Viritysosia ja varusteita klassikkoautoihin.

Pikatiedote

Torstaina 14.12. olemme töissä vain aamupäivän. Suljemme myymälän ja puhelimen lounasaikaan. Illalla ollaan taas tavoitettavissa puhelimella.

eltsu61

Kaasuttimien huoltosarjat

Huoltosarjasta kannattaa aloittaa jos kaasarissa on ongelmia. Monet vaivat saa kuntoon jo huoltosarjalla. Huoltosarjoista ei ole apua väljäksi kuluneeseen läppäakseliin/runkoon. Jos kaasari on huolella loppuun ajettu (yleensä noin 200tkm), ei auta muu kuin uusi kaasari. Väljälläkin kaasarilla pääsee liikkeelle, mutta esim päästörajoista selviäminen ei ole niin suoraviivaista. Varmista myös ettei bensapumpulta tuleva paine ole liian korkea. Yllättävän monet vakiopumput tekevät ylipainetta. Weberille sopiva paine on 0.15-0.20 bar. Solexeille usein 0.30 bar. Muitakin huoltosarjoja kaasuttimille on saatavilla. Weber, Dellorto, Solex, Pierburg, Zenith. Fomoco, Ozone ym. Lähes kaikki merkit. Ellet näe tarvitsemaasi, kysy. Lähes kaikkiin 60-80-lukuisiin eurooppalaisiin kaasareihin saadaan huoltosarja.

Useissa huoltosarjoissa on valinnaisia osia. Usein yhdellä huoltosarjalla pyritään kattamaan monta versiota kyseisestä kaasarista. Aina ei siis ole syytä huoleen vaikka "osia jäi yli". Pientä sisällön vaihtelua on myös tullut jossain sarjoissa vastaan. Muutamissa huoltosarjoissa tulee mukana suuttimia. ÄLÄ vaihda niitä ajattelematta. Katso onko saman kokoiset kuin entiset. Jos koko on eri, uudet voi olla huonommatkin. Testaa kumpi toimii paremmin. Älä jätä uusia suuttimia käyttöön jos auto alkoi nykimään tai tuli muita oireita.

Järjestys Weberin listauksessa kaasarin kurkun koon mukaan

WEBER


- Weber 28 IMB. Huoltosarja Fiat 126 ja Fiat 500 1-kurkkuiselle pystykaasuttimelle. Hinta 50 euroa.


- Weber 28/36 DCD. Huoltosarja jossa mukana tiivisteet ja neulaventtiili. 36/36 DCD mallille oma sarjansa. Molemmissa hinta sama 55 euroa


- Weber 28/30 DFTH. Fordin alkuperäisasennus. Huoltosarjassa mukana kiihdytyspumpun kalvo, toinen kalvo, neulaventtiili, tiivisteet sekä läppäakselia varten tiivisteet ja nailonliuskat. Huoltosarjan WE413 hinta 75 euroa. OEM laatua = alkuperäinen tai alkuperäistä vastaava.


- Weber 28/30 DFTM. Fordin alkuperäisasennus. Huoltosarja WE420. Hinta 75 euroa.


- Weber 28/32 TLDM. Fordin alkuperäisasennus. Huoltosarjassa mukana kiihdytyspumpun kalvo, toinen kalvo, neulaventtiili, tiivisteet, tiivisteet läppäakselia varten sekä seosruuvi. Huoltosarjan WE469 hinta 75 euroa. OEM laatua


- Weber 30/34 DFTH. Fordin alkuperäisasennus. Kiihdytyspumpun kalvo, toinen kalvo kolmelle ruuville, neulaventtiili, tiivisteet sekä läppäakselia varten stefat ja nailonliuskat. Huoltosarjan WE419 hinta 75 euroa. OEM laatua.


- Weber 32 IMPE. Fiat 1100 ym. 1-kurkkuinen 50-luvun lopun ja 60-luvun kaasuttimen huoltosarja. Mäntäpumpulla, eli kalvoa ei ole mukana. Hinta 35 euroa.


- Weber 32 IBA. Fiat 127 ym. Huoltosarja jossa tiivisteet, neulaventtiili sekä kalvo 6mm tapilla. Hinta 55 euroa.


huoltosarjaWeber32ICEVkoko640
- Weber 32 ICEV
. Fiat ym. Huoltosarja 1-kurkkuiselle jossa mukana tiivisteet ja pumpun kalvo ja neulaventtiili. Huom, kalvossa 6mm tappi. Hinta 55 euroa.


