hinta 6 e kpl. (Joitakin kokoja löytyy myös käytettynä 4 e kpl) |
6 euroa kpl |
17 | ![]() Hajotin 45 DCOE ja 48 DCOE. Made in EU. Saatavilla kanavakoot 3,5 ja 4,5 sekä 5. Kaikki 45 DCOE runkoon. Eroa vain kanavan koossa. Hajottimen hinta 70 euroa kpl, tai 190 euroa neljän sarja |
190 euroa neljän sarja |
17 | ![]() hajotin 40 DCOE. Made in EU. Aikoinaan ollut useita erilaisia. Nykyään saatavilla vain kuvan mallia 4,5 kanavalla. Saatavilla jousikiinnityksellä vanhimpiin ja ruuvikiinnityksellä 80-luvulta tämän päivän malleihin. Hinta 70 euroa kpl, tai 190 euroa neljän sarja. |
190 euroa neljän sarja |
17 | hajotin. 48 DCO, 50 DCO ja 55 DCO. (ei sovi 48 DCOE). Saatavilla vain 5.0 kanavakokoa. Hinta 70 euroa kpl, tai 190 euroa neljän sarja | 190 euroa neljän sarja |
![]() Holkki jolla imutorvelle tarkoitetun 40 DCOE vakiohajottimen saa tuettua paikoilleen ilman alkuperäistä kaasarin sisälle uppoavaa imutorvea. Hinta 90 euroa/4kpl. Luonnollinen vaihtoehto tälle on käyttää upotettavia imutorvia. |
||
![]() 40 DCOE vanhan mallin hajottimen lukitusjousi |
8 euroa kpl | |
21 | Levy upotettavan imutorven kiinnitykseen 40 DCOE | 2,50 e kpl |
21 | levy upotettavan imutorven kiinnitykseen 45 DCOE | 2,50 e kpl |
21 | levy upotettavan imuorven kiinnitykseen 48 DCO. Yhden hinta 6 euroa kpl. 8 kpl 40 euroa | 6 e kpl. |
22 | ![]() Kurkku 40 DCOE saatavilla koot 24-36mm Kurkku 45 DCOE koot 28-40mm. Useimmat koot saatavilla millin välein. Made in EU. Hinta 35 euroa kpl jos ostetaan 1-2 kpl kerralla. Neljän sarjan hinta 120 euroa. |
120 euroa 4/kpl sarja |
22 | Kurkku 48 DCOE. Saatavilla vain koot 38 ja 40mm. Hinta 40 euroa kpl jos ostetaan 1-2 kpl kerralla. Neljän sarjan hinta 140 euroa. | 140 euroa 4/kpl sarja |
22 | ![]() kurkku 48 ja 50 DCO. Saatavilla koot 36 -46 mm. Hinta 60 euroa kpl, jos ostetaan 1-2 kpl kerralla. Neljän sarjan hinta yhteensä 190 euroa. |
190 euroa 4/kpl sarja |
23 | Pinnapultti imutorven ja/tai ilmanputsarin kiinnitykseen. 4 kpl 20 euroa tai 8 kpl sarja yhteensä 35 euroa. | |
24 | Lukkolevy ruuvien lukitukseen. VINKKI: Älä käytä kilpa-autoissa lukkopeltiä vaan kiinnitä vierekkäiset ruuvit toisiinsa punomalla rautalanka kannan läpi ruuvista toiseen. Ruuvin kannassa on reiät valmiina. | |
25 | Muovinen peitehattu by-pass ruuvin päälle. Ei pakollinen. Ajatuksena hillitä tietämätöntä ruuvailua. | |
26 | By-pass säätöruuvi. Vakioasetus kaikki ruuvit täysin kiinni. Avataan tarpeen mukaan jos synkkamittari näyttää että jossain pytyssä on erilaiset alipaineet kuin muissa. Tämä ruuvi ei ole säädä bensaa, vaan ainostaan päästää ilmaa läpän ohi jos on tarpeen. | |
27 | lukkomutteri by-pass ruuville. Perusmillinen | |
28 | ![]() lukitusruuvi, kurkku ja hajotin 45 DCOE. 12 euroa kpl tai 40 e /4kpl. VINKKI: Kilpakäytössä sido ruuvista toiseen rautalangalla lukitus kannan reikien läpi. Pysyy takuulla paikallaan eikä tarvitse kiristää turhan tiukkaan. 45 DCOE:n käyttämät lukkopellit ei huolimattomasti taiteltuna tee tehtäväänsä. |
