Viritysosia ja varusteita klassikkoautoihin.

Pikatiedote

Torstaina 14.12. olemme töissä vain aamupäivän. Suljemme myymälän ja puhelimen lounasaikaan. Illalla ollaan taas tavoitettavissa puhelimella.

Graffitipallokeula

Asiakkaamme Kimmo Palokasta ulkoiluttaa tätä VW pallokeulaa jonka konehuoneesta löytyy 2 kpl Weber 36 IDF:t. Maalaukset on tehnyt Janne Juhani Julma

Triumph TR4

TR4JBWvanteillaP6230009
Riihimäen suunnalta löytyy Triumph TR4 jossa on alkuperäistä tekniikkaa piristetty perinteisin keinoin. Kahden DCOE Weberin imuäänet tulee avoautossa hyvin oikeuksiinsa. Pakopuolella peltisarja ja rosteriputkisto. Öljynjäähdytin ja sähköflekti pitää lämmöt kurissa. Koneesta irtoaa noin 150 hv jolla kevyt koppa liikkuu iloisesti. Vaihtoehtona pinnavanteille on perinteiset puolavanteet koossa 6x15". Lisäksi jousitusta on hieman madallettu. Takajousitus on IRS-mallia. Edessä tehostetut levyjarrut on jäähdytetty ja takana nostalgiset alumiinirummut. Autossa on nopeampi ohjaus. Herrasmiehen brittisportti.

Buick 1960 STW

Buick1960

Joose Tampereelta käyttää Buickiaan päivittäin. Jenkkeihin ei meiltä kovin paljoa löydy mutta tähän löydettiin vakion virranjakajan sisään Ignitor Pertronix kärjetön muutossarja. Autossa on asennetta.

124 TC ralli F-ryhmä

124TC

LadaTCkonehuone

Asiakkaamme Haminasta käyttää tätä F-ryhmän vanhaa sotaratsua harjoittelu- ja fiilistelyautonaan. Lada-pohjainen Seat 124 2.0 TC luokituksilla F-ryhmään aikoinaan tehty peli on oikea vanhan liiton kilpuri. Karski peli karskille kuskille. Helppo harrastaa kun on katukilvissä niin siirtymät jääradallekin sujuu ajamalla kohteeseen.

Fiatin 2.0 TC kone 45 Dellortoilla tarjoaa käyttökelpoiset 170hp/200Nm. 5v suorakytky, 4.77 perävälitys ja kevyt koppa jota ei isommin tarvitse sääliä tarjoaa kuskille varman hymyn suupieliin. 

Kaasareissa paikalla 36 mm kurkut, 155 pääsuuttimet, 6 putki, 180 ilmat, 56/2 tyhjäkäynnit, 35 pumput, 175 neulat. Pumppuna Carter ja säätimenä Filterking. Imutorvet 50mm.

Ford Escort G2 Historic GT 1300 -72 

 

EscortOxeHistoric

EscortOxe

Isto Jänisojan kilpurissa on siirtopyörinä 7x15 JBW Minilightit joille isoissa levityksissä on hyvin tilaa. Asvaltille mahtuu kauniisti leveämmätkin vanteet. Kisapyörinä 13". 1300 Kentin koneesta otetaan 40mm tuplilla ja 32 kurkuilla irti noin 125hv. 5,3 perävälitys ja välitetty pikkulaatikko. Paketti oli viime kaudella luokassaan kolmas yhteispisteissä. Näköjään myös kulkee eikä ole vain nätti. 

Opel Manta -75

100810 034p

032-K avgassystem opel ascona manta Sports Performance exhaust

Opel A Manta on helpolla perustekniikalla. 1.9 CIH ja vakio 4v-laatikko. 

Autoon vaihdettiin oireilevan alkuperäisen Solexin tilalle Weber DGV. Pulttijako imusarjaan sopi suoraan ja kaasuvipukin meni lähes heittämällä. Ilmanpuhdistimena oli alkuun Empin kromiputsari. Imuäänet oli odotettua miedommat. Pintakaasulla ajellessa ei imuääniä edes huomannut, mutta vasta kun poljinta painoi syvemmälle alkoi imuääniäkin löytymään. Ei kuitenkaan yhtä komeita kuin tuplakaasareiden kanssa vapaavirtausputsareilla. Alkuperäinen ilmanpuhdistinkotelo saatiin paikalleen kun se muokattiin pohjastaan sopimaan Weberille. DGV oli ratkaisuna helppo ja nöyrästi toimiva. Tähän oli kyllä jo odottamassa paketti tuplavaakaimuillekin ja peltisarja olisi vaihtunut samalla, mutta näitä ei koskaan ehditty asentamaan kun auto vaihtoi omistajaa hiukan ennakoitua nopeammin.

Putkistoksi ainoa merkkikohtainen joka löydettiin on Simons. Sen ääniä epäiltiin etukäteen turhan koviksi, mutta äänimaailma osoittautui hyvin klassikkoon sopivaksi. Pakosarjana säilyi vakio valusarja. Ulos äänet kuuluu hillityn muhkeina. Nyt jo kotipihalle saapuvan auton tunnisti äänestäkin. Sisälle autoon äänimaailma ei käytännössä muuttunut ollenkaan. Simonsin ulostulo vaihdettiin pienempään 2" rosteritumppiin, kun tuo tehtaan valinta ei miellyttänyt tähän autoon.  

Vanteiksi tuli JBW 7x13 ET0. Edessä tilaa oli hyvin mutta takana jouduttiin hiukan rullaamaan lokasuojan sisäsivun taitetta. Renkaina 185/60R13 madalsi autoa melkoisesti vakioihin verrattuna ja sai myös välitykset tuntumaan yllättävän tiuhilta. Viides vaihde olisi ollut paikallaan maantiekäytössä.

Mika / Free Technics

Asiakkaiden autot

Tällä sivulla esitellään asiakkaiden autoja. Ajatuksena tuoda esille miten tuotteemme ovat löytäneet paikkansa asiakkaiden autossa.  Saa lähettää ehdokkaita esiteltäviksi autoiksi. Kuvat ja perustiedot riittää. Teen tekstin perustietojen pohjalta.

Yhteystiedot ja tilaukset

Free Technics Oy
Puhelin 0400-911356
Tämä sähköpostiosoite on suojattu spamboteilta. Tarvitset JavaScript-tuen nähdäksesi sen.
20780 Kaarina. Finland
Tili FI8457108320035523

Haku

Language

englanti

ruotsi

Puhelin 0400-911356.
Voit soittaa milloin vain.
Puhelin on suljettuna
ruokatunnilla ja vapaapäivinä.

Kivijalkamyymälä on avoinna
vain pyydettäessä. 
Myös iltaisin ja viikonloppuna.
Sovitaan aikataulut. Tervetuloa!

Free Technics Oy
Käyntiosoite: Vihnetie 2
Postiosoite: Jussinpellontie 2
20780 Kaarina, Finland

Tämä sähköpostiosoite on suojattu spamboteilta. Tarvitset JavaScript-tuen nähdäksesi sen.
Puhelin: 0400-911356
(Poistunut: 02-2432781)
Tili FI8457108320035523