WeberTLMservicekit
- Weber 32 TLM. Ford Fiesta viimeiset kaasarikoneet. 75 euroa. Tilaustavaraa.


WeberDIRservicekit
- Weber 32 DIR.
Renault/Volvo 2-kurkkuinen (32/32) vaiheittain aukeava pystykaasutin. Useita eri versioita. Huoltosarjassa kannentiivisteet ym tiivisteet, kalvo ja neulaventtiili. Hinta 65 euroa.


varaosatDAThuoltosarja
- Weber 32 DAT turbo
. Turbokaasarin huoltosarja kumikannentiivisteellä. Neulaventtiileissä on varaa valita. 200 kokoisella venttiilillä tehot maksimi n 150hv, kun 250 kokoisella tavara riittää noin 200 hv asti. Metallikärkisellä 200 kokoisella neulaventtiilillä huoltosarjan hinta 75 euroa. 250 kumikärkisellä neulaventtiilillä sarjan hinta 85 euroa.


- Weber 32 DFE ja 32 DFM. Ford Kent GT koneen 2-kurkkuisen alkuperäisen Weberin huoltosarja. Sisältää tiivisteet, pumpun kalvon, neulaventtiilin ja seosruuvin. WE438. Hinta 65 euroa.


- Weber 32/34 DMTL/DMTR. Suppea huoltosarja. Mukana Kiihdytyspumpun kalvo, neulaventtiili. ja tiivisteet. Loppu.


- Weber 32/34 DMTL/DMTR. Laaja huoltosarja jossa mukana 2 kalvoa, neulaventtiili, seosruuvi, läppä-akseleiden tiivisteet ym. WE411. Hinta 65 euroa. OEM laatua.


varaosatHuoltosarjaWeberDHS
- Weber 32/34 DHS. Renaultin alkuperäisasennus. Osat näyttää samoilta kuin DIR mallissa. Mukana kiihdytyspumpun kalvo, neulaventtiili 175 sekä tiivisteet. Automaattirikastimeen vain pyöreä tiivisterengas. Hinta 35 euroa. Made in italy. Käyttökelpoista tarvikelaatua.


huoltosarjaDGVbasic
- WEBER 32/36 DGV. Suppeampi huoltosarja jossa mukana tiivisteet, kiihdytyspumpun kalvo ja neulaventtiili. Hinta 45 euroa. Made in italy. Käyttökelpoista tarvikelaatua.


huoltosarjaWeberDGVlaaja
- Weber 32/36 DGV. Laajempi huoltosarja jossa ylemmän osien lisäksi myös seosruuvi (2 vaihtoehtoa) ja kiihdyspumpun suuttimen pidin/takaiskuventtiili. Tässäkään sarjassa ei ole power valvea kohokammion keskeltä. Hinta 55 euroa.


varaosatDGVpowervalve
- Weber 32/36 DGV. Power valve rikastus yläkierroksille ja rasitukseen. Pelkkä Power Valve erikseen. Kalvo, jousi ja alumiinipalikka kolmelle ruuville. Hinta 45 euroa.


huoltosarja3236DGAVlaaja
- Weber 32/36 DGAV. Huoltosarja jossa kiihdytyspumpun kalvon lisäksi toinen saman kokoinen 4-ruuvin kalvo kohokammion vastakkaiselta puolelta, metallikärkinen neulaventtiili, sekä tiivisteet. Hinta suppea 55 euroa. Tai laajempana (kuvassa) lisäksi seosruuvi ja pumpun suuttimen pidin/venttiili hintaan 65 euroa.


 - Weber 32/36 DFAV. Laaja huoltosarja jossa neulaventtiilin, pumpun kalvon ja tiivisteiden lisäksi myös koho. Sarjan hinta 65 euroa.


HuoltosarjaWeber34ICH
- Weber 34 ICH
. Laaja huoltosarja 1-kurkkuiselle pystykaasuttimelle. Sarjassa pumpun kalvo, power valven kalvo, neulaventtiili 175 ja tiivisteet sekä seosruuvi ja läppäkselin puslat. WE446. Hinta 55 euroa.


HuoltosarjaWeber34ICT
- Weber 34 ICT. Sama kaasari kuin ICH mutta ilman ryyppyä. Sopii myös edullisemmaksi ICH huoltosarjaksi. Hinta 35 euroa.