12 euroa kpl |
![]() Weberin vanhan mallin avoimen kuulalaakerin päälle pölysuoja, jousi ja levy, sekä akselin päähän mutteri ja lukkolevy. Kaikkia 2 kpl, siis yhden kaasarin tarpeet. Sarjan hinta 45 euroa. |
45 euroa | |
31 | ![]() lukkolevy läppäakselin mutterille |
2,50 e kpl |
32 | mutteri akselin päätyyn. M7. | 2,50 e kpl |
![]() Peitelevy akselin päätyyn mutterin ja lukkolevyn alle. |
5 e kpl. |
|
33 | ![]() kaasuläppä 40 ja 45 sekä 48 DCOE. Huomio että näitä on ollut useita erilaisia. Eroja mm astekulmassa. Nyt tarjolla 78 ja 79.30 astetta. Hinta 90 euroa neljän sarja. |
28 euroa kpl |
33 | kaasuläppä DCO sarjan isorunkoisiin 50 ja 55mm joissa kulmana 83 astetta | 28 euroa kpl. |
Kaasuläppäakseli 40 DCOE. Akselissa ei ole valmiina reikää pumpun käytön sokalle. Tyhjä akseli, ei mitään osia mukana. | 45 euroa kpl | |
![]() 50 DCO Weberiin akseli joka eroaa vanhasta siten että tässä on molemmissa päissä mutterit ja mahdollisuus liittää kumpaan päätyyn tahansa vipua tai läpän asentotunnistinta. Mukana akseli, kuulalakerit, 2 läppää ruuveineen sekä akselin päätyyn mutterit ja lukolevyt. Yhden kaasarin akseli osineen 145 euroa. |
145 euroa. | |
|
||
![]() Stefa akselin ympärille kuulalaakerin alle. DCO ja DCOE. Tätä ei ole kaikista vanhimmissa DCOE kaasuttimissa. Voi toki lisätä vanhempiinkin koneistamalla tälle paikan runkoon. Vakiona ilmeisesti turbokauden malleista 151,152 alkaen. Nimellismitat 12mm/8mm/3mm. Osasta mitattuna 12.2mm/7.8mm/3.2mm. Hinta 12,50 e kpl |
12,50e kpl | |
35 | Läpän ruuvi. Webereissä on nähty kahta erilaista. Tasakantainen ruuvi. | 2,50 e kpl |
35 | Läpän ruuvi. Kartiokannalla. | 3,50 e kpl |
36 | ![]() Tiiviste DCOE pohjaan. Kumitiivisteen hinta 5 euroa kpl. Tarvittaessa löytyy myös ruuveja uutena, sekä ehjää käytettyä alumiiniluukkua jos nykyinen on syöpynyt. Tämähän on vedenerotuskaivo. |
Kumitiiviste 5 euroa kpl |
41 | ![]() Peitelevy kaasuläppien väliin+tiiviste+2 ruuvia. Sarja yhtä kaasaria varten yhteensä 18 euroa. |
18 euroa srj |
42 | ![]() ![]() rikastimen käyttövipu rattaineen. Kuvassa alla vasemmalla vakiomalli jossa veto oikealle. Hinta 80 euroa kpl tai 120 euroa pari. (saatavilla myös toiseen suuntaan vetävä, alakuvassa oikealla, joka on tilaustavaraa 90 e kpl, 140 e pari.) |
80 e kpl. |
42 | ![]() Rikastinvaijerin kiinnitykseen osat. Yhtä kaasaria varten 14 euroa. |
14 euroa |
Peitelevy rikastimen kohdalle. | ||
43 | ![]() kiihdytyspumpun takaiskuventtiili. Koko merkintä kyljessä. Saatavilla mm 100 ja 50. Vaihtoehtona myös 0, eli ilman reikää kyljessä. Tämä 0 antaa täyden pumpun iskunpituuden verran bensaa koneelle ja silloin ruiskun kesto on ajallisesti pitkä. Mitä isompi numero kyljessä, sen lyhempikestoinen ruisku. Isorunkoissa DCO Webereissä vakiona koko 100 joka antaa nopeasti reagoivalle kisakoneelle lyhytkestoisen ruiskun. Tavallinen koko DCOE tuplakaasareille katukäyttöön on 50. Saatavilla myös muita kokoja. |
