
Asennusosat
Värinänvaimennusosat vaakaimukaasuttimille imusarjan ja kaasuttimen väliin. Kaksi valinnaista mallia tarjolla. Misabin laipassa on alumiinilevyssä kiinteä paksu O-rengas. Lotuksen mallisessa alumiinilaipassa on urissa irralliset ohuemmat O-renkaat. Näissä laipoissa tulee mukana kauniisti paikalleen sopivat ja pysyvät O-renkaat. Kaikkien kanssa tarvitaan myös kaasarin korvan ja mutterin väliin joustoa. Joko kumityyny tai jousi. Myydyin ratkaisu on Misabin laipat ja kumityynyt. Ainoa arka paikka on aina kiristys. Älä kiristä liikaa. Käytä nylock muttereita ja liimaa pinnapultit imusarjaan. Alla ohjeet kiristykseen. Kaasarin kuuluu joustaa imusarjaan nähden kun otat imutorvesta kiinni ja heilutat. Pystykaasarit eivät tarvitse vastaavaa värinänvaimennusta.
![]() Parhaimmat värinänvaimennuskumit mitä nykyään rahalla saa. Alumiinilaipat joissa syvät urat O-renkaille. Näissä O-renkaat pysyy paljon tukevammin paikallaan kuin muovilaipoissa. Näidenkin kanssa kannattaa käyttää lisäksi kaasarin korvan päällä kumityynyjä ja kuppiprikkoja. Pieni kolo sivussa on Weberin rikastimen väistöä varten. Saatavilla kokoja 40, 45 ja 50mm kaasareille. Nämäkin vain vaakaimukaasareille. Neljä laippaa O-renkaineen yhteensä 125 euroa. |
125 euroa neljän sarja |
![]() ![]() Asennussarja kahdelle vaakaimukaasarille. Misab laipat ja kumityynyt kuppiprikkoineen.Hyvä sarja. Ainoa arka paikka on kiristys. Näiden kuuluu olla pehmeästi kiinni. Yhden auton sarja kahdelle kaasarille sisältää 4 laippaa ja 8 kumityynyä ja 16 kuppiprikkaan. Ei suositella käyttöä oktaanibuusterin kanssa. E98 on ongelmaton. Yhden auton sarjan hinta on 48 euroa. |
Hinta 48 euroa kahdelle kaasuttimelle |
![]() Misab laipat, jossa alumiinipeltiin kiinni vulkanoitu O-rengas, Ø 47-48 mm. Vain yksi koko jota käytetään 40, 45 ja 48 kaasareiden kanssa. Ainoa arka paikka on kiristys. Älä kiristä liikaa, näiden kuuluu olla pehmeästi kiinni. Osta toiset valmiiksi varastoon. Käyttöikä katukäytössä on useita vuosia, ja kestää useamman irrotuksen ja kiinnityksen. Liian rajulla kiristyksellä kumi murtuu ja pusertuu suoraan pois välistä, ellei kaasarin korva katkennut ensin. Uusi kerran kymmenessä vuodessa tai heti kun näet murtumia kumissa. Ei suositella käyttöä oktaanibuusterin kanssa. Etanoli ongelmia ei ole tullut vastaan. Kerro jos tiedät käytännön kestävyyttä E85 kanssa. Saat edullisemmin kun ostat useamman kerralla. 2 kpl hinta 20 euroa. 4 kpl hinta 30 euroa. |
H. 30 euroa 4 kpl sarja kahdelle kaasuttimelle |
|
H. 18 euroa kahden kaasuttimen sarja
|
![]() Tuplajousiprikat ja pinnapultit DCO sarjan isorunkoisille Webereille. Sarja yhdelle kaasuttimelle sisältää Pinnapultin joka on imusarjan puolelta Karkeammalla 5/16 UNC tuumakierteellä, ja kaasarin puolelta M6 kierteellä. Siksi paremmin tilaa mutterille ja jouselle. Tilaustavaraa. Sarja sisältää 4 pinnapulttia, 4 jousta ja 4 nylockmutteria. Yhden kaasarin sarjan hinta 30 euroa. |
H. 30 euroa yhdelle. |
Pinnapultit ja mutterit, 8 + 8 kpl, M8 kierre. Hyötypituus 44mm joka on tarpeeksi pitkä kaikkeen. Jossain tapauksissa liiankin pitkä, eli tätä voi joutua lyhentämään tai upottamaan syvemmälle imusarjaan. Varmista kierre. Kaikki ei ole millisiä, vaan noin puolet imusarjoista käyttää tuumakierteitä. Monissa, esim Misabin sarjoissa on nähty molempia kierteitä. Heti varastossa. | H. 26 euroa/8kpl |
![]() Pinnapultit ilman muttereita. Tuuma UNC/UNF. Pinnapultit 8kpl. Kuten kuvassa, imusarjan puolella karkeakierre, ja kaasarin puolella hienokierteellä. Hyötypituus 33mm. Meillä ei ole tällä hetkellä tuumamuttereita, mutta ne on paljon helpommat löytää kuin tuuma pinnapultit. TUUMAPULTIT LOPPU. Täydennys saattaa kestää normaalia pidempään. |
H. LOPPU |
Pystykaasuttimille (IDF ja DRLA) kumitiivisteet imusarjan ja kaasuttimen väliin. Ø 40mm. Huom. On lyhytikäinen. Kannattaa vaihtaa usein. Hinta 5 e kpl. 20 e neljän sarja. POISTUNUT TUOTE. Ei kestänyt nykybensaa. |
|
|
H. 30 e / 4 kpl. |
KIRISTYSARVOT:
Tuplajousiprikalle kierrosten välissä välys n. 1.0 mm
Kumityynylle vapaana n. 9.5 mm kiristettynä n.7.0 mm