- Weber 34 ADF. Huoltosarja 2-kurkkuiselle sisältää myös lämmöneristelevyn, tavallisten kalvon, neulan ja tiivisteiden lisäksi. Hinta 75 euroa. 


- Weber 34 DMTR. Huoltosarja 2-kurkkuiselle. Sisältää neulaventtiilin ja tiivisteiden lisäksi mm 3 kalvoa. Hinta 85 euroa.


- Weber 36 TLP. Huoltosarja 1-kurkkuiselle Peugeot kaasarille. Hinta 85 euroa. Tilaustavaraa.


- Weber 36 tai 40 IDF Alfa Boxer. Malli jossa tyhjäkäyntisuuttimet vaihdetaan ylhäältä kannen läpi. Kalvon tappi 6mm. Laaja huoltosarja jossa mukana myös koho. Kalvo, 175 neulaventtiili, tiivisteet, läpän ruuvit, kohon akseli, kaasuvivun lukkolevy. Hinta yhdelle kaasarille 55 euroa. Kahdelle kaasarille 100 euroa.


- Weber 36 DCD. Huoltosarja 36/36 DCD kaasuttimelle jossa mukana tiivisteet ja neulaventtiili. 28/36 DCD mallille oma sarjansa. Molemmissa hinta sama 55 euroa.


HuoltosarjaWeber36DCNF
- Weber 36 DCNF. Laaja huoltosarja. Mukana tavallisten, neulaventtiilin, kalvon ja tiivisteiden lisäksi myös kohon akseli, bensasuodatin sekä sen peitemutteri, sekä 3 kpl jousia ym. Hinta 75 euroa kpl. tai 135 e pari. Vain tilauksesta. Ei varastossa.


HuoltosarjaWeber36DCNF300
- Weber 36 DCNF.
Suppeampi huoltosarja yhdelle kaasuttimelle. Simca, Talbot, Matra ym. Sarjassa pumpun kalvo, tiivisteet ja neulaventtiili. Hinta 55 euroa tai kahden kaasuttimen sarja 90 euroa. Heti varastossa.


WeberDCNVHservicekit
- Weber 36 DCNVH. Huoltosarja yhdelle kaasuttimelle. Hinta 75 euroa. Tilaustavaraa


HuoltosarjaWeber38DGASjaDGMS
- Weber 38 DGAS/DGMS
. Huoltosarja V-6 Fordin ym rattailla yhtaikaa aukeavalle 38/38 DGAS ja DGMS pystykaasuttimelle. Sarja ei sisällä rattaita. Niitäkin on saatavilla erikseen. Sarja sisältää tiivisteet, neulaventtiilit ja kiihdytyspumpun kalvon. Hinta 75 euroa.


- Weber 40 DFAV. Huoltosarja Ford V-6 ym. Sisältää tiivisteet, neulaventtiilin, seosruuvit ja kalvon. Hinta 75 euroa


HuoltosarjaWeber40DFOopel
- Weber 40 DFO. Opel Sprint huoltosarja yhdelle kaasuttimelle. Hinta 85 euroa kpl.


- Weber 40 DFI. Huoltosarja Ford V-6 ym. Sisältää tiivisteet, neulaventtiilin, seosruuvit ja kalvon. Hinta 85 euroa. Tilaustavaraa


WeberDCLservicekit
- Weber 40 DCL / DCZ. Huoltosarja yhdelle kaasuttimelle. Hinta 180 euroa. Tilaustavaraa


- Weber 40 DCNF. Huoltosarja neljälle  DCNF 40 pystykaasuttimelle. Ferrari 308  / Lamborghini Urraco. Hinta 140 euroa sarjalle jossa osat neljää kaasutinta varten. Varaudu pitkään toimitusaikaan. 


- Weber 40, 44 tai 48 IDF. Tavallinen malli IDF versioon jossa tyhjäkäyntisuuttimet vaihtuu sivusta. Alfa Boxerin IDF:ssä tyhjäkäyntisuuttimet vaihtuu ylhäältä päin ja sen vuoksi niihin tämä ei sovi. Niille löytyy oma sarjansa. Tämä sopii kaikkiin IDF malleihin joissa tyhjäkäyntisuutin löytyy sivusta. Näissäkin on vielä kahta erilaista pumpun kalvoa. Kalvon tappi joko 6mm tai 10mm. Varmista kumpi tarvitaan ennen kuin tilaat. Huoltosarja sisältää kalvon, neulaventtiilin ja tiivisteet. Jokaisella IDF runkokoolle löytyy oma sarjansa mutta kaikissa sama hinta. Hinta kahden kaasuttimen sarjalle 75 euroa.