18 euroa kpl |
Läppäakselin päätyyn iso peitelevy. | 5 euroa. | |
45 | ![]() Kaasuvipu DCOE. Lyhyt. Sopii silloin kun imusarja tuo kaasarit lähelle toisiaan. Hinta 60 euroa pari tai 40 euroa kpl. |
60 euroa pari tai 40 e kpl. |
45 | ![]() ![]() kaasuvipu DCOE. Alkuperäinen. Sopii esim monet Fordit. Ylettyy kaasarista toiseen silloin kun kaasuttimen runkojen väli on 30mm tai vähemmän. Hinta 40 euroa kpl vipu oikealla jossa säätöruuvit. Vipu vasemmalla jossa tuplalenkki 15 euroa kpl. Yhteensä 50 euroa pari. |
50 euroa pari tai 15 ja 40 e kpl. |
45 | ![]() Kaasuvipu DCOE. Alkuperäinen. 15 euroa |
15 euroa |
45 | ![]() ![]() Kaasuvipu 48-55 DCO isorunkoiset. Sopii myös 40 ja 45 DCOE. Leveys noin 37mm kaasarin rungosta toiseen. Kaksi mahdollista paikkaa läpän avauksen ruuville. Hinta 60 euroa pari |
60 e pari |
45 | ![]() ![]() DCOE kaasuvipu pari Volvo ja Opel, eli koneet joissa kaasuttimet on tavallista kauempana toisistaan. Tässä leveys noin 45mm rungosta toiseen. Kuulapään on tarkoitus liikkua vaakatasossa. Hinta 60 euroa pari |
60 e pari |
![]() ![]() Nippa vaijerin kiinnitykseen. Järeän kokoinen. Tarkoitettu VW tuplalenkkiin. Lähimmäksi sopiva myös Weberin tuplalenkkiin. Nippa ja ruuvi yhteishinnaltaan 15 euroa. Weberin vipu 15 euroa |
15 euroa. | |
45 | ![]() ![]() Kaasuvipu DCOE ja DCO. Oikea tai vasen. Hinta 35 euroa kpl. |
35 euroa kpl. |
45 | ![]() ![]() Kaasuvipu DCOE ja DCO. Peilikuvaa ei tarjolla. Sopii vain kuvan puolelle. Hinta 20 euroa |
20 euroa kpl |
45 | ![]() ![]() Kaasuvipu DCOE ja DCO. Mallia LP1000, eli vaijerisarjan mukana tuleva käyttökelpoinen vipupari. Ylettyy leveällekin välille. Leveys ulkopinnasta toiseen 38mm. Siis maksimi kaasuttimen runkojen väli. Ylettyy useimmat muut paitsi CIH Opel ja osa B20 Volvoista. Kuvassa jossa kiinni kaasareissa välilevyä on lyhennetty noin 8mm jolloin sopii Volvon vinokoneen imusarjaan. Lyhennä tarpeen mukaan. Huomaa että vivut tulevat noin 2cm kaasarin laipan tasosta imusarjan puolelle. Saattaa vaatia lisätilan tekemisen imusarjaan. Hinta 60 euroa pari. |
60 euroa pari |
45 | ![]() Kaasuvipu DCOE ja DCO. Mallia LP3000, eli vaijerisarjan mukana tuleva käyttökelpoinen vipupari. Ylettyy leveällekin välille. Leveys ulkopinnasta toiseen 38mm. Siis maksimi kaasuttimen runkojen väli. Ylettyy useimmat muut paitsi CIH Opel ja osa B20 Volvoista. Lyhennä tarpeen mukaan. Huomaa että vivut tulevat noin 2cm kaasarin laipan tasosta imusarjan puolelle. Saattaa vaatia lisätilan tekemisen imusarjaan. Tässä LP3000 mallissa käyttö tulee alta. Muuten samanlainen kuin yllä LP1000 vivut. Hinta 60 euroa pari. |
