Viritysosia ja varusteita klassikkoautoihin.

Pikatiedote


Olemme lomalla. Puhelin ja kauppa on suljettuna. Sähköpostilla ajoittain tavoittaa. Seuraavaksi paikalla joulukuun puolivälin paikkeilla.

eltsu61

Kaasuttimien huoltosarjat

Huoltosarjasta kannattaa aloittaa jos kaasarissa on ongelmia. Monet vaivat saa kuntoon jo huoltosarjalla. Huoltosarjoista ei ole apua väljäksi kuluneeseen läppäakseliin/runkoon. Jos kaasari on huolella loppuun ajettu (yleensä noin 200tkm), ei auta muu kuin uusi kaasari. Väljälläkin kaasarilla pääsee liikkeelle, mutta esim päästörajoista selviäminen ei ole niin suoraviivaista. Varmista myös ettei bensapumpulta tuleva paine ole liian korkea. Yllättävän monet vakiopumput tekevät ylipainetta. Varsinkin tämän päivän mekaaniset tarvikepumput tekevät usein ihan arvaamattomia paineta. Paine kannattaa aina mitata. Väärällä paineella saa vain ongelmia. Weberille sopiva paine on 0.15-0.20 bar. Solexeille usein 0.30 bar. Muitakin huoltosarjoja kaasuttimille on saatavilla. Weber, Dellorto, Solex, Pierburg, Zenith. Fomoco, Ozone ym. Lähes kaikki merkit. Ellet näe tarvitsemaasi, kysy. Lähes kaikkiin 60-80-lukuisiin eurooppalaisiin kaasareihin saadaan huoltosarja.

Useissa huoltosarjoissa on valinnaisia osia. Usein yhdellä huoltosarjalla pyritään kattamaan monta versiota kyseisestä kaasarista. Aina ei siis ole syytä huoleen vaikka "osia jäi yli". Pientä sisällön vaihtelua on myös tullut jossain sarjoissa vastaan. Muutamissa huoltosarjoissa tulee mukana suuttimia. ÄLÄ vaihda niitä ajattelematta. Katso onko saman kokoiset kuin entiset. Jos koko on eri, uudet voi olla huonommatkin. Testaa kumpi toimii paremmin. Älä jätä uusia suuttimia käyttöön jos auto alkoi nykimään tai tuli muita oireita.

Järjestys Weberin listauksessa kaasarin kurkun koon mukaan. Värikoodaus kertoo onko tavaraa heti varastossa. Mallimerkintä Weber 28 IMB vihreänä tarkoittaa että sarjaa on 17.10. 2019 tsekattuna hyllyllä. Punaisena Weber 28 IMB tarkoittaa ettei tuotetta ole normaalisti hyllyllä, vaan saatavilla yleensä 1-2 viikon toimitusajalla. Mustalla Weber 28 IMB tarkoittaa että sarjaa on vain 1kpl varastossa tai ainoa juuri tulossa tai menossa. kysy tarkemmin missä mennään. Jos huoltosarjaasi ei ole hyllyllä, älä jää odottamaan, vaan tilaa se heti kun tarve on. Kaikkia huoltosarjoja ei ole tarkoituskaan pitää aina hyllyllä, vaan tilataan vasta pyydettäessä.

WEBER


- Weber 26 OC. Ei huoltosarja, vaan pelkät tiivisteet Fiat 500 Farmarimallin vaakaimukaasuttimeen. Mallit 500 D ja 500F. Vanha italialainen sarja. Sisältää kohokammion kannentiivisteen. Tiivisteen kaasuttimen alle ja vielä imusarjan ja kannen väliin. Hinta 20 euroa.


- Weber 28 IMB. Huoltosarja Fiat 126 ja Fiat 500 1-kurkkuiselle pystykaasuttimelle. Toimitusaika 1-2 viikkoa. Hinta 50 euroa.


- Weber 28/36 DCD. Huoltosarja jossa mukana tiivisteet ja neulaventtiili. 36/36 DCD mallille oma sarjansa.  Molemmissa hinta sama 55 euroa


- Weber 28/30 DFTH. Fordin alkuperäisasennus. Huoltosarjassa mukana kiihdytyspumpun kalvo, toinen kalvo, neulaventtiili, tiivisteet sekä läppäakselia varten tiivisteet ja nailonliuskat. Huoltosarjan hinta 75 euroa. OEM laatua = alkuperäinen tai alkuperäistä vastaava.


- Weber 28/30 DFTM. Fordin alkuperäisasennus. Huoltosarja WE420. Hinta 75 euroa.


- Weber 28/32 TLDM. Fordin alkuperäisasennus. Huoltosarjassa mukana kiihdytyspumpun kalvo, toinen kalvo, neulaventtiili, tiivisteet, tiivisteet läppäakselia varten sekä seosruuvi. Huoltosarjan WE469 hinta 75 euroa. OEM laatua


HuoltosarjaWE419Weber3034DFTH
- Weber 30/34 DFTH.
Fordin alkuperäisasennus. Kiihdytyspumpun kalvo, toinen kalvo kolmelle ruuville, neulaventtiili, tiivisteet sekä läppäakselia varten stefat ja nailonliuskat. Huoltosarjan hinta 75 euroa. OEM laatua.


- Weber 32 IMPE. Fiat 1100 ym. 1-kurkkuinen 50-luvun lopun ja 60-luvun kaasuttimen huoltosarja. Mäntäpumpulla, eli kalvoa ei ole mukana. Hinta 35 euroa.