- WEBER 40 tai 45 DCOE Huoltosarja kunnollinen yhdelle kaasuttimelle. Paperitiivisteet, neulaventtiili valinnaisesti 175 tai 225 kokoa. Lisäksi seosruuvit ja palautusjousi. 175 neulaventtiili riittää tehoissa noin 110hp asti. Weber bensapinnan säädöstä ohje sivulla alinna. Hinta yhdelle 45 euroa


huoltosarjaWeberDCOEservicekit640
WEBER 40, 45 tai 48 DCOE,  Huoltosarja kahdelle kaasuttimelle. Kohokammion kannentiivisteenä paperitiiviste 175 neuloilla. 175 neulaventtiilit riittää tehoissa noin 220hp asti jos pumppu riittää samaan.  Mukana seosruuvit ja läpän palautusjousi. Weber bensapinnan säädöstä ohje sivulla alinna. Hinta kahdelle kaasuttimelle 85 euroa. Suppeampi sarja ilman seosruuveja ja palautusjousia 75 euroa.


- Weber 40 DCOM. Huoltosarja kahdelle DCOM kaasuttimelle joissa kiihdytyspumppu kalvoilla. Vaakaimut Alfa, Citroen ym. Ei sovi DCOE. Hinta yhteensä 95 euroa kahdelle kaasuttimelle.


huoltosarjaWeberIDA3c
- Weber 40 IDA 3C. Porsche 911 kolmekurkkuisen kaasariparin huoltosarja. Sopii myös Porschen Weberit 46 IDA 3C, 40 IDAS, 40IDT, ja 40 IDTP. Sisältää 2 kpl kiihdytyspumpun kalvoja sekä 2 kpl kumitiivisteet pumpun ja rungon väliin. Neulaventtiilejä 4 kpl, kaasarin paperitiivisteet, o-renkaat ja prikat. Mukana myös 4 kpl bensasuodattimet. Kuvassa yhden kaasarin osat. Huoltosarja kahdelle kaasarille yhteensä 160 euroa.


Weber48IDAservicekit640
- Weber 48 IDA
Huoltosarja yhdelle tai kahdelle kaasuttimelle.  Kuvassa yhden kaasarin osat. Sisältää neulaventtiilit, kohokammion tiivisteet, läpän ruuvit ja akselin mutterin lukitukset. Hinta yhdelle 50 euroa. Hinta kahdelle yhteensä 90 euroa.


Weber48IDAmasterService640
- Weber 48 IDA
. Laaja huoltosarja yhdelle kaasarille. Hinta 135 euroa yhdelle, tai 240 euroa parille.


- Weber 48, 50 tai 55 DCO. Huoltosarja kahdelle isorunkoiselle vaakaimulle. Sarjassa mukana Tiivisteet ja o-renkaat. Kannentiiviste paperia. Neulaventtiili 250. Seosruuvit. Kohon akseli sekä läppäakselin mutterin lukkolevy. Myös kiihdytyspumpun suuttimen alumiiniprikat mukana. Weber bensapinnan säädöstä ohje sivulla alinna. Hinta 90 euroa.


 

DELLORTO

 


- Dellorto 32 ja 35 DHLB. Huoltosarja yhdelle DHLB vaakaimukaasuttimelle. Sisältää tiivisteet, kalvon ja 150 metalli neulaventtiilin yhdelle kaasuttimelle. 150 kokoinen neulaventtiili riittää noin 60hp/kaasutin. Huoltosarjan hinta 65 euroa.


- Dellorto 40 DHLA. Huoltosarja yhdelle DHLA vaakaimukaasuttimelle. Sisältää paperi tiivisteet, kalvon ja 200 metalli neulaventtiilin yhdelle kaasuttimelle. 200 kokoinen neulaventtiili riittää tehoissa noin 150hp/kaasutin. Hinta 60 euroa.


Huoltosarja2xDHLAbritti640
- Dellorto 40, 45, 48 DHLA.
Huoltosarja kahdelle DHLA kaasuttimelle. Sisältää tavalliset tiivisteet ja pumpun kalvot. Neulat 150 metallikärkiset. 150 neulaventtiilit riittää tehoissa noin 120-130 hp/kaasutinpari. Huoltosarjojen hinta  85 euroa.