60 euroa pari |
45 | ![]() ![]() Kaasuvipu LP vaijerisarjasta yksittäiselle DCOE Weberille. Tässä on mahdolliset kiinnityspisteet sekä akselin yläpuolella pystyliikkeelle, että alapuolella vaakatason liikkeelle. On tarkoitettu vain kuvan puolelle. Ei sovi toiselle reunalle. Hinta 15 euroa |
15 euroa kpl. |
46 | kartioprikka jousen alle. 4,50 e kpl tai 14 euroa/4kpl | |
47 | Jousi seosruuville ja läpän avausruuville. | 2,50 e kpl |
48 | ![]() Progressioreikien peitetulppa. Useita eri kierteitä, Tarkista kierteen päältä halkaisija. Useita malleja saatavilla ja monia hyllylläkin. 8mm kierteellä tulppa 10 e kpl. |
10 e kpl |
48 | ![]() Progressioreikien peitetulppa. Osassa Webereitä tulppa ei ole kierteellä, vaan on puristettu paikalleen kuten pakkasproppu. Näitäkin on vielä useaa eri kokoa. mm 6.25 ja 7.25mm. Hinta 12 e kpl |
12 e kpl |
49 | ![]() pumpun suuttimen alumiiniprikka. Tiivistää suuttimen runkoon. Jos tämä vuotaa, suutinta pitkin tiputtaa bensaa tyhjäkäynnillä. Tyhjentää rungon pesässä olevat bensat koneelle. Suutin myydään erikseen. Suuttimet löytyy osanumerolla 57. |
alumiinitiiviste 2,50 euroa kpl |
50 | VAIHDA ENNEN KUIN KATKEAA. Palautusjousi on Weberin heikko kohta. Kestää yleensä 4-20 vuotta. Vaihda kilpakäytössä jouset uusiin kahden vuoden välein. Saatavilla myös ulkopuolista lisäjousta varmistuksena. Katso sivun lopusta. Monet tuplavaijerisarjat käyttää vakion lisäksi omia palautusjousiaan.![]() palautusjousi erikseen ilman levyä. Weberissä palautusjousi katkeaa usein. Yksi jousi/kaasutin. Löytyy kohokammion kannen alta pumpun vierestä. Alalenkin kiinnitys imusarjan laippaa vasten olevan huoltoluukun alta. Vaihda molemmat kaasarit kerralla. Kahden kaasarin sarja jouset levyineen yhteensä 22 euroa. |
9 euroa kpl |
51 | palautusjousen kiinnityslevy. Kuvassa jousen vieressä. | 4 euroa kpl |
52 | läpänavausruuvi + jousi. M5 | 6 euroa kpl |
53 | ![]() Mänta kiihdytyspumppuun. DCOE ja DCO |
25 euroa kpl |
54 |
![]() |
18 euroa kpl |
55 |
![]() Jousi rikastimen mäntään DCOE 8 euroa. Myös jousen päälle tulevat osat löytyy käytettynä. Niitä on kahdet eri mallit. Kuvassa tavallisin. 10 euroa yhden jousen päälle tulevat osat. |
Jousi 8 euroa kpl |
56 | ![]() joutokäynnin seosruuvi, useita erilaisia. kuvassa se tavallisin malli: 40 DCOE 151 ja 45 DCOE 152 mallien ruuvi jota on käytetty 1980-luvulta tähän päivään. Seosruuvi 7,50 euroa kpl. |
7,50 e kpl. |
56 | ![]() Joutokäynnin seosruuvi vanha malli. 1960-luvun DCOE kaasareissa aina, ja 1970 alussa oli käytössä seosruuvi jossa jyrkempi kartio kuin uudessa seosruuvissa. 40 DCOE mallinumerot 2-32 käyttää aina vanhaa ruuvia, ja se myös käyttäytyy luontevammin vanhassa rungossa. Kuvassa alla vanha ja yllä uusi ruuvimalli. Hinta vanhan version ruuville 12,50 kpl |
12,50 e kpl |
56 | Joutokäynnin seosruuvi neulakärkinen. DCOE 1970-80-lukua. Tarkista saatavuus. | |