- Weber 32 IBA. Fiat 127 ym. Huoltosarja jossa tiivisteet, neulaventtiili sekä kalvo 6mm tapilla. Toimitusaika 1-2 viikkoa Hinta 55 euroa.


huoltosarjaWeber32ICEVkoko640
- Weber 32 ICEV
. Fiat ym. Huoltosarja 1-kurkkuiselle jossa mukana tiivisteet ja pumpun kalvo ja neulaventtiili. Huom, kalvossa 6mm tappi. Hinta 55 euroa.


WeberTLMservicekit
- Weber 32 TLM. Ford Fiesta viimeiset kaasarikoneet. 75 euroa. Tilaustavaraa toimitusaika 1-2 viikkoa.


- Weber 32 DIC. Fiat 850 Coupe ym pieni 2-kurkkuinen pystykaasutin.Huoltosarjassa erilainen kiihdytyspumpun kalvo, neulaventtiili ja tiivisteet. Yleensä toimitusaika 1-2 viikkoa. Hinta 65 euroa.


huoltosarjaDIR
- Weber 32 DIR.
Renault/Volvo 2-kurkkuinen (32/32) vaiheittain aukeava pystykaasutin. Useita eri versioita. Huoltosarjassa kannentiivisteet ym tiivisteet, kalvo ja neulaventtiili. Hinta 75 euroa.


varaosatDAThuoltosarja
- Weber 32 DAT turbo
. Turbokaasarin huoltosarja kumikannentiivisteellä. Neulaventtiileissä on varaa valita. 200 kokoisella venttiilillä tehot maksimi n 150hv, kun 250 kokoisella tavara riittää noin 200 hv asti. Normaalisti aina varastossa. Metallikärkisellä 200 kokoisella neulaventtiilillä huoltosarjan hinta 75 euroa. 250 kumikärkisellä neulaventtiilillä sarjan hinta 85 euroa.


- Weber 32 DFE ja 32 DFM. Ford Kent GT koneen 2-kurkkuisen alkuperäisen Weberin huoltosarja. Sisältää tiivisteet, pumpun kalvon, neulaventtiilin ja seosruuvin. WE438. Hinta 65 euroa.


HuolosarjaDMTRSuppea320
- Weber 32/34 DMTL/DMTR
.
Suppea edullisempi huoltosarja. Hyvää laatua. Made in Italy. Mukana Kiihdytyspumpun kalvo, neulaventtiili ja tiivisteet. Neulaventtiili on kokoa 150 eli ei riitä isolle koneelle. Hinta 55 euroa.


HuoltosarjaDMTLjaDMTR
- Weber 32/34 DMTL/DMTR.
Laaja huoltosarja jossa mukana kiihdytyspumpun ja power valven kalvot, 175 neulaventtiili, seosruuvi, läppä-akseleiden tiivisteet laakeriliuskat sekä tiivisteet akseleihin, ym. WE411. Hinta 85 euroa. OEM laatua.


varaosatHuoltosarjaWeberDHS
- Weber 32/34 DHS. Renaultin ja Fiat 124 alkuperäisasennus. Osat näyttää samoilta kuin DIR mallissa. Mukana kiihdytyspumpun kalvo, neulaventtiili 175 sekä tiivisteet. Automaattirikastimeen vain pyöreä tiivisterengas. Hinta 35 euroa. Made in italy. Käyttökelpoista tarvikelaatua suoraan varastossa.


huoltosarjaWeberDGVlaaja
- Weber 32/36 DGV. Laaja huoltosarja jossa normaalien kalvon neulaventtiilin ja tiivisteiden lisäksi myös seosruuvi (2 vaihtoehtoa) ja kiihdyspumpun suuttimen pidin/takaiskuventtiili. Tässäkään sarjassa ei ole power valvea kohokammion keskeltä. Hinta 55 euroa.


varaosatDGVpowervalve
- Weber 32/36 DGV. Power valve rikastus yläkierroksille ja rasitukseen. Pelkkä Power Valve erikseen. Kalvo, jousi ja alumiinipalikka kolmelle ruuville. Hinta 65 euroa.


huoltosarja3236DGAVlaaja
- Weber 32/36 DGAV. Huoltosarja jossa kiihdytyspumpun kalvon lisäksi toinen saman kokoinen 4-ruuvin kalvo kohokammion vastakkaiselta puolelta, metallikärkinen neulaventtiili, sekä tiivisteet. Mukana myös seosruuvi ja pumpun suuttimen pidin/venttiili hintaan 65 euroa.


 - Weber 32/36 DFAV. Laaja huoltosarja jossa neulaventtiilin, pumpun kalvon ja tiivisteiden lisäksi myös koho. Toimitusaika 1-2 viikkoa. Sarjan hinta 65 euroa.


HuoltosarjaWeber34ICHWeberICHkuva300
- Weber 34 ICH
. Laaja huoltosarja 1-kurkkuiselle pystykaasuttimelle. Sarjassa pumpun kalvo, power valven kalvo, neulaventtiili 175 ja tiivisteet sekä seosruuvi ja läppäkselin puslat. WE446. Hinta 65 euroa.


HuoltosarjaWeber34ICT
- Weber 34 ICT. Sama kaasari kuin ICH mutta ilman ryyppyä. Sopii myös edullisemmaksi ICH huoltosarjaksi. Toimitusaika 1-2 viikkoa Hinta 45 euroa.