Huoltosarja2xDHLA640
Dellorto 40, 45, 48 DHLA.Huoltosarja kahdelle DHLA kaasuttimelle. Sisältää tiivisteet ja pumpun kalvot. Kohokammion kannentiivisteet on kumia. Sopii siis turbolle, ja vaparikin pysyy siistimpänä näillä tiivisteillä. Neulat 200 metallikärkiset. 200 neulaventtiilit riittää tehoissa n 300 hp/pari. O-renkaita on yleensä liikaa. Huoltosarjojen hinta 105 euroa kahdelle kaasarille.


huoltosarja2xDRLA640
- Dellorto 36/40 DRLA
. Huoltosarja, kahdelle 40 DRLA kaasuttimelle. Mukana tiivisteet, 200 metallineulaventtiilit ja kiihdytyspumpun kalvot. DRLA malleissakin on pieniä eroja. Tässä sarjassa on bensan banjoliittimeen punaiset tiivisteet jotka sopii alumiinipultille. Teräspulttia bensabanjossa löytyy jostain versiosta ja sille kuuluvaa alumiinitiivistettä ei löydy. Sarjassa ei ole o-renkaita synkkamittarin alipainelähtöihin jotka ovat jossain malleissa paikallaan jo tehtaan jäljiltä. Hinta 115 euroa sisältää osat kahdelle kaasuttimelle.


- Dellorto 36/40 DRLA.Huoltosarja, kahdelle 40 DRLA kaasuttimelle. Mukana tiivisteet, 150 metallineulaventtiilit ja kiihdytyspumpun kalvot. DRLA mallissa on kahta erilaista bensabanjoliittimen tiivistettä. Alumiinia ja punaista fiiberiä. Tässä sarjassa on mukana vain 2 kpl punaiset tiivisteet bensabanjoon. Alumiinitiivistettä teräspulttiin ei ole saatavilla. Sarjassa ei ole o-renkaita synkkamittarin alipaineliittimiin jotka löytyy tehdasasennuksena joistakin DRLA malleista.Ilmanputsarin tiiviste on Alfan Boxer mallia. Kaasarien alle ohuet paperitiivisteet on ajateltu lämmöneristelevyn alle ja päälle.  Kahden kaasuttimen sarja yhteensä 95 euroa.


HuoltosarjaDellortoFRPA 
- Dellorto 40 FRPA. Alfa Romeon V-6 koneen "metrikaasarit" Huoltosarjassa 6 kpl neulaventtiileitä, tiivisteet, myös punaiset kumitiivisteet pumpun ja rungon väliin, mutta ei ole kiihdytyspumpun kalvoja. Yksi paketti vielä jäljellä vanhaa erää vanhaan hintaan. (Seuraavan hinta tulee olemaan 145 euroa) Hinta kuudelle pystykaasarille yhteensä 80 euroa 



SOLEX


- Alfa Romeo. Katso listan lopusta DDH ja ADDHE mallit.


HuoltosarjaBMWsolexPDSITkoko640
- BMW 1502-2002 Solex 36/40 PDSI ja PDSIT. Varmista ennen tilaamista onko kaasarin kannessa 5 vai 6 ruuvia. Huoltosarjassa 1-kurkkuiseen 5-ruuvin tiivisteet, 2 kalvoa, neulaventtiili ja 2 suutinta. Varmista suuttimien koot äläkä vaihda jos on erilaiset kuin alkuperäiset. Hinta 65 euroa.


HuoltosarjaSolex32PBISACitroenSX273koko300
- Citroen AX Solexin 1-kurkkuisella 32 PBISA kaasuttimella. Huoltosarjan hinta 45 euroa.


- Citroen AX, BX, XM ja ZX. Solex 32/34 ja 34 Z1 ja Z2. Huoltosarjan hinta 75 euroa


SolexEEITservicekit
- Ford V-6 Solex 32, 35 ja 38 EEIT rataskaasutin. Cortina Mk4-5, Granada ym. Huoltosarjassa 3 kpl kalvoja, neulaventtiili ja tiivisteet. Hinta 75 euroa.