57 | ![]() kiihdytyspumpun suutin. Saatavilla koot 30-90. (alumiiniprikka tämän alle löytyy osanro 49. Prikkaa ei tule suuttimen mukana) Kappale hinta suuttimelle 15 euroa. Neljän sarja 55 euroa. |
15 euroa kpl |
58 | O-rengas tulpan kantaan. kpl. Kuva alla | 3,75 euroa kpl |
59 | ![]() Peitetulppa suuttimen päälle. Uuden hinta 15 euroa kpl. Käytetty 5 e kpl. O-rengas ei tule uuden tulpan mukana, mutta erikseen löytyy. |
Tulpan hinta käytetty ja uusi. 5-15 euroa kpl |
60 | ![]() Kiihdytyspumpun varren jousi. Näitä on edelleen saatavilla erilaisia jäykkyyksiä. Tavallisin on viimeisen version jousi jota käytetty DCOE malleissa 151 ja 152. Se antaa katukoneelle sopivan pitkäkestoisen ruiskun. Jäykemmät lyhyemmät jouset antavat saman bensamäärän nopeammin, eli sopivat nopeammin reagoiviin koneisiin. DCOE malleissa vakiona 151 ja 152. Katukäyttöön jousi 4760006400. Jousen vapaa pituus noin 58mm. 48 DCO kisakaasuttimen vakiojousi 4760006800 on vapaalta pituudeltaan noin 50mm. Kirein jousi on -034 numerolla joka on vapaalta pituudeltaan noin 45mm. |
8 euroa kpl |
61 | ![]() |
|
62 ja 74 | ![]() Rikastímen seosputkia käytettynä. Tämä on yksi Weberin herkimpiä kohtia jäädä jumiin. Purkukuvassa osat 62 ja 74. Vanhimmissa malliessa nämä on 1-osaisia. Viimeisimmissä kahdessa osassa. Kokoja 85F9 ja 100F5 löytyy vähintään neljän sarja. 60F5, 70F5, 70F10, 80F1, 90F5, 90F7, 90F8, 100F1 kokoja löytyy vain 1-3 kpl kutakin. Sopii DCOE, IDF, DCNF. Hinta 10 euroa kpl, tai 30 euroa neljän sarja. |
10 e kpl, tai 30 e/4kpl. |
63 | ![]() Kiihdytyspumpun kuula. |
4 euroa kpl |
63 | Kiihdytyspumpun kuula. Käytetty. 4 e kpl. 10 e neljän sarja | 4 kpl käytettynä 10 euroa yht. |
64 | Kiihdytyspumpun messinkitappi. Varastossa käytettyjä. Kuva yllä. | |
65 | Kiihdytyspumpun tulppa. Varastossa käytettyjä Kuva yllä. | |
68 | ![]() polttoaineen T-banjoliitin. Suora. |
28 euroa kpl |
68 | ![]() polttoaineen banjoliitin. 90 ast. kulma. Ilman pulttia. |
10 euroa kpl. |
68 | ![]() Polttoaineen banjoliitin helmiliitokselle.Kisamalleissa kuten 48 IDA ja nykyisinkin 45 DCOE 9 käytössä oleva liitin. Liitä tähän helmiliitoksella kupariputkea. |
10 euroa kpl |
69 | ![]() Banjoliittiminen tiivisteet. Punaista "fiiberiä" 1+1 kpl, yhteensä 5 euroa VINKKI kaikille punaiselle fiiberitiivisteille: Älä asenna kuivana, vaan laita tippa öljyä väliin niin tiivistää paremmin. |
5 e pari |
70 | ![]() Banjopultti. Erikseen, ilman tiivisteitä. |
28 e kpl |
72 | Kohon akseli. Sopii sekä messinki- että muovikohon kanssa DCOE ja DCO Weberit. 5 euroa kpl |
5 e kpl |
* Weber DCO ja DCOE sarjaan ulkopuolinen palautusjousi. Toimii lisäjousena tai varmistuksena. Jossain kisaluokissa ainakin briteissä vaaditaan ylimääräinen palautusjousi kaasulle. Kuvassa sarja asennettuna sekä irrallaan osina. Hinta 55 euroa.