- Weber 34 ADF. Huoltosarja 2-kurkkuiselle sisältää myös lämmöneristelevyn, tavallisten kalvon, neulan ja tiivisteiden lisäksi. Toimitusaika 1-2 viikkoa. Hinta 75 euroa. 


- Weber 34 DMTR. Huoltosarja 2-kurkkuiselle. Sisältää neulaventtiilin ja tiivisteiden lisäksi mm 3 kalvoa. Hinta 85 euroa.


- Weber 36 TLP. Huoltosarja 1-kurkkuiselle Peugeot kaasarille. Hinta 85 euroa. Tilaustavaraa. Toimitusaika 1-2 viikkoa.


- Weber 36 tai 40 IDF Alfa Boxer. Malli jossa tyhjäkäyntisuuttimet vaihdetaan ylhäältä kannen läpi. Kalvon tappi 6mm. Huoltosarjassa pumpun kalvo, neulaventtiili 175, tiivisteet ym  Hinta yhdelle kaasarille 80 euroa. Kahdelle kaasarille 145 euroa.


- Weber 36 DCD. Huoltosarja 36/36 DCD kaasuttimelle jossa mukana tiivisteet ja neulaventtiili. 28/36 DCD mallille oma sarjansa. Normaalisti aina varastossa. Molemmissa hinta sama 55 euroa.


HuoltosarjaWeber36DCNF
- Weber 36 DCNF. Laaja huoltosarja. Mukana tavallisten, neulaventtiilin, kalvon ja tiivisteiden lisäksi myös kohon akseli, bensasuodatin sekä sen peitemutteri, sekä 3 kpl jousia ym. Hinta 75 euroa kpl. tai 135 e pari. Vain tilauksesta. Toimitusaika 1-2 viikkoa. Ei varastossa.


HuoltosarjaWeber36DCNF30036DCNF170korkea
- Weber 36 DCNF.
Suppeampi huoltosarja yhdelle kaasuttimelle. Simca, Talbot, Matra ym. Sarjassa pumpun kalvo, tiivisteet ja neulaventtiili. Hinta kahden kaasuttimen sarja 90 euroa, tai yhden kaasuttimen sarja 55 euroa. Heti varastossa.


WeberDCNVHservicekit
- Weber 36 DCNVH ja DCNVA. Huoltosarja yhdelle kaasuttimelle. Talbot ym. Mukana myös 3-ruuvin kalvo kohokammion alareunaan. Hinta 85 euroa.


HuoltosarjaDCNVH

- Weber 36 DCNVH ja DCNVA.
Huoltosarja yhdelle kaasuttimelle. Mukana kiihdytyspumpun kalvo, neulaventtiili ja tiivisteet. Talbot ym. Hinta 45 euroa


HuoltosarjaWeber38DGASjaDGMS
- Weber 38 DGAS/DGMS
. Huoltosarja V-6 Fordin ym rattailla yhtaikaa aukeavalle 38/38 DGAS ja DGMS pystykaasuttimelle. Sarja ei sisällä rattaita. Niitäkin on saatavilla erikseen. Sarja sisältää tiivisteet, neulaventtiilit ja kiihdytyspumpun kalvon, pumpun suuttimen pitimen eli takaiskuventtiilin sekä seosruuvit, parin kumpaakin mahdollista versiota. Hinta 85 euroa.


- Weber 40 DFAV. Huoltosarja Ford V-6 ym. Sisältää tiivisteet, neulaventtiilin, seosruuvit ja kalvon.  Hinta 75 euroa


HuoltosarjaWeber40DFOopel
- Weber 40 DFO. Opel Sprint huoltosarja yhdelle kaasuttimelle. Toimitusaika 1-2 viikkoa. Hinta 85 euroa kpl.


- Weber 40 DFI. Huoltosarja Ford V-6 ym. Sisältää tiivisteet, neulaventtiilin, seosruuvit ja kalvon. Hinta 85 euroa. Tilaustavaraa Toimitusaika 1-2 viikkoa.


WeberDCLservicekit
- Weber 40 DCL / DCZ. Huoltosarja yhdelle kaasuttimelle. Hinta 180 euroa. Tilaustavaraa. Toimitusaika 1-2 viikkoa.


- Weber 40 DCNF. Huoltosarja DCNF 40 pystykaasuttimelle. 


- Weber 40, 44 tai 48 IDF. Tavallinen malli IDF versioon jossa tyhjäkäyntisuuttimet vaihtuu sivusta. (Alfa Boxerin IDF:ssä tyhjäkäyntisuuttimet vaihtuu ylhäältä päin ja sen vuoksi niihin tämä ei sovi. Niille löytyy oma sarjansa.) Tämä sopii kaikkiin IDF malleihin joissa tyhjäkäyntisuutin löytyy sivusta. Näissäkin on vielä kahta erilaista pumpun kalvoa. Kalvon tappi joko 6mm tai 10mm. Varmista kumpi tarvitaan ennen kuin tilaat. Huoltosarja sisältää kalvon, neulaventtiilin ja tiivisteet. Jokaisella IDF runkokoolle löytyy oma sarjansa mutta kaikissa sama hinta. Useimmiten suoraan varastossa. Hinta kahden kaasuttimen sarjalle 75 euroa.


huoltosarjaIDF
- Weber 40, 44 tai 48 IDF. Yhden kaasarin laaja huoltosarja kuvassa yllä. Tavallinen malli IDF versioon jossa tyhjäkäyntisuuttimet vaihtuu sivusta, ei siis Alfa Romeoon. Sarjassa mukana molemmat vaihtoehdot pumpun kalvosta sekä kaikki kannentiiviisteet. Neulana 175. Kuvassa on siis osat yhdelle kaasarille. Useimmiten suoraan varastossa. Hinta yhdelle kaasarille 55 euroa. Kahden kaasarin sarjana yhteensä 95 euroa.