- Lancia ym Solex 32/32 PHH. Yhtaikaa aukeava 2-kurkkuinen vaakaimukaasutin. Huoltosarjassa kahdelle kaasuttimelle pumpun kalvot, neulaventtiilit sekä tiivisteet myös imusarjaa ja putsaria vasten. Näissä on nähty kahta erilaista kiihdytyspumpun kalvoa. Molempia on saatavilla. Tarkista onko kalvo kiinni neljällä vai kuudella ruuvilla. Kahden kaasarin sarjan hinta 95 euroa.


- Mercedes / BMW Solex 4a1. 4-kurkkuisen Solexin huoltosarja 165 euroa.


- Mercedes 190 SL Solex 44 PHH x 2. 50-luvun lopun, 60-luvun alun klassikkoon huoltosarjaa kahdelle vaakaimulle nyt varastossa. Mukana kalvot, neulaventtiilit ja tiivisteet. Kahden kaasuttimen sarja yhteensä 180 euroa.


- Mercedes 230 ym Solex 35/40 INAT. 2-kurkkuinen pystykaasutin. Huoltosarjassa 2 kalvoa, 1 pumpun kumi, neulaventtiili ja tiivisteet. Yhden kaasuttimen sarjan hinta 85 euroa.


- Mercedes 170, 180, 190, 220 vm 1950-1965 32 ja 34 PICB. Solex 1-kurkkuinen SX251. Huoltosarjan hinta yhdelle kaasuttimelle 75 euroa.


HuoltosarjaSolex30 35PDSIopel
- Opel Kadett 1.2 ym vm -71 alkaen. Solex 30/35 PDSI. 1-kurkkuinen pystykaasutin jossa kaasuläppä 35mm. SX213. Huoltosarjassa pumpun kalvo, neulaventtiili ja tiivisteet. HUOM vanhemmassa Kadettissa on Solex jossa kansi kiinni viidellä ruuvilla. Tämä sarja ei sovi siihen. Tämä huoltosarja sopii malliin jossa on 6 ruuvia kannessa. Hinta 55 euroa.


- Opel Kadett 1.0 ja 1.2 Solex 30 PDSI. 1-kurkkuinen pystykaasutin jossa kaasuläppä 30mm. Huom. Vanhemmassa Kadettissa on Solex jossa kansi on kiinni viidellä ruuvilla. Tämä ei sovi siihen. Tmä sopii malleihin joissa 6 ruuvia kannessa. Normiosien lisäksi tässä mukana myös lämmöneristelevy kaasarin alle. Hinta 55 euroa.


- Opel Ascona/Manta A Solex DIDTA 2-kurkkuinen pystykaasutin. Huoltosarjassa pumpun kalvo, neulaventtiili ja tiivisteet. Hinta 65 euroa.


- Peugeot 205, 305, 309, 405, ja 605. Solex 32/34 ja 34 Z1 ja Z2. Huoltosarjan hinta 75 euroa.


- Porsche 356. Solex 32 PBIC. Solex 1-kurkkuinen SX251. Huoltosarjan hinta yhdelle kaasuttimelle 85 euroa.


- Porsche 912, 356 Solex 40 PII. 2-kurkkuinen pystykaasutin. Huoltosarjassa kalvo neulaventtiili ja tiivisteet. Hinta kahdelle kaasuttimelle 140 euroa.


- Volvo Renault koneella jossa Solex 34 Z1 ja Z2. Huoltosarja. Hinta 75 euroa.


huoltosarjaSolexCisacVolvo
- Volvo 200/700 ym Solex "Cisac" 28/34 ja 34/34 Z10 ja Z11 mallit. Huoltosarjassa neulaventtiili, 3 kalvoa, ja tiivisteet. Mukana 3 erilaista kohokammion kannentiivistettä, eli tämä SX280 sarja pyrkii kattamaan kaikki Cisac mallit. Ryypyn kevennyskalvossa on kuitenkin eroja. Sarjassa on mukana kalvo jonka varsi on pyöreä. Ei sovi levymallisen varren paikalle, vaikka kalvo onkin muuten sama. Tärkeimmät osat, eli neulaventtiili, ja kiihdytyspumpun kalvo ja kannentiiviste sopii aina. Sarjan hinta 75 euroa.


- VW Kupla ym. Solex 28, 30, 31, 34 PICT. Huoltosarjassa kiihdytyspumpun kalvo, toinen kalvo, neulaventtiili ja tiivisteet. Varmista kalvon mitat. 4-ruuvia ja ruuvien etäisyys keskeltä keskellä noin 27mm suoralta sivulta ja n.38mm ristiin mitattuna. Joskus tulee vastaan kaasaria jossa jako on paljon suurempi. Tavallista laadukkaampi sarja. Hinta 55 euroa.