* Weber suutinlajitelmat. Weber DCOE ja IDF mallien uusia pääsuuttimia ja lisäilmasuuttimia edullisesti isommissa erissä säätäjille, aktiiviharrastajille ja tiimeille. 48 suuttimen erä hintaan 180 euroa. Kappalehinnaksi tulee siis 3,75 euroa. Voit itse valita mitä kokoja ja määriä haluat lajitelmaasi. 48 suuttimen lajitelma jossa on 4 kpl kutakin kokoa voisi näyttää vaikka tältä: Pääsuuttimia koot 145, 150, 155, 160, 165, 170, 175, 180 ja ilmoja koot 160, 170, 180, 190.
* Suutintulkki. Kaasuttimien suuttimien mittaamiseen. Tällä voit varmistaa täsmääkö koko siihen mitä kyljessä lukee vai onko joku aiempi omistaja käynyt poralla säätämässä. Kahta kokoa tarjolla. Pienemmässä tulkissa on koot 045-150, ja isommassa 150-300. Made in Germany ! Tilaustavaraa. Hinta 65 euroa kpl.
* Alipaineliitin synkkamittaria tai virranjakajaa varten. Käytettyjä. Uusia liittimiä ei enää saada. Kierre M5. Sopii Suoraan niihin Webereihin joissa paikka on valmiina sekä kaikkiin Dellorton DHLA ja Solexin ADDHE ja DDH malleihin. Monissa muissakin kaasareissa ja läppärungoissa on valmiina paikka alipaineliittimelle. Ellei valmista paikkaa ole, sen voi tehdä synkkamittaria varten myös imusarjaan. Virranjakajaa varten alipaine pitäisi ottaa kaasuläpän kohdalta. Liittimen hinta 8 euroa kpl tai 15 euroa / 4 kpl.
* Weber tarrat. Taas saatavilla pitkän tauon jälkeen. Alkuperäisiä uusia Weber tarroja. Koko 11x4cm. Hinta 6 e kpl. Jos haluat tilata tarroja, etkä tarvitse muuta, voit maksaa kaksi tarraa yhteensä 12 euroa tilille FI8457108320035523 Free Technics. Postitus sisältyy hintaan. Viestiksi: Weber tarrat ja nimesi ja osoitteetkin jos tilaa riittää. Kerro maksusta ja osoitteesi sähköpostilla tai soittamalla, niin tarrat tulee kirjeessä suoraan kotiisi. Tarroja on varastossa runsaasti. Voit kerralla tilata myös enemmän tarroja jos haluat, mutta pidetään miniminä 2 kpl
* Weber kirja. Englanninkielinen old-skool manuaali Weberin kaasuttimista ja osista. 92 sivua, A4 kokoinen. Weber Tuning Manual. Hinta 30 euroa.
* Bensapinnan säätö Weber vaakaimukaasareissa. Mallit DCOE ja DCO. Kantta ei laiteta ylösalaisin, vaan mitataan pystyasennossa kohon ja kannentiivisteen väli. Neulaventtiilin kuulaa ei paineta kasaan, vaan koho hakee itsestään oikean paikkansa kun kantta pitää pystysuorassa. Muovikoholle väli 12mm ja messinkikoholle 8mm.
(Ainoa poikkeus tähän mittaan on jos vanhaan messinkoholle tarkoitettuun kanteen on vaihdettu jälkeenpäin muovikoho. Silloin kumpikaan näistä arvoista ei ole oikea. Muovikohoille tarkoitetut kannet tunnistaa powerjet "siivekkeistä", eli on kannen yläpinnassa edessä on kohoumat kuten kuvassa. 40-45 DCOE kaasareissa mallinumerot 149-152 ja kaikki DCO isorunkoiset on aina olleet muovikoholla. Alle 100 mallinumeroiset 38, 40, 42, 45 ja 48 DCOE:t on aina lähteneet tehtaalta messinkoholla. Kohon akselin etäisyys kanteen muuttui samalla kun koho vaihtui muoviin. Muovikoholle tarkoitetussa kannessa akselin reiän keskikohdan etäisyys tiivistepinnasta on 18.6mm, kun messinkikohon kannen vastaava mitta on 22.6mm.)