- WEBER 40 tai 45 DCOE Huoltosarja kunnollinen yhdelle kaasuttimelle. Paperitiivisteet, neulaventtiili valinnaisesti 175 tai 225 kokoa. 175 neulaventtiili riittää tehoissa noin 110hp asti. Weber bensapinnan säädöstä ohje sivulla alinna. Normaalisti aina varastossa. Hinta yhdelle 45 euroa


huoltosarjaWeberDCOEservicekit640
WEBER 40, 45 tai 48 DCOE,  Huoltosarja kahdelle kaasuttimelle. Kohokammion kannentiivisteenä paperitiiviste 175 neuloilla. 175 neulaventtiilit riittää tehoissa noin 220hp asti jos pumppu riittää samaan.  Mukana seosruuvit ja läpän palautusjousi. Weber bensapinnan säädöstä ohje sivulla alinna. Hinta kahdelle kaasuttimelle 85 euroa. Suppeampi sarja ilman seosruuveja ja palautusjousia 75 euroa.


Huoltosarja2xDCOEkumikannentiivisteet
- Weber 40, 45 tai 48 DCOE. Huoltosarja kahdelle kaasuttimelle. Kohokammion kannentiivisteenä tavallinen paperitiiviste sekä kumitiiviste. 200 neulalla. 200 neulaventtiilit riittää tehoissa noin 300hp asti.  Mukana 40mm tiivisteet myös ilmanputsaria vasten sekä paperitiivisteet 45mm kumilaippoja varten. Tässä ei ole mukana alumiiniprikkoja kiihdytyspumpun suuttimen alle. Made in Italy. Hinta kahdelle kaasuttimelle 110 euroa.


huoltosarjaWeberDCOM9216830500DCOMalta300
- Weber 40 DCOM. Huoltosarja kahdelle DCOM kaasuttimelle joissa kiihdytyspumppu kalvoilla. Vaakaimut 80-luvun lopulta. Alfa, Citroen ym. Ei sovi DCOE. Toimitusaika 1-2 viikkoa. Hinta yhteensä 95 euroa kahdelle kaasuttimelle.


huoltosarjaWeberIDA3c
- Weber 40 IDA 3C. Porsche 911 kolmekurkkuisen kaasariparin huoltosarja. Sopii myös Porschen Weberit 46 IDA 3C, 40 IDAS, 40IDT, ja 40 IDTP. Sisältää 2 kpl kiihdytyspumpun kalvoja sekä 2 kpl kumitiivisteet pumpun ja rungon väliin. Neulaventtiilejä 4 kpl, kaasarin paperitiivisteet, o-renkaat ja prikat. Mukana myös 4 kpl bensasuodattimet. Kuvassa yhden kaasarin osat. Huoltosarja kahdelle kaasarille yhteensä 160 euroa.


Weber48IDAservicekit640
- Weber 48 IDA.
Huoltosarja yhdelle tai kahdelle kaasuttimelle.  Kuvassa yhden kaasarin osat. Sisältää neulaventtiilit, kohokammion tiivisteet, läpän ruuvit ja akselin mutterin lukitukset. Hinta yhdelle 50 euroa. Hinta kahdelle yhteensä 90 euroa.


Weber48IDAmasterService640
- Weber 48 IDA
. Laaja huoltosarja yhdelle kaasarille. Toimitusaika 1-2 viikkoa. Hinta 135 euroa yhdelle, tai 240 euroa parille.


- Weber 48, 50 tai 55 DCO. Huoltosarja kahdelle isorunkoiselle vaakaimulle. Sarjassa mukana Tiivisteet ja O-renkaat. Kannentiiviste paperia. Neulaventtiili 250. Seosruuvit. Kohon akseli sekä läppäakselin mutterin lukkolevy. Myös kiihdytyspumpun suuttimen alumiiniprikat mukana. Useimmiten suoraan varastossa. Weber bensapinnan säädöstä ohje sivulla alinna. Hinta 125 euroa.


 

DELLORTO

 


- Dellorto 32 ja 35 DHLB. Huoltosarja yhdelle DHLB vaakaimukaasuttimelle. Sisältää tiivisteet, kalvon ja 150 metalli neulaventtiilin yhdelle kaasuttimelle. 150 kokoinen neulaventtiili riittää noin 60hp/kaasutin. Huoltosarjan hinta 65 euroa.


- Dellorto 40 DHLA. Huoltosarja yhdelle DHLA vaakaimukaasuttimelle. Sisältää paperi tiivisteet, kalvon ja 200 metalli neulaventtiilin yhdelle kaasuttimelle. 200 kokoinen neulaventtiili riittää tehoissa noin 150hp/kaasutin. Hinta 60 euroa.


Huoltosarja2xDHLAbritti640
- Dellorto 40, 45, 48 DHLA.
Huoltosarja kahdelle DHLA kaasuttimelle. Sisältää tavalliset tiivisteet ja pumpun kalvot. Neulat 150 metallikärkiset. 150 neulaventtiilit riittää tehoissa noin 120-130 hp/kaasutinpari. Huoltosarjan hinta YHDELLE kaasuttimelle 55 euroa 150 neulalla tai 70 euroa 200 neulalla. Kahden kaasuuttimen huoltosarjojen hinta 150 kokoisilla neuloilla 95 euroa. Pitkä toimitusaika.