- VW type 4 Bussi ja Variant 1700/1800. 2 kpl Solex 32 ja 34 PDSIT kaasareita nurkissa. HUOM. PDSIT kaasareita on vanhempaa ja uudempaa joihin ei sovi sama kannentiiviste. Tämä sarja sopii vain kanteen jossa on 6 ruuvia. 5 ruuviseen PDSIT kaasariin meiltä ei löydy sarjaa. Huoltosarjaan sisältyy osat molempiin kaasareihin. Pumpun kalvot, neulaventtiilit, tiivisteet ja isot o-renkaat. Hinta kahdelle kaasarille yhteensä 80 euroa.


HuoltosarjaSolex2xDDH300
- Solex 40 DDH. Huoltosarja kahdelle DDH kaasuttimelle. Vanhat Italialaiset vaakaimukaasarit ilman kuulalaakereita. Ei sovi saksalainen tai japanilainen DDH. Huoltosarjassa tiivisteet, kalvot, 1.6 neulaventtiilit. Hinta 85 euroa sisältää osat kahdelle kaasuttimelle.


huoltosarjaSolex2xADDHE300varaosatADDHEkalvoeiuraa
- Solex 40, 45 ADDHE. Huoltosarja kahdelle italialaiselle ADDHE kaasuttimelle.  Huoltosarjassa tiivisteet, kalvot, 1.6 neulaventtiilit.  Kalvon tapissa ei ole uraa. Hinta 75 euroa sisältää osat kahdelle kaasuttimelle.


huoltosarjaSolex2xADDHEkalvouralla300varaosatADDHEkalvoura
- Solex 40, 45 ADDHE. Huoltosarja kahdelle italialaiselle ADDHE kaasuttimelle.  Huoltosarjassa tiivisteet, kalvot, 1.6 neulaventtiilit.  Kalvon tapissa on ura. Hinta 95 euroa sisältää osat kahdelle kaasuttimelle. 



ZENITH

 Zenith ja Solex ja Strömberg menevät merkkeinä osittain päällekkäin. Ellet tästä löydä omaasi katso myös kohta Solex, sekä muut, tai kysy meiltä.


- Ford Cortina Mk1 ja Mk2 Zenith 33 ja 36 VN kaasuttimella. Huoltosarja ZE502, hinta 95 euroa. Tilaustavaraa.


HuoltosarjaZenith36
- Land Rover 2250cc 67-83, Bedford CF, Hilman, Talbot, Vauxhall ym. Zenith 36 IV ja IVN. huoltosarja ZE503. Mukana tiivisteet ja neulaventtiili. Hinta 75 euroa.


- Porsche 911 6-koneen huoltosarja kahdelle 3-kurkkuiselle Zenith 40 TIN kaasuttimelle. Sarjassa 6kpl kiihdytyspumpun kalvoja, 4 kpl neulaventtiileitä sekä kaasuttimen tiivisteet sekä tiivisteet imusarjaa ja ilmanputsaria vasten. Kahden kaasarin huoltosarjan hinta yhteensä 230 euroa. 


 


MUUT

 


FomocoMotorcraftHuoltosarja
Fomoco/ Motorcraft 1250. 1-kurkkuinen vakiokaasutin Ford takavetoisissa 60-luvun lopulta ja 70-luvulta. Ainakin Kent, OHC ja V-4 koneet autoissa Capri, Cortina Mk1-4, Escort Mk1-2. Fiesta, Transit. Saab 96 V-4 1-kurkkuisella Fomoco kaasarilla vm 70 alkaen. Ei sovi Saab 96 Super jossa 2-kurkkuinen, eikä vm -69 jos 1-kurkkuinen Solex PDSIT. Huoltosarjassa FM050 pumpun kalvo, neulaventtiili ja tiivisteet. Hinta 55 euroa.


HuoltosarjaFomocoMuuttuvakurkkuinen640
Fomoco V.V. muuttuvakurkkuinen Ford etuvetoisista ja Sierra. Huoltosarjassa iso kalvo, pienempi kalvo,  kumikärkinen neulaventtiili, tiivisteet. Tämä sarja oli pitkään saamattomissa. Nyt taas saatavilla. Hinta 95 euroa.


- Strömberg CD 150. Saab, Vauxhall ym. Huoltosarja yhdelle kaasuttimelle cd028. Sarjassa neulaventtiili, tiivisteet ja iso kalvo. Sarjan hinta 55 euroa.


HuoltosarjaCD175
- Strömberg CD 175. Volvo, Saab, Range Rover, Sunbeam Avanger, Jaguar E-type ym. Huoltosarja yhdelle kaasuttimelle cd029. Sarjassa kohokammion neulaventtiili, tiivisteet ja iso kalvo. Sarjan hinta 55 euroa kpl tai 95 e /2kpl.


- SU HS2. Monet Minit. TuplaSU:t esim Mini Cooper S, Mailer 1300 GT,  Triumph Spitfire. Yksittäisenä mm Mailer 1100, Austin A35/A40/A60. Yhden kaasarin huoltosarja 75 euroa. Kahden kaasarin sarja 120 euroa.


VaraosatSUhuoltosarja
- SU HS4.  Monet Minit (ei kaikki), Morris 1300 ym, Triumph. Yhden kaasarin huoltosarja 75 euroa. Kahden kaasarin sarja 120 euroa.


- SU HS6. Volvo Pyhimys 63-68, Sport, Rover 2000-3500, Triumph TR4, Vauxhall ym. Sarjassa tiivisteet ja kumikärkinen neulaventtiili. Yhden kaasarin sarja 75 euroa. Kahden kaasarin sarja 120 euroa.


huoltosarjaPierburg2E2ja2E3
- Pierburg 2E2 ja 2E3. Huoltosarjassa ZE511 on tiivisteet, neulaventtiili, 2 kalvoa, 2 erilaista kumikärkista neulaa sekä pyöreän reilun sentin kokoisen kumin jossa kumitappi keskellä. Hinta 85 euroa


- Varajet 2. Opel. Huoltosarjassa runsaasti tiivistetavaraa, neulaventtiili ja pumpun männän tiiviste sekä o-renkaita, prikkoja ja kuulia. Hinta 65 euroa.


HuoltosarjaLada300
- Lada
. Takavetoisten venäläiseen Ozone kaasuttimen huoltosarja jossa mukana tiivisteet, pumpun kalvo ja neulaventtiili. Hinta 55 euroa.


- Polonez. Puolan Polmo Weberin kopiokaasarin huoltosarja. Hinta 55 euroa.


 


DCOEbensapintaMuovikoholla12mm320
* Bensapinnan säätö Weber vaakaimukaasareissa
. Mallit DCOE ja DCO. Kantta ei laiteta ylösalaisin, vaan mitataan pystyasennossa kohon ja kannentiivisteen väli. Neulaventtiilin kuulaa ei paineta kasaan, vaan koho hakee itsestään oikean paikkansa kun kantta pitää pystysuorassa. Muovikoholle väli 12mm ja messinkikoholle 8mm.

(Ainoa poikkeus tähän mittaan on jos vanhaan messinkoholle tarkoitettuun kanteen on vaihdettu jälkeenpäin muovikoho. Silloin kumpikaan näistä arvoista ei ole oikea. Muovikohoille tarkoitetut kannet tunnistaa powerjet "siivekkeistä", eli on kohoumat etureunoissa. 40-45 DCOE kaasareissa mallinumerot 149-152 ja kaikki DCO isorunkoiset on aina olleet muovikoholla. Alle 100 mallinumeroiset 40-45 DCOE:t on aina lähteneet tehtaalta messinkoholla. Kohon akselin etäisyys kannesta muuttui samalla kun koho vaihtui muoviin.)

Language

englanti

ruotsi

Puhelin 0400-911356.
Voit soittaa milloin vain.
Puhelin on suljettuna
ruokatunnilla ja vapaapäivinä.

Kivijalkamyymälä on avoinna
vain pyydettäessä. 
Myös iltaisin ja viikonloppuna.
Sovitaan aikataulut. Tervetuloa!

Free Technics Oy
Käyntiosoite: Vihnetie 2
Postiosoite: Jussinpellontie 2
20780 Kaarina, Finland

Tämä sähköpostiosoite on suojattu spamboteilta. Tarvitset JavaScript-tuen nähdäksesi sen.
Puhelin: 0400-911356
(Poistunut: 02-2432781)
Tili FI8457108320035523