Huoltosarja2xDHLA640
Dellorto 40, 45, 48 DHLA. Huoltosarja kahdelle DHLA kaasuttimelle. Sisältää tiivisteet ja pumpun kalvot. Kohokammion kannentiivisteet on kumia. Ne sopii siis turbolle, ja vaparikin pysyy siistimpänä näillä tiivisteillä. Suutinkannetiivisteet paperia. Neulat 200 metallikärkiset. 200 neulaventtiilit riittää tehoissa n 300 hp/pari. O-renkaita on yleensä liikaa. Huoltosarjojen hinta 110 euroa kahdelle kaasarille.


huoltosarja2xDRLA640
- Dellorto 36/40 DRLA
. Huoltosarja, kahdelle 40 DRLA kaasuttimelle. Mukana tiivisteet, 200 metallineulaventtiilit ja kiihdytyspumpun kalvot. DRLA malleissakin on pieniä eroja. Tässä sarjassa on bensan banjoliittimeen punaiset tiivisteet jotka sopii alumiinipultille. Teräspulttia bensabanjossa löytyy jostain versiosta ja sille kuuluvaa alumiinitiivistettä ei löydy. Sarjassa ei ole o-renkaita synkkamittarin alipainelähtöihin jotka ovat jossain malleissa paikallaan jo tehtaan jäljiltä. Hinta 115 euroa sisältää osat kahdelle kaasuttimelle.


Huoltosarja2xDRLA150neula
- Dellorto 36/40 DRLA.
Huoltosarja, kahdelle 40 DRLA kaasuttimelle. Mukana tiivisteet, 150 metallineulaventtiilit ja kiihdytyspumpun kalvot. DRLA mallissa on kahta erilaista bensabanjoliittimen tiivistettä. Alumiinia ja punaista fiiberiä. Tässä sarjassa on mukana vain 2 kpl punaiset tiivisteet bensabanjoon. Alumiinitiivistettä teräspulttiin ei ole saatavilla. Sarjassa ei ole o-renkaita synkkamittarin alipaineliittimiin jotka löytyy tehdasasennuksena joistakin DRLA malleista.Ilmanputsarin tiiviste on Alfan Boxer mallia. Kaasarien alle ohuet paperitiivisteet on ajateltu lämmöneristelevyn alle ja päälle.  Kahden kaasuttimen sarja yhteensä 95 euroa.


HuoltosarjaDellortoFRPA 
- Dellorto 40 FRPA. Alfa Romeon V-6 koneen "metrikaasarit" Huoltosarjassa 6 kpl neulaventtiileitä, tiivisteet, myös punaiset kumitiivisteet pumpun ja rungon väliin, mutta ei ole kiihdytyspumpun kalvoja. Yksi paketti vielä jäljellä vanhaa erää vanhaan hintaan. (Seuraavan hinta tulee olemaan 145 euroa) Hinta kuudelle pystykaasarille yhteensä 80 euroa  suoraan varastossa.



SOLEX


- Alfa Romeo. Katso listan lopusta DDH ja ADDHE mallit.


HuoltosarjaBMWsolexPDSITkoko640
- BMW 1502-2002 Solex 36/40 PDSI ja PDSIT. Varmista ennen tilaamista onko kaasarin kannessa 5 vai 6 ruuvia. Huoltosarjassa 1-kurkkuiseen 5-ruuvin tiivisteet, 2 kalvoa, neulaventtiili ja 2 suutinta. Varmista suuttimien koot äläkä vaihda jos on erilaiset kuin alkuperäiset. Hinta 65 euroa.


- BMW Solex INAT. 2.kurkkuinen pystykaasutin jota 6-koneissa ollut yhtä ja kahta kappaletta. Samaa INAT kaasutinta kutsutaan joskus myös Zenith ja Pierburg nimillä. Huoltosarjaa ei ole saatavilla BMW INAT kaasuttimeen. MB INAT on saatavilla.




huoltosarjaBMWSolex4a1
- BMW Solex 4a1. 320/6, 520/6, 525, 528, 630, 728, 730. Nelikurkkuinen kaasutin. Ei pidetä varastossa. Otetaan vain tilauksesta. Huoltosarjan hinta 165 euroa.




HuoltosarjaSolex32PBISACitroenSX273koko300
- Citroen AX Solexin 1-kurkkuisella 32 PBISA kaasuttimella. Huoltosarjan hinta 45 euroa.


SolexZ1
- Citroen AX, BX, XM ja ZX. Solex 32/34 ja 34 Z1 ja Z2. Huoltosarjan hinta 90 euroa


SolexEEITservicekit
- Ford V-6 Solex 32, 35 ja 38 EEIT rataskaasutin. Cortina Mk4-5, Granada ym. Huoltosarjassa 3 kpl kalvoja, neulaventtiili ja tiivisteet. Hinta 75 euroa.


- Lancia ym Solex 32/32 PHH. Yhtaikaa aukeava 2-kurkkuinen vaakaimukaasutin. Huoltosarjassa kahdelle kaasuttimelle pumpun kalvot, neulaventtiilit sekä tiivisteet myös imusarjaa ja putsaria vasten. Näissä on nähty kahta erilaista kiihdytyspumpun kalvoa. Molempia on saatavilla. Tarkista onko kalvo kiinni neljällä vai kuudella ruuvilla. Kahden kaasarin sarjan hinta 95 euroa.


- Mercedes Solex 4a1. 4-kurkkuisen Solexin huoltosarja 165 euroa.


- Mercedes 190 SL Solex 44 PHH x 2. 50-luvun lopun, 60-luvun alun klassikkoon huoltosarjaa kahdelle vaakaimulle. Mukana kalvot, neulaventtiilit ja tiivisteet. Kahden kaasuttimen sarja yhteensä 180 euroa.


- Mercedes 230 ym Solex 35/40 INAT. 2-kurkkuinen pystykaasutin. Huoltosarjassa 2 kalvoa, 1 pumpun kumi, neulaventtiili ja tiivisteet. Yhden kaasuttimen sarjan hinta 125 euroa.


- Mercedes 170, 180, 190, 220 vm 1950-1965 32 ja 34 PICB. Solex 1-kurkkuinen SX251. Toimitusaika 1-2 viikkoa. Huoltosarjan hinta yhdelle kaasuttimelle 75 euroa.


HuoltosarjaSolex30 35PDSIopel
- Opel Kadett 1.2 S ja N.ym vm -71 alkaen. Solex 30/35 PDSI. 1-kurkkuinen pystykaasutin jossa kaasuläppä 35mm vaikka kyljessä useimmin lukee 30/35. SX213. Huoltosarjassa pumpun kalvo, neulaventtiili ja tiivisteet. HUOM vanhemmassa Kadettissa on Solex jossa kansi kiinni viidellä ruuvilla. Tämä sarja ei sovi siihen. Tämä huoltosarja sopii malliin jossa on 6 ruuvia kannessa. Hinta 55 euroa.


- Opel Kadett 1.0 ja 1.2N Solex 30 PDSI. 1-kurkkuinen pystykaasutin jossa kaasuläppä 30mm. Tässäkin voi silti kaasuttimen kyljessä lukea 30/35. Varminta ottaa ja mitata rungon koko kaasuläpän sivulta. Huom. Vanhemmassa 60-luvun Kadettissa on Solex jossa kansi on kiinni viidellä ruuvilla. Tämä ei sovi siihen. Tämä sopii malleihin joissa 6 ruuvia kannessa. Normiosien lisäksi tässä mukana myös lämmöneristelevy kaasarin alle. Hinta 75 euroa.


- Opel Ascona/Manta A Solex DIDTA 2-kurkkuinen pystykaasutin. Huoltosarjassa pumpun kalvo, neulaventtiili ja tiivisteet. Hinta 65 euroa.


SolexZ1
- Peugeot 205, 305, 309, 405, ja 605. Solex 32/34 ja 34 Z1 ja Z2. Huoltosarjan hinta 90 euroa.


- Porsche 356. Solex 32 PBIC. Solex 1-kurkkuinen SX251. Huoltosarjan hinta yhdelle kaasuttimelle 85 euroa.


- Porsche 912, 356 Solex 40 PII. 2-kurkkuinen pystykaasutin. Huoltosarjassa kalvo neulaventtiili ja tiivisteet. Hinta kahdelle kaasuttimelle 140 euroa.


SolexZ1
- Volvo Renault koneella jossa Solex 34 Z1 ja Z2. Huoltosarja jossa 5 kpl kalvoja neulaventtiili ja tiivisteet. Hinta 90 euroa.


huoltosarjaSolexCisacVolvo
- Volvo 200/700 ym Solex "Cisac" 28/34 ja 34/34 Z10 ja Z11 mallit. Huoltosarjassa neulaventtiili, 3 kalvoa, ja tiivisteet. Mukana 3 erilaista kohokammion kannentiivistettä, eli tämä SX280 sarja pyrkii kattamaan yleisimmät Cisac mallit. Ryypyn kevennyskalvossa on kuitenkin eroja. Sarjassa on mukana kalvo jonka varsi on pyöreä. Ei sovi levymallisen varren paikalle, vaikka kalvo onkin muuten sama. Tärkeimmät osat, eli neulaventtiili, ja kiihdytyspumpun kalvo ja kannentiiviste sopii aina vuosimallista -85 alkaen. Vanhemmassa korkeassa Cisacissa on erilainen kannentiiviste. Sarjan hinta 85 euroa.


- VW Kupla ym. Solex 28, 30, 31, 34 PICT. Mallit PICT 1, 2, ja 3. Ei sovi PICT-4 malliin. Huoltosarjassa kiihdytyspumpun kalvo, toinen kalvo, neulaventtiili ja tiivisteet. Varmista kalvon mitat. 4-ruuvia ja ruuvien etäisyys keskeltä keskellä noin 27mm suoralta sivulta ja n.38mm ristiin mitattuna. PICT-4 mallissa jako on paljon suurempi ja kuudella ruuvilla. Tavallista laadukkaampi sarja. Hinta 55 euroa.


- VW Solex 31 PICT-4. Malli jossa pumpun kalvo kuudella ruuvilla. Huoltosarjaa ei ole enää saatavilla.


- VW Polo ym. Solex 34 PICT-5, PIC-5. Huoltosarjassa 5 kalvoa, neulaventtiili ja tiivisteet. Hinta 70 euroa.


- VW type 4 Bussi ja Variant 1700/1800. 2 kpl Solex 32 ja 34 PDSIT kaasareita nurkissa. Ei enää tarjolla.


HuoltosarjaSolex2xDDH300
- Solex 40 DDH. Huoltosarja kahdelle DDH kaasuttimelle. Vanhat Italialaiset vaakaimukaasarit ilman kuulalaakereita. Ei sovi saksalainen tai japanilainen DDH. Huoltosarjassa tiivisteet, kalvot, 1.6 neulaventtiilit. Hinta 115 euroa sisältää osat kahdelle kaasuttimelle.


huoltosarjaSolex2xADDHE300varaosatADDHEkalvoeiuraa
- Solex 40, 45 ADDHE. Huoltosarja kahdelle italialaiselle ADDHE kaasuttimelle.  Huoltosarjassa tiivisteet, kalvot, 1.6 neulaventtiilit.  Kalvon tapissa ei ole uraa. Normaalisti suoraan varastossa. Hinta 95 euroa sisältää osat kahdelle kaasuttimelle.


huoltosarjaSolex2xADDHEkalvouralla300varaosatADDHEkalvoura
- Solex 40, 45 ADDHE. Huoltosarja kahdelle italialaiselle ADDHE kaasuttimelle.  Huoltosarjassa tiivisteet, kalvot, 1.6 neulaventtiilit.  Kalvon tapissa on ura. Normaalisti suoraan varastossa. Hinta 125 euroa sisältää osat kahdelle kaasuttimelle. 



ZENITH

 Zenith ja Solex ja Strömberg ja Pierburg menevät merkkeinä osittain päällekkäin. Ellet tästä löydä omaasi katso myös kohta Solex, sekä muut, tai kysy meiltä.


- Ford Cortina Mk1 ja Mk2 Zenith 33 ja 36 VN kaasuttimella. Huoltosarja ZE502, hinta 95 euroa. Tilaustavaraa 1-2 viikkoa.


HuoltosarjaZenith36
- Land Rover 2250cc 67-83, Bedford CF, Hilman, Talbot, Vauxhall ym. Zenith 36 IV ja IVN. huoltosarja ZE503. Mukana tiivisteet ja neulaventtiili. Hinta 75 euroa.


- Mercedes 230 ym Zenith 35/40 INAT. 2-kurkkuinen pystykaasutin. Huoltosarjassa 2 kalvoa, 1 pumpun kumi, neulaventtiili ja tiivisteet. Yhden kaasuttimen sarjan hinta 125 euroa.


huoltosarjaZenithTIN911
- Porsche 911 6-koneen huoltosarja kahdelle 3-kurkkuiselle Zenith 40 TIN kaasuttimelle. Sarjassa 6kpl kiihdytyspumpun kalvoja, 4 kpl neulaventtiileitä sekä kaasuttimen tiivisteet sekä tiivisteet imusarjaa ja ilmanputsaria vasten. Toimitusaika 1-2 viikkoa. Kahden kaasarin huoltosarjan hinta yhteensä 185 euroa.



Renault32IF2
- Renault 5 -82 alkaen. Zenith 32IF7. Tarkista kaasutin. Muitakin on samassa vuosimallissa. Huoltosarja kuvassa. Toimitusaika keskimäärin 2 viikkoa. Hinta 110 euroa.
- Renault 4 ja 5. 850 koneella. Solex 28 IF. Toimitusaika keskimäärin 2 viikkoa. Hinta 100 euroa.


 


MUUT


- Aisan. Mallit 87719 87741 87745. Toyota Corolla 2K,3K,4K vm -72 ja uudemmat. Ei sovi Corolla vm 67-71. Sopii myös Tercel 2A, 3A. Ei sovi Corolla 4A. Ei sovi Corolla 2A, 2E. Ei sovi Toyota 2T. Sarjan hinta 95 euroa. Toimitusaika 1-2 viikkoa


FomocoMotorcraftHuoltosarjaFomocokuva300
Fomoco/ Motorcraft 1V. 1-kurkkuinen kiinteäkurkkuinen vakiokaasutin Ford takavetoisissa 60-luvun lopulta ja 70-luvulta. Ainakin Kent, OHC ja V-4 koneet autoissa Capri, Cortina Mk1-4, Escort Mk1-2. Fiesta, Transit. Saab 96 V-4 1-kurkkuisella Fomoco kaasarilla vm 70 alkaen. Ei sovi Saab 96 Super jossa 2-kurkkuinen, eikä vm -69 jos 1-kurkkuinen Solex PDSIT. Huoltosarjassa FM050 pumpun kalvo, neulaventtiili ja useammat valinnaiset kohokammion tiivisteet. Hinta 60 euroa.


- Fomoco V.V. muuttuvakurkkuinen Ford etuvetoisista ja Sierra. Huoltosarjassa iso kalvo, pienempi kalvo,  kumikärkinen neulaventtiili, tiivisteet. Ei saatavilla tällä hetkellä. Toimitusaikaa ei tiedossa.



HitachiHuoltosarja
- Hitachi DCG 306. Datsun 1000 68-70. Datsun100A, 120A, Sunny 1200, 140Y, 150Y. Nissan, Mazda 1300 71-77, Mazda 323 77-80, Honda Civic 73-79. Toimitusaika keskimäärin 2 viikkoa. Hinta 135 euroa.


- Keihin DA76B. Honda Civic 1335 82-, 1500 75-78, Accord 76-81. Prelude 77-83. ja Rover 213 84-. Toimitusaika keskimäärin 2 viikkoa. Huoltosarjan hinta 130 euroa


- Strömberg CD 150. Saab, Vauxhall ym. Huoltosarja CD028 yhdelle kaasuttimelle. Sarjassa neulaventtiili, tiivisteet ja iso kalvo, kuten alla 175 sarjassa. Sarjan hinta 75 euroa.


HuoltosarjaCD175
- Strömberg CD 175,  CDSE 175. Englantilainen. Volvo 140 sarja sekä 200-sarja vm 77-80 tasoon asti, Saab useimmat, Range Rover, Sunbeam Avanger, Jaguar E-type ym. Huoltosarja CD029 yhdelle kaasuttimelle. Sarjassa kohokammion neulaventtiili, tiivisteet ja iso kalvo. Sarjan hinta 75 euroa kpl tai 120 e /2kpl.


huoltosarja175CDUSVolvo9606207000
- Strömberg CDUS 175. Saksalainen kaasutin. Volvo 200-sarja (-77) -80 alkaen, 300-sarja, Saab ym. Huoltosarja CD034 yhdelle kaasuttimelle. Toimitusaika 1-2 viikkoa. Hinta 85 euroa.


Huoltosarja175CDTUkitMB9606203000
- Strömberg CDTU 175. Mercedes. Huoltosarja CD031 yhdelle kaasuttimelle. Toimitusaika 1-2 viikkoa. Hinta 75 euroa.


- SU HS2. Monet Minit. TuplaSU:t esim Mini Cooper S, Mailer 1300 GT,  Triumph Spitfire. Yksittäisenä mm Mailer 1100, Austin A35/A40/A60. Yhden kaasarin huoltosarja 75 euroa. Kahden kaasarin sarja 120 euroa.


VaraosatSUhuoltosarja
- SU HS4.  Monet Minit (ei kaikki), Morris 1300 ym, Triumph. Yhden kaasarin huoltosarja 75 euroa. Kahden kaasarin sarja 120 euroa.


- SU HS6. Volvo Pyhimys 63-68, Sport, Rover 2000-3500, Triumph TR4, Vauxhall ym. Sarjassa tiivisteet ja kumikärkinen neulaventtiili. Toimitusaika yleensä 1-2 viikkoa. Yhden kaasarin sarja 85 euroa. Kahden kaasarin sarja 140 euroa.


- SU HIF6. Huoltosarja. Hinta 85 euroa.



BMW9612860400 1 hr
-Pierburg 2B4. BMW 1.8 vm 80-83. Huoltosarjan hinta 95 euroa. 


huoltosarjaPierburg2E2ja2E3
- Pierburg 2E2 ja 2E3. Huoltosarjassa ZE511 on tiivisteet, neulaventtiili, 2 kalvoa, 2 erilaista kumikärkista neulaa sekä pyöreän reilun sentin kokoisen kumin jossa kumitappi keskellä. Toimitusaika normaalisti 1-2 viikkoa. Hinta 85 euroa


VarajetHuoltosarja
- Varajet 2. Opel. Huoltosarjassa runsaasti tiivistetavaraa. Useampi vaihtoehtoinen kannentiiviste, neulaventtiili ja pumpun männän tiiviste sekä o-renkaita, prikkoja ja kuulia. Toimitusaika 1-2 viikkoa. Hinta 65 euroa.


HuoltosarjaLada300
- Lada
. Takavetoisten venäläiseen Ozone kaasuttimen huoltosarja jossa mukana tiivisteet, pumpun kalvo ja neulaventtiili. Usein suoraan varastossa. Hinta 55 euroa.


- Polonez. Puolan Polmo Weberin kopiokaasarin huoltosarja. Poistuva sarja. Varaa omasi kun vielä saa. Hinta 55 euroa.


 


DCOEbensapintaMuovikoholla12mm320
* Bensapinnan säätö Weber vaakaimukaasareissa
. Mallit DCOE ja DCO. Kantta ei laiteta ylösalaisin, vaan mitataan pystyasennossa kohon ja kannentiivisteen väli. Neulaventtiilin kuulaa ei paineta kasaan, vaan koho hakee itsestään oikean paikkansa kun kantta pitää pystysuorassa. Muovikoholle väli 12mm ja messinkikoholle 8mm.

(Ainoa poikkeus tähän mittaan on jos vanhaan messinkoholle tarkoitettuun kanteen on vaihdettu jälkeenpäin muovikoho. Silloin kumpikaan näistä arvoista ei ole oikea. Muovikohoille tarkoitetut kannet tunnistaa powerjet "siivekkeistä", eli on kohoumat etureunoissa. 40-45 DCOE kaasareissa mallinumerot 149-152 ja kaikki DCO isorunkoiset on aina olleet muovikoholla. Alle 100 mallinumeroiset 40-45 DCOE:t on aina lähteneet tehtaalta messinkoholla. Kohon akselin etäisyys kannesta muuttui samalla kun koho vaihtui muoviin.)

Language

englanti

ruotsi

Tämä sähköpostiosoite on suojattu spamboteilta. Tarvitset JavaScript-tuen nähdäksesi sen.
Puh. 0400-911356 Olemme lomalla
Puhelin on suljettuna,
Sähköpostilla voi tavoitella.

Kivijalkamyymälä Vihnetie 2
on Suljettuna loman ajan..  
Ei jatkuvaa päivystystä.
Sovitaan aikataulut.

Free Technics Oy
Käyntiosoite: Vihnetie 2
Postitusosoite: Viitahaperonkuja 9
20780 Kaarina, Finland

Tämä sähköpostiosoite on suojattu spamboteilta. Tarvitset JavaScript-tuen nähdäksesi sen.
P: 0400-911356
(Poistunut: 02-2432781)
Tili FI8457